Mivel nemvagy nagy szaki vigyélmagaddal valakit aki értis hozzá.És elöre tudhogy mivel nemlesz fiatal(föleg 300eFt körüli összegért...)valszeg költeni is fogszrá-föleg hogy cross......
Jah és mit nézzek meg jól vételkor? valami tippet adjatok!Azt írja a gyerek h 98 as tudom h nem 98 as mert 98 as évjára már aluvázas hol tudom megnézni a pontos évjáratot?szerintetek milyen évjárat lehet?
A hagyományos krómozással ellentétben itt nincs
alapozó rézréteg, hanem közvetlenül az öntöttvasra/acélra viszik fel a
nagytisztaságú krómot igen kis feszültséggel és nagy áramerősséggel.
A hengert a nikasil bevonat felvitele előtt kivánt méret alá
munkálják. Majd speciális galvanikus eljárással az aluminiumra felgalvanizálják
a ~0.1-0.2 mm vastag nikkel réteget. Ezután utámunkálásként egy leheletnyi
hónolást kap, de csak azért hogy az olaj megmaradjon a hónolás csatornáiban
és segítse a kenést. Mivel sokkal jobbak a tulajdonságai az acél
hengereknél, így az élettartama is hosszabb.
Ami viszont gond: Ha már nagyon kopott a henger, akkor a fő kopási helyeken ez a vékony felvitt réteg
annyira el tud vékonyodni, hogy átszakad es lepattogzik. Alatta
természetesen ott van az aluminium, azonban az aluminium puha, a nikasil
viszont kemény. Ilyenkor a dugattyúgyűrű a nikasil réteg átszakadási helyén
elkezdi kaparni a felületet és néhány fordulat alatt annyira legyűri a
maradék nikkel réteget, hogy a motor egyszerűen megszorul.(így lett vége a hengeremnek)
(Vekony hengerfalú versenymociknál (leghűtés) előfordul, hogy a dugattyú kiköszön a bordák közül.)
Előnyei: jó siklási tulajdonságok, kemény, kopásálló, jól bírja a
magasabb hőterhelést, mivel galvanikusan viszik fel az aluminium hengerre
igy könnyű is.
Hátrányai: drágább a henger, nem fúrható túlméretre, nem
felújítható, hirtelen halállal hal ha kopott.(velem is ez történt)
Ha a nikasil henger elkopott két lehetőség van:
1. eldobni és újat venni,
2. felhüvelyezni.
Szóval a hagyományos krómozókat meg sem érdemes próbálni. Aki elvállalja, az
kókler. Nem tudja mit csinál.
(Ehhez egy olyan készüléket kell csinálni, ami
centrikusan néhány milliméterre palást alakban helyezkedik el a hengerben,
melegiteni kell a fürdőt, valamint meg kell oldani a folyamatos keverését.
Nagyon fontos hogy ne legyen beedzve a felület, mert akkor nem tapad rá a
króm. Azután még ezer kis trükk. Ezt is csak nagy szériaban érdemes
csinálni.)
de jobbnak tünt képröl