Ja mellékesen rádióamatőt vagyok (HA5TNT) tehát a rádió részéről mindent tok inkább az érdekelt volna hogy gyakorlatban hogyan lehet használni a fülest. Lehet e hallani a másikat, nem zavar e a mozgásban stb....
A rádió kben 446MHz megy 6.25kHz es csatornakiosztással 8csati áll a rendelkezésedre némelyiken még 38szelektív hívó kód is van amivel egész jól ki lehet szűrni a nem kívánt beszólásokat de ettől ők még hallanak téged csak te nem hallod őket tehát nem zavarnak..... 500mW megy ki belöllük ez EU-szabvány az amcsiknál 300mW és a freki is 200MHz körűl van valahól, az antenna eggyik tipusnál sem levehető ez meg nemzetközi szabvány... Amúgy a Motorola elég jó minőségűeket csinál tehát azért nem mind rossz csak a névtelen bóvlit ne vedd meg mert az tényleg nem jó.......
A kommunikációs bigyóról még annyit, hogy filléres tétel (ami vszínűleg az ilyetén készülékek minőségére is utal), pár ezer forintért beszerezhetők monnyuk pl. a Media Marktban. DE sztem nem érdemes, mert még a hatótávolsága is igen kicsi.
Vigyázz vele, mert ha nagyon kiabál, beleköthetnek! Nekem a kocsimba kötöttek bele, mert egy Remus dob van alatta, és amikor beálltam a garázsba, aszonta, hogy: "nagyon hangos a kocsi! Miből csináltad a kipufogót? Ez nem gyári!!" Már meg akarta mérni a hangnyomását, amikor megmutattam a papírt róla, és elszégyelte magát! Lehet hogy csak jól jött volna neki némi fizetéskiegészítés! Lényeg, hogy ne ne mutatsd meg mire képes a mocid ezzel a dobbal!
Szerintetek a műszakin mennyire mennek rá a gép hangjára? Ordít a kipufogó, de mennyi ami még belefér, szívóznak-e vele, Vannak e trükkökk,...
Ha tud valaki segíthetne, mert tartok tőle!!!
Hehe! Én nem próbáltam, de a legtöbben eddig azt adták vissza, hogy szutyok trágyalé. A zegyik srác 20 perc alatt elhagyta. Persze észrevette, h semmi nem bassza a fülit. Mit csinált? Visszarfordult és megkereste.
Na Hallóóó!
Van valakinek tapasztalata a sisakba építhető komunikációs bigyeszekről!? Tudjátok a PMR rádió meg a headset!!!! Mennyire használható a gyakórlatban??? Nem nyomja a füledet a füles??? Hallod a másikat nagysebességnél is (szélzaj) ?
Emlékeztek még a benzinárakról szóló eszmefuttatásunkra!
Na asszen elkezdődött! :
A Mol a döntést a nemzetközi kőolajár-emelkedés nyomán bekövetkezett a motorbenzin-drágulással indokolta. 2005.01.12, Szerdától ezzel a 95-ös oktánszámú benzin literje 6 Ft-tal lett drágább, így 234,50, a 95-ös keveréké 237,50, a 98-asé 243,50 forintba kerül majd, míg a gázolaj 299 forinton marad.
Én nem tudok más különbséget a Japán és az Európai motor között. De amit érdemes keresni (de nem érdemes reménykedni) az az R-es példány! Síktulattyús karbi, rövid váltó, kb 73 lóerő! Az már egy nagyon ütőképes vas! De ne éld bele megad mert ha 10 darab van Magyarországon akkor sokat mondok és ebből a legtöbb versenymotor. Ha pedig az eladó tudatában van hogy milyen a motorja akkor az ár is sokkal borsosabb. Csak a karbiért több mint 100 pénzt szoktak kérni és nem lehet kapni!
Kösz mindent, így nyugodtabb vagyok, valamelyest tágulnak a lehetőségeim határai!
