Nem tudom a többi motor mennyire érzékeny a guminyomásra, de én nagyon határozottan érzem a külömbséget ha hiányzik két tized. Amikor elindulok alá akar fordulni a kormány, amikor bemelegszenek a gumik, ragad a kanyarban. Meg fogom próbálni, hogy leeresztek belőle 0.2-t és ráálítom a futót is.
A majrécsíkkal nincsen bajom, ismerjük egymást mióta csak motorozzok, tehát elválaszthatatlan haverok vagyunk. Mondjuk az első gumán már majdnem teljesen kinyírtam.
(mármint a bal oldalon)
Most komolyan. Nem a majrécsíkról szól a motorozás számomra, de sok dolgot meg tud állapítani róla az ember.
A guminyomást mindenképp vedd visszább. Hayabusának annyi a gyári értéke ez meg egy 50kg könnyebb motor. Elhiszem, hogy azt írja a könyv de felesleges úgy felnyomni a gumit. 170-re csak akkor állj vissza ha ennyire zavar a majrécsík. Amúgy tök mindegy. Nekem most 180-as van fent. (ZX-10R)
A dolog amúgy nagyon egyszerű. Minél kisebb a nyomás annál jobban nyomódik a gumi, ergo nagyobb a terhelés, ergo jobban melegszik. A melegedé tágulással jár, ergo nő a gumi nyomása.(Felfújja saját magát) Versenypályára a Pirelli, Metzeler gumikat le kell engedni 1.7-1.8barra. De a többit is hidegen 1.9-2.1 közé kell állítani. Mert különben túlfújja magát és perec.Utcára bőven jó a 2.5. Nem lesz baj én tudom mert egyszer hetekig jártam defektes gumival amit minden nap fújni kellett. Reggelente 1.5-el indultam.
Én is erre gondoltam. Mármint a nagyobb gumira.
Tehát a nagyobb gumi és nagy guminyomás együtt okozza a dolgot.
Azért eröltetem a 2.9-es nyomást, mert mindenhol ez áll.
Szervízkönyv, gumi adatlap, még a gumi oldalára is ez van írva.
Vissza kellene térnem a 170-re, guminyomást 2.6-2.7 és ehez az értékhez állítani a futót!?
A nagyobb gumit a kis felni jobban bepöndöríti (összehúzza) ezért jóval hegyesebb lesz. A gixeremen a 190-es gumit a ringen sem tudtam majrécsíktalanítani.(Persze béna is vagyok) A versenyzők sokszor a 600-ra is felteszik a 190-est mert így lapon nagyobb a felfekvő felület. Amúgy még mindig nagyon soknak tartom a 3 bart. Elöl hátul 2.5
Tegnap voltunk Szlovákiában az 577-es úton.
A fazer-es csapattal mentünk, összesen 45-motor volt.
Az 577-esen száguldozás után, a jelenlévők érdekes dolgot vettek észre, ami nekem eddig fel sem tűnt.
Az első kerekemen elfogyott a majrécsík, mármint bal oldalon 1mm maradt, a jobbon meg kb 3mm.
Ezzel szemben a hátsón bal oldalon kb. 4-5mm jobb oldalon meg kb. 8mm.
Ami elsőre lejön, hogy balra jobban döntök mint jobbra.
Viszont amit senki sem értett, hogyan lehet az első kerekemen kissebb majrécsík mint a hátsón.
Guminyomások: Elöl 2.5
Hátul 2.9
A hátsó felnire a gyári 170-essel szemben 180-as van ráhúzva.
Valaki mondhatna valami okosat.
Kössz a tippet,le is töltöttem de egy kib....ott betüt nem ír hanem minden féle alakzatot. Olyan mintha kódolva lenne. Vagy béna vagyok,de ezért nem hiszem.Azért kössz.
Hali! 1 tized ennyit jelentene? Én amatőr vagyok, azt se tudom hogy, és hol kell állítani a futóművet meg persze mire ezekre az utakra hogy? Úgy érzem az első telóm kicsit soft-os a hátulja szerintem a gyári, ami jó nekem legalábbis 78 kg v-ok.
Hali! Nekem ami bevált az a gyári adat, elöl 2.5 bar hátul 3.0. Ha ennél kevesebb akkor már nem áll benne olyan szépen a kanyarokban, menne mindenfele, csak arra nem amerre akarom!
SAE 90, az már nagyon sűrű.
Bár miután a gépem a legújabb Castrol NEW FORMULA, bla,bla,bla, cuccot 3000-ért szétcsapkodta, simán el tudom ezt képzelni a sima olajról is.
Mindenesetre a szervízkönyvben ez van. Én is csodálkozram.
De baj, hisz pont az a lényege. Frankón kimosni, hagyni megszáradni, majd olajjal átitatni a szűrőt. SE/SF/SG SAE 30 olajat ír elő a gyár, de jó légszűrőolaj is vagy akár a mocid motorolaja is. Csak legyen valami abban a szivacsban
ha valakit érdekel, képek a vasárnapi ZX kupáról...
ZX kupa
LX