Az a rendszer szinte az összes modern motorban benne van. A lényege, hogyha nincs üresben a motor, nem enged indítani(nehogy elszaladjon alólad ha nem számítasz rá). Egy elindulás lefulladásnál viszont ez elég nagy hátrányként jelentkezne, ezért van egy kapcsoló a kuplungon, ami ezt áthidalja és behúzott kuplungnál enged indítani.
Ha van üres (jel) enged indítani, ha nincs, akkor csak behúzott kuplunggal.
Én az üresjelző áramkörét vizsgálnám meg, esetleg nem-e nyíródott el valahol a vezeték, mert ez általában a blokk oldalán van végigvezetve. Ezen a vezetéken a negatív pólus közlekedik, tehát nem +12V.
Nagyon szépen köszönjük a választ, akkor talán beigazolódik a sejtésem, hogy nem az indítógombnál kell keresgélni, ahogy a szerelő tette. (nyomogatta) Majd beszámolok, mire jutottunk!
Egész konkrétan 2 összedolgozó rendszer van benne, ami blokkolja az indítást. Első körben alapesetben csak üresben indít, ehhez kap az üres jeladóról egy jelet. De hogy pl lefulladáskor ne kelljen az üreset keresgélni, behúzott kuplungnál akkor is lehet indítani ha sebességben van. Ehhez van egy kis kapcsoló a kuplungkarnál a bovden mögött, 2 kis derékszögű fekete saru. A kapcsoló hibája könnyen kideríthető, lehúzod a 2 sarut és próbálsz sebességben indítani, ilyenkor nem szabad indulnia, aztán egy darab dróttal összekötöd a 2 sarut, és akkor indulnia kell sebességben is. Ha ilyenkor sem indul, akkor a kábeleiné/csatlakozójánáll lesz valami gond, egyébként a kapcsolónál. Az üresjeladó esetleges hibája meg úgyis látszik, ha üresben nem ég a zöld. Ha csak néha csinálja, akkor vagy a vezetéknél van valami szigetelés vagy érintkezési hiba, vagy a kapcsoló szorul néha. A szerviznek gratulálok egy ilyen bonyolult hiba nem megoldásához.
Sziasztok! Egy kis technikai segítségre lenne szükségünk, hátha valaki találkozott már hasonlóval! Egy hölgy ismerős cbr 125 r gépéről van szó. A hibajelenség, hogy néha gondol egyet, és nem indul. Kulcs ki-be kapcsolgatással sem. Viszont: ha behúzza a kuplungot, (!) indít. De időnként még így sem, de ha egyesbe is beteszi, akkor mégis indul. Tudom, agyrémnek tűnik, ha nem látom a saját szememmel, nem hiszem el. Egy egész napos hibamentes gurulás után produkálta a szemem láttára. 2011-es a moci. Csak gyanúm van, hogy esetleg valami rendszer van benne, ami ha sebességben van a motor, nem enged indítózni. Persze a hibajelenség nem pontosan erre utal, de hátha a sebváltónál van valami tiltás benne,és a kuplungkarnál is látok elmenő vezetékeket. A csajszi volt szervízben, ahol természetesen nem produkálta a hibát. Ha valakinek lenne valami ötlete, nagyon megköszönnénk!
Szerintem igen.
Egyébként nem sok értelme van itt kérdezni. Van bontós topic, vagy lehet venni újat.
Mondjuk én angol Ebay-en vettem bontottat kompletten párban, nem volt drága.
Honda CBR 125R 2008 Indexbúra.
Sziasztok! 2008-as típusomnak sikeresen elhagytam a jobb első indexbúráját. Magyarországi kereteken belül, párban esetleg mind a 4-et akár innen a csoportból valakinek vagy rendelni lehet-e? Típusa: IMASEN 1142-486 füstösített fehér. Előre is köszi!
No akkor monologizálok tovább, hátha lesz még valaki, aki belecsöppen:
Hétvégén mentem egy kellemes 200-250km-t, jókora szakaszon 4 sávos gyorsaságin.
Nagyon meglep, ahogy ez a gép viselkedik: 100-110 között azt hazudja, hogy ez neki kényelmes utazó és teljesen elemében van, de azután megáll az élet.
Nekem nagyon gyanús, hogy nem 10000-nél, hanem 8-nál adja le a legnagyobb teljesítményét.
Nekem 3-6000-ig szépen megy, 6500 a "fekete" lyuk, 7 fölött kezd igazán erős lenni (ilyenkor úgy érzed semmi nem állítja meg), de 8 után már semm: pörög ugyan tovább kelletlenül, de semmi ereje nincs.
Másnak is így van?
Na, ma egy kicsit meghajtottam a gépet, mert kíváncsi voltam tényleg annyira nem megy, mint ahogy modjátok?
És igen. Az összkép kicsit roszabb, mint gondoltam.
6.ban, visszaváltás nélkül tényleg nem ment 120 fölé, ez meglepett. Annál is inkább, mert 100 fölött még határozottan fickós, 110+ körül még érzésre van ereje, ami hirtelen kifogy 115 fölött.
Már nem volt lehetőségem rá, lehet, hogy 5.ben ment volna tovább is, de a 140 tényleg nem lesz meg
Viszont az nagyon nem igaz, hogy 6-ban nem gyorsul. Persze, végülis sehol nem gyorsul _igazán_..., 90-110 között nagyon kellemesen mozog 6.-ban is.
Hehe, tök jó, hogy már ennyiért van 250-es. Megvenném, de mit csináljak a kicsivel?
Ránézésre egyébként szinte teljesen egyformák. Nagyon kell keresni a különbségeket.
Az az igazi bajom vele, hogy két személyes igazi motornak kell az 1000F méret.
Csavarogni ugyan jobb lenne, mint a 125, de megéri a macerát ami az eladással és a másik megvételével jár?
Messze ingázni meg ez is kicsi: oda mindenképpen valami CB 500 származékot vennék - ha kellene egyszer majd.
Sziasztok! Igaz hogy ez nem egy hirdetői oldal,és nem is a kis CBR-ről lenne szó hanem a nagytesóról.Eladó lenne egy kis Cbr250r,nagyon megkímélt szép és rendszeresen karbantartott állapotban.Frissen leszervizelve olaj+szűrő,hűtővíz,fékfolyadékok cserélve Michelin Road gumik,D.I.D lánc,digitális fokozatkijelző,tankpad,felnicsíkok,ABS-es verzió,2,8-3l fogyasztás.2011 07 havi kiadás,műszaki2019 07-ig Ára649 000ft ami minimálisan alkuképes! tel20/ 286-6494
Sziasztok!
Eladó a motorom!
JC34 Repsol, 2007-es magyarországi első forgalomba helyezésű, 16.800 km, friss műszaki 2020.04. hóig, friss szerviz, narancs színűre fényezett kerekek, karbon LED-es indexek.
Irányár: 390.000 Ft
Érd.: 06203626317
Ha rám hallgatsz, inkább ez utóbbi... Ott volt pl. a CB 125T2 17LE-vel 77-86-ig. Néha használni az is élmény, és legalább a hangja libabőrös.
Tudom, volt olyanom is. Mindig csak a baj volt vele, de amikor ment...
Itt írnak róla bővebben pl.: http://nippon-classic.de/class...
Ha van üres (jel) enged indítani, ha nincs, akkor csak behúzott kuplunggal.
Én az üresjelző áramkörét vizsgálnám meg, esetleg nem-e nyíródott el valahol a vezeték, mert ez általában a blokk oldalán van végigvezetve. Ezen a vezetéken a negatív pólus közlekedik, tehát nem +12V.