DPF-es benzines motor, hagyjad már, a nissan (qr20) egy nyomorult láncfeszítőt nem bír megcsinálni. Simán renault motor ez is. Jó eséllyel 150,000-ig elmegy utána csere, vagy totálkár.
Nem megy lefelé a villanyos ára. Én kiszámoltam ha semmi költséget nem számolok a villanyosra (ingyen töltöm, nem romlik el) anyagilag akkor se éri meg. 10 milliós tejfölös dobozt kapok egy 4 milliós autó tudásával. Évente 500,000Ft-és 1MFt között tankolok. 2 éven belül mindig eladom a kocsikat. A troli értékvesztése 4-5 millió Ft annyiból tankolok akár egy V8-at is 24 hónapig.
Persze addig el kell még telni néhány évnek, most olvasom épp, hogy vannak akik még hisznek az ottóban épp a nissan-merci rukkolt elő valami újfejlesztésű csoda benzin blokkal amiből 1 milliót kívánnak piacra dobni. Bár ez a szám a világ autóeladásaihoz képest éves szinten nem kiemelkedően magas
Ha végre rendesen elkezdenék fejleszteni a villamos töltő hátteret, kis pillanat alatt elbukna a füstölgő erőforrás
nézd láthatóan erősen a villanyautó felé lejt már a pálya A németek egyenlőre nem nagyon szeretik, keveset vásárolnak belőle. Ők most a dízelimádatból kiszerettek a mesterségesen kirobbantott folszvágen botrány miatt, benzines ótókat vásárolnak egyenlőre. De minden szó szerint MINDEN autógyár üzemegységeket állít a gyártásukra. A tojota már alig gyárt motort. a rav 4 ben bajor motor van az új konszern hiaszukban meg citrom kecsón 1 éve épül az új üzem villany merciket fognak gyártani a dácsia motoros helyett. Most még drága átlag ember számára (relatív) mert 12 milláért kapsz villanyost+ állami támogatás 1 M + ingyenparkolás+ zéró telj. adó stb.(amiíg nincs elterjedve) ennyiért egy terepjárót vagy egy középfelső kategóriás autót lehet venni. Akkor lehet nem is annyira drága. De lesz ez még sokkal olcsóbb is. Tudom ez most hülye példa lesz de mondjuk nekünk 1986-ban a sseltron vhs 600 videómagnó 40000 ft-ba került. Ekkor 5-7 ezer ft-ot kerestek az emberek. Ha még gyártanák vagy lenne rá igény 5000 ft- lenne az ára mint a dvd-knek.
A toyotát hagyjuk. A stratégiájuk: elévült konstrukciókat adják el csodaként. A hybrid hajtóművük egy szimpla differenciálmű, a villany motor is régóta létezik.
A töltőket telepíthetnék, már 2 éve felvették rá a pénzt. A magyarok csinálják ezt a munkát külföldön, még én is foglalkoztam vele, ott már tényleg sok a töltő pont, ha nagy teslád van akkor ingyenes is.
300 ampert nem fog tudni leadni egy napelem sem, erre várjál még egy kicsit. Van már olyan út ami tudná tölteni menet közben a villany autókat, nem is kerül sokba megépíteni. Van grafén és egyéb olcsó nagy terhelhetőségű szilárd akku, de nem tudják még elég olcsón előállítani. Nem az a cél hogy a kis embernek jó legyen. Jó ide a dízel passat is 98-ból.
