Nos Igen.
A Klr bizony ugyanabból az olajból szállít. Egybe van a váltóval.
Mivel aránylag régebbi fejlesztésű motorról van szó, a kereskedelmi forgalomba kapható 4T 10 w 40-es olajak szinte bármelyike jó, lényeg, hogy kimondottan motorkerékpár olaj legyen, hiszen ezeket teljesen máshogy adalékolják.
Pontosan azért, és úgy, hogy tudatában vannak annak, hogy a váltó fogaskerekei aprítják az olaj molekulaszerkezetét, illetve a tengelykapcsolóból származó kopadékot is megkössék. nem beszélve az extrém kis mennyiségről. (egyes motoroknál) Gondolok itt a száraz karteres olajozásra.
Amire még érdemes lehet még odafigyelni az a teljesítményszint.
Például: API SG, SH, SJ.... stb...
Az amerikai minőégi szabvány szerint az "s" után következő betű minél magasabban van az ABC ben, annál jobb.
Hűűűhhhh
Na jó. Egyenlőre ennyit a kenőolajakról......
Na nézzük a fékbetét témát:
Mivel a KLR fékje, valljuk be nem a leghatékonyabbak egyike, én azt tanácsolom, hogy ne foglalkozz mindenféle extravagáns betétekkel. Nyugodtan vedd meg a hozzád legközelebb árusított nem túl drága fajtát, mert nincs igazán jelentősége.
Én nkem valahol itt pihen a pincémbe a gyári KAWASAKI drágán vett betét, amit visszavettem a féknyeregből, mely olyan hangot adott mint a BKV busz.
Majd visszatettem a még a "FELJÁN" által ragasztott csendesen kopó betétet, és azóta is azzal járok.
(A motorkerékpár szerelő iskolában persze azt tanították, hogy "RAGASZTOTT FÉKBETÉTET SZIGORÚAN TILOS !" , de szerintem ebből adódóan nyugodtan vedd meg bármely utángyártott betétet, aztán majd meglátod.
Nem is igazán akarok itt most neveket mondani, hogy brembo, ferodo, vagy nissin stb-stb...,
hidd el, mincs jelentősége.
Legalább is nálunk itt ENDURO szinten, nincs.
"Ez az én véleményem"
Sikerült megcsináltam a motrot..
kapott új olajat is castrol 4t 10w-40 remélem az jó bele.
lenne még egy kérdésem, ugye a váltónak meg a kuplungnak eggyütt van az olajzása?
és milyen való bele?
..hat akkor ugy nez ki hogy fekhetek megint a kocsi ala...
De muszaj...felek hogy feszul a feltengely es elobb-utoob sztdaralja a fogaskerekeket vagy eltorik a feltengely..
Egyebkent rukvercben nem csinalja es bizonyos fordulaton sem...meg amikor beinditom, illetve valtok, hallom hogy "bolint", koppan egyet a motor...vagyis mozog...
Hat en mindig rossz voltam fizikabol, de azt hiszem, tudom a valaszt:
Az aszfalt hamarabb melegszik, mert a napfeny hamarabb felmelegiti, ellentetben a folddel.
Miert? Mert a ho, ahogy olvad es parolog, hot von el a foldtol, igy a nap nem tudja atmelegiteni...meg mar csak a hotakaro miatt is...
De lehet hogy ez oriasi nagy baromsag...fene tudja..
En mindig azon csodalkoztam hogy zapor utan az autok kereke olyan hamar felszaritja az aszfaltot...ok hogy meleg a gumi, na de 80-100-al mennek a kocsik, ergo csak nehany szazad masodpercig erintekezik adott ponton a talajjal....hmm, furcs adolog a termeszet!
Ma mentem egy kicsit, mert szépen sütött a nap. A gumik is egész jól fogtak. Amikor megálltam, megnéztem az aszfaltot és egész langyos volt meg a gumi is. Az út szélén viszont még nem olvadt el a hó. Lehet 20 fok körüli az aszfalt 8 fokos levegőnél ?
Sajnos nem nagyon találtam ilyet, Andrisom.
Azt hiszem neked megint csak az a hőn áhitott csápos emelő lenne a megnyugtató megoldás, de sajnos ilyet nem tudok neked küldeni.
Bár tehetném.
A helyzet az, hogy sajnos a fészket hiába csiszolod, mert a kúp profilja igen pontos.
Viszont ha megrázogatod az úszót, és lötyög benne valami akkor az is lehet lyukas.
Nekem is volt ilyen problémám és sajnos nem tudtam hozzá tűt szerezni.
Viszont azt csináltam, hogy mivel a tű szárának három kis "szárnya" van és igen csak lógott már a fészekben, mivel az nem kivehető, óvatosan pontozóval három ponton a szárnyakkal ellenkező helyen kissé bezömítettem a réz fészket. hogy kisebb legyen a lógás.
