Hát nem tudom, annak nem kéne zöldesnek lennie szerintem. Ja van diagonal is, de radialt rendelj belôle.
Sebesség jelzésre figyelj, nekünk H-s kell, nem S-es, ha jól emlékszem!
"Felmerült bennem, hogy a motorkerékpár gyártó nagy cégek miért nem építenek be gyárilag láncolajozót? Eleve így kellene tervezni a motorokat!"
Erre szerintem az a kézenfekvő válasz, hogy egy "nyitott olajozó rendszert " elég nehéz lenne átnyomni a környezetvédelmi megfelelőségen. Ezért hódítottak teret a láncspray-k, mert nem a motorhoz kapcsolódó pótcselekvés...
Kérdés inkább az hogy miért hagyták el az ugyan borzasztó csúnya, de hasznos tokozott láncokat mint az MZ , vagy Pannonia esetében.
Nekem mostanság ez foglalkoztatja a fantáziámat. Lehet -e valami dizájnos , könnyű láncburkolatot tervezni ami nem akadályozza a túlságosan a kerék kivételét. A tokban egy hasonlóan jó siklási tulajdonságú műanyagnak kéne lennie, mint a vezérműláncnál, és lehet egy feszítő görgőt is be kéne iktatni, hogy lánc ne csapkodjon annyira. Ez a csapkodás jelenti különben az olajozófejeknél is a legnagyobb kihívást a megfelelő elhelyezésre...
Akkor nem vennél láncot- mi lenne benne az üzlet? Jahm nem rossz gondolkodom nagyon egy Mccoi-n de már szerintem a forrasztásnál lefagynék, bár remélem nem. Az Er-5 bal hátsó idomában lenne bőven heyl a tartálynak kütyüknek szerintem, és onnan szinte láthatatlanul le lehetne vezetni az első lánckerékhez..
Erre kíváncsi leszek. Este néztem már vagyis nézegettem. Lehetne már szezon nyitó! :)
A lényeg nem találtam zavarónak. A műszereknek kifejezetten jót tett. Rendesen látható. A visszajelzők közül a világítás lehet hogy határeset lesz, mivel az állandóan világít.
Igen, a vízre a tartós megoldás a műanyag! Pl. szerintem a full műanyag gitárt is azért fejlesztették ki, hogy lehessen a fürdőkádban is gyakorolni. Szóval majd ha a Kawa gyárt full műanyag motort, akkor olyanom lesz!
JAhm- amikor feljön a téma én is mindig elgondolkodom egy ilyen rendszeren- de attól félek nekem nincs lehetőségem precíziós dupla fejet készíteni mint K. István kollégának. Nem tudom pl. a Mccoi-s dupla fej az mennyivel rosszabb?
Meg ezek az elektromos bekötések stb.. Na de lehet jövőre majd ..
Fisi kolléga sem olyan precíz Mikikém- látnád a tavalyi rászáradt bogarakkal tele szórt tükröket. De hát ami vasból van az nem szereti ha folyton vízben áztatják
"Sajnos" már összeszereltem a műszerfalat így már nem tudok további képeket készíteni. Nekem nem jött be ,az 1 w-nak is túl erős a fénye és inkább kékes nem olyan szép sejtelmes zöld mint a gyári (szerintem).
Ez is egy nézőpont, van létjogosultsága, de én meg pont az vagyok, aki sosem akarja eladni a motorját, ha elromlik, lehal a blokk, akkor megjavítom, kicserélem az alkatrészt; ha Fisi jövőképe szerint elfogy a benzin, akkor átépítem elektromosra. Vagy atommeghajtásúra. Ha az se lesz akkor mókuskereket szerelek bele és izomhörcsögöket tenyésztek. :) De motorozni kell, és minden meghajtáshoz kell a lánc (bár ha a mókuskereket a hátsó kerékbe építem... na ezt még ki kell gondolni :)).
Másik, hogy az én esetem talán speciális, mert én a folyamatos esőzés miatt kezdtem el a témán agyalni; nem viccelek, tavaly júniusban pl. egyetlen egy olyan nap sem volt, amikor nem esett. Nekem ez komoly gond, ha jó fiú akarnék lenni, akkor minden esőmenet után le kéne fújni a láncot, azaz hétköznapokon pl. tavaly júniusban naponta 2x (!) kellett volna, munkahelyre menet meg jövet után. Ez nem túl gazdaságos, és jó fiú sem vagyok, sokszor hagytam rohadni, nincs időm napi 2x fújni... Így viszont nem várhatom el, hogy a lánc elérje a gyári élettartamot. Így jött a gondolat, hogy de jó lenne egy folyamatos kenés, innen meg már nem volt nehéz eljutni az olajzókhoz.
Szóval nálam nem az a gond, hogy lusta vagyok fújni, vagy többszázezres futást várnék el a lánctól, hanem egyáltalán a "normál" élettartam elérése is kétséges. Emellett meg persze szeretnék a Ninjába többszázezres futást... :) Szóval fogok én még láncszettet cserélni, és nem mindegy az intervallum.
Fisi meg lehet fanatikus, de ahogy gondoskodik a motorjáról, az nekem abszolút etalon. Én is szeretnék úgy minden jót megadni az enyémnek, ahogy Ő!
Èn a készreszerelt szettekknél a korábban linkelt Kavan 150ccm-es modell tankot használtam (conrad.de -5€). Ennek három portja van. Egyiken ejtheted az olajat, másikon egy elötétszürövel, szipákolhatja a levegöt. A Harmadikon pedig egy fecskendövel ( ha ki van vezetve a csö) töltheted az akárhova elrejtett tankot ahova amúgy nem lehet borlopóval hozzáférni! :) Nekem az egyedi kb 120ccm-es tankomat 3000 km-ként kell utántölteni akkor is 50-80ccm megy bele átlagban.
