Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ezzel én is így vagyok...én is beleestem abba a hibába hogy elkezdtem szét és összeszerelni egy 96-os motort...senkinek sem kívánom..rengeteg munka van benne,amit senki sem fog nekem kifizetni...Most már inkább összespórolnék egy újra vagy majdnem újra.
Illetve hát nekem szerencsére itt van a 2005-ös GasGas...de arra is rá fogok fizetni kb 3-400.000 Ft-ot...úgy hogy a munkadíjért nem kell fizetnem, csak az alkatrészért...
Tudom hogy sokunknak nincs választása, nem akar hitelt felvenni egy új motorra (és milyen jól teszi), de így meg marad az állandó bizalmatlanság, szerelgetés...és ahogy Zoo is mondta, hipp-hopp 200.000 Ft-ot költöttél rá...
A KLR simán kibírja...voltaképpen egy light-os enduró túráról van szó...Csak az a jó benne hogy néha ven benne 1-2 játszótér (sirató, krosszpálya)..tehát amíg a többiek kicsit pihennek,mi szoktunk egy picit kergetőzni, bohóckodni...ja,meg van egy nagyon jó kis bánya, én ott rengeteget motoroztam...
Szóval azt mondom, simán összehozható ez a túra...
Köszönöm!

Igazából nekem már az nagy segítség lenne, ha valaki rájönne, mondjuk hallás alapján, hogy milyen baja lehet a gépnek, és vajon miért fogyaszt annyi olajat, amennyit.
Sajnos én nem értek a szereléshez, azt meg tényleg nem szeretném, hogy esetleg a semmiért szétszedessem a komplett blokkot valakivel egy kisebb vagyonért.
"De ha van kedvetek, nyáron eljöttök felém (Szentendre) és elviszlek titeket egészen Dorogig...ott van egy endurós paradicsom, Zoo szerintem még emlékszik rá."

Andris ez a mondatod két értelmű számomra! Most az enduros paradicsomot hova érted? Dorogra vagy Szentendrére?
Dorogot azt ismerem ugyanis ott lakom közvetlen mellette!
De az én véleményem szerint az igazi mekka az Tokod és környéke. De ezt egyszer tényleg ki kéne próbálnotok!
Egyébként ez a Szentendre-Dorog túra marha jól hangzik! Össze hozhatnánk!

Ja már néztem a Csobánkai hill climb-edet de tudom jól hogy a videó nem adja vissza igazán a dolgokat! Biztos durva kaptató!

Hát nem tudom Zoo! A haveromnak egy 250-es suzuki rm-je van,de nem cserélném el vele a klr-t. Valahogy nem szeretem a két ütemet!
Ha KLR blokk szerelési tanácsra volna szükséged Trisy én nagyon szívesen segítek itt a fórumon. Más szakszervizes nagyjavítást valóban nem javaslok, mert olyan vagyonokra rúg, amennyit már tényleg nem is nagyon ér a motor. Tudom a sajátomról. Teljes kedvezménnyel csak a beépített alkatrészek több mint kétszázezrembe kerültek, plusz a gépmunka és magamnak pedig nem számoltam fel egy fillér munkadíjat sem. De ha akartam volna se tudtam volna elszámolni annyit amennyit küzdöttem vele, mert azt senki nem fizette volna ki az tuti. A vezérműtengely csapágyfészek kézi kialakítása és a szelep csiszolgatások mellett a ballance lánckerék lemelegítésén át olyan kis müansznyi munkálatokkal jár amit sem kiszámlázni nem lehet, sem pedig másnak tán meg se csinálnék olyan meredek dolgok voltak.

De ez egy igen hosszú történet.

Ami azt illeti én soha többé nem követem el ezt a hibát. Azt, hogy annyit költsek egy ilyen öreg jószágra, ami bőven meghaladja a saját értékét.
Az alkatrészek 5 % a sem volt nagyon után gyártottba megoldható szegénykémnek.
Ó Igen!

Igazából mi Andrissal bizony végigmentünk csillaghegytől Dorogig! Nagyon remekül végig lehet menni.
Nem rövid, de járható. Úgyhogy neked Dorogtól Csobánkáig sima ügy. Mondjuk volt ott egy hosszabb mély homokos szakasz, de sebaj.

Én azt mondanám, hogy ha Dorogról és környékéről indulnánk, az nekünk is jó lenne. Így van Andris?
Természetesen terepen.
Én úgy is gondoltam.

