Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze, én vagyok a pöcs....
Te nem érted.
Nem a minimális előnyökért "teszik bele" a jóval kisebb motorokat. Sajnos ezek szerint nem vagy tisztába a folyamosan változó és szigorodó előírásokkal, amiknek meg kell felelniük az autógyártóknak! Sajnos ez az oka mindennek, egyre szigorúbb szabályok, alacsonyabb értékek és kvóták.....amikbe bele kell férnie a gyártóknak, ha el akarnak adni az autóikból.

Nem, nem védek senki...nem kell félre érteni. Csak ha valaminek nem tudod, ismered az okát, okait...akkor az a régi gondolatok alapján érthetetlen. De ha a mai szabályozásokat vesszük (és kell), akkor sokkal jobban megérhető az egész, amin az autógyártás átmegy.
Ezt lehet egyszerűen is felfogni és lehet úgy is, hogy ez van.

Nyilván sok régi dolog jobb volt, nekem is tetszett a 18 forint egy liter benzinért és 1 forint egy gombóc fagyiért...stb. De ez elmúlt! Nem a múltban élünk és nem a múlt szabályaival, előírásaival.

Sok sopánkodó autósnak (akik nem akarnak még minimálisat sem költeni az autóra) mondom sokszor, hogy autózni (és nyilván motorozni) sem kötelező!

Ennek (is) ára van és ha ma tesszük, akkor a mai árakon lehet. Ahogy most annyi a benzin ára, amennyi és a fagyi...kenyér..tej...stb.
Gondolom a régi dolgok közül az akkor fizetésed nem kellene.....
"A gyártók - jó sok éve már - 10 évre és kb. 200.000 km élettartamra terveznek egy benzines átlagautót.
Az már a mi bajunk sajnos, hogy mi ezen élettartam lejárta UTÁN tudjuk megvenni ezeket a sz@rokat..."

Csak az a bibi, hogy az a a 200 valójában lehet már 300 is.
jól elbeszéltek egymás mellett... :)

Annó tényleg ha egy motorban 100.000 km volt akkor már szinte biztos motorgenerál volt. Vagy 8 év után átrohadt. Most meg? 200.000 km-eket mennek megbontás nélkül.

Annó néz meg egy 1,2-1,3-as motorral szerelt kocsit. Szinten mindenhez hozzáfértélt a motortérben. Most ha beesik egy csavarhúzó az ott is marad...

Vagy nézz meg egy 1-es golfot és egy 1-es polot. Most nézd meg ezt napjainkaban .A polo nagyobb helykínálattal rendelekzik mint a golf annak idején. Pedig kivül is nőtt mindkettő.

Egyébként ez jogi fórum csak szólok. Lehet az üzenő-ben kéne folytatni.

Az autókról (meg motorokról) annyit. Akinek jó autója vagy motorja van az nagyon ritkán irogat be, hogy megint eltelt 100.000 km és semmi. Viszont ha valami hibás az már rögtön megjelenik. És még mindig nem tudod, hogy 1000 autóra vetítve melyikben több a hiba. Ritka autónál ritkább a fórumozók száma is...

Egyébként meg turbós autót (meg "dizelt") meg kell "tanulni vezetni"
A gyártók - jó sok éve már - 10 évre és kb. 200.000 km élettartamra terveznek egy benzines átlagautót.
Az már a mi bajunk sajnos, hogy mi ezen élettartam lejárta UTÁN tudjuk megvenni ezeket a sz@rokat....

Pedig a világ rendje az volna: a jómódú megveszi újonnan, és használja 4-5 évig, a következő tulaj (a szegény) ugyaneddig, aztán meg kivinnék a bontóba, újrahasznosításra.
Ismét pöcs vagy
Amúgy értem amit akarsz mondani de valahogy mindig átesel a ló túloldalára..
Senki sem beszélt szekerekről meg a többi hülyeségről
Az a lényeg hogy a működőképes 1.4 1.6 1.8 stb motorok helyett minimális előnyőkért beleteszik a jóval kisebb motorokat, amire hatványozottan többet kell költeni normál használat mellett is
Szerintem ilyenekkel egyébként hagyjuk ezt a topikot!
Nem kevés olyan autót csináltam már, amiben az első vizsga idején (4 év) 220-230e km volt!
Forgó, kopó alkatrészek és időszakos szerviz.
Tesóm MK4 Mondeo-jában 5 évesen volt 270e km, most 320e körül van és a kuplungon és forgó/kopó alkatrészeken kívül minden gyári, bontatlan.

