Én szívesen kipróbálok bármilyen új járművet (ide a Mercedes gyárba is lehet menni, kellő ismeretséggel), de aztán visszaadnám. Úgy vagyok vele, hogy na, ilyet is vezettem.
Üdv mindenkinek.
Nekem lenne egy olyan kérdésem hogy létezik-e az ER-5 tipushoz a gyártó által kiadott originál 334-oldalas szervizkönyből magyar változat? Mert ha igen és netalán valakinek megvan azt nagyon megköszönném.
A segitséget előre is köszönöm.
Ezt én is bevállalnám.Csak a végén nehezen adnám vissza.Nem szeretem a kölcsön cuccokat.Erős bennem birtoklási vágy.Most hívtak meg Opel tesztvezetésre de oda se megyek el éppen ezért.Ha kell veszek de nem nyalogatom kívülről a befőttes üveget.
Én a héten veszek hozzá Mann szűrőt, de már idén nem cserélek semmit, csak most rendelünk abból az áruházból, így egy postával olcsóbb.
Olajból pedig kipróbálom szerintem a Q8 SBK-t.
Ha nem olvasom a hozzászólásodat sosem jövök rá hogyan lehet a váltó távolságát állítani. (Nem mintha kéne)Egyébként teljesen igazad van a tesztekkel kapcsolatban
Igen, Hiflo. 80-as évjáratú Honda CB 250-400-ba való.
Az er5-öshöz drágább. Ahhoz én gyárit vettem.
1 liter olajat (tartalékba) az erdélyi utam első napján, Debrecenben vettem, Motul 5100 10W-40-est. Ugyanis csak ilyen volt a debreceni Honda szalonban, amely mellett elvezetett az utam.
Ehhez veszek még 2 litert.
Na, elolvastam. Lenyűgöző motor, nem vitás. Pár észrevétel:
1. Kár, hogy az a hülye Winkler írta. Szerintem amúgy sem nagyon ért a motorokhoz, de én kifejezetten akkor utáltam meg, amikor autóvásárlás előtt álltam és autóteszteket olvastam mázsaszám. Olyan vacak teszteket ír, hogy jaj. Amikor meg összevetettem más tesztelőkkel, sokszor homlokegyenest más volt a véleményük, kb. ami 9 tesztelő szerint király, az Winkler szerint sz.r. Olyan érzésem volt, mint egy rossz diáknál, aki nem csinálja meg a házit, csak óra előtti szünetben próbál gyorsan valamit összehordani, de fogalma nincs a dolgokról. A Winkler is mintha ránézne az autóra, abból megpróbálja kitalálni, milyen, 5 perc alatt kész a cikk, aztán vagy bejön, vagy nem.
Az is tipikus hogy a Rudi haver magánéletéről szinte többet megtudtam, mint a motorról.
2. Jók ezek az "összehasonlító cikkek", a végén sose derül ki semmi, hogy akkor most ki nyeri az összehasonlítást. Ezért kár volt az FJR-t is belevenni. Azt tudtam meg, hogy mindkettő jó, de a GTR más mint az FJR: hát köszönöm. :)
3. Azt is kifejezetten utálom, amikor a cikkírók nem tudnak elvonatkoztatni maguktól. Tök felesleges ilyen dolgokat leírni, minthogy szokatlan a vészvillogó kapcsoló helye: persze, neked, miután van egy motorod amit tíz éve használsz, és ha átülsz egy másikra, akkor tesztelő létedre gondot okoz, ha máshol van egy kapcsoló. De könyörgöm, ha valaki vesz egy GTR-t, és azt használja 10 évig, annak nem az fog eszébe jutni, hogy jaj de szokatlan ez a kapcsoló...
4. A fentihez hasonlóan az is kiborító, amikor azért húznak le valamit, mert a pár órára kölcsönkapott tesztmotort nincs idejük/kedvük stb. alaposan megismerni, vagy épp nincs hozzá megfelelő alkatrészük stb. Ez egy olyan embernél, aki - mondjuk a tesztek alapján - megveszi a motort, és a tulajdonosa lesz, szintén nem merül fel. Ilyenekre gondolok pl.:
- Tükör magassága nem jó, szélvédő vákumot csinál: kizárt dolog, hogy ne lehessen ezeket beállítani
- Képpel is ki kellett emelni meg sírni kellett amiatt, hogy a GPS-t csak ragasztószalaggal lehet felrakni, máshogy nem: amellett hogy gyári GPS konzol is van, ezerszámra lehet kapni a pár ezer forintos univerzális tokoktól a profi típusspecifikus tartókig mindent, egyéb megoldásokról nem is beszélve (pl. tanktáskába építés)
(Emlékszem, amikor a Ninja250R-ről olvastam a teszteket, majdnem kivétel nélkül minden okos cikkíró leírta, milyen szörnyű, hogy a váltókar túl közel van a lábtartóhoz. Persze, mert alapból fiataloknak készül a motor, akik esetleg motoros csizmát se nagyon hordanak. De arra egyik okos tesztelő sem jött rá, hogy a váltókar távolságát egy kis rúd tekerésével szabályozni lehet... Talán egy teljes percbe is beletelt volna normálisan beállítani.)