Konkrétan ezen dolgoztam: https://www.google.hu/maps/pla...!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47766cabee374ebd:0x8118796f4804a367!8m2!3d47.8144246!4d12.3679464
nézd a toyota fényévekkel ezelőtt már kísérletezett és meg is valósította a hibridhajtást. Azért nem akksis kocsiban gondolkodtak, mert nem volt hozzá töltő háttér. Gyakorlatilag kis pillanat alatt el lehet árasztani az országot ilyen töltő állomásokkkal. Ha csak arra gondolunk, hogy a 365 védát 1 éven belül telepítették akkor 5 éven belül minden településre tudnak tenni ilyen töltőt. villanyos áram a mai technológiával meg szint mindenből van. Feldobnak a tetejére napelemet aszt csá. Aztán az autó is tudja magát tölteni ha akarják. Kasznit napelemből csinálják, generátorral felszerelik az összes kereket, még a fékezés energiát is villamos energiára fordítják. ezt párosítják a hamarosan debütáló új akksival ami kétszer többet bír mint a lítium akksi és töredéke súlyú. Hidd el a világ ez irányba mozdult. Iszonyat innovácók mennek bele, pár év múlva már az ottókat nem fognak fejleszteni. Pl. a tojota már most is alig gyárt valamihez motort.
Az a gond hogy a világon csak annyi akkut tudnak összesen előállítani egy év alatt hogy a magyar autóparkot villanyosra cseréljük 400km hatótávval. Töltő meg alig van. Már a nagyonzöld skandinávok akik szinte ingyen termelik az áramot is panaszkodnak hogy jó az elektromos kocsi csak nincs szabad töltő. Azért nem jutott a magyaroknak az új amperából mert ezek megvették mindet elővételben. Amíg nem tiltják ki a 20 éves dízeleket hungarisztánból addig nem lesz változás. Én szeretnék egyet ma is jó lenne pesten ingyen parkolni, lefutni a 60 km-es körömet, egyből élvezni a fűtést. Ez most kerül 2000Ft-ba a transittal. na bumm, mikor keresné meg a villanyos a 10 milliós különbözetet? Veszek egy villanyos retket lemegyek debrecenbe, várjak 8 órát hogy feltöltődjön, vagy aludjak ott?!
mintha olyasmit írna, hogy most a személyautó forgalmnak a világon a 7%-át teszik ki Kína 2025 re 30% ot prognosztizálnak. (gondolom nem ottó motorból) Szerintem belátható időn belül (még a mi életünkben ha átlagos kihordással remélhetünk számolni ) kifut a fosszílis meghajtás az is lehet már 10-15 éven belül) legfeljebb láncfűrész vagy ilyesmi ami lesz majd, ha csak addig nem lesz olyan aksi ami 20 deka azt 6 órán át tekeri a láncot a fűrészen
Valamelyik skandináv ország(mintha) jelentette be már egy évvel ezelőtt, hogy 2025-re az országából teljesen kivezetik a benzin, dízel üzemet csak elektromos autó lesz használható.
A nagy autógyárak rohamtempóval fejlesztik az aksis gépeket a mercitől a bmw-ig mindenki pénzt nem kímélve erőltetik a projektet. Talán aksis mergát itt is gyártanak vagy 3D nyomtatnak majd 2 év múlva kecsón az új üzembe
Az arabok tudták, hogy eljő előbb-utóbb aminek el kell. ezt már évekkel ezelőtt megmondták amikor a kis pálmafás szigeteket rajzolták homokkal a tengerbe. Kimondhatatlan mértékű pénzt öltek abba, hogy azon a zerge-baszt vidéken futóhomok sivatagon egy 80 km hosszú ékszerdobozt építsenek amit dubajnak hívnak. Már akkor elkezdtek készülni arra, ha olajból nem dől pénz majd dől az idegen forgalomból. Bár némileg az olajválság érintette Őket mert most a világon előszőr idén tervezték vagy már be is vezették az 5%-os áfát amiről eddig az emberek azt sem tudták eszik vagy isszák
Pipi a robbanó motor csak egyszer robban. 2005 óta megszűnt az érdemi fejlesztés szerintem. Azóta csak a marketing megy. Felülök a 13 éves motoromra és ugyanúgy pörögnek a számok a kijelzőjén mint ennek a bmw-nek, legfeljebb én nem kell hogy 12000-es fordulaton induljak el vele.
Nekem teljesen mindegy hogy 290-et vagy 306-ot megy a motor óra szerint 250 felett ritkán megyek.
