na ezt nem is tudtam . Amúgy amikor meglett a motorom emlékszem a te oldaladról szedtem le a service manual-t, sokat segített már
Azt viszont értitek hogy miért kell csak minden 2. olajcserénél cserélni a szűrőt?
jaja, ebbe nincsenek korongok, csavarokkal állítható, talán azért is tudnak egy kicsit hamarabb elmászni mint a "modernebb" motorokban, de legalább nem kell minden állításkor alkatrészt venni hozzá. Viszont nekem még azt is mondta a szerelőm hogy mivel sportdob van fent, érdemes a gyárinál szűkebb intervallumban megnézni mert a nyitott dob jobban "meghúzza" őket mint a gyári. Szerintem legközelebb magamnak fogom csinálni, csak egy hézagmérő készletet kell venni, aminek az ára azért töredéke a szervízdíjnak .
Akkor azt már csak halkan mondom, hogy kicsiny gépünkben visszafelé forog a főtengely!
Tehát nem mint MÖZÖ meg ilyenek, hanem a menetiránnyal szemben- ha valaki beszól, csak mondd neki, hogy ő tud- e ilyen gyorsan tolatni?
Akkor egyszerűbb az állítás
Az öcsém Ural-jához a szelepfedelek eltávolítása után is csak egy hézagoló és egy 10-es kulcs kell a szelephézag beállításához, bár nála nem árt 2500 (!) km-ként megcsinálni, mert elállítódik.
Ja, 2005-ös.
Bakker, most aztám megkevertél!
Lehet, hogy azt mondta, hogy az a jó, hogy nem korongos, mert azt nehéz szerezni bele?
Most már tényleg nem emlékszem. De 2 éve volt, még egyszer bocs, nem szándékos a hülyeség.
Hát, valami korongok (tényleg, nem is alátét!) vannak a szelepszáron, és azok kopnak, amikor a himba üti a tetejét?
Valami ilyesmi lehetett, de műszaki hülye vagyok, bocs.
csak az a baj hogy az er-5 csavaros, nem korongos, így nem tudom mire gondolt a te szerelőd. Mondjuk a tied lehet újabb az enyémnél, de nem hiszem hogy módosították volna a vezérlést.
Az 1513-as hozzászólásnál csatolt képen kivehető, miről beszéltem.
Szelephézaghoz:
24000-nél nézte a szerelősrác, az egyiknél (talán valamelyik kipufiszelep volt) minimális állítás kellett. Azt mondta, nem nagy meló, mert csak valami alátéteket kell cserélni. De megnyugtatásul azt is mondta, hogy ezek a gépek annyira össze vannak rakva, hogy komolyabb elállítódásokkal nem igen kell számolni. (rendszeres karbantartásnál persze)
Szóval két pánt....
Az enyém, amiről a véleményem leírtam, az is két pántos vot. De: a két pántot egy kb. 25cm széles gyöngyvászon "alátéten" kellett átbújtatni. Aminek a feladata az ülés, és az idomok pánt elleni védelme. Na, szóval ezen kell az utasnak ülni, és ez csúszik marhára.
De mint írtam vagyon, csak ezen típusról nyilatkoztam.
Másik fajtával persze biztos nincs baj.
Azert ehhez az oldaltaska temahoz enis mondanek sajat elmenyt-bar teny, hogy nem ER5re volt felteve, de ugyanigy atvetve volt a hatso ulesen, amin en ultem. Mi is eleg gyakran turaztunk igy, semmi gond nem volt vele, en konkretan hatul a ket pant kozt ultem, teljesen viselheto, borgatyaban meg amugyse nagyon ereztem....Persze hayzabusanak szelesebb az ulese de ez szerintem pant szempontbol lenyegtelen. Szoval ne legyetek papirbol semmi baj nicns az oldaltaskakkal :)
valahol olvastam ezt a dugóbaverés dolgot, úgy látszik ha túl sokat fórumozik az ember, már túl sokmindent elhisz. Egyébként én is 24-nél vittem ismerős szerelőhöz szelephézagra, és mindegyiken kellett állítani.
Ráérsz még bőven szerintem annyira nem sűrgős fél méteres hó van még nincs közel a szezon csak nyugodtan. Nem ártasz semmit se a motornak hidd el. Csak a lelkedet nyugtatod meg igazán ha kész van.
Azt viszont értitek hogy miért kell csak minden 2. olajcserénél cserélni a szűrőt?
Tehát nem mint MÖZÖ meg ilyenek, hanem a menetiránnyal szemben- ha valaki beszól, csak mondd neki, hogy ő tud- e ilyen gyorsan tolatni?
Kell az a találkozó!
Az öcsém Ural-jához a szelepfedelek eltávolítása után is csak egy hézagoló és egy 10-es kulcs kell a szelephézag beállításához, bár nála nem árt 2500 (!) km-ként megcsinálni, mert elállítódik.
Bakker, most aztám megkevertél!
Lehet, hogy azt mondta, hogy az a jó, hogy nem korongos, mert azt nehéz szerezni bele?
Most már tényleg nem emlékszem. De 2 éve volt, még egyszer bocs, nem szándékos a hülyeség.
Valami ilyesmi lehetett, de műszaki hülye vagyok, bocs.
Szelephézaghoz:
24000-nél nézte a szerelősrác, az egyiknél (talán valamelyik kipufiszelep volt) minimális állítás kellett. Azt mondta, nem nagy meló, mert csak valami alátéteket kell cserélni. De megnyugtatásul azt is mondta, hogy ezek a gépek annyira össze vannak rakva, hogy komolyabb elállítódásokkal nem igen kell számolni. (rendszeres karbantartásnál persze)
Az enyém, amiről a véleményem leírtam, az is két pántos vot. De: a két pántot egy kb. 25cm széles gyöngyvászon "alátéten" kellett átbújtatni. Aminek a feladata az ülés, és az idomok pánt elleni védelme. Na, szóval ezen kell az utasnak ülni, és ez csúszik marhára.
De mint írtam vagyon, csak ezen típusról nyilatkoztam.
Másik fajtával persze biztos nincs baj.
www.er5.atw.hu
www.er.atw.hu
No:)