5. A hozzáértés hiánya miatti hülyeségek írása meg már több, mint bosszantó. Pl. az a kínja, hogy a kulcsnélküli rendszer úgy működik, hogy miután elindítottad a motort, azután nem áll le, ha nincs nálad a kulcs. Most komolyan, nem kell sok ész ahhoz, hogy rájöjjünk, miért ilyen a rendszer: képzeljük el, hogy mondjuk jól felpakolva túrázunk, jön a kanyar, élvezzük, hogy milyen jól ledöntöttük a gépet 160-nal... Ekkor lemerül az elem a kulcsban, vagy ne adj isten kiesik a zsebből, és leáll a motor, kikapcsolnak az elektromos dolgok (pl. a világítás éjszaka)... Hát ha ilyen lenne, nem sokan vennének ilyen öngyilkos rendszert. Arra meg egy lámpa figyelmeztet, ha nem érzékeli a jelet, pont azért, hogy ha mondjuk elhagyod a kulcsot vagy lemerül az elem, akkor számíts rá, hogy ha leállítod a motort, akkor nem fog újra beindulni (csak kulccsal).
Egyébként nekünk az autónk ilyen kulcsnélküli, hát kijelenthetem, egy áldás tud lenni.
Na mindegy, nem szabad nekem Winkler cikkeket olvasnom, mert csak felhúzom magam a hülyeségén...
Á, először nem kaptam sehol megfelelő gyertyát (fene gondolta, hogy az ER-5-be ilyen speciális kell, vagy legalábbis a boltok nincsenek rá felkészülve), most meg megint időm nincs szerelni. Szóval még várat magára a projekt.
Amúgy tartaléknak én is MOL-ost vettem, tényleg nagyon jó, ez is teflonos mint a MOTUL meg most már a legtöbb nagy márka, csak ez sokkal olcsóbb, ár-érték arányban egyértelműen a legjobb! Én is csak ajánlani tudom a MOL-t!
Én szívesen kipróbálok bármilyen új járművet (ide a Mercedes gyárba is lehet menni, kellő ismeretséggel), de aztán visszaadnám. Úgy vagyok vele, hogy na, ilyet is vezettem.
Nekem lenne egy olyan kérdésem hogy létezik-e az ER-5 tipushoz a gyártó által kiadott originál 334-oldalas szervizkönyből magyar változat? Mert ha igen és netalán valakinek megvan azt nagyon megköszönném.
A segitséget előre is köszönöm.
http://www.youtube.com/watch?f... olajtipp, és a videó második felében van egy két tipp a téli tároláshoz is.
Olajból pedig kipróbálom szerintem a Q8 SBK-t.
A Hiflo szűrő er5-höz 1800 Ft (nagyvas.hu-n).
A gyári anno 3500 volt.
Az er5-öshöz drágább. Ahhoz én gyárit vettem.
1 liter olajat (tartalékba) az erdélyi utam első napján, Debrecenben vettem, Motul 5100 10W-40-est. Ugyanis csak ilyen volt a debreceni Honda szalonban, amely mellett elvezetett az utam.
Ehhez veszek még 2 litert.
990 Ft-volt, hát nem vág földhöz.
Viszont az olaj q..va drága.
Ne dühöngj, nem érdemes...
Politikai elemzéssel nem foglalkozol?
Egyébként nagyon szórakoztató volt!
Én sem veszem komolyan a tesztelőket.
1. Kár, hogy az a hülye Winkler írta. Szerintem amúgy sem nagyon ért a motorokhoz, de én kifejezetten akkor utáltam meg, amikor autóvásárlás előtt álltam és autóteszteket olvastam mázsaszám. Olyan vacak teszteket ír, hogy jaj. Amikor meg összevetettem más tesztelőkkel, sokszor homlokegyenest más volt a véleményük, kb. ami 9 tesztelő szerint király, az Winkler szerint sz.r. Olyan érzésem volt, mint egy rossz diáknál, aki nem csinálja meg a házit, csak óra előtti szünetben próbál gyorsan valamit összehordani, de fogalma nincs a dolgokról. A Winkler is mintha ránézne az autóra, abból megpróbálja kitalálni, milyen, 5 perc alatt kész a cikk, aztán vagy bejön, vagy nem.
