Sziasztok én 2009 november 03.-án csináltattam meg a szelephézag és a karbiszinkron állítását a sportdobhoz. A szelehézag minimálisan volt eltérve az eredetitől 32300 km után. 4000-es óradíjal dolgoztak mondtam én csak úgy tudom behozni a motort ha akkor meg is csinálják előttem mert 20 km-re lakom és buszocskázom haza meg majd vissza. Először nem nagyon díjazták meg mondták hogy legalább 4-5 óra mire kész meg meg kell várni hogy lehül a motor. Mondom azt tudom de mondom azt a napot rászánom. Csakrámondták hogy oké vihetem. Megbeszéltük az időpontot és vittem is. Aznap -1 fok volt mikor vittem a szervízre.
Hát 3 óra alatt kényelmesen megcsinálta még el is ment közbe enni és 3,5 órába számolták hát húztam a számat. Látták is elmentem kifizetni a 14200-at. utána mikor jövök vissza a motorhoz akkor mondja a szervízfőnök hogy ez nem az időszervíz hanem ennyi az ára. Mondom ja persze én meg pali vagyok. Na mind1 le van tudva jóideig. egy kis O gyűrűt cseréltek mert el volt érve meg vittem új hűtőfolyadékot mert azt leengedték és már újjat rakjanak akkor bele ne legyen ezzel se gondom. meg voltam elégedve azért a munkával mert jól csinálta a szerelő srác. Meg kérdezősködtem is rendesen hogy okosabb legyen a szervíz dolgokba. Hát nekem ilyen a szelephézag szervíz. A sportdobhoz is belőtték a benzin levegő keveréket kicsit több benyát állítottak neki, de mondták hogy majd az erősséget legalább 20 fokos időben fogom észrevenni akkor jó lessz a az üzemhőfok és a levegőnek is legalább ilyennek melegnek kell lenni. Fogyasztásban azt mondták ha nem nagyon nagyon húzgálom neki csak normál 90-110 körül még jobban fog fogyasztani mint mikor nem volt hozzáállítva a dobhoz a karbi.
Kb 24 ezer km- ként elállítódik ez tuti- de én magánszerelőhöz vittem ő megcsinálja lelkiismeretesen. Ill. mikor voltam, akkor azt mondta a 8 szelep 9 felé állt hézagilag! :) Ennyit a 12 ezres szakszervízrő-l igaz ott nem állítottak semmit csak ellenőrizték- ott felettük álltam...
Szia.Erős a gyanúm,hogy az egész szelephézag ellenőrzés kamu.Egy ilyen paraméterekkel rendelkező motor örökké és még másfél napig elmegy alapvető karbantartás esetén. (olaj,szűrő,gyertya,stb cserék)
Bevétel a szervizeknek mert ezt sk otthon nem sokan merik bevállalni.
A régi Skodáimon megcsináltam magam de az utóbbi autóimhoz senkikem nyúlt rajtam kívül és mégis vígan 100.000km fölött tekertem beléjük hiba nélkül.Valaki látott már ER-5-nél elállítódott hézagot?Otthagyom 2-3 órára a szervizben és azt mondanak amit nem szégyellnek. ( Szigorúan saját álláspont )
Azért sületlenségeket ne írjunk már be- ha nem muszáj! A szelephézag akárhogy is mászik el, nem verhet bele a szelep a dugóba! Ahhoz át kellene ugrani a vezérlésnek....
Szevasz Parabellum!
Szerviz óradijjal dolgoznak,ami tavaly 3500Ft volt.Nekem a nagyszeviz (3óra) mukadija 10500Ft volt+ anyagár,tavaly.
Ez szelephézag ellenőrzés,olaj,olajszürő,fékolaj,hűtővíz és gyertya csere volt.
De meglehet velük eggyezni hogy mitcsináljanak meg.
én még tavalyelőtt vettem a lidl-be vagy aldiba 2000 forintért tanktáskát, px-speed márkájú, magasságra csak egy kicsit, vagy nem is kisebb mint a tiéd. Mondjuk nem emeletes hanem egybe rekeszes, középen egy cipzárral lehet a magasságot szabályozni. meg van benne esőhuzat, térképtartó meg oldalzsebek is, 4 mágnes fogja, és a fülei amikben vannak azok valahogy jobban lelógnak mint a tiéden. 170-ig teszteltem úgy hogy volt benne vagy 4 liter olaj, víz, szerszámok, meg kaja, full tele volt de meg se moccant. És nincs plexim, tehát direktbe kapta a szelet.
