A km a legmellékesebb, nyilván olyan még nem volt ami amiatt úszott el hogy sok van benne és ezért nem kell.
Ha ezen múlna nem hagynám ki.
A színnel kapcsolatban:
Úgy néz ki csak lemerted írni:)
Jó bevallom tényleg igazad van, a szín nem kellene hogy mérvadó legyen.
Egy közeli családtagom meghalt motorbalesetben.
Még kölyök koromban találtam ki hogy egy nap nekem is lesz, és a fekete színnel fogom gyászolni őt.
Emiatt lenne fontos.
Átfújásba is gondolkodtam már de sokan azt mondták nem éri meg...
Szerintetek kb mennyibe lenne egy piros (ahogy néztem ez a leggyakoribb szín nálunk) átfújása?
2010 aug 15 bejegyzés
Birel:
Józan vagyok gyerekek. Igen, már akkor is fontolgattuk a dolgot, mikor megakadt a 170es blokk az első cbr-emben. Most ugye jött Skóciából a másik annak a blokkja került át a cbr-be így van egy komplett vázam, idomokat is egy kis müanyag heggesztés után rendbe lehet hozni. Aki ismer tudja, hogy minden hülyeségbe belevágok. Heggesztős ismerős van több is, lesz szenvedés a blokk berakással az tuti. Most keresünk blokkot, vízhűtéses lenne a tuti, de levegős is jó legyen minimum 400-as 1 hengeres és baloldalt legyen a hajtás. Ennyi. Tessék kinevetni, deha sikerül a legnagyobb szopató motor lesz belőle... Képzelhetitek ha a 170 es cibber (kb. 25le) úgy vitte a kis vasat hogy 125 2t-ket megszégyenítettem akkor mit tehet a kis vázzal (még megnem csavarja) egy ~50le blokk.
Ajjaj, ha széthullik, akkor nem járok jobban...
Viszont érdekes ez a kérdés, mert elvileg szinte ugyanezt árulják 150-esként is a világ másik felén. Bár mintha ott valami bikább hajtókar is lenne a dologban, de azt sem lehetetlen cserélni...
Ha már itt tartunk, érdekes a történet, mert a 150-esen - vagy egyes 150-eseken - gyárilag 4 szelepes hengerfej van. Gyanús is volt, amikor az egyik tesztben azt olvastam, hogy 8000 fölött megindul.
Mert az enyém konkrétan szépen fut 8000 körül, de hogy több ereje nincs, az biztos.
Hol van EMZoli? Majd ő megmondja hogy kell ezt csinálni. Bár a versenymotorokon szerintem nem homológ a 4 szelep vagy a nagyobb henger...
Talán érdemes lenne a nagyobb hengerrel de egy középtartományra hangolt ECU-val próbálkozni - akkor valószínűleg bírná.
Sok éve valaki épített itt egy 150 cm körüli tuningot
Sajnos nem emlékszem a nickjere, de tanulságos
Úgy emlékszem egy darabig ment mint a csuda aztán széthullott
Távolról meten rