De.
ismerem azt a motort, alig futott 1 szezont e lgutóbbi felújítás óta, te meg most találomra elkezded kendácsolni nyilvánvalón megfelelő háttértudás nélkül.
Ilyenkor legfeljebb 1-2 éve van hátra egy jó állapotú motornak is a bontásig.
Erre mondtam, hogy kár érte.
Na most ha ez 50es akkor nem megy fel a 80as henger. Talán ha maratod. A főtengely sem egy forma 50 vs. 80. Ebből kifolyólag a fokozatokban is van eltérés(5. 6.)
hát így vettem de azt mondták mikor megvettem hogy fúratni kellene... én is a kopásra gyanakszok mert a gyújtással már nem igazán lehetne probléma... csak azért érdeklődök, mert most akarok venni rá 80-as hengert amit egyből viszek fúratni és rakom is össze a tél folyamán de arra gondoltam hogy ha már megcsinálom ezt akkor cserélek rajta csapágyakat, szimeringet és hogy ha kell akkor főtengelyt is de azt akkor hogy ha kell és természetesen tűgörgöt is !
hát igazából a CDI-ről nem tudom, hogy folytott-e de a motoros voltban direkt ehhez a típushoz kértem. 5 Lábas, ez volt benne de pontosan ugyan ilyet vettem ... A gyertyának semmi baja nincs, mert nem régen vettem a motort és kitakarítottam a gyertyát szépen kiégettem és szép tiszta most azóta nem mentem vele sokat... az előző CDI-vel sem pörgött ki !
hát igazából nem hogy 6-ba hanem még üresben sem meleg üzemi hőmérsékleten... arra gondoltam hogy CDI-val van valami de vettem másikat és azzal jobban gyorsul meg kicsit jobban pörög de 9,5 fölé így sem megy...
honda ns1 típusú motorom van és az lenne a kérdésem, hogy 9 ezer főlé miért nem pörög pedig 11 ezerig kellene ?! mi lehet a hiba és hogyan lehet kijavítani ? mbx50-es blokk van rajta
Olyan, hogy "kompresszió mérés" olyan nics, nem van.
VAn sűrítési VISZISZONY (szám), es ezt is vagy NÉGY féle képpen értelmezhető.
(a sűrítési viszony,a henger és a fej viszonyszáma)
Az európai gyárak jellemzően az úgynevezett geometriai sűrítési viszonyt adják meg, a Japánok meg nem:)
A japánok nem a teljes löketet veszik figyelembe, hanem a kipuszelep(dugaattú) zárását veszik alaphelyzetnek.
Nade.
Mindennek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy nyomásmérő műszerrel, mekkora SŰRÍTÉSI VÉGNYOMÁST lehet mérni a motorban.
Mindezekből fakadóan:
A sűrítési vizsony, nyilván nem mérhető nyomásmérő műszerrel, ileltve a sűrítési viszony(szám) kevéssé fog válaszut adni a motor kopottségára.
Tehát:
Utcai 2t motorokban, a kialakítástól függően, jellemzően 7-12 bar sűrítési végnyomás mérhető.
12 nél nemigen szokás jobban fejbeütni, 6 alatt meg már macerás elindítani.
Ráadásul hayományos vashengeres motorban, ahol a dugó kúpossága igen nagy (az mbx ben vagy 2 tized) és az illesztés is elég becsületes, hidegen nagyon más érték mérhető, mint üzemmeleg állapotban.
Hagyományos motor henger/dugó szett állapotának meghatrozására jóval alkalmasabb a henger végigmérése, mivel a bevonatos hengerekkel szemben, a kopás jelentős alakhibát eredményez.
Ráadásul, a motorban lévő, ki tudja hányadik, miylen gyártamányú, satöbi tdugattyú minősőgéről, kivíülről nem tudni kb semmit sem, tehát hiába is lenne meg a szükséges csúcsnyoms érték, könynen előfordulhat, hogy egy hidegen kopottabbanak mért motorban, egyszerűen csak nagypobb kúposságú duattyú van, ami végeredményben esetleg nagyobb teljesítméynt ad üzemmelegen.
Ergó, a hnegrt(dugó) kell megmérni az a biztos.
ismerem azt a motort, alig futott 1 szezont e lgutóbbi felújítás óta, te meg most találomra elkezded kendácsolni nyilvánvalón megfelelő háttértudás nélkül.
Ilyenkor legfeljebb 1-2 éve van hátra egy jó állapotú motornak is a bontásig.
Erre mondtam, hogy kár érte.