Ki fogom probalni a gyakorlatban, koszonom a tanacsot. Megneztem mik johetnek szamitasba, az tetszik, ahol ossze van kotve a ket fel vezetekkel es azon van az elektronika. Megse kozvetlen az agyam mellett sugaroz.
A 'lágy, szilikonos külső rész' az, amit pontosítani céloztam volna a képpel.
A hallójáratodba ülő szilikon akármiből kapsz egy-egy párat 3 méretben, ez a lényeg.
Nálam ez kettő az egyben. :) A szélzajt is tompítja, nyilván.
Ez is jön vagy 3 pár különböző méretű szilikon fülbetéttel, de nyilván csak egy kósza javaslat volt.
Öööö... arra nem is gondoltam, hogy a szélzaj miatt füldugót használok, akkor mi lesz a hallgatóval?
Ráadásul korcs is vagyok, az egyik fülemben a hallójárat egy hajszálnyival kisebb is mint a másik, de ezért fülbedugós akármit nem is tudok nagyon sokáig használni, a tök puha hallásvédő még ippen-ippen elmegy, ha megfelelően használom.
Hat, en szemelyszerint BT fulhallgatot hasznalok. Nincs headset funkcio, telefonalni vagy interkomozni nem lehet vele, de navi es zene celokra hasznalhato.
T62 a neve, kb. mint egy fuldugo, akkora. Cirka 3 orat megy, ha vegig tulkiabalja a zene a szelzajt.
A sisakba epithetok nyomtak a fulemet, doboz hangjuk volt, a tobbi extra fukcios (Sena, stb) meg tok hidegen hagy.
Szerintetek van olyan bukósisak bluetooth-os hallgató, ami csak a telcsi vagy navi hangját küldi a sisakba? Vagy csak komplett átbeszélő van és kész, ne is keressek mást?
Kicsit bővebben kéne: milyen túramotor érdekel?
Tök máshogy ülsz pl. egy Honda PC800-on, megint más pózban egy Honda Deauville-en vagy Pan European-on, és megint másképp egy Suzuki DL650-en. Mi az elképzelés? A magasság csak egy faktor a sok közül. Mid volt eddig és mit találtál kényelmesnek?
nincs olyan hogy legjobb, inek ez kinek az a legjobb
nekünk volt egy ideig egy ktm 390 adventure, nekem tetszett nagyon fasza kis higgadt motor 4 liter alatti fogyasztással, érdemes lenne kipróbálnod egyet hátha bejön
kell nézni egy ktm kereskedést kb 20 ezerért ki lehet bérelni egy napra
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A célom egy túra motor beszerzése, amely megfelel az A2 jogosítvány korlátozásainak, kényelmesen használható 172 cm magasságommal, és nem haladja meg az 1,7 millió forintos árat.
Szeretném hallani az ajánlásaitokat és tapasztalataitokat. Melyik motormárka és modell számít a legjobbnak az A2 jogosítvánnyal rendelkezők számára 1,7 millió forintig? Melyek azok a típusok, amelyek különösen kényelmesek és biztonságosak a 172 cm-es motorosok számára?
Köszönöm előre is a tanácsaitokat és ajánlásaitokat!
>pedig a relé jó dolog<
Teljesen igazad van, amennyiben egy nagyobb fogyasztót, (pl. plusz fényszórókat ~ 80W) szeretnél üzemeltetni egy külön kapcsolóval. A relé ilyen esetben a kapcsolót védi a nagy áramú kapcsolásoktól. Nem a vezeték keresztmetszetét növeli meg. A relé tekercsével párhuzamosan védő dióda szükséges, záró irányban. (pl 1N 4148)
Ebben az esetben nincs kapcsoló, nincs mit megvédeni. Amennyiben a szerkezeten van egy kapcsoló (szokott lenni) azt nem kell kapcsolgatni. De ha kell is, azt a 2 A-t kibírja, amenyiben a telefon (GPS) a töltőbe vab csatlakoztatva.
