Valami kis videót vagy jobb képeket nem tudnál felrakni a műszer falról? Ezek szerint akkor csak be világítja a cuccost rendesen?
Most ez fehér fényű led vagy kék? Nem zavaró este- mint ahogy alvaro leírta- a fehér fény?
Igazad lehet.Az autót szoktam ilyen megfontolásból néhány évente lecserélni. Így kb mindig garanciális.Mire gond lehetne vele már rég nincs meg.Mondjuk ez a motorra nem igaz nálam.Az nem érdekel annyira,hogy ennyit áldozzak rá.Meg még elég jól működik.
Arról meg nem beszélve, ha pl. Gadus gondolatmenetét követném, hogy ha eladod? Ki fizeti meg a plusz árát? Legrosszabb esetben azt mondja a vevő vedd le róla, akkor meg marad a a nyakadon soha nem fogod lehet tudni alkalmazni másik gépen.
Ha meg belemész és eladod a motorral együtt jól járt a vevő- röhög a markába mit vett ingyé..
Tehát mint mondtam megint megjött a kedvem a cucchoz- de ez szinte tuti hogy ráfizetés részemről..
Amúgy én is elkezdtem számolgatni. Átlag egy évben örülök, ha összejön 6 ezer km- nyi motorozás. Egy évben egy flakon+ egy kicsi láncspray megy el. Ha tudok szerezni közép áron láncsprayt, akkor ez évi 4 ezer ft- nyi összeg..
A MCCOI deluxe változata meg 40 ropi- ergo 10 évnyi láncsprayra elég az ára. Itt amit bukik az ember az a láncszett ára, HA az olajzóssal kibírja pont a dupláját.
Én eddig csak teflonos sprayt vettem, a gyári szettel elmentem a megadott majd 45 ezer km-et- elment volna addig de nem akartam lepusztítani teljesen. Első lánckerekemet sem cseréltem ki addig, tehát origin volt minden!
Tehát így számolgatva, nem annyira éri meg az olajzó rendszer- bár ettől még szívesen beépíttetném, de mikor jönne vissza az ára? Leghamarabb is 8 év múlva- addig meg sok sok dolog történhet, akár elfgoyg a benzin és át kell állni másra, tehát motor megy a házi múzeumba, vagy kivokják környezet védelmi okokból a robbanó motoros járműveket, hogy csak a legutópisztikusabb gondolataimat osszam meg Veletek.
Én azt mondom, nagyon jó ez az olajzó cucc, de legjobban egy zsír új motorra szerelve éri meg alkalmazni, ott hamar(abb) megtérülhet az ára.
Szia Fisi!
Tegnap már nem olvastalak ezért maradt el a válasz.
Általában olyasmiért nem adok pénzt amit én is képes vagyok megcsinálni. Mint említettem az alkatrészeket is beszereztem hozzá, csak időm nincs a kivitelezéshez. Egyszerű "fatengelyes" megoldáson agyalok, ejtőtartályos mágnesszelepes kütyü időrelével, esetleg az átfolyás keresztmetszetének variálásával. A csepegtetés helyett pedig egy olyan (a láncot érintő) közvetítő alkalmatosságra gondoltam ami nem folyna -vagy csepegne- hanem egy állandó kenőanyagos közeget biztosítana, a töltetet pedig a lánckenő spray-ből nyerném hozzá... de nem akarom lelőni a poént
Sajnos mostanság elég kevés időm van amit inkább a motoron szeretnék eltölteni és nem szereléssel, így egy darabig marad a spray!
Ha történik előrelépés tájékoztatni foglak
Hát lehet hogy van igazad egy két dologba.De.Nekem a mostani előtt er-5 öm volt,gyári lánccal adtam el 45e km-el.A mostaniba 24e van még állítva se volt ,pedíg szerelő nézte nem én állítgatom(jó lehet hogy most majd kell) Megértem hogy van aki sokat megy mert motorral jár dolgozni stb,de én szórakozásból motorozok és akárhogy is tetszik a mostani motorom nem akarom megtartani örökké,mert jó esély lenne arra,hogy ha otthagyna valahol, vagy elkezdeném a gatyámat is rákölteni elmenne a kedvem az egész motorozástól.(és egyébként nem vagyok pénzes,csak szakmunkás min.bér)Pont ezért kell olyan motor amire nem kell költeni.Persze a kötelező szervízeket megcsinálltatom,az olajat kicserélem én,de idáig többet nem kellett foglalkoznom a motorral csak ráülni és menni.Ez a terv továbbra is.