Még egy kérdésem lenne a témával kapcsolatan, hogy melyik modelt érdemesebb keresni, a Japán vagy az Európai példányt????? Lehet, hogy hülye a kérdés, mert nincs olyan különbséga kettő közt, de amint már megtudtam az óraskálázás különbözik!
Üdv! Na akkor beleszólok, ha már T.I.R. autósunk emlegetett. :) Ha kifogsz egy 36 lovas gépet, akkor jársz a legjobban! De hidd el, hogy nem sok esélyed van rá, ha Magyarországon akarsz vásárolni. Az enyém ilyen volt. Most télen belenéztem a váltójába és mint ha új lenne! A vezérműtengelyek meg a himbák is nagyon megkíméltek. Mondjuk volt hátrány is belőle, mivel azt elfelejtettük, hogy ez a motor a 30000 km ellenére nincs bejáratva! Fölösleges kacatokat lehajigáltuk és irány a pálya! A motor hengerfejes lett és nyomta ki a vizet, úgy hogy az első időmérő utolsó körében el is hajítottam a Menselben. :(( De egy hengerfejpakolás (5200 Ft) és azóta tökéletes a motor. Amúgy a fojtás 4 lemezdarabbal van megoldva ami a karbi flajsniba van elrejtve, és leszűkíti kb 12mm-re az átmérőjét. Szóval nem bonyolult kiszedni.(csak utána karburálni kell!) A japán belpiacos motort pedig egy kábel elcsípésével vagy dugó széthúzásával (most nem tom pontosan) lehet gatyába rázni. Egy a lényeg ne ijedj meg ha fojtott példánnyal találkozol, mert nem bonyolult kiszedni, de mint mondtam nem sok esélyed van rá! Sok sikert!
Na, így már kicsit összeállt a kép! Köszi! És ezek a 240-ig skálázottak ritka motorok, nem tudod? Ritkább mint a 180-asok?
Még annyi, hogy Németo. az Európában van, ha jól tudom, tehát akkor ott is 240ig van skálázva a vas, de 36 LE-re van butítva? Ennyi paripával nem nagyon közelíti meg a skála végét, vagy igen?
Kedves zxr!
Kérdésedre a (helyes?) válasz: a 180-ig órázott mocik japán belpiacra készültek, ott 400-ban ez a hivatalosan megengedett végsebesség,de ne aggódj,ezek simán túlléphetik ezt.Ezeket a mocikat általában használtként hozták be. A 240-ig órázottak a hivatalosan
Európába importált példányok.
Nyitott állapotban a gyári adat szerint 65lóerőt tud a motor, de vannak 36 lóerőre fojtott
változatok,mivel Németországban nem köbcenti alapján határozzák meg a biztosítási díjat, hanem teljesitmény alapján.
"Hogyan alakítsuk vissza 65 lóerősre motorunkat" témában kérdezd GSX-R 400 barátunkat...
Kicsit összezavarodtam! Segítsen valaki! Mivel még mindíg zxr400-ast keresek, utcai használatra, rengeteg képet látok a neten összevissza, és a következőket tapasztaltam! Egyik zxr-nek az óra szerinti végsebessége 180 km/h, a másikénak 240 (+1 vonal) km/h! Most akkoo mi van?
Évjárattól függ, vagy mi? Meg általában 65 LE-seknek vannak hirdetve, de olvastam már 36 LE-sről is? Pedig mindegyik 400-as kategória! El tudja magyarázni valaki?
Tőlem akár holnap is viheted, csak elő kell szedjem a téli álomból. Az átírás a Te dolgod. De pár nap alatt el leket sikálni. Eredetvizsga, okmányiroda, és kész. Mondjuk le kell vizsgázatatni, mert a műszaki az le van járva. Amúgy versenyeztem vele, de nem sokat. Első versenyen perec utána, gyertyakábel miatt kihagyott egy henger és nem jöttünk rá, utána egy második helyezés, és ezt követte a szelepszakadás. Ekkor vettem a zxr-t mert vagy 3 hónap volt míg kaptam normális áron alkatrészt. Most vissza van alakítva utcainak és ki van kérve a rendszáma. Nagyából ennyi.