pedig a relé jó dolog
a motoroknál(is) elég sóherek a vezeték átmérőkkel szóval a gyújtás +12v nem feltétlen bír el egy plusz fogyasztót
a mostani kütyük 2 amper felett is képesek áramot felvenni ami 10w plusz
én mindenképp relézném és direktben az akkuról vezetném plusz egy kapcsolót is betennék hogy ha véletlen álló helyzetben is kell akkor is legyen áram
de ha csak egy 3-500 mA eszköz megy róla biztosan elbírja
Ha közvetlen az akkura kötöd, állandóan van benne villany, tehát álló helyzetben is tölti a telefonod. Itt lényeges, hogy közvetlen az akkura csatlakoztatása után legyen a biztosíték. Elég az 5 amperes. Hátránya, hogy a töltő elektronikája, (LED) állandóan teheli az akksit, kb. 50 milliamperrel.
Ha a gyújtásra kötöd, (akkor sem árt a plusz biztosíték) akkor ha áll a moci, nem terheli az akksit. A relé abszolúte szükségtelen.
Jó napot kívánok, új vagyok...
Apám elhunyt, van neki egy Pannónia P13(?), sárga, de nem ez a lényeg: rajta van a rendszám, megvan a régi (szürke) forgalmi, azonban évtizedek óta nem történt vele semmi: nincs biztosítás fizetve, nem volt vizsgáztatva. A kérdés: érdemes-e/kell-e bevallani a hagyatékok között? Megüthetem-e a bokám, mert nem adtuk le a rendszámot? Ha nem valljuk be és eladom, az új gazdának lehet-e belőle kellemetlensége? Kösz!
A biztosítéktáblán keresd meg pl. azt a biztosítékot, amiről a világítás működik. Annak a biztosítéknak az elmenő vezetékére ha rácsatlakozol, jó lehet a buli
Vettem én is egy DL-650et, tettem rá USB-s töltőt, aminek az van a papírjában hogy direktbe az akksira kell kötni. Viszont ebben az esetben állandóan világít benne a visszajelző LED. Kaptam egy tippet, hogy gyújtás utan kell kotni és jó lesz. Tok hülye vagyok az elektronikahoz, valaki el tudna magyarázni hogy a gyújtás utan kell kotni dolog az hogyan kivitelezhető? Plusz valaki relet is használ ehhez a muvelethez valaki nem.. teljesen vakon vagyok ebben
Még egy kérdés, hétfőn kezdem a blokk festést. Szerintetek mivel érdemes előkészíteni a felületet az alapozó előtt? Drót kefe, benzin, fektisztito.. esetleg meg valami? Illetve gondolom legvégső művelet hogy le kell zsirtalanitani valamivel
a felnit le is lakkoznám, porfesték+porlakk
nem lesz olyan szép mint a fújt de nagyon strapabíró
nekem a robogó felni van így, de kormányt meg csomagtartót is festettünk ilyen módszerrel
A hallójáratodba ülő szilikon akármiből kapsz egy-egy párat 3 méretben, ez a lényeg.
Ez is jön vagy 3 pár különböző méretű szilikon fülbetéttel, de nyilván csak egy kósza javaslat volt.
Ráadásul korcs is vagyok, az egyik fülemben a hallójárat egy hajszálnyival kisebb is mint a másik, de ezért fülbedugós akármit nem is tudok nagyon sokáig használni, a tök puha hallásvédő még ippen-ippen elmegy, ha megfelelően használom.
T62 a neve, kb. mint egy fuldugo, akkora. Cirka 3 orat megy, ha vegig tulkiabalja a zene a szelzajt.
A sisakba epithetok nyomtak a fulemet, doboz hangjuk volt, a tobbi extra fukcios (Sena, stb) meg tok hidegen hagy.