Nem vagyok járatos ezen az oldalon, de hányszor tárgyaltátok ki a lánspray-k témakört, hogy melyik mennyire nem jó és mennyire drága?(Lehet nem olyan látványos, hangzatos, mint egy LED-es index, vagy egy semmire való sportkipufogó, de egy olajozó valóban óvja a motort)
Rugózni egy olyan témán ami soha nem hozza a várt eredményt..., mikor karnyújtásnyira ott van a megoldás? Több szempontból nem tudom osztani a véleményed. Az első, mert nem próbáltad még, így tapasztalatok nélkül alkotsz véleményt.
Bár úgy hangzik hogy nem lenne jelentős tétel egy szett lánc, én eddig csak siránkozó motorosokat hallottam, mikor cserélni kellett szettet, és belecsúszott egy félhavi fizetés akár...mikor akár egy szettel is kimotorozható lenne 100 ezer km. Fölég egy ilyen kisebb motoron.
Èn azért vettem nagy motort , mert soha nem szeretném maximálisan kihasználni, így joggal várom el a 200 ezres futásteljesítményt. De az első szett 24 ezernél hullott le, a másik már összeszedve minden tapasztalatom elment 27000-ret. Most 30 ezer után újszerű állapotban van és minden km ajándék.
Továbbá én személy szerint ragaszkodom a motoromhoz (motorjaimhoz) mert már nem gyártanak ilyet én nem tudok újonnan ilyet venni... Így bizony amíg élet lesz benne talpon fog maradni.
Megint szeretnék rávilágítani a tényre, hogy egyetlen műszaki dokumentáció sem tartalmazza a spray-s lánckarbántárast, de ennek ellenére mégis úgy égett bele sokak memóriájába mint a 3.60-as kenyér...
Jó hasonlat volt régebben én is felhoztam a vezérmű láncot vagy egyes modellekben a primer láncot, hogy rendezett, olajozott körülmények között 100-150 ezer km-t is elmennek...
Ugyanakkor vannak sokan akik nem csak úri passzióból motoroznak napos hétvégeken, hanem naponta belecsavarnak egy egy 100-as akár, vagy többet, a banditos fórumon két motor is van a 650-esek között aminek kb. 3 évesen 100 ezer km van a számlálójában, ök is egy kicsit hosszabb távon gondolkodnak...
Továbbra sem térítek, csak érvelek.
(Igaz most nem jut eszembe egy dolog sem, de hány olyan dolog volt a történelem során amit felfedeztek, de nem értjük a mai napig hogy miért nem használták hiszen tök logikus volt...)
Hát nem tudom gyerekek,de ez a láncolajozás kicsit túl van lihegve.(szerintem)Mármint az automata láncolajozó.Nekem kicsit úri huncutságnak tűnik.(jó, ha valaki nem ér rá még megértem) én 600km- enként szoktam fújni,meg akkor már le is mosom stb... De szerintem nem érdemes a lánc élettartam hosszabbításával foglalkozni.Egy gyári lánc ilyen kenéssel elmegy 35-40e km-ert.Többet minek?Cserélsz egyszer egy komplett láncszettet többet úgyse fogsz.(az is elmegy 30-40-et,utána úgyis elfekszik a blokk.Tudom hogy elmegy 100-at is de azért ennyi km-nél már jelentős pénzbe kerül a blokkon kívüli cuccok cseréje is.Gondolom abba egyet értünk hogy egy motor sem megy el 100 e km úgy hogy semmi baja, egyszer csak megáll.Szerintem célszerűbb előbb lecserélni az egész motort.(ha utána számoltok amivel többe kerül egy fiatalabb kevés km-el,annyit ráköltesz a régire)Természetesen a fanatikusok kivételek!(Fisi)
http://www.sportmotor.hu/motor...
Sziasztok!