Te figyu gixxer!
És egyébként te ezt versenyre használtad, meg minden? Tegyük fel, hogy azt modnom, kell a gép, akkor mennyi idön belül lehet nálam a vas? Mondjuk egészben fizetem ki a kért összeget, hogy azzal se legyen gond. Mégis, ez az egész herce-hurca mennyi idöt venne igénybe? Átiratás, meg ilyenek. Szóval ahhoz, hogy legálisan tudjak vele közlekedni, mennyi nap kell. Csak elméleti sikon kérdezem, mert asszem maradok a 600-oknál. Na elöre is köszi.
Nálunk azé ilyen jól megmunkáltak az utak, mer a gépsor (itt a románokra célzok ) úgy rakja le. Ergo felvakarják a régit, benyomják sóderral és még nedvesen rádobják azt az ujjnyi aszfaltot, hogy minél gyorsabban készen legyenek, oszt mehessenek a sarki krimóba pijálni... Szép.
És még valami! Miért van az, hogy Diósdon qrva jó út van, míg itt Budapesten (a fővárosban!!!)... Hát mit is mondjak. Egy ismerősöm szavával élve az egész ország egy crosspálya. De hát ugye az a8-as nem elég, mer ha azt elviszi az asszony, akkor menni kell a szar kis mercivel, szóval akkor egy merga is kell az audi mellé. ja meg a purdénak vmi apróbb bmw, mondjuk egy rendkívül alacsony fogyasztású 760i. nekik úgysem kerül semmibe. tehát marad az útadó, mer különben szegény politikusainknak miből tellene jaguárra? ne basszunk má ki velük... adjuk meg, ami nekik jár (két négerfaszt a seggükbe).
Ja miért is sz*rok az utak nállunk.... Mert ha megnézel egy útépítést hát ha mát 5centis az aszfalt akkor k*rva sokat nyomtak rá a magyar átlaghoz képest...
Csak összehasonlításképp a német autobhanon a kevésbé fórgalmas részeken 30centi a kritikus szakaszokon 70!!!!!!!! cm aszfaltot nyomnak a jól ledöngőlt és előkészített kavicságyra..... Nálluk vajon miért nem reped meg az aszfalt???? Hmmm nem is tudom...
Az adatokat nem én találtam ki, a Discoveryn volt rolla egy műsór.....
Ja és a soroksári utat példáúl közvetlen a döngőlt főldre nyomatták!! Hmmm... Magyarok... ÓÓcsóóóó vóóót....
Ja! Meg hát ugye az EU-ban tudtommal nállunk a legdrágább a benya...és miért is????
Mert az útadó...... És milyenek az utak????
Mert ha tükőrsima fűtött aszfalton rohangálhatna az ember még a 8.-ker közepén is akkor azt mondom OK a benzin de így.... Ja a sz*rrá sózzuk az utakat styleról meg nem is beszélve.... És még adó is meg minden amiből új A8ast lehet venni... És ha esetleg kiszakad a futómű a helyéről az utak miatt hát sebaj mert az adófizetők úgy is kifizetik a másikat....
ettől függetlenül bekapják a faszomat
lagalább ha kitalálnak ilyen köcsög adót, amit az EU is rossz szemmel néz, azt is kitalálhatnák, hogy a motoroknak ingyenes az autópálya - ha már vételkor lehúzzák az embert
A rádió kben 446MHz megy 6.25kHz es csatornakiosztással 8csati áll a rendelkezésedre némelyiken még 38szelektív hívó kód is van amivel egész jól ki lehet szűrni a nem kívánt beszólásokat de ettől ők még hallanak téged csak te nem hallod őket tehát nem zavarnak..... 500mW megy ki belöllük ez EU-szabvány az amcsiknál 300mW és a freki is 200MHz körűl van valahól, az antenna eggyik tipusnál sem levehető ez meg nemzetközi szabvány... Amúgy a Motorola elég jó minőségűeket csinál tehát azért nem mind rossz csak a névtelen bóvlit ne vedd meg mert az tényleg nem jó.......