az a baj hogy nekem meg annyim sem volt...kozben megnozultem, jott a gyerek, koltoztunk, stb...
A gond hogy a motor hiteles, tehat kozben meg at is fizettem.
Mivel hiteles, el nem adhattam, igy viszont (hitellel, javitassal) 2.2 millio Ft-re jon ki a motor.
ha megcsinaltatom, jo ha 900ezret adnak erte...akkor ingabb megcsinaltatom es megtartom meg vagy 10 evig...
De mind fanatikusok vagyunk, akik motorozunk, nem?
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, ez már fanatizmus :-) 480e Ft-ból én inkább másik motort vennék 8esetleg kettőt), de mások a nagyságrendek. 2 évet amúgy sem bírnék ki motor nélkül, akkor inkább a meglévő pénzemből vennék valamit 100-150 körül. Mindegy, csak menjen :-)
Sajnos nekik sem megy ugy, mint regen...
Az emberek mar nem vesznek uj motort.
Ha megfigyelted, regen a nagytobbseg vett uj motort, akar kp-re is, aztan mar csak kizarolag hitelre, most mar arra sem...
Ha meg nem vesznek uj motort egy cegtol, akkor javitni sem viszik vissza oda, ergo a szerviz is doglodik.
Hasznalt motort meg mindenki otthon butykol..ki az a hulye, aki beallasi, meg egyeb hulye dijjakat fizet?
Az en motorom azert nem lett eddig osszerakva, mert baratilag is 480.000 Ft lesz a javitas...mostanra jott ossze a penz, meg igy sem volt konnyu hogy jobban keresek..
Mi tartott olyan sokáig ? Pénzhiány vagy alkatrész ?
Tegnap beszélgettünk, hogy kéne már valami munka. Asszonypajtinak mondtam, hogy nyitok egy motorkereskedést. Rögtön rávágta, hogy a dorogi Gas-gas is tönkrement, pedig azok nem kispályások. Te ismered őket, tényleg így van ? Múlt héten még láttam kirakva egy csomó motort meg quadot, bár a helyi motorosok nem járnak oda vásárolni, mert minden nagyon drága.
..felulre a tulaj csinalja a korlatot, de olyat, ami nyithato, igy a csapos emelovel fel lehet majd lifteztetni a cuccokat az emeletre..
Most nezunk CO hegeszto, flex, csapos emelo, kezi szerszamok utan...kezdetnek.
Tehat alulra tervezzuk az emelot, fenyezo kamrat, auto szerelo reszleget...felul meg lesz az elektromos reszleg (haver repuogep szerelo volt), na meg a raktar
Barataim, vegre egy jo dolog is tortent velem:
Tegnap megtetuk az elso lepest afele hogy valora valjon egy regi almom..
Megalakult a cegunk, azaz kivettuk a garazst, ahol az auto-motorszerelo muhelyunk lesz!
A mostani melohelyemhez nagyon kozel van...ami azert is jo, mert melo utan csak atugrom ide, masreszt tobb ezer kollega jar autoval, nem lesz mesze a garazs, ha at kell vinni oket..
Bizony-bizony...
Vadinat uj a hely, egy ipari telep, tehat lehet zajongani 24 oraban...
most kotik be neunk a villanyt alulra is (mert emeletes), a wc-t..
Az egyik kollegam finanszirozza, most nyom bele 2 millio Ft-ot.
Lesz benne (persze nem azonnal) fenyezo kamra is, meg mellette automoso..csinalunk auto-motor szereleszt, karosszeriazast..
Oldalirányban nem lóg szerencsére. Felbakolva, e4gyes fokozatban előre-hátra mozgatva van holtjáték, de ezek szerint ez természetes. Ezért is rángathat alacsony fordulaton ? Gondolom nem tesz jót a láncnak terhelésváltáskor sem. Yamaha SR 125 ette a láncot szépen (10 LE), mert nem lehetett azon szabályozni a gázt rendesen. Motorfék után bármilyen pici gázra rántott egyet.
Hát ugye kaptam egy Opel Astrát, műszakival, meg minden...elöl kapott egyet a kocsi, ezálltal a motortartó keret tönkrement, illetve -mivel hátrament a motor- az első és hátsó motortartó bak eltörött, valamint a bal oldali féltengely kettétört.
Na mármost...keretet, féltengelyt cseréltem, de a hátsó motortartó bak nem lett lecserélve, mert nem találok. Mentem a kocsival, mert muszáj volt...kicsit recsegett, aztán egy kanyarban, gázt adva egy kattanás és a motor üresben pörög. Még nem láttam, de csak a féltengely ugorhatott ki.. a váltó rudazata ok, be lehet sebességbe tenni a kocsit, de csak pörög...
