Valószínűleg nem maga az alapolaj megy tönkre (hiszen a földben évmilliókig is jól el volt), hanem a benne lévő adalékok bomlanak le, vagy lépnek kölcsönhatásba egymással...
Gyors telefonos érdeklődés után azt mondták, hogy utána néznek holnap. Egyébként erre hivatkoztak ők is, hogy a címke el van rontva és a gyártás helyett a lejárat van feltüntetve. De egyébként magyarul szó szerint ez szerepel: Felhasználható: 2017. március
Biztos hogy az nem a gyártási idő? (Általában 5 év szokott lenni a motorolajok szavatossága bontatlanul, és a gyártási időt szokták feltüntetni a dobozon).
Sziasztok!
Újabb problémába ütköztem: Rendeltem 4l Fuchs Silkolene Comp4 motorolajat az olajsziget.hu-tól, és most látom értelemszerűen kicsomagolás után, hogy felhasználható 2017. március van ráírva. Alapból fel sem tűnt volna, eszembe nem jutott megnézni, de a címkék elég kunkoriak voltak rajta (elengedte a ragasztó), így mégis megnéztem. Világos, hogy ez egy olaj, nem gondolnám bármi gondja lehetne, de a két éve lejárt olajat nem tartom korrektnak eladni, jelzés nélkül. Vitatkozzak és vigyem vissza (ezt csak a nehézkes közlekedés miatt nem preferálnám) vagy nyugodtan felhasználhatom ezt az olajat is?
Tapadáshiány sokmindentől lehet, eleve a Conti nem valami nagy eresztés ebben a méretben, a ContiGo egy ősöreg fejlesztés, és inkább azért szokták venni, mert olcsó, nem azért, mert jó. :) Meg mert van néhány ritka méretben, amiben más gyártó nem gyárt. De a kor és a lekopott minta ugyanúgy közrejátszik, bár 5 éves az még annyira nem vészes, de ha használva van rendesen, ahogy kopik/öregszik a gumi, úgy veszít a tapadásából, sőt, a vége felé általában egyre gyorsabban.
A Pilot Street szerintem jó választás diagonálban is, a Continál biztos jobb lesz. Itt a fórumon is voltak többen, ha jól emlékszem, akik azt használták, és teljesen elégedettek voltak vele.
Gumit szerintem bárhol tudnak cserélni, motorszerelő műhelyben is, meg sima (motor)gumisnál is, szóval biztos találsz egyet a közeledben. Én legutóbb Debrecenben voltam, az R17.hu műhelyében, őket tudom ajánlani, de szerintem picit messze vannak tőled :)
Köszi a tájékoztatást, hasznos volt. Elsősorban én munkába járásra használom a gépet, Pest és agglomerációban. Másodrészben túrázás és egyéb szabadidős tevékenységekre. Jelenleg Continental Contigo gumik vannak rajta elől-hátul (ezzel vettem), amiből az első most csere éretté vált. Szerintem ez diagonál szerkezetű lehet. Mellékesen nem igazán vagyok ezzel a gumival megelégedve. Pontosan nem tudom, hogy a diagonál szerkezet, az 5 éves kor, vagy az eléggé lekopott mintázat a nem túl jó tapadás oka, de nem túl acélos a tapadásom. Lőttem két szinte új állapotú Michelin Pilot Street gumit, de nem néztem meg jól és nem radiál szerkezetűek:( A válaszodból viszont adódik, hogy akkor nem is vadászok radiálra, mert a hátsó még bőven jó és akkor nem keverem a két szerkezetet. Gumist tudsz/tudtok ajánlani ahol le tudják cserélni nekem?
Gáznak nem gáz, csak a radiál gumi jobb általánosságban. De van amikor a diagonál jobb, pl. ha hosszú túrákat teszel nagy terheléssel (utas, csomagok), a diagonál merevebb szerkezete ezt jobban bírja, és akkor úgysem fogod lábtartóig dönteni a motort. Egyébként a gyári szerelése az ER-5-nek is diagonál, és szerintem a legtöbben még most is diagonállal használják szerte a világban, eleve radiálból nincs túl nagy választék, ebben a méretben a gyártott gumik 90%-a diagonál szerkezetű. Szóval egyáltalán nem gáz, működik, sőt vannak egész jó diagonál gumik is.
Csak arra figyelj, hogy ne keverd a kettőt, ha előlre diagonál gumit teszel fel, akkor hátulra is diagonált tegyél, vagy legyen mindkettő radiál, de ne legyen az első-hátsó különböző szerkezetű.
Szia.Jómagam nem viszem mosóba.Magasnyomásút kizárnám..Két-három vödör vegyszermentes víz .Kefe+rongy a törléshez.Nem kell túl cifrázni.Az ER-5 egy igazi csataló.Nem kell babusgatni.
Tizenöt év és és pár km tapasztalat a típussal.
Hab mehet rá nyugodtan, ahova az eső nem jut be egy esőben motorozáskor, oda a hab se fog. Magasnyomásúval csak ésszel, felni, sárvédő, kipuffcsonk és mögöttes blokk részekre jó, de a kerékcsapágyak, telószimering, lánc, elektromos csatlakozók messzire kerülendők, a hűtőradiátort pedig csak slaggal szabad mosni mert elhajolhatnak a lamellék.
Sziasztok! Szoktátok kézi autómosóban mosni a vasat? Habbal, magasnyomásúval (persze kellő távolságból) Ha nem, miért nem? Most vettem egy ER-5öt és szeretném alaposan lemosni. Köszi!
Vettem nem rég egy ER 5-öt. Ciripel a kipuja(sok helyen olvastam hogy ez ilyen, de konkrét megoldást nem találtam még). Van a közelbe egy ismerősöm, aki nagyon jól bánik a hegesztővel, vele csináltatnám meg, csak kéne legyen fogalmam arról hogy mit kell csinálni vele(tudjak neki mit mondani). Ebben tud nekem segíteni valaki? Köszi!
Eladó lett a motorom 35 KW-os Fehér 99-es ER5 77e kilóméterrel a háta mögött. Replika Akrapovič kipufogóval, a gyári dob is meg van. Beindul, de valami kopog benne, nem sikerült rájönnünk, hogy mi az, foglalkozni vele pedig már nincs kedvem. Irány Ár: 250e
Üdv Tagok!
Eladó lett a motorom 35 KW-os Fehér 99-es ER5 77e kilóméterrel a háta mögött. Replika Akrapovič kipufogóval, a gyári dob is meg van. A felnik az év elején szinterezve lettek. Beindul, de valami kopog benne, nem sikerült rájönnünk, hogy mi az, foglalkozni vele pedig már nincs kedvem. Irány Ár: 250e
Újabb problémába ütköztem: Rendeltem 4l Fuchs Silkolene Comp4 motorolajat az olajsziget.hu-tól, és most látom értelemszerűen kicsomagolás után, hogy felhasználható 2017. március van ráírva. Alapból fel sem tűnt volna, eszembe nem jutott megnézni, de a címkék elég kunkoriak voltak rajta (elengedte a ragasztó), így mégis megnéztem. Világos, hogy ez egy olaj, nem gondolnám bármi gondja lehetne, de a két éve lejárt olajat nem tartom korrektnak eladni, jelzés nélkül. Vitatkozzak és vigyem vissza (ezt csak a nehézkes közlekedés miatt nem preferálnám) vagy nyugodtan felhasználhatom ezt az olajat is?
A Pilot Street szerintem jó választás diagonálban is, a Continál biztos jobb lesz. Itt a fórumon is voltak többen, ha jól emlékszem, akik azt használták, és teljesen elégedettek voltak vele.
Gumit szerintem bárhol tudnak cserélni, motorszerelő műhelyben is, meg sima (motor)gumisnál is, szóval biztos találsz egyet a közeledben. Én legutóbb Debrecenben voltam, az R17.hu műhelyében, őket tudom ajánlani, de szerintem picit messze vannak tőled :)
Csak arra figyelj, hogy ne keverd a kettőt, ha előlre diagonál gumit teszel fel, akkor hátulra is diagonált tegyél, vagy legyen mindkettő radiál, de ne legyen az első-hátsó különböző szerkezetű.
Mennyire gáz a diagonál gumi a motorra, különösképpen előre? Használja valaki az ER-t ilyennel?
A motor sértetlen,gyári fényű,kopó alkatrészek újszerűek.Gumik 30km-et futottak,2018-as gyártásúak.Tel:70-3179083,üzenetet nem figyelem.
Tizenöt év és és pár km tapasztalat a típussal.
https://hegylakok.hu/2019/01/b...
Vettem nem rég egy ER 5-öt. Ciripel a kipuja(sok helyen olvastam hogy ez ilyen, de konkrét megoldást nem találtam még). Van a közelbe egy ismerősöm, aki nagyon jól bánik a hegesztővel, vele csináltatnám meg, csak kéne legyen fogalmam arról hogy mit kell csinálni vele(tudjak neki mit mondani). Ebben tud nekem segíteni valaki? Köszi!
Ha valakit érdekel olajteknő tömítés oldal dekli tömítés és kipufogó csonk tömítés eladó! Gyári mind!
Eladó lett a motorom 35 KW-os Fehér 99-es ER5 77e kilóméterrel a háta mögött. Replika Akrapovič kipufogóval, a gyári dob is meg van. Beindul, de valami kopog benne, nem sikerült rájönnünk, hogy mi az, foglalkozni vele pedig már nincs kedvem. Irány Ár: 250e
Üdv Tagok!
Eladó lett a motorom 35 KW-os Fehér 99-es ER5 77e kilóméterrel a háta mögött. Replika Akrapovič kipufogóval, a gyári dob is meg van. A felnik az év elején szinterezve lettek. Beindul, de valami kopog benne, nem sikerült rájönnünk, hogy mi az, foglalkozni vele pedig már nincs kedvem. Irány Ár: 250e