Gondoltam én is hozzá teszem azt amim van ehhez a láncolajzó témához! Nekem is István érvei jöttek be anno mikor beszélgettünk személyesen erről a dologról, bár én vastagon kezdő vagyok, de a gépészet nem áll messze tőlem max mérnőki szinten. Na én a fenti linken található rendszert hoztam össze magamnak, ami a fizika elvén egy ejtőtartályos rendszer volt egy mágneszelep közbeiktatásával ami a gyújtásra aktíválódott! Nekem is az tette be a kaput ennek megalkotásakor, hogy szegény régi Yamahámon egy vezetéstechnikai tréningen simán elvérzett a bő 20-on ezres tételt kostáló láncom, itt jött a megvilágosodás, hogy kell valami. Pénzem nem volt 30-40e tételekre a láccsere után tehát maradt a farigcsálás és egy frankó rendszer lett belőle, maximális megbízhatósággal, ha esett menetközben tekertem 1/4 fordulatot még a csapon és vígan haladtam megállás nélkül is tova a végtelenbe amig másik a benzinkuton fujkáltak, meg siránkoztak én max néztem egy tartályban lévő szintet és cigizgettem a kv mellé! Az első pár km a felszerelés után kicsit necces volt mire a mennyiséget be tudtam állítani a megfelelő szintre, igen olajos lett a gumim oldala nekem is, de pont ezért teszt módban motorztam, és nem a majrécsíkot fogyasztottam. De amikor a 3-4. beállítás után a láncom makulátlan volt és a gumit sem szórta össze ott volt az öröm az arcomon, ez a teszet nekem cc 100-150 km-t jelentett, 20-30 ankénti megállásal!Tehát nekem csak jó tapasztalatom volt a fb rendszeremmel is és ezért a mostani vasra is felkerült egy hasonló rendszer, mert én a tájat szeretem vizsgálni, és csodálni, nem a sray-t keresni a táskám mélyén! Tehát ha valakinek van ilyenhez affinitása vágjon bele, mert szerintem megtérülő dolog és egy nagyon is biztonságos téma!
Üdv
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Elég meggyőző. Mindig amikor összegyűlik egy kis plusz pénz, elkezdek gondolkozni, mit fejlesszek a motoron; egyre biztosabb hogy ez lesz a következő lépés (mármint az olajzó beszerzése).
Nem konkrétan neki tettem fel a kérdést, csak mivel hárman beszélgettetek, gondoltam, mindhárman valamilyen szinten járatosak vagytok a témában, Te használod, a többiek gondolom utánanéztek, és mivel nem tudok egy hozzászólásban 3 embert megjelölni válasznak...
Nem is a pénz a gond amúgy, de nem is ezt írtam, hanem az idő. Nem akarok panaszkodni, nem részletezem a miérteket, de annyi szabadidőm van otthon, hogy kb. kéthetenként tudok lerohanni a műhelybe, betekerek egy csavart, és ennyi, a következő csavarra megint várni kell két hetet... Ezért választanék kész terméket, hirtelen a Scottoilert találtam, valami év innovációja díjat is kapott (igaz nem a vákumos, az elektromos). De csak példának írtam, a drága olaj miatt nekem sem tetszik.
Na, lényeg a lényeg, szerintem olajzó lesz, hogy hogyan meg milyen azt majd még kigondolom. Láttam az adatlapodon a mail-címed, ha esetleg még kérdésem lenne, kereshetlek rajta?
Ja ha már egy tesztet írtam a ruhámról ide (köcsög Boncterem, miért nem működik ), akkor legyen szó a vízállóságról is: még mindig tökéletesen vízálló, nem jön be egy csepp se, se a nadrágba, se a kabátba, a cipzárok mentén sem, meg a zsebekbe sem. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem érzem meg, ha esik az eső, mert hosszabb motorozás közben a vizes kabát baromira lehűl, kifagysz benne - ami ellen megoldás a kicipzározható bélés, amit mikor be akarnád rakni, rájössz, hogy otthon hagytál... De tényleg király, hogy legalább belül száraz maradsz.
Ára már nem tudom mennyi volt pontosan, őszi akcióban vettem, de szerintem így is 100 körül volt, talán még inkább felette - most már azt hiszem nem forgalmazzák a Kawánál a Stelvio-t, de az utódmodellt szerintem kb. 2x annyiért lehet megkapni (nadrág+hosszú kabát), mint a Dipshit által említett Acerbis kombót.
Nem tudom miért olyannak tetted fel kérdést akinek nincs benne tapasztalata...
Ez az olajzós dolog nem hiszem hogy pénz kérdése lenne, söt már láttam olyan "fakezü" megoldást is hogy kiverte nálam a biztit, de müködött, de aki a legalacsonyabbra tette a lécet nálam, az spray helyett egy sima fecskedöbe szívja fel az olajat, és mikor megáll akkor végigkeni a görgöket, és teszi ezt 2-300 km-ként...