A makita is jó bele, de az talán drágább...
Azért neked ezzel a"motoros felárral" üldözési mániád van egy kicsit. Ha Profeszzionalis irásom végigolvasod, láthatod, hogy 80€ ért már lehet Mccio alapcsomagod. Azok az alkatrészek kb 10% "kezelési költséget" tartalmaznak, vagyis ha bemész a conradban annyival olcsóbban jutsz hozzá. (Kavan tank 4,95€ a conradban, az oldalról véve 5,5€). 20€ a komplett elektronika ...visszaadom a jogsim, ha olcsóbban kihozod... vagyis van magyar fusi fejlesztés is a banditos fórumon, de ettöl kicsit eltérö funkcióval.
Hogy kinek mi a necces ár kategória... 50 k -ért el lehett adni a saját konfigomat , melyben ott volt a egyedileg megtervezett preciziós dual fej, meg a kormányra szerlhetö késöbb reed-és magnes segítségevel müködö funkció váltó kapcsoló, összerakva bekábelezve a teljes rendszer satupadon élesztve. Persze tudom soknak tünik annak aki egy percet nem töltött tervezéssel, méretezéssel, mintagyártással...csak egy szett kompletirozássa 2 napot vett igénybe...szerinetem egy segédmunkás többet szakit ennyi idö alatt mint amit mondjuk ki tudtam belöle hozni, ugyanakkor akik belevágtak, egyik sem bánta meg...
De hát tényleg nincs piaca custom dolgoknak a kicsi hazában..., de ezért épitettem a fapados verziót hogy magam is meggyözödjek hogy töredékéböl is müködö rendszer hozható ki...
Láttam olyat aki egy darab locsolóslagból csinált magának tartályt két végen ledúgózva lebilincsezve...tényleg kierithetlen a megoldások tárháza...
Azért még egy megjegyzés. A Mccoi azért rossz példa, mert ha beválasztod a 40 K cuccot a kosárba kapsz egy marék alkatrészt amiböl neked arámkört forrasztani, rendszert épiteni, szóval az nem egy kész megoldás, csupán egy müködésre fogaható rendszer építöelemei. Legdrágább , legprecizebb része maga a pumpa, melynek egyetlen elönye hogy nem kell ejtörendszerben gondolkodni...
Amúgy meg 40-50K egy sport dob is, azon nem szoktak a delikvensek ennyit gondolkodni, pedig egy centet sem hoz a konyhára, söt még haza is vághatja a motort, és elvileg 20-30 ezer után újra kén tömni... újabb pár 10-esért...soha meg nem térül... itt meg kb10-12 rongyos tételen ami bizonyítottan eredményes , megtérülést számogatni... persze könnyöb felbittyeszteni a hurkatöltöt ( mert legalább vinnének bele valami különleges geometria formát), s gondolom valakinek ez is egésznapos kihivás, vagy nem is megy neki egyedül...
Hyo fórumon is felkapott téma volt egy időben ez a láncolajzós dolog, ott nem tudom már milyet használt valaki, és írta, hogy fecskendővel kell töltögetni, sokkal több pöcsölésnek tűnt, mint amit a lánc fújkálása jelent. De egy normálisabb megoldás azért érdekesebb. Ha van egy kis tartály, amit mondjuk párhavonta feltölt az ember fűrészláncolajjal (az is jó, amit a Makitához adtak? ), az nevezhető kényelmesnek.
Ja, és semmi esetre se egy komplett láncszett áráért. Egész egyszerűen ha látok mondjuk 1000-2000ft-nyi alkatrészt, elég necces az emlegetett 30-40k-s árcédula. Egyszerűen nem tudok nem arra gondolni, hogy ez megint a "motoros felár"
De attól még a szíjas Teresa (BMW F650CS) megy többet, 16-22 ezer km ment bele eddig évente, a láncos Ciliegiába (Hyosung GV250) pedig 4-12 ezer.
Bármilyen gépre érdemes felbarkácsolni egyet. Az benne a szép hogy az anyagi lehetőségeidhez mérten lehet elmélyíteni a konstrukciót. Továbbá az eddig általam ismert minden egyes rendszer teljesen univerzális, azaz bármelyik motorba beépíthető, igy mint a kedvenc bólogatós kutyát ezt is át lehet rakni a következő járműbe, persze ha nem gondolod úgy hogy másodszorra már törött bal kézzel is jobbat készítesz.
Sokan ott esnek a hibába, hogy fel akarják találni újra meleg vizet, aztán mikor ez nem sikerül, kudarcot vallanak elbonyolítva az egészet zsákutcába jutnak. (Van akinek ápolónő a felesége, megoldotta az egészet egy infúziós szettel...)
Legyen arányban építendő cucc a motor értékével, szabad időddel a biztos megvalósulás érdekében.
Szia, elolvastam mindent, a fapados és profi verziót. Szép munka!
Igen erősen elgondolkodtató az állandó olajozás, és teljesen logikus.
Nekem tetszik, mert ezzel a hasznos szerkezettel majdnem olyan gondtalanná lehet tenni a túrázást, mint egy kardános géppel.
Észben tartom, mert ha egyszer meg tudom venni azt a motort, amit nyugdíjas koromig meg fogok tartani, ez lesz az első, amit megoldok majd. Feltéve, ha láncos lesz.
http://www.kekhold.hu/?page=we...