Megvallom persze,hogy egy akármilyen kétütemű kettőötvenes krossznak azért örülnék, de elvileg a KLR nek is bírnia kell. Nem Andris?
Mit mondasz?
Heló! Van valakinek tapasztalata Mitas E09-es gumával?
bocs...nagy siratót akartam írni...
Hát csobánkán és környékén nagyon jó helyek vannak!
De ha van kedvetek, nyáron eljöttök felém (Szentendre) és elviszlek titeket egészen Dorogig...ott van egy endurós paradicsom, Zoo szerintem még emlékszik rá...ha minden igaz,ott még egy KX 250-essel nyomult, illetve egy EXC 250-essel...
Van ott minden: homokbánya, murvabánya, siratók (minden hezézségű), erdi utak, dombok, hegyek, mocsár...egy igazi játszótér...De mondjuk a csobánkai nyga sirató is elkergetett néhány motorost...emlékszem hogy páran aláálltak és azt mondták: "na,majd máskor"..nézd meg a videóim között, ott poroszkálok fel rajta a GasGas-al...
véletlenül benne hagytad a kurzort...
Ez a smiley nem tudom mit keres itt! Én a végére írtam!
És most már kussolok,mert már tele "böfögtem" az egész oldalt!
Ja és a balance lánc cseréhez,önindító szabadonfutó cseréhez és a teleszkóp szimering cseréhez nagyon értek de a többit inkább kérdezd a Zoo barátunktól! Persze csak akkor ha nem megyünk az agyára már teljesen!
Plexihez nem tudok hozzászólni! az volt az első amit a kukába hajítottam!
Ja, az is érdekelne, hogy KL 650 Tengaihoz magasított plexit tud-e valaki?
Érdeklődtem utángyártottról, ehhez nem csinálnak, sőt még Balatonfűzfőn sem képesek gyártani olyat, amilyet szeretnék.
Ilyen, s ennél szeretnék magasabbat, de ha szélesebb is lenne, még jobb lenne.
KL650 szereléséhez nagyon értő személyt keresek, aki lelkiismeretesen végzi a munkáját, esetleg az sem zavarja, ha segítek, vagy csak nézhetem, és kérdezhetek mit, miért, mi mire jó?

Lehet, hogy komolyabb meló lenne vele, horrorisztikus munkadíjakkal már több helyen riogattak.

Ért valaki ezekhez a motorokhoz, akárcsak hazai pályán?
"kidörrentő"

Hát lehet hogy az enyém is herélt nem tudom! Itt a környékünkön nem igen van másnak KLR-je ezért nem tudok hasonlítani. De ahogy elnéztem ZOO a te dobodat arra jutottam hogy ezek nem lennének jók nekem mert nagyon kiállnak. Nem sokáig bírnák a gyűrődést!
Az enyém ritkán durrog vissza,bár én kifejezetten szeretem!

Ja és kössz a karbi sztorit! Látod azt sem tudtam hogy van rajta víztelenítő csavar! Mindig tanulok!
Egy közös motorozás? Abba benne lennék bármikor! De sajnos le vagyok korlátozva terepre! A környéket megmutatnám szivesen. Igaz csak felszínesen mert a sűrűjéhez kell a terepgumi!

Én sem érzem ugy hogy hogy megbízhatatlan lenne a KLR, de mégiscsak 20 éves szegény és bármikor elfáradhat benne bármi.
Amúgy meg vagyok vele elégedve teljesen. Ha meg sikerül legyőznön a falmászási kényszerem (sajnos van ilyen ),és csak motorozunk akkor tényleg nincs párja a jószágomnak!
Egyébként már én is akartam kérdezni hogy megérné e kimenni arra csobánka felé motorozni? Sok videót láttam már onnan és megfordult a fejemben hogy utánfutóra kéne rakni a masinákat és elnézni arra felé!
Na szóval egy terep motorozásra veletek tartok bármikor! Azért így elnézegetve a túrázgatós fotóitokat, sajnálom hogy nincs rendszám meg jogsi! Az is tök jó lehet!
Na,akkor erre majd még visszatérünk...mármint a motorozásra...
Addigra (nyár közepe) össze lesz rakva és akkor gurulhatunk.
De várom már! Több mint egy éve nem ültem rajta.
Az én kipuffom is herélve van, elég jót szólt amikor elment vele az Árpád-híd alatt..
Köszönöm..

Érdeklődnék hogy a Tourmax ; Lucas ; EBC gyártmányok között van-e minőségi különbség ?
Esetleg melyiket ajánljátok ?
Amúgy KlR 600-as "91" és egy 650-es tengaim "90" van..
Még egy kérdés, rugót és acél lapott kell-e együtt cserélni a lamellával ?

Üdv.
Na most aztán behozom a lemaradást!

A karbimmal meg az volt a gond, hogy nem zárt igazán a tűszelep.
Nem kosz miatt, hanem egyszerűen csak a kopottsága miatt. Na most az a helyzet, hogy mire a gyári megérkezik, (Mert hogy után gyártottba nem kaptam) addig is motorozni akartam.

Ezért azt csináltam, hogy a megtágult fészek tetejét akképpen pontozgattam be, hogy a csúszkáló szelep a kis szárnyainál fogva ne tudjon többé a kopottabb állásába átfordulni. Az után pedig a félig felszerelt karburátor úszószintjét, rányitott benzincsapnál pedig úgy állítottam be, hogy az nagyon alacsony legyen, így sokkal nagyobb nyomást fejt ki a tűre felfelé és a teli tankolt állapotban lévő nagyobb folyadéknyomás sem bírta így kinyomni annyira a szelepet. A szintem így kissé alacsony de a próbakör alatt és később sem fogyott ki a nafta, úgyhogy most egész jó.