Otthagytam az út szélén, de fostam hogy elviszi a Garda (rendőrség)...végülis este hazahúztuk, kedden tudok foglalkozni vele...aznap még vár rám egy blokkcsere is egy puntóban...szóval nem unatkozom!
A lógás?
(Igen jó pár centi)
(A teljes hajtáslánc , a primer, a váltó és a szekunder elemek hézagaiból adódóan)
Remélem, hogy csak erre gondolsz. Ha a kerék oldalirányban is lóg, az viszont "gáz-gáz".
16.án jár le a forgalmija, szóval azzal nincs semmi gond! Mikor meglett 2 hétig úgy jártam vele, h nem volt! Elmentem a rosszvasashoz és hoztam egy táblát! Feltettem és mentem! Szerencsére nem állított meg a yard!
Ha hiszed ha nem még így is 100x jobban élsz mint mi itt Szerbiában! Az a baj, hogy ezt az országot már annyira tönkretették és kizsákmányolták, hogy esély sincs a talpra állásra...! Ezért szeretnék én is minél hamarabb elhúzni innen!
Ami a motorozást illeti, nem voltam 1 hétig! Szörnyen rossz idő volt! fújt a szél esett hideg volt!
Erre mikor kicsit megemberelte magát akkor meg a motorom unalmaskodott! Nem tudom hogy történt, de a fojtást ami a kipufogó összekötő csövében volt begyűrte a szűkítőbe! Totál befojtotta a rendszert! Felhívtam az embert aki csinálta és még aznap le is mentem Adára ami kb 50km! Fele utat szinte alapgázon tettem meg mert nem bírt kipörögni a gép! Egyszer húztam egy kövér gázt, durrant egyet és attól kezdve valami brutálisat ment! 30-40 centis lángokat köpködött és 170et ment végsebességre!
Kilőtte a fojtást! A kipufogós fazon nem hitt a szemének, de megoldottuk a dolgot! Most ismét szépen dübörög, de csak 140-el megy sajnos....! Azért hozzá lehetett volna szokni ahhoz h még 2ben sem kellett kuplung a kerekezéshez, de embertelenül hangos volt! szóval történnek itt is dolgok! Jah és 16.án kell vinnem forgalomba helyeztetni + kell új hátsó gumi és láncszett! Szóval még el sem kezdődött a szezon és ugrik a zsebből 400 euró...!
De hogy tovabb fokozzam, ma reggel valoszinuleg kiugrott a feltengely a valtobol, igy elkestem melobol..a kocsi most is ott all, az ut szelen...
Mivel a hatso bak eltort, feszult a feltengely es amikor egy korforgalomban gazt adtam, kiugrott. Remelem hogy legalabb is csak ezt tortent, nem komolyabb..
A lenyeg hogy nincs mivel jarnom...
Raadasul most 9 napig dolgozom egyfolytaban, nem is tudok alkatreszt venni hozza....
Ezek egyebkent azert tortennek, mert nincs penzem komolyabb kocsira.Ha lenne, nem hulladekokkal jarnek...
Na de csak lesz valami.
Gasgas-ra most kuldom a pent, ebben a honapban, es ha minden igaz, majus elejen hozzak is ki! (remelem hogy a sors tobbet nem szol kozbe, mert mar nagyon elegem van!)
Addig is tegyetek fel jo sok motorozos/kirandulos kepet, ha mar motorozni nem tudok..
Fékbetét ügyben már nem vagyok otthon, de használtat biztos nem vennék! Nekem a Ferodo bevált! Kis hangja van ugyan, de nagyon gyorsan bekopott és remekül viselkedik nagyon magas hőmérsékleten is! Nem szokott maszatolni!
Hello kuszka!
Zoli mindent leírt amit kellett! 10W40-től 20w50-ig mindegyik jó! Az, hogy milyet teszel bele az attól függ mennyit akarsz rászánni! Én 10w50-es Ipone full power katana-t használok!
A gond hogy a motor hiteles, tehat kozben meg at is fizettem.
Mivel hiteles, el nem adhattam, igy viszont (hitellel, javitassal) 2.2 millio Ft-re jon ki a motor.
ha megcsinaltatom, jo ha 900ezret adnak erte...akkor ingabb megcsinaltatom es megtartom meg vagy 10 evig...
De mind fanatikusok vagyunk, akik motorozunk, nem?