Az nem kérdés hogy a gyártóknak sokkal olcsóbb legyártani az elektromos autót, csak még megpróbálják drágán eladni, amíg a xiaomi vagy más hasonló kínai cég le nem töri az árakat.
Mi ott az érdekes Lerajzolt mitől kopik fossá a léptető villa
Összességében egy túlgondolt bonyolúlt egység a váltómű. Ezer féle meghibásodási lehetőséggel ami mind meg is hibásodik, vállasodik, lekopik, meggörbűl, kotyog benne, eltörik, stb. Most volt alkalmam megnézni a csónakhajtóművet szétszedett állapotában. ( na nem azért mert épp ehhez volt kedvem csak így alakult ) Gyakorlatilag az is egy váltómű. Csak irányt vált. Egy rohadt pofonegyszerű megoldás az egész. Egy csigás kúpot tol a villa vagy le vagy fel és megszorul egy fészekbe, onnan ad hajtást. Nagyjából 4-szeres forgatónyomatékot ad át mint egy ilyen segg-rakéta. Mindezt csak azért írom mert ott egy alkatrész ami meghibásodhat és az is meghibásodik. 600 alkatrészből álló váltón nem csodálkozok, hogy soha nem tökéletes.
Igazság szerint a robbanó motor mint olyan van elavúlva. 120 éve változatlan csak mindíg túlgondoltak rajta valamit fejlesztés gyanánt de az elv maradt ha dízel ha benzin. Ehhez képest bármi más sokkal gyorsabban fejlődött és változott. ha csak a logar lécre és a kompjúterre gondolok. egy motor a főtengelyével vezérmű tengelyével vagy tengelyivel hajtókarokkal dugattyúkkal szelepekkel meg 2000 ezer alkatrésszel már 50 éve a múlté kellene,hogy legyen. Csak hibalehetőség semmi másból nem áll egy robbanómotor. Bár az autószerelőket és az alkatrészgyártókat nagyon jól eltartja. Mondjuk az alkatrészgyártás nagyobb szelet a gazdasági tortán mint az új autó gyártása.
Ha csak nézzük a villanymotrot ami egy tengelyből áll a forgórésszel két csapágyal meg egy állórésszel kis tekercsekkel, akkor tisztán látszik, hogy 100-szor kevesebb a meghibásodási lehetőség a forgó alkatrészek hiánya miatt. Váltó? nem igen van erre már szükség. Ne téveszen az se meg bennünket, hogy a villanyos autó drága Az is csak azért drága mert hat még az újdonság ereje. Töredékébe kerül az előállítása az egyszerűsége miatt. Ha most valaki a hatótávval jön 2 éven belül arra is meg van a recept sorozatgyártásban.Egy néhány fős kicsi kínai cég meg megfejtatte a szárazakku titkát amit bmw, mercédesz tojota 10 éve kutat folyamatosan
Ha végre rendesen elkezdenék fejleszteni a villamos töltő hátteret, kis pillanat alatt elbukna a füstölgő erőforrás
A töltőket telepíthetnék, már 2 éve felvették rá a pénzt. A magyarok csinálják ezt a munkát külföldön, még én is foglalkoztam vele, ott már tényleg sok a töltő pont, ha nagy teslád van akkor ingyenes is.
300 ampert nem fog tudni leadni egy napelem sem, erre várjál még egy kicsit. Van már olyan út ami tudná tölteni menet közben a villany autókat, nem is kerül sokba megépíteni. Van grafén és egyéb olcsó nagy terhelhetőségű szilárd akku, de nem tudják még elég olcsón előállítani. Nem az a cél hogy a kis embernek jó legyen. Jó ide a dízel passat is 98-ból.
Konkrétan ezen dolgoztam: https://www.google.hu/maps/pla...!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47766cabee374ebd:0x8118796f4804a367!8m2!3d47.8144246!4d12.3679464
Valamelyik skandináv ország(mintha) jelentette be már egy évvel ezelőtt, hogy 2025-re az országából teljesen kivezetik a benzin, dízel üzemet csak elektromos autó lesz használható.