Tök máshogy ülsz pl. egy Honda PC800-on, megint más pózban egy Honda Deauville-en vagy Pan European-on, és megint másképp egy Suzuki DL650-en. Mi az elképzelés? A magasság csak egy faktor a sok közül. Mid volt eddig és mit találtál kényelmesnek?
nekünk volt egy ideig egy ktm 390 adventure, nekem tetszett nagyon fasza kis higgadt motor 4 liter alatti fogyasztással, érdemes lenne kipróbálnod egyet hátha bejön
kell nézni egy ktm kereskedést kb 20 ezerért ki lehet bérelni egy napra
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A célom egy túra motor beszerzése, amely megfelel az A2 jogosítvány korlátozásainak, kényelmesen használható 172 cm magasságommal, és nem haladja meg az 1,7 millió forintos árat.
Szeretném hallani az ajánlásaitokat és tapasztalataitokat. Melyik motormárka és modell számít a legjobbnak az A2 jogosítvánnyal rendelkezők számára 1,7 millió forintig? Melyek azok a típusok, amelyek különösen kényelmesek és biztonságosak a 172 cm-es motorosok számára?
Köszönöm előre is a tanácsaitokat és ajánlásaitokat!
Teljesen igazad van, amennyiben egy nagyobb fogyasztót, (pl. plusz fényszórókat ~ 80W) szeretnél üzemeltetni egy külön kapcsolóval. A relé ilyen esetben a kapcsolót védi a nagy áramú kapcsolásoktól. Nem a vezeték keresztmetszetét növeli meg. A relé tekercsével párhuzamosan védő dióda szükséges, záró irányban. (pl 1N 4148)
Ebben az esetben nincs kapcsoló, nincs mit megvédeni. Amennyiben a szerkezeten van egy kapcsoló (szokott lenni) azt nem kell kapcsolgatni. De ha kell is, azt a 2 A-t kibírja, amenyiben a telefon (GPS) a töltőbe vab csatlakoztatva.
a motoroknál(is) elég sóherek a vezeték átmérőkkel szóval a gyújtás +12v nem feltétlen bír el egy plusz fogyasztót
a mostani kütyük 2 amper felett is képesek áramot felvenni ami 10w plusz
én mindenképp relézném és direktben az akkuról vezetném plusz egy kapcsolót is betennék hogy ha véletlen álló helyzetben is kell akkor is legyen áram
de ha csak egy 3-500 mA eszköz megy róla biztosan elbírja
Ha a gyújtásra kötöd, (akkor sem árt a plusz biztosíték) akkor ha áll a moci, nem terheli az akksit. A relé abszolúte szükségtelen.
Apám elhunyt, van neki egy Pannónia P13(?), sárga, de nem ez a lényeg: rajta van a rendszám, megvan a régi (szürke) forgalmi, azonban évtizedek óta nem történt vele semmi: nincs biztosítás fizetve, nem volt vizsgáztatva. A kérdés: érdemes-e/kell-e bevallani a hagyatékok között? Megüthetem-e a bokám, mert nem adtuk le a rendszámot? Ha nem valljuk be és eladom, az új gazdának lehet-e belőle kellemetlensége? Kösz!
Vettem én is egy DL-650et, tettem rá USB-s töltőt, aminek az van a papírjában hogy direktbe az akksira kell kötni. Viszont ebben az esetben állandóan világít benne a visszajelző LED. Kaptam egy tippet, hogy gyújtás utan kell kotni és jó lesz. Tok hülye vagyok az elektronikahoz, valaki el tudna magyarázni hogy a gyújtás utan kell kotni dolog az hogyan kivitelezhető? Plusz valaki relet is használ ehhez a muvelethez valaki nem.. teljesen vakon vagyok ebben
Köszönöm 🙏🏻
Kosziii
nem lesz olyan szép mint a fújt de nagyon strapabíró
nekem a robogó felni van így, de kormányt meg csomagtartót is festettünk ilyen módszerrel