Egy fokkal feljebb kell egy darab csö egy elektromos csatlakozó (csoki), ezen áthúzod a csövet, (ez lesz a fojtás ahogy rátekered a csavart a csöre) végére teszel egy vékony orvosi vagy adagolotüt aminek a vége a láncra mutat, zsiguli kuplung folyadék tartály autosboltól vagy Kavan modelrepcsi tank pár deci olaj ...még közbe lehet iktatni valami akváriumos , vagy egyéb csapot, hogyha nem mész akkor nem csöpögjön.
Ezek az "alapmodelek". Ezt késöbb idö, és tapasztalat megléte esetén lehet fejlesztgetni.
Scottoiler: nem sok jó tapasztalat van vele, a vákuumos müködtetés eddig keveseknek jött be, az olaj meg drága...
A Banditosok közül 1250-essel 100 ezer km környékén vették le a gyári láncor, neki is mccio rendszere volt. Egy 650-essel eddig kb 50 e km -t menetek olajzó használatával. Àltalában 30 e km-ként kezd el zajos lenni a hajtás, mert az elsö lánckerék megkopik, de mivel a lánc csaptávolsága a kopás hiányában nem változik, ezért már szarul gördül rajta, ilyenkor egy elsö lánckerék cserét eszközölünk, és minden megy tovább.
Egy olajzó, mennyi az élettartama: Mivel a legtöbb otthon készül és nincs ISO minösitése senkinek a sufniba, igy erre nem lehet válaszolni. A Mccio esetében nekem volt hogy IC-t kellett cserélni magamében vagy máséban, mert "megbolondult"( Erre most nem térnék ki részletesen mert hosszú lenne) . Kb 6-700 HUF egy ilyen IC, lehet hogy elszakad a vezeték, stb ezekkel számolni kell, de erre senki nem panaszkodott eddig akik bármilyen olajzót is használnak.
mit lehet bele használni: Gyakorlatilag bármit ami ken... van aki annyira FB hogy a leengedett fáradt olajat csöpögteti rá, egy a lényeg hogy legyen a láncon és kenjen. (Csak a piperköcök jönnek ezzel az összebassza felnit szöveggel... )Láncfürészolaj, váltóolaj, motorolaj...
Ha viszont már valakinek számit anyagilag tényleg hogy 50 ezer km -en 1 vagy 2 liter olajat csöpögtettet el , hát arra nincs segitség...
Kalkulálni tényleg csak felületesen lehet vele, mert én 30 ezer km-böl szerintem 20 ezret esöben menetem emelt kenési mennyiséggel, és a beállitás is elég subijektív, mert sokan percenkénti cseppszámról beszélnek, de hát kinek mekkora egy csepp?
Felrakod a rendszert, mész állitasz, mész állitasz, pár hetet már csak izgalomból buzizod, aztán egyszer ugy gondolog hogy most jó, utána csak töltöd bele a kenöanyagot..., és fered a fejed a falba hogy miért nem léptem meg elöbb, és nem érted hogy miért szórakoznak még mindig a semmire nem jó láncspray-vel...
Mi van ha "túra közben bedöglik" a rendszer? Volt hogy 100 km-t is mentem hogy nem adagolta az olajat, vagy elmozdult a olajozófej... A lánc még ekkor is szép olajfilmes mindenhol. Ha nagyon pánikba esel, akkor kell az ülés alatt egy fecskendö olajjal megtöltve azt végigkened kb egy 1-2 ccm olajjal, vagy valami maraditól kérsz egy spray-t az megfújod.
A GS-en elég hülyén folyt össze a víz ezért a tökömnél több órás eső alatt rendre beázott.. de csak ott, minden máshol száraz maradtam. A Divin meg farmerban is képtelen vagyok elázni mert egyszerűen annyi az idom hogy nem ér a víz váll alatt
A textil szettemben a kabátom sajnos nem acerbis mert azt még igen korán, zöldfülűként vettem..az BLH. Kb egy árban vannak.. de az Acerbis sokkal jobb.. bár a BLH is bőven vállalható kategória és az is elég jó vízállóságú
Most ez fehér fényű led vagy kék? Nem zavaró este- mint ahogy alvaro leírta- a fehér fény?