Az is tipikus hogy a Rudi haver magánéletéről szinte többet megtudtam, mint a motorról.
2. Jók ezek az "összehasonlító cikkek", a végén sose derül ki semmi, hogy akkor most ki nyeri az összehasonlítást. Ezért kár volt az FJR-t is belevenni. Azt tudtam meg, hogy mindkettő jó, de a GTR más mint az FJR: hát köszönöm. :)
3. Azt is kifejezetten utálom, amikor a cikkírók nem tudnak elvonatkoztatni maguktól. Tök felesleges ilyen dolgokat leírni, minthogy szokatlan a vészvillogó kapcsoló helye: persze, neked, miután van egy motorod amit tíz éve használsz, és ha átülsz egy másikra, akkor tesztelő létedre gondot okoz, ha máshol van egy kapcsoló. De könyörgöm, ha valaki vesz egy GTR-t, és azt használja 10 évig, annak nem az fog eszébe jutni, hogy jaj de szokatlan ez a kapcsoló...
4. A fentihez hasonlóan az is kiborító, amikor azért húznak le valamit, mert a pár órára kölcsönkapott tesztmotort nincs idejük/kedvük stb. alaposan megismerni, vagy épp nincs hozzá megfelelő alkatrészük stb. Ez egy olyan embernél, aki - mondjuk a tesztek alapján - megveszi a motort, és a tulajdonosa lesz, szintén nem merül fel. Ilyenekre gondolok pl.:
- Tükör magassága nem jó, szélvédő vákumot csinál: kizárt dolog, hogy ne lehessen ezeket beállítani
- Képpel is ki kellett emelni meg sírni kellett amiatt, hogy a GPS-t csak ragasztószalaggal lehet felrakni, máshogy nem: amellett hogy gyári GPS konzol is van, ezerszámra lehet kapni a pár ezer forintos univerzális tokoktól a profi típusspecifikus tartókig mindent, egyéb megoldásokról nem is beszélve (pl. tanktáskába építés)
(Emlékszem, amikor a Ninja250R-ről olvastam a teszteket, majdnem kivétel nélkül minden okos cikkíró leírta, milyen szörnyű, hogy a váltókar túl közel van a lábtartóhoz. Persze, mert alapból fiataloknak készül a motor, akik esetleg motoros csizmát se nagyon hordanak. De arra egyik okos tesztelő sem jött rá, hogy a váltókar távolságát egy kis rúd tekerésével szabályozni lehet... Talán egy teljes percbe is beletelt volna normálisan beállítani.)
5. A hozzáértés hiánya miatti hülyeségek írása meg már több, mint bosszantó. Pl. az a kínja, hogy a kulcsnélküli rendszer úgy működik, hogy miután elindítottad a motort, azután nem áll le, ha nincs nálad a kulcs. Most komolyan, nem kell sok ész ahhoz, hogy rájöjjünk, miért ilyen a rendszer: képzeljük el, hogy mondjuk jól felpakolva túrázunk, jön a kanyar, élvezzük, hogy milyen jól ledöntöttük a gépet 160-nal... Ekkor lemerül az elem a kulcsban, vagy ne adj isten kiesik a zsebből, és leáll a motor, kikapcsolnak az elektromos dolgok (pl. a világítás éjszaka)... Hát ha ilyen lenne, nem sokan vennének ilyen öngyilkos rendszert. Arra meg egy lámpa figyelmeztet, ha nem érzékeli a jelet, pont azért, hogy ha mondjuk elhagyod a kulcsot vagy lemerül az elem, akkor számíts rá, hogy ha leállítod a motort, akkor nem fog újra beindulni (csak kulccsal).
Egyébként nekünk az autónk ilyen kulcsnélküli, hát kijelenthetem, egy áldás tud lenni.
Na mindegy, nem szabad nekem Winkler cikkeket olvasnom, mert csak felhúzom magam a hülyeségén...
Na sikerült-e kicserélni a gyújtógyertyákat? És megoldódott-e a probléma?
Amúgy tartaléknak én is MOL-ost vettem, tényleg nagyon jó, ez is teflonos mint a MOTUL meg most már a legtöbb nagy márka, csak ez sokkal olcsóbb, ár-érték arányban egyértelműen a legjobb! Én is csak ajánlani tudom a MOL-t!
Lassan elfogy nekem is ami van, kipróbálom én is a MOL gyártmányt.