Mikor tud ilyen, ilyen komfortban, utazási körülményekkel egy swift vagy fastra?
Segítek, soha!

Nekem pl. a törött gerincemmel már qrvára nem mindegy miben ülök(ülés, komfort), mi jut rám....
Dehogynem....
A mai (elmúlt 10-15 év) autók simán futnak akár évi 70-80 ezer km-et! Régen ennyi volt egy motor és generál...
Mindezt úgy, hogy komfortos az utazás velük, nem lemondásokkal jár és kínlódás már a 300 km is!
Egész másak a mai igények, utazási komfort elvárások! Ez előny, mert az autó van értünk!
Ennyi erővel járhatnánk szekérrel most is, mert qrva olcsó és nem kell rákölteni....viszont kocsizzál vele nap több száz km-.et!
Ha valaki igénytelen, akkor ne az legyen már a norma. Feküdhetnél egy deszkán, szalmazsákon is.....mégis vettél ágyat! Pedig a szalmazsák olcsóbb....
Itt meg ilyen vót e
Az már nem lehet cél, hogy bármi sokat kibírjon ráköltés nélkül
Ilyen a gazdaság erre épül elromlik megjavítjuk elromlik kidobjuk. Szemétgyártó fogyasztó társadalom vagyunk
nA downsizing talán asszem így hívják azt az őrületet ami arról szól, hogy hogy csökkentsünk köbcentit teljesítménymegtartás mellett
Fosták kifelé a törpedízeleket1,4 ilyesmi rakták bele a suvokba és furgonokba is. eezket muszály volt duplatúrbózni. Elkezdte mindenki alultromfolni a többit ezekből születtek a 8-9 százas 1.0 ás benzinesek. a kimaradt köbcentit csak légfelesleggel tudták pótolni Ami biztos egy motor leggyengébb láncszeme a turbó. Innen tovább kár is folytatni. Annyit akarnak elvárni egy félig méretezett motortól mint egy egésztől. Mikor már azt hitte, az ember, hogy kezdenek a faszsággal felhagyni akkor a 4 millkás vitarába is 1.0-ás motorkát faragnak. Az ember esze megáll Már 20 évvel ezelőtt is kétséges volt amikor a passátokba, golfokba megjelenő pumpe düse ami befecskendezőként gyakorlatilag egy komplett adagoló szerepét ellátja, hogy 1,9-es motorból 130 lóerőt facsartak
ja te a régi fosokról beszélsz....... olyan van itthon a csodálatos f astra
én az új kocsikról beszélek az mind fos egyik se bír ki 250ezeret sok-sok pénz ráköltés nélkül
QRVA ANNYÁT MÁ
tALÁN
DOWNSIZING
Az öreg szítty 1,3 63 körüli lóerő a gombóc 1,3-as 90 valahány lóerő ezt fejből mondom de ginó majd kijavít Mivel lehetőség szerint nem szeretek túl sok pénzt adni autóért ha nem muszály megbízható de futottab darabokat választottam az asszonynak többnyire. a régi szitty 350 körül vásárlódott az újjab 4 felett. Nálunk nem sokat járnak mert asszony használja így évi 8-10. Az auris kivétel volt abba 32 volt 2,5 évesen, de annyira alkalmi volt, hogy nem tudtam kihagyni ja és 8 kilába számolták a gombócot a használtautón akkor az volt az utolsó 3 oldalon a kb. 200 eladó közül.
a régi 1.3as motorok
most már szinte mindenhol ezek fostaliga 900-1200mororok vannak turbó duplaturbó ilyen-olyan közvetlen befecskendezések
agyfasz mind
aztán 80-100 ezerenként viheted szervízbe hogy takarítsák ki a szívó részt mert ugye arra a kartergáz visszavezetésre a 70 es évek óta nem tudtak kitalálni valami értelmes szűrést.......ami persze akkoriban nem is igen kellett mert a benzin lemosta a szart, de most már nem aztán a végén már alig megy a szekér annyi fos összejött
melyikre mondod, hogy nem?
Hál istennek én a felsorolt tételeidet kihagytam csereperiódikus dolgok 150 ezrenként vezérlés, néhány szofita izzó 1 helyzetjelző izzó és mire megtanultam helyesen betenni a H4-es izzót, hogy egy héten belül ne rázza szét abból 4-5 db . Egyszer kicserélték a kuplunkgszettett 200.000 km-nél harminc párezer ft-os volt a szett szerkezetestül,tárcsástúl kinyomócsapágyastúl, talán meg tudnám még keresni megmutatni, hogy a rohadékok tök feleslegesen cserélték ki mert még 200 ezret elfutott volna
(legalább hajították volna a vasba, hogy ne lássam) aztán ami szintén nem az autó hibája volt, hogy az egyik ügyes szerelő a sperdiffit gagyíi olajjal tőltötte fel fél év alatt megrágta a csapágyakat mind a négy cserélve lett 1 kiló Nos ezek szerelői mulasztások nem hibák. Féktárcsa? még betétre sem emlékszem pedig 8 éve én hajtom
Pont az igénytelensége miatt szeretem. Nekem nem kell remegni a kettős tömegűtől , meg részecskeszűrőtől mert felesleges szarssággal nem szerelték fel
csak ilyen motor már nincs, csak a hoki 1200es dupla befecskendezéses
én azért nem tenném fel egyik golyóm se arra hogy az is elmegy 250ezret
Ez lett belőlle kisebb átalakítások után. Kellett a csomtartó a babakocsi miatt, különben még most is maradt volna
Itt a gombóc az utolsó gépi mosás után viszem a toyota sakurához
Kettő szvittyünk volt a lapos meg a gombóc. Szerelőt??? Öszintén szólva nem kedvencem a kis autó nem is igen szeretem a személyautókat, kevés olyan igénytelen elnyűhetetlen autó van mint a szvitty. Egy akkumlátor egy jobb első ajtókapcsoló. az egyik 3 a másik öt évig szolgálta az asszonyt. Havernak volt egy ugyanolyan gombóc mint az asszonynak, akkoriban ilyen ügyvédi lóti futi volt naponta többször pest vele ilyesmi, hetente járta horvátot. kb 10-est tett bele egy hónapban ki se szállt belőlle. Egyszer ültem mellette egy igazi idióta. Nem ismerte csak a padlógázt. Az 1,3 100 lovas gombócból 180 autópályán. de végig. Csak így használta. Meg is mondta megvan a merci ezt ki akarja nyírni NEM TUDTA MEGÖLNI Széthajthatatlan
Nekem Focusom van, 2 lityis dizel, 227e km-el, minden eredeti rajta, a szervizdolgokat szoktam csak cserélni, semmi különleges hibája nem volt, sohasem hagyott az út szélén.. Igaz, németországban futkározik, itt azért más az út és az üzemanyag minősége mint otthon, és ez nagy különbség a kocsi élettartama miatt..
Ford Focusom van 7 éve. 1.6 benzin.
2005-ös évjárat. 5 évesen vettem 200.000 km-el.
Most van benne 330.000 km.
Nem mondanám egy szopórollernek.
A motor mai napig nem zabálja az olajat, 10.000 km-es csereperiódus alatt nem kell rátölteni.