De megtartja a mágnes- de én semmiféle mágnesben nem bízom, meg azért a gumipókkal kombinálva sokkal stabilabb- nem cseszi össze a pici mozgásával sem a tankot!
Mert a mágnessel azért tud mocorogni azért!
Ha megnézed egy jó adag folpackkal a pók azon részét is betekertem, ahol kicsit hozzá tud érni a tankhoz- ígí nem karcol össze semmit sem...
Persze, Én is csak arról a fajtáról, és azt írtam, amit én tapasztaltam.
De ha jól látom, nem ugyanarról a típusról van szó. Mintha a Tiéd kisebb lenne, nem? Az enyémre is lehetett plusz dolgokat kötözni, így olyan lett, mintha fotelban utazna a mögöttem ülő.
De ettől függetlenül nem szerencsés választás, ha utassal túrázol.
nem olcsó a szelephézagolás az igaz. De azért nézd azt is hogyha nagyon elmászik akkor beleverhet a dugóba is ami nem olcsó mulatság, mondjuk ez eléggé szélsőséges eset. Meg ugye normális helyen szelepfedél tömítést is cserélnek ami szintén pár ezer forint. Meg le kell bontani a hűtő csöveit is hogy hozzá lehessen férni, vizet olajat le kell engedni, szal jó szerelőnek is kell 2-3 óra rá biztosan, így azért érthető a 15 feletti ár szerintem.
(bár a big bang nekem 30-at mondott, mondjuk nem is oda vittem)
csak azért írom a következő sorokat, hogy nekünk jó tapasztalatunk volt az oldaltáskákkal:
mi tavaly előtt nyáron oda-vissza megjártuk Görögöt, két személlyel (én ültem hátul, nem volt kényelmetlen)sátorral, bag-ekkel, két hétre való ruhával (a nők mindig sok cuccot pakolnak be)
volt a motoron 2 db bőr oldaltáka, azokon 2 bag (és kényelmesen elfért a lábam) a hátam mögött 1 db műanyag doboz
és zökkenőmentesen megjáruk Görögöt és hazánkat, nem csúszott semmi sehova, nem nyomott semmi semmit és senkit.
persze szokások, ízlések és pénz kérdése, hogy ki mit vásárol (tanktáskát, oldaltáskát vagy dobozt) de nekünk semmi baj nem volt az oldaltáskákkal.
gondoltam, ezt leírom Nektek
Nem biztos,hogy drágább.Itt az aprók között hirdetett egy Ecseren lakó srác új "noname"dobozokat három féle méretben is. Én a kettőt 20.000.ért vettem tőle. Nézd meg sztem még forgalmazza.Én augusztus végén voltam nála.
Nem tartja meg a mágnes? Jártam így én is.Indultunk a Szelidi tóhoz talira és a vadiúj tanktasó lecsúszott az oldaltámaszon álló mociról.Agybaj indul,gumipók,alá rongy stb.Odaúton bevált de hazafelé sikerült a pók lhorobnak összeb.szni a tankon a festést.
Visszavittem az RMC-hez és kivertem a hisztit.Grátisz adtak 6db extra erős(nagyobb is)mágnest.Belevarrtam a gyáriak helyére azóta stabil.Egyébként a doboz a tuti szerintem is .A tanktáskát nem merem a mocin hagyni őrizetlenül.
Ez komoly? Eddig azt vettem észre,hogy elég vastagon számolnak.
Gyertyacserére mondtak 5000 munkadíjat.Az meg nem kevés ezért kicseréltem sk.Szívem szerint olyan szervízben csináltatnám a szelep+karbi beállítást ahol szemem előtt csinálják meg.Bár ezt nem szeretik mostanában.24000-nél nem csináltattam meg de 30E táján
rászánom magam.(talán)
Ott van sok nagyfalusi kolléga- vmi. Kanyar nevezetű emberkét preferálnak...:)