A szintet ellenőrizni pedig úgy lehet, hogy az úszóház alján lévő csöcsre egy kis átlátszó csövet húzol, azt felhajlítod a karbi mellé majd rányitod a víztelenítő csavart. (természetesen nyitott csapnál) így megláthatod hol a szint.
Persze van egy gyári érték is, amit sokféleképpen szoktak megadni, de ez sem rossz, főleg ha kiszedve láttad már, hogy milyen magasra nyúlik a kis túlfolyónak a csöve.
Csao Tityesz!

Amennyiben KLR 600 asod van, akkor a kuplungszett (7 lamella)olyan 15 ezer körül van gyáriban.
A kuplung lemezek (amiből kell 6 darab) pedig olyan 1500 ft darabja.
Ha jól néztem.

Ha nem is KLR ed van akkor ez már nem is áll.
Ha gyári alkatrész kell, akkor:

jankoviczsolt@csiki-bege.hu

itt kérdezd meg a kedves kollégámat, talán ő tud még többet segíteni.

Hello!
Ja! A kipufogóm!

Igen ez tényleg egy talált, és általam feltákolt dob, de rájöttem, hogy nem is olyan rossz, mert ugyanazon méretekkel bír mint a többi sportdob, és ráadásul többen azt tanácsolták, hogy az ennél hangosabb már károsítja a kipufogószelepeket, ezért hagyjam így.

Azt hiszem megfogadom. Annál is inkább mert a YOU TUBEos videókon a drága dobokat sem hallottam sokkal jobbnak.

Kisilo. A te gyári dobod is herélt egy kicsit ha jól hallottam a videóidon. Mert volt neki azért hangja, úgyhogy lehet, hogy egész jó az is.
Ami a drága dobok mellett szól az talán inkább a kis súly. de lehet, hogy semmi több.
Én meg úgy szabályoztam be, hogy lemez szűkítőket hegesztettem a bemenő csőbe, hol jobbról, hol balról, míg érzetre jó nem lett a teljesítmény.
Szo-szo. Olyan lett amilyen lett. Végül is túlságosan nem durrog már vissza, úgyhogy csak jó lesz így.
Sziasztok!

Hejj de le vagyok itt maradva, de sebaj!

Ami azt illeti, már látom, hogy nekünk így hárman már tényleg kéne motoroznunk egyet.
A fenébe is Andris! Hát persze, hogy mennék én veled motorozni ha hazajössz! Naná!
Elmennénk mondjuk Kisilóhoz, és megmutatná a vidéket arrafelé .(Esetleg. Persze, ha ő is úgy érzi.)

Az az igazság, hogy ahogy így olvastalak titeket, hol erre mondtam, hogy igen ez igaz, hol arra. Valahol én sem érzem szegény KLR be azt a full megbízhatóságot, de azt is tudom, hogy azért sokat kibír. Többet néha mint gondolnám.
No ezért gondoltam egy lágyabb siratófalmentes távolsági földutas kis motorozásra mondjuk a pilisben, vagy bármerre. A lényeg, hogy itt olyan emberekről van szó akik abban a "zöldben" látják a világot amiben én. Azt látom, hogy nem az a felelőtlen adj neki banda lenne ez, hanem inkább fáradjunk el a földúton és menjünk..előre csak előre és azt hiszem a KLR ezt jól viselné.

Úgyhogy már egy cseppet sem tartanék ettől. Meg attól sem, hogy esetleg rossz formában lennék és biztosan kinéznének a brigádból, mert esetleg nem 150 el megyek.

Hasonló aggályok és hasonló optimizmus!
Ez jó! Ennek örülök!
Ez a repcés képsorozat pedig elárul nekem mindent. Láthatóvá válik általa, hogy mit tartasz szépnek és jónak. Ez pedig abszolúte rendben van, képminőség ide vagy oda.
No és ráadásul én még tegnap meló után az öcsémékkel is mentem egy kicsit. Tök jó volt. Ők is rendes srácok. Hiába marad le valaki, mi mindig szépen bevárjuk egymást, tisztelve a lemaradó lehet, hogy éppen helyes és megfelelő döntését. Ez egy kis talán háromórás út volt, a határhegy oldalára és haza, de jól esett.
Hali Krisztián!
Nagyon jó, olyan lett a fénykép a kontrasztok miatt,mint egy festmény!
Motor meg elég komoly, szerintem. Csak hogy tudd, a túravezető haverunk (aki az első túrámon is vezetett minket) egy Honda XR 400-al vitt minket...és mindenhol elment vele...
Szóval nem kell oda csoda-KTM vagy 3 milliós CRF...a te motorodat pont erre találták ki. Jó, nem fogsz vele siratózni, de ott ezt szerintem nem is fogod hiányolni.
Lehet hogy nem 98 kilós a vasad, de összességében neked egy megbízható, kiforrt, vérbeli enduród van! (nem összekeverendő pl az én motorommal,ami versenyenduró. Ami igen faja, de 200 km után már szétvágja az ülés a segged )