Lehet, hogy először meg kéne próbálnod egy tűszelepet szerezni.
Például itt kérdezd meg.
És mindenképpen próbáld ki a vipoláncsöves módszert, akár teljesen kiszerelt karburátor mellett egy külön kis ejtőtartályos megoldással
Ezzel addig próbálgathatod míg jó nem lesz és csak utána jöhet a teljes összeszerelés.
Kaptam ingyen egy Opel Astrat (1.4 motor, 1999-es model)
Ha jól tudom, 4 db motortartó bak van: felül, két oldalt, elöl és hátul..
Mivel karambolos volt, a hátsó motortartó bak eltört, így feszülnek a féltengelyek, iszonyat hangja van...
Tud nekem tanácsot adni valaki, hol találok robbantot rajzot a motorról?
Mert így nem tudok aláfeküdni, lehet hogy le kell venni a motortartó keretetis megint....
Megcsiszolgattam finoman a szelepfészket.
ha fújom a benzincsövön a levegőt már elég jól tömít,nagyon veszettül kell fújni h 1 nagyon picit átengedje a levegőt és ugyan úgy elengedi a benzint, lehet nem jön fel az úszó?de pedig nem lukas...
Van még egy pár tippem karburátorügyben, meg talán fékbetét ügyben is, de majd este írok, mert így munka időben necces. (Legalább is nekem) (Sajna nem irodában dolgozom)
Köszi a segítséget zoo!
az úszón azt a kis lemezt 30-40 fokig görbítettem vízszintes állásból felfelé,a derékszög 90 fok (nekem is a barátnőm mondta )
mert csak így tudta az úszó felnyomni úgy a tűszelepet hogy jól zárjon. és a túlfojón ne follyon. de így sem jó! mert kifogy a karbiból a benzin és megáll. és cSAk lassan szivárog és töltődik fel.
próbáltam úgy is h fejjel lefelé állított karbinál megnéztem az úszó súlya mennyire nyomja le a tőszelepet, belefújtam a benzincsőbe de átengedi a levegőt szóval akkor ott lehet a baj a szelepfészeknél.
Lehet ott kopás?
remélem nem mert ez nem kiszerelhető asszem.
holnap megpróbálom egy vizes csiszolóval finoman megpucoli
sokat állt és lehet korózió van és azért nem tömít ott a tűszelep.
vagy ha tudsz valamit segíteni, van valami ötleted, légyszives írj..
Az úszószintet legszakszerűbben úgy tudod megnézni, hogy az ábrán látható módon egy átlátszó vipoláncsövet húzol a víztelenítő csöcsére, majd nyitott benzincsapnál rányitod a leeresztő csavart. összeszerelt állapotban.
Valószínűleg ha derékszögben el kellett hajlítanod a lemezkét, akkor az úgy nem lesz jó. Egyébként ha nem zár jól a tűszeleped, akkor is a túlfolyón jön a cucc. Lehet, hogy ez itt a fő probléma.
A keverékcsavart pedig a teljesen betekert állapottól másfél fordulat kifelé. Ha ennél nagyon eltérően reagál csak jól a motor, akkor bizony fúvóka, nyitott kipufogó, vagy úszószint probléma lehet. Persze a tolattyú membránt sem árt megnézni.
Szóval hosszú egy történet ez, de remélem segítettem.
Amti. Aranyos ez a kis kölyök. No és büszke lehet a nagy faterra. Biztos felültetted már arra jó kis magas motorra.
Vagy inkább nem is olyan rég mér "motojja".
Karburátoron szintet állítottam..
az úszón lévő kis lemezt 45° ig kellett görbítenem,hogy jó legyen a szint
és ne follyon ki a túlfolyón a benzin...Úgy kell annak állnia?Nem vízszintesen?
És a levegőcsavart mennyire tekerjem ki?
1-2 tekerés?
járatás mellett nem tudom állítani mert olyan hülye helyen van hogy égeti a kezem a kipufógó
kawasaki klx!
Most volt 23.-án 2 éves .-))
Ma megvolt egy hosszabb évadnyitó, kb. 260 km a környéken. Tata, Tatabánya, Visegrád, stb... 5 literre jött ki a fogyi, bár elég óvatos voltam sok helyen. Hó, vízátfolyás, pára, volt minden :-) Egyébként nagyon jó volt.
Semmi komoly,csak a tavasz első napsugaraitól felbuzdulva előszedtem a gépet és a nyálkás aszfalton zakóztam egy rohadt nagyot. Aztán most nem tudom használni a jobb kezem semmire. Még motorozni se tudok hiába van itt a jó idő!
Még mindig nincs kész az a giz-gaz? Megfogja enni a rozsda szegényt!
Milyen olajat vegyek akkor a váltóba és a kuplunghoz?