mielőtt motort veszel, azért érdemes kitalálnod, h mire használnád. ha napi szinten jársz vele, akkor érdemesebb nakedet venni a kényelmesbb üléspozíció miatt. én pl ha jó idő van, szinte mindenhova motorral járok, simán felkapom öltönyre is akár a bukót, és percek alatt odaérek, ahova kell, ráadásul még élvezem az utat is. emellett az f7z 100 pacija (r6 blokk van benne áthangolva) a felsőbb tartományban tud még meglepetéseket okozni is.. az tény, h nem egy pályagép, de nekem speciel egy elfogadható kompromisszum. ha tervezel hosszabb túrákat, vagy utassal motorozást, akkor szintén nem ésszerű a sport, mert gyakorlatilag megkínzod a kakasülőn lévőt hosszabb távon.
szóval sztem érdemes végignézned a 600 körüli kihegyezettebb nakedeket (fz6 - minden szentnek maga felé hajlik a keze , sv, hornet, z750!! pl.), mert ezek is tudnak menni, mint a barom (jó, nem egy 1000-es szupersporthoz képest!), és kezdetnek ideálisak. ha félidomosat vezsel, akkor még némi szélvédelmet is kaphastzs.
emellett a sportgépek, meg ha meghúzod, akkor vissza nem adható élményt nyújtanak, fekszenek a kanyarba, stb, stb. imádom őket, ha lesz pénzem, akkor mindenképpen beszek még egy 600-ast, elsősorban pályára.
no, tehát, találd ki, h mire kell a vas, és hogy motoroznál, aztán dönts belátásod szerint. ha használtat veszel, ne legyél szégyenlős, vidd el szerelőhöz átnézetni, emrt úgy vernek át különben, ahogy akarnak. inkább most fizess ki pár1000 ft-ot, és mondják meg, h nem nyerő a gép, mint hogy utána költsed rá a benzinre valót (és még sokkal többet)!!
Persze volt több motorunk is mielött komolyabb motorokat vettünk volna, de annak más okai is voltak hogy kijártuk a "szamárlétrát". Nem csak a tanulás hanem inkább anyagi.....
Ha megteheted ne vegyél nagyon kezdő motort, mert 1-1,5 hónap alatt megunod és már a komolyabb gépek felé fogsz kacsingatni. Akkor pedig az előzőt el kell adni, azon pedig szinte mindig bukik az ember. Meg a sok macera... eladni nem olyan könnyű már egy motort mint megvenni, pláne ha hitel is van rajta....
A 650-es SV is megy kb. 210-et, ha nincs eszed és akkor elesel akkor is véged! Nem kell annyira félni a sport motoroktól, leginkább rajtad múlik!
Az öcsémnél is tök felesleges volt az SV 650-1000 váltás, a 650 után simán jöhetett volna a 600-as Gixxer! Nem hallgatott rám, most árulja és megint bukni fog rajta.
Na mindegy....
A motorozás sok kompromisszumról is szól attól függően hogy milyen motort választasz. Pl ha sportmotort akkor az (viszonylag) kényelmetlen, kemény, vad, stb... Ha túrát akkor az kényelmes, megbízható, stb... Az SV pont egy olyan motor ami tényleg kicsit sportosabb jellegú, (kormány, ülés, stb), tehát kényelmetlen. Viszont amit egy sportmotoron kapsz cserébe a kényelmetlenségért az meg nincs meg az SV-ben! Tehát nem megy, nem harapnak a fékek, nagyobb tempós kanyaroknál hintázik a fútóműve, stb... tehát szerintem ilyen szempontból ez egy szerencsétlen keveredése a tipusoknak.
De csak szerintem és rólam annyit hogy el sem tudom képzelni hogy ne sportmotorral menjek. Ha a helyedben lennék és nagyon tartanék a sport motoroktól akkor sem SV-t vennék, hanem inkább PL. egy Fazert! Azonos kategória, de jobban megy és kényelmesebb.
Ja, de ti azért már régóta motoroztok. Nem?
Marci mondta, hogy régebben volt már nem is tudom milyen gépetek.
A Zolinak soha nem volt, nekem is csak robogó...
Motorozgattunk, de ennek a balféknek még a jogsi sincs a kezében... Nem mintha köze lenne a motorozáshoz a papírnak, csak úgy írtam...
Szóval nekünk azért valamivel nem ártana azért bemotorozni a valagunkat...
Gondoltam, hogy a Marci hamar váltani fog. Baszki akkor nyáron tényleg előbb el kell indúlnunk a Zolival...
A nick nevek útvesztője.....
Na jó lesz ha már tényleg össze szeditek magatokat és megveszitek gépeket. Ha nekem tavasszal összejön az 1000-es K5 akkor eladó lesz a haccázas Gixxerem is
Hát egyenlőre én nem fogok körbemotorozni senkit...