A nagy autógyárak rohamtempóval fejlesztik az aksis gépeket a mercitől a bmw-ig mindenki pénzt nem kímélve erőltetik a projektet. Talán aksis mergát itt is gyártanak vagy 3D nyomtatnak majd 2 év múlva kecsón az új üzembe
Az arabok tudták, hogy eljő előbb-utóbb aminek el kell. ezt már évekkel ezelőtt megmondták amikor a kis pálmafás szigeteket rajzolták homokkal a tengerbe. Kimondhatatlan mértékű pénzt öltek abba, hogy azon a zerge-baszt vidéken futóhomok sivatagon egy 80 km hosszú ékszerdobozt építsenek amit dubajnak hívnak. Már akkor elkezdtek készülni arra, ha olajból nem dől pénz majd dől az idegen forgalomból. Bár némileg az olajválság érintette Őket mert most a világon előszőr idén tervezték vagy már be is vezették az 5%-os áfát amiről eddig az emberek azt sem tudták eszik vagy isszák
Nekem teljesen mindegy hogy 290-et vagy 306-ot megy a motor óra szerint 250 felett ritkán megyek.
Az nem kérdés hogy a gyártóknak sokkal olcsóbb legyártani az elektromos autót, csak még megpróbálják drágán eladni, amíg a xiaomi vagy más hasonló kínai cég le nem töri az árakat.
Összességében egy túlgondolt bonyolúlt egység a váltómű. Ezer féle meghibásodási lehetőséggel ami mind meg is hibásodik, vállasodik, lekopik, meggörbűl, kotyog benne, eltörik, stb. Most volt alkalmam megnézni a csónakhajtóművet szétszedett állapotában. ( na nem azért mert épp ehhez volt kedvem csak így alakult ) Gyakorlatilag az is egy váltómű. Csak irányt vált. Egy rohadt pofonegyszerű megoldás az egész. Egy csigás kúpot tol a villa vagy le vagy fel és megszorul egy fészekbe, onnan ad hajtást. Nagyjából 4-szeres forgatónyomatékot ad át mint egy ilyen segg-rakéta. Mindezt csak azért írom mert ott egy alkatrész ami meghibásodhat és az is meghibásodik. 600 alkatrészből álló váltón nem csodálkozok, hogy soha nem tökéletes.
Igazság szerint a robbanó motor mint olyan van elavúlva. 120 éve változatlan csak mindíg túlgondoltak rajta valamit fejlesztés gyanánt de az elv maradt ha dízel ha benzin. Ehhez képest bármi más sokkal gyorsabban fejlődött és változott. ha csak a logar lécre és a kompjúterre gondolok. egy motor a főtengelyével vezérmű tengelyével vagy tengelyivel hajtókarokkal dugattyúkkal szelepekkel meg 2000 ezer alkatrésszel már 50 éve a múlté kellene,hogy legyen. Csak hibalehetőség semmi másból nem áll egy robbanómotor. Bár az autószerelőket és az alkatrészgyártókat nagyon jól eltartja. Mondjuk az alkatrészgyártás nagyobb szelet a gazdasági tortán mint az új autó gyártása.
Ha csak nézzük a villanymotrot ami egy tengelyből áll a forgórésszel két csapágyal meg egy állórésszel kis tekercsekkel, akkor tisztán látszik, hogy 100-szor kevesebb a meghibásodási lehetőség a forgó alkatrészek hiánya miatt. Váltó? nem igen van erre már szükség. Ne téveszen az se meg bennünket, hogy a villanyos autó drága Az is csak azért drága mert hat még az újdonság ereje. Töredékébe kerül az előállítása az egyszerűsége miatt. Ha most valaki a hatótávval jön 2 éven belül arra is meg van a recept sorozatgyártásban.Egy néhány fős kicsi kínai cég meg megfejtatte a szárazakku titkát amit bmw, mercédesz tojota 10 éve kutat folyamatosan