7 év alatt ami nálam történt.
-Immobiliser vezeték megtört, eloxidálódott, autó leállt. Szerelő házhoz jött, kimérte, megkereste a problémát, javította, 13.000 Ft...azóta is jó.
-Fagydugó engedte a hűtővizet és a gyertyák vízben álltak. 3 db. darabja 300 Ft.....szerelő megcsinálta potom pénzért.
-Motortartó bak közepén olaj van rezgéscsillapítónak, kirepedt a gumi teteje, kifolyt az olaj....nagy változást nem éreztem, de kicseréltem 15.000 Ft
-A jobb első kerékcsapágy elkopott 327.000 km-nél, kicseréltem....20.000 Ft (a többinek kutya baja)
-jobb első lengés csillapítóból elfolyt az olaj, hozzáteszem egy kurva nagy kátyát fogtam vele akkor durrant el.... Na mindegy...kicseréltem mindkét lengéscsillapítót, stab.karokat, rúgókat is. Szeretem ha rendben van.....50.000 Ft
-Szervóolaj elkezdett folyni...a nyomáskapcsoló átengedett...csere...20.000 Ft.

Ennyi volt 7 év alatt......ami hiba.
Persze cseréltem ez idő alatt 10.000-ként olajat, levegőszűrőt, olajszűrőt, 20.000-enként gyertyát (tudom, hogy nem kellene, de 2 évente 2000 Ft nem tétel). Cseréltem fékbetéteket elöl és tárcsákat 50.000 Ft volt a gyári szett, vezérléscsere 17.000 Ft, hosszordásszíjak 20.000 Ft....8év vagy 160.000 km-enként kibírható tétel.

Vízpumpa, kuplung, generátor....stb. még mind gyári.

Én azt mondom minden autó jó alapjában, a nagy különbség a gazdákban van, a használat módjában és ettől lesz jó vagy jószar egy autó.