Főleg amíg nincs gépem, max a robogómmal egy Jawa-t, de azt sem hiszem, mert 1 éve nem akar beindúlni szegény...
Különben Gyurka!!! A Marci már meg akar szabadulni az SV-től????
Tolnayval veszünk vasat, aztán nyáron PAG !!!
Bár ha a Marci lecseréli, akkor mi pár órával előbb indúlunk el...
Ez igaz.....
Akkor úgy mondom hogy magam elé engedem széles hosszú egyenes úton 20-30 métert, elkezdjük húzni és mire a harmadikat huzatom, már én vagyok elöl.... ráadásul az öcsém kb. 20 kilóval könnyebb mint én.
A 650-es és az 1000-es SV között alig van különbség... szinte semmi. Ami mégis hogy az 1000-es két személlyel is megy és a vége nem 210 hanem kb 250.
Az öcsém váltott nyár elején 650-ről 1000-re és meglepően kicsi a különbség, ha egyedül mész vele, szinte semmi, de ami az árban van különbség használt esetén (100-150 ezer) azt megéri. A 600-as GSX-R-el körbemotorozom az 1000-es SV-t. Tehát tényleg nem egy fenevad.
Na hát ez az!!! Kiben lehet ma már bízni. Akiket ismerek, azok totál össze-vissza beszélnek...
Az egyiknek 750 Gixerje van, azt mondja azzal kezdhetek simán. Ja ,csak azt nem vszi figyelembe, hogy neki pöcsös kora óta alátették folyamatosan a mocikat, igaz ezt már saját pénzéből vette, de a rutin azért ott van...
Van egy srác, aki az egyik nagy kereskedőnél, nagy puncsra, illetve ismeri jól a tulajt, Ő azt mondta segít nekem, meg talán anyagilag is jobban járok.
De annyira nem ismerem azért, hogy bízzak is benne. Ő totál lebeszélt a gixerről, és Banditozik itt nekem , de mondatm akkor már SV...
De olyan nehéz találni, mint állat!!!
Hát ezt szomorúan hallom. Én csak magamból indultam ki, és gondoltam a motorosok úgy általában is segítőkészek, nem csak a szájuk jár.. hát azért remélem nem ez az általános.
Egyébként ha jó a bőrrucid Nekem is olyan van, márha te vagy a jobb oldali a képen :). Motorhoz szintén
Én kb. 3x kértem segítséget az aktuális vásárláshoz, aminek épp a kellős közepén vagyok, de egyetlen választ sem kaptam.
Pedig udvariasan kértem és nem is egy ritkaság számba menő típusra, de senki nem segített.
Mindegy, nem mintha haragudnék ezért bárkire is, csak kicsit csalódott voltam.
Ha kezdő motorsnak érzed magad, szerintem olyan gépet vegyél, amitől nem félsz. Ha bizonytalan vagy, hogy el tudsz-e bánni egy supersport géppel, akkor rajta ülve is bizonytalan leszel és ahogy a többiek is mondták, bizony meglephet.
Ne hallgass azokra, akik leszólják az SV-t. Egy 600-as, vagy főleg 750-es, 1000-es gyorsaságit használó motoros persze hogy leszólja az SV-t, de nem kéne elfelejteni, hogy másnak még az is brutál lehet.
Szerintem az SV 650, FZ 6 Fazer, Hornet 600, stb. kategória nagyon jó kezdeni, sőt én abszolút nem szégyellném a Suzuki GS 500-at sem! Igazán barátságos kis kezdő gép.
Ezek a túra/túrasport gépek nagyon könnyen motorozhatók és elég jól kezelhetők. Ha pedig csak a motor ereje miatt vacillálsz, az ne érdekeljen. Nyáron sokat nyomtuk együtt egy szinte csak 600-as gyorsaságikból álló társasággal (CBR, GSX-R, R6) és volt egy srác, aki egy Fazerrel jött velünk. Nagyon nem volt lemaradva a gyorsasági gépektől.
Újat én sem vennék. Ki tudja, milyen lesz az első pár ezer km, amíg rutint szerzel, nem kell a szép új mocit lereszelni a tanulóidőszakban.
Ez esetben GSXR vagy CBR! Ha már nem vagy fiatal, akkor megfogsz bírkózni a feladattal. Fokozatosan, mindig a saját határaidon belül és akkor baj nem lehet! Egyébként az GSR600 vagy az Fazer sem lehet rossz :)
Hogy mit nézz egy haszbált gépen? Tyű hát igazából mindent. Ha van rá lehetőség meglehet kérni a tulajt, hogy kapjátok le az idomot is, mert benéznél alá. Az idomos gépeknél, derülhet ki ezaz. Egyébként módszeresen végigkell nézni a fékeket, vázat, blokkot, elekrronikát, futóművet... nomeg mindenzt menetközben is. De ne az legyen, hogy 3szor körbejárod, kicsit megvakarod az állad és annyi. Tessék alaposan megnézni hogy mit veszel! Az egyes típusoknál és évjáratoknál lehetséges gyakran előforduló konstrukciós, gyári, tervezési hiba, de ezek esetleges felsorolása, főleg a választott típus ismeretének hiányában, túlhaladja a képességeimet. Döntsd el mi kell neked, írj itt a fórumba, akinek már ilyen van hogy segytség kéne vásárlást illetően és biztos vagyok benne hogy nem hagynak cserben.
Szóval! Tuti sokat fogok menni, de valahogy nem tartom magam, annak a bámészkodós, túrázgatósnak...
De az valahogy megfogott, hogy előbb motorozzak picit, és azután üljek fel egy gixerre, vagy hasonló speed motorra.
Mivel már nem vagyok annyira fiatal, már azt hiszem észnél vagyok, de azoktól a meglepiktől tartok. Sok mocis mondta, hogy bőven elég lesz 1-2 évre az SV, aztán azután több rutinnal, több tapasztalattal már el tudom dönteni.
Hát nem is tudom...
Az lenne a király itt lenne pár moci, és csak probálgatnám őket...
De amíg nálunk ilyen a piac, hogy csak akkor ülhetek rá, amikor kipengettem, elég nehéz dönteni.
Mindenképpen használtat veszek, azt néztem hogy SV- nél akár lehet 2003-2004 -es király, de gixer ilyesmi árban, 2000-2001-es... Csak azokban már sok a km.
Még szereznem kell egy motoros emberkét aki érta vashoz, mert így tudatlanúl még átvágnak a végén...
Szóval én se vagyok az az igazi régi motoros, aki annyit motorozott már, hogy az hat földkörbemotorozásra is elég lenne, de talán ragadt rám ez az. Mielőtt ajánlanék kétkerekűt -merthát ez volt a kérdésed- azért egykét szót írnék még körítésnek.
Én azt gondolom, hogy a "GSXR - koporsó" páros így ebben a formában azért meredek kijelentés. Egy analóg hasonlattal élve önmagában a pisztoly sem egy halálos fegyver, az ember az, aki azzá teszi. Szerintem túl sok magyarázatra nem szorul, hogy mire akarok ezzel kilukadni, de ha egyszerű akarok lenni, akkor a lényeg, hogy az emberen függ minden. Ha fejben tisztán tudsz gondolkodni és dönteni, és emelett érzel a motorozáshoz elegendő alkalmasságod akkor akár még egy 600-asnál nagyobb gépre is ráülhetnél. Persze a másik oldal is igaz, lehet hogy még a 250-es kategóriát is kerülnöd kéne. Szóval első körben állapítsd meg magadról mennyire vagy forrófejű avagy higgadt, mennyire érzed magad a kis rutinból is viszonylag jó motorosnak (vagy inkább mások mennyire mondják rólad ezt), milyen hamar sikerült elsajátítani a kezdő lépéseket a motoron, mennyire találod fel magad a forgalomban, mennyire érzed biztonságosan magad egy motoron, mennyire tudod 100%-osan kezelni őket, és mennyire jön ez magától és így tovább. Ha egyértelműen úgy érzed, hogy szellemileg készen állsz a feladatra, ha úgy érzed, hogy képes vagy öntudatosan, fokozatosan tanulni (a tudatos fokozatósság nagyon fontos!) és megbarátkozni az új motorral, akkor bátran merek ajánlani bármit.
