Ezt mondom,hogy többnyire ez megy nálunk!
Megveszed a 25-30 ezret futott motort,és nem érted,hogy miért szembesülsz rövid időn belül 80-90 ezres(km) problémákkal!
De ha kivettem volna a spirált vagy visszatekerem az órát akkor 33e-el eladom holott 80 van benne akkor is eszközölni kell majd a felújítást de nem akarok vitát nyitni vagy beléd kötni félreértés ne essék, mostani enyém se magyar papíros volt és én is jobban preferálom a kinti masinákat.
Ha pl.fiatal kezdőnek vagy csajnak kellene motort vennem,akkor biztos nem vennék egy új 250-est, 1.3- 1.4-ért ,sor kettő "műanyag" kategóriából,sokkal inkább egy 10000-t futott,gyári állapotú ZXR 400-ast kb. 3000 euróért!
Per pillanat a mobile.de-n 1850 eurótól 58 db.olyan 98-utáni 9-es van,ami 40 ezer alatt futott.igaz a legdrágábbért még 5000-t kérnek,de van amelyikben nincs 5000 km. Sem!
Ezek szinte új motorok,a mostani újak kevesebb mint feléért!és nem sokkal nyújtanak kevesebbet utcán. Sőt,némelyik még alkalmasabb is oda.
Persze ezt meg lehet közelíteni sok felől,de szerintem mindenki érti a mondanivalóm lényegét!
Ja,és o.k.,hogy jó állapotban is lehet egy 80 ezret futott motor,de azért ott hamarabb kell majd eszközölni egy komolyabb felújítást,mint egy fele annyit futottnál.és ha azt vesszük alapul,hogy megyünk átlag kb.5000 km.-t évente,és a többség vagy 5 évente lecseréli a motort,akkor nem mindegy hogy nekem kell bajlódni vele,vagy nem!
Igaz,hogy ők is használják,de náluk(németekre gondolok) van sok sokat futott motor olcsóbban,és keveset futott kicsit drágábban.
És ezek szerintem megérik azt a kis plussz pénzt.
Meg a németeknél a nagy turázósokat kivéve sok olyan motortulajdonos van,aki megveszi,mert megteheti,de csak nagyon alkalomadtán használja,mert nincs ideje,vagy közben rájön,hogy nem is annyira az ő világa,stb.,stb.
Mindig nézegetem a mobile-t és ott azért nem ritka a 10 éves motor 8-10 ezer km.-rel,de a 3-4 ezerrel is.de azoknak az állapota is olyan,mint amit tegnap toltak ki a szalonból!
Bármelyik tipusból találni ilyeneket! Na én ezekre gondoltam!
én 30000-el vettem 10 évesen
de nem érdekel,,bár az is igaz hogy majdnem ugyanennyit raktam bele 4 év alatt......most 57000 a KM benne....a szelepekhez hozzá se kellett nyúlni tavaly,,,vagyis a hézagokhoz
Jó motorok ezek...
A külföldi is használja a gépet abban sem lesz 30-40e km, egy 98as motorban más kérdés hogy ott áldoznak a szakszervizre de aki mindig km-t vesz nem állapotot azt nem tudom utána sajnálni. Én a zxr 400-at 81e km-el adtam el és akkor még volt fent jó pár de mégis elvitték.
Milyen érdekes,hogy ebben a qrva országban akárhány éves is egy motor,30 ezer km.-nél ritkán van több bennük!
Tényleg megeszi azt még valaki,hogy egy pl. '98-as,tehát cirka 14 éves motor nagyjából évi 2000 km-t futott?!?
Engem az utóbbi időben ez már kifejezetten idegesít!
Az enyém sajnos az utóbbi 3 szezonban alig volt használva,de az a kb. 3-4 ezer így is belemegy,kilenc szezon után az 48 ezret jelent az órában.
Tegnap olvastam itt egy gsxr 750 hirdetést,ahol is a csávó a (talán) '91-es motorjáról azt írta,hogy 106 ezer km.-rel eladó.nem akartam hinni a szememnek!
Szegény szerintem sosem fogja eladni az őszintesége miatt!
Ha visszatekerte volna vagy 30-40 ezerre és azt mondja,hogy tíz évig egy kamionos garázsában vesztegelt a motor,jóval nagyobb eséllyel várhatná a verebeket.
Ha tíz év feletti motort akarnék venni,azért tutira kimennék németbe,és igaz,hogy benne lenne vagy 7-8 százba egy pl. 98- as 9-es,de abban biztos csak az a 30-40 ezer lenne.és hosszú távon így lenne olcsóbb a motor.
Szemben pl. Az ilyen 27000-s R1-el 2003- ból.
Szerintem ha 35-40 lenne benne,akkor azért még nem tekergetnének,mert azzal még simán eladható egy motor,így szerintem min. A duplája van benne!
Biztos,hogy ez alól van itthon is néhány kivétel,de én már azoknak sem tudnék hinni a tendencia miatt!
A csúnya az egészben az,hogy ezt nagyjából mindenki tudja,mégis az átverésre van igény!
Vajon miért ilyen hülye a magyar?!?
Megveszed a 25-30 ezret futott motort,és nem érted,hogy miért szembesülsz rövid időn belül 80-90 ezres(km) problémákkal!