Még azt is írtad, hogy sokat fogyasztott és dúsan járt a motor (valami fúvóka dörzsárazás is rémlik), elképzelhető, hogy sok lerakódás keletkezett a robbanótérben, ami miatt kisebb lett és ez miatt emelkedett meg ennyire a kompressziód tehát arra a 14 bárra még ez is magyarázat lehet!
Azt kétlem, hogy a szadó miatt ugrott volna ekkorát a kompresszió, azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy az előző mérés pontatlan volt vagy jóval hidegebb volt a motor és a környezet is, de műszer és műszer között is lehet óriási eltérés esetleg tömítetlenség volt az első mérésnél! Ez akkor lett volna hiteles, ha ugyanazzal a műszerrel lett volna mérve ugyan olyan körülmények között, mellesleg az akku állapota is bele tud szólni a mérésbe! A kompressziómérés adatait nem kell készpénznek venni, csak összehasonlításra jó a hengerek között! Én megmértem szadó elött, és után is, kb 0,5 bar emelkedést mértem, de ez simán lehet mérési pontatlanság, legközelebb egy nagyobb kocsi aksival fogom megtekerni mérés közben, mivel a második henger mérése mindig kevesebbet hozott, ezért utána visszaraktam az elsőbe, és az is kevesebb lett, tehát az akku a hunyó!
Sziasztok. Ígértem régebben kompressziómérést 2 év Xado használat után. Nos nem én mértem,de 2 éve 9 bart mondtak Ivanicsék ( ha igaz, akkor csoda történt) , ugyanis a legújabb mérés szerint 14 bar van a hengerekben 18 e km után! ( a motorban 96 e van, XADO-t 78 e-től használok) Amúgy Taschner mester épp az én ER5 -ről csinál oktatóvideókat, ha gondoljátok nézzétek meg. (Facebook- Taschner Garage). És mint kiderült elég dúsan járt eddig a masina szóval a múltkori gyertyaképre is sikerült választ kapni.
Me se néztem a a majrécsikodat.Nekem még van 1,5-1,8 cm.Hátul kevesebb.Nem tudom mitől.Mikor legjobban kopott Mariazell környékén még akkor se fogyott el.Kb 5mm akkor is maradt.Szeretem azt az utat. A seggrakétásokat ezzel a gyenge bicajjal porig lehet alázni.Még a lábtartó tüske se ér le ehhez.Ha P20 vs TS 250 elég volt akkor most mi lett kevés?A végsebességet el tudnám fogadni.De nincsenek hozzá utak.Ahol vannak rendes utak (D) esetleg F de ott ugye trafiból van még a bokor is.Mo-n meg pályán kívül a 140 már orosz rulett.Mondjuk ott az alföld tengersík vidékin faszán be lehet látni az előzéseket.Ettől még hullik a nép rendesen ott.
Ahány ember annyi pofon ugyebár.Vén facként Rosinantét nem sokszor csavartam ki a végéig.A GTR sem menne nálam ennél többel.Lehet,hogy a Kawa nem erre szánta de ez egy túra motor lett.Annak meg kiváló.240-nél mit lehet észrevenni a tájból ahol biciklizel?Az én tempómmal pölö megláttam az orkok által meglincselt Szögi tanár úr emlékhelyét.Ott volt a szomszédban.Utána Salgótarján,Rimaszombat,Nagysalló (Itt pl a 48as szabadságharc egyik győztes csatájának emlékműve.Geci szlotákországban ezt nem cseszték szét.
Az er5 amúgy nem igazán kevés semmiben sem csak a váz nagyságában. Nekem elég volt mindenhol de mivel szeretek hajtani a vegsebessege egy idő után kezdett kevés lenni. Mondjuk a z 750S sem túl gyors motor. Mehetne jobban is. 240 körül van vége
Van már egy itteni csapat a TKB. Minden évben talizunk bár egyre kevesebben. Ettől függetlenül jó az ötlet. Most vasárnap nem érek rá az tuti pedig mennék. Mondjuk az a 99 100 meg er5 el is a kínzás kategória, de persze sok ember esetén nem lehet mit tenni..
Igazából nem ezt a pöcsköszörű Z750 et akartam megvenni hanem a haver Zrx 1200 R et. Kapora jött hogy Bitu barátom meg keresett épp az osszetort er5 e helyett másikat. Jó áron 700 ért adtam el, na persze haver meg baszta eladni a Zrx et. Azt ott álltam motor nélkül. Mondom mit vegyek? Néztem én mindent de nem tudtam elvonatkoztatni a Kawasakitol végül is.
Nézema sima Z750 et mondom ez geci kicsi játék motor. Mondom megnézem az A et az a burkolat miatt nagyobbnak mutatta magát. Mondom akkor ez lesz. Slussz poén hogy mint kiderult a Zrx is ugyanekkora pöcsköszörű mint az er5 meg a Z 750S. Nagyon kicsi a vazuk. A Gtr 1400 már elég nagy lenne.
Na szal így lett a Z.
Hogy kihasználom e?
Erről a többieket kéne megkerdezni de elarulom hogy igen.
Átlag 140 - 180 között használom. Van cimbalva rendesen.
facebookon van egy csoport: (HUN)KAWASAKI ER-5/GPZ 500s/KLE500 néven. Csináltam vasárnapra egy eseményt, közös gurulás jelleggel:
Szóval arra gondoltam, jó lenne csapni egy közös, nézelődős gurulást, közben kávé-ebédszünet, beszélgetés, egymás megismerése, meg többen néha mégis csak jobb menni, mint egyedül.. :)
A rajt 8:00 körül lenne a Hősök teréről, M3-M0-M2-12-es út, Szobnál tankolás/kávé, majd az Ipoly mentén felmennénk Parasszapuszta határátkelőig. Ott át Szlovákiába, majd egy kellemes alsóbb rendű úton visszacsorognánk Párkány-Esztergomba. Itt ebédelnénk egyet, és vagy Dobogókő, vagy a Duna mentén Visegrád-Szentendre felé hazatérnénk.
Köszi, már megoldódott. Eryk által javasolt szegedi gyártó (Petya) csavarokkal, szinterezve 24e-ert csinal.
Köszönöm mindenkinek a tanácsot!
Még vár egy kis meló a motorral, kormánycsapágy , teloolaj, fekolaj, motorolaj es meg ami adodik csere. A motorolaj friss benne, az elado meg adott is egy 5 literes kannaval, itthon neztem, h autoba valo mannol10-40 classicot toltott bele...
Fisi, lenne egy kérdésem. Te pár évet lehúztál az ER-5-tel.
1. miért vettél nagyobbat, miben érezted, h kevés?
2. a Zével ki is használod - kimotorozod - az erőtöbbletet, vagy csak jó tudni, hogy van tartalék? :)
Keresek Er5 ülést. Szakadt, kopott is szóbajöhet!
Nézema sima Z750 et mondom ez geci kicsi játék motor. Mondom megnézem az A et az a burkolat miatt nagyobbnak mutatta magát. Mondom akkor ez lesz. Slussz poén hogy mint kiderult a Zrx is ugyanekkora pöcsköszörű mint az er5 meg a Z 750S. Nagyon kicsi a vazuk. A Gtr 1400 már elég nagy lenne.
Na szal így lett a Z.
Hogy kihasználom e?
Erről a többieket kéne megkerdezni de elarulom hogy igen.
Átlag 140 - 180 között használom. Van cimbalva rendesen.
facebookon van egy csoport: (HUN)KAWASAKI ER-5/GPZ 500s/KLE500 néven. Csináltam vasárnapra egy eseményt, közös gurulás jelleggel:
Szóval arra gondoltam, jó lenne csapni egy közös, nézelődős gurulást, közben kávé-ebédszünet, beszélgetés, egymás megismerése, meg többen néha mégis csak jobb menni, mint egyedül.. :)
A rajt 8:00 körül lenne a Hősök teréről, M3-M0-M2-12-es út, Szobnál tankolás/kávé, majd az Ipoly mentén felmennénk Parasszapuszta határátkelőig. Ott át Szlovákiába, majd egy kellemes alsóbb rendű úton visszacsorognánk Párkány-Esztergomba. Itt ebédelnénk egyet, és vagy Dobogókő, vagy a Duna mentén Visegrád-Szentendre felé hazatérnénk.
Szigorúan túra/nézelődős tempó, 90-100.
Térkép: https://www.google.hu/maps/dir...ősök+tere,+1146/47.8142287,18.8860192/Hont,+Parassapuszta/48.1256886,18.7023419/47.8332448,18.7234119/47.7930771,18.7417695/47.5666101,19.1457814/@47.8177203,18.7351869,10.75z/data=!4m34!4m33!1m10!1m1!1s0x4741db87f9f12169:0x34417cbcba48293f!2m2!1d19.0778626!2d47.5149429!3m4!1m2!1d18.889945!2d47.8128054!3s0x476a87e7fa6e00bf:0x3241ad031d7dcafc!1m0!1m5!1m1!1s0x476a96f1f56c27b7:0x5f252d5924b055e8!2m2!1d18.967171!2d48.0566409!1m5!3m4!1m2!1d18.6866867!2d47.9221272!3s0x476af369da942211:0x5e2f6dccf4432f63!1m0!1m5!3m4!1m2!1d19.0323989!2d47.7955402!3s0x476a80efb535af1f:0x24fe7d8acba2836d!1m0!3e0?hl=hu
Ez kb 230-240 km. Én szeretnék legkésőbb délután 3-ra visszaérni BP-re.
A túra természetesen ingyenes, és mindenki saját felelősségére vesz részt rajta.
Továbbá elvárt nyilván a műszakilag megfelelő állapotú motor stb stb.
Érdekel innen valakit? :)
Köszönöm mindenkinek a tanácsot!
Még vár egy kis meló a motorral, kormánycsapágy , teloolaj, fekolaj, motorolaj es meg ami adodik csere. A motorolaj friss benne, az elado meg adott is egy 5 literes kannaval, itthon neztem, h autoba valo mannol10-40 classicot toltott bele...
1. miért vettél nagyobbat, miben érezted, h kevés?
2. a Zével ki is használod - kimotorozod - az erőtöbbletet, vagy csak jó tudni, hogy van tartalék? :)