A következő dolog, amit átkell gondolkodni, ha az előzőn túl vagy, hogy milyen stílusú gépet gondolsz magadnak, ugyanis nem láttom ezt benned teljesen kiforrottnak. Két, jellegre szerintem elég különböző motort írtál, szóval előszőr is pontosítani kéne, hogy te a fekvős sportmotorokat szereted vagy inkább sportos-túrázós, emberbarátabb motorok híve vagy. Végig kellene szépen, módszeresen venni azon szempontokat, amik egy motornál fontosak nálad. Ezek után könyebb lesz a választás. Köbcentit illetően azt gondolom, hogy 600-as/650-es az jó választás lesz, kisebbet ne, mertha sokat fogsz tudni motorozni hamar kevés lehet, nagyobbat pedig azért mert az már nagy ugrás lenne és talán felesleges is. A GSXR egy nagyon jól összerakott, megbízható, könnyen kezelhető motor. Nem titkolja a gyár, hogy nekik az erő nem a legelső szempont, ők úgy akarnak kategória elsők lenni, hogy az erős blokk-kal egyértelműen harmonizáljon az egész szerkezet, olyan motor hatását keltve, ami nem sok kicsiből, hanem szinte egyetlen egy darab kikezdhetetlen alkatrészből van összerakva. Ez így szépen hangzik, de kizárólag utvára a Honda CBR-je talán még a suzukinál is jobb választás lenne. Egységes, harmonikus, kényelmes, mégis sportos, könnyen kezelhető és szép. A túragépeket illetően nem vagyok túlképzett, de a V2-es SV650 egy picit más stílus irányába van elmozdulva mint például a vetélytárs CBF. Az utóbbi egy soros négyhengeres, egyenes testtartású, érezhető teljesítményhullám mentes, lágy futóművű, lágy teherváltású, könnyen kezelhető, amolyan bámészkodós-túrázós motor, míg az SV a hondához képest néhány apró jellemeltéréssel összeségében sportosabb motorozást kölcsönöz. Olyanokra gondolok, mint a fekvősebb üléspozíció, a kicsit "megtorpanunk, de utána uccu neki" teljesítmény, keményebb teherváltások, az enyhén sportosabb futómű, a majd 30kilóval könyebb váz és hasonlók. Az SV tényleg egy sportosabb karakterű túramotor, amin ugyanakkora sebességet a vezető a sportos viselkedés miatt többnek érzi. Aki ezt szereti, annak szuper választás, ha te inkább kényelmesen túrázni szeretnél akkor CBF.
Egyébként nem csak Hondát tudok ajánlani, de jellegében jó választások lennének azok is, mindenesetre szerintem neked -mert azt vettem ki a szavaidból hogy nem vagy kőkemény sportmotor mániás- a CBR jobb választás lenne mint a GSXR. Sajnos Hondán még nem ültem, de tavaly kategóriakirály volt, és mindehol azt olvastam, hogy vezetőcentrikus, könnyen kezelhető, kényelmes utcai-sportmotor, ami nem illetődik meg a pályán sem, de azt sem veszi zokon ha egész életében nem lát azt.
(Az SV a kemény teherváltások miatt rúg kanyarban, ha rúg, nomeg az üléspoz. miatt nagyobb a súly a kormányon és fékezéskor jobban összesüpped a gép eleje, emiatt pedig mégnagyobb lesz a súly a csuklón.. ezt szokni kell)
Hát szerintem elöször is azt kellene eldöntened, hogy mire fogod használni.
Ha minden napi közlekedést is tervezel minden képpen egy nakedt motort javaslok, mert azzal is elfogsz tudni menni pályázni, de forgalomba jobban fogod magad érezni, még ugyis eltelik egy kis idö mire azt is ki fogod tudni motorozni.
A sport motorokat az üléspoziciojuk miat egy kezdö motorosnak sokkal nehezebb irányitani.
De, ha csak pályára gondolkozol, akkor vegyél kis GSXR.
mielőtt motort veszel, azért érdemes kitalálnod, h mire használnád. ha napi szinten jársz vele, akkor érdemesebb nakedet venni a kényelmesbb üléspozíció miatt. én pl ha jó idő van, szinte mindenhova motorral járok, simán felkapom öltönyre is akár a bukót, és percek alatt odaérek, ahova kell, ráadásul még élvezem az utat is. emellett az f7z 100 pacija (r6 blokk van benne áthangolva) a felsőbb tartományban tud még meglepetéseket okozni is.. az tény, h nem egy pályagép, de nekem speciel egy elfogadható kompromisszum. ha tervezel hosszabb túrákat, vagy utassal motorozást, akkor szintén nem ésszerű a sport, mert gyakorlatilag megkínzod a kakasülőn lévőt hosszabb távon.
szóval sztem érdemes végignézned a 600 körüli kihegyezettebb nakedeket (fz6 - minden szentnek maga felé hajlik a keze , sv, hornet, z750!! pl.), mert ezek is tudnak menni, mint a barom (jó, nem egy 1000-es szupersporthoz képest!), és kezdetnek ideálisak. ha félidomosat vezsel, akkor még némi szélvédelmet is kaphastzs.
emellett a sportgépek, meg ha meghúzod, akkor vissza nem adható élményt nyújtanak, fekszenek a kanyarba, stb, stb. imádom őket, ha lesz pénzem, akkor mindenképpen beszek még egy 600-ast, elsősorban pályára.
no, tehát, találd ki, h mire kell a vas, és hogy motoroznál, aztán dönts belátásod szerint. ha használtat veszel, ne legyél szégyenlős, vidd el szerelőhöz átnézetni, emrt úgy vernek át különben, ahogy akarnak. inkább most fizess ki pár1000 ft-ot, és mondják meg, h nem nyerő a gép, mint hogy utána költsed rá a benzinre valót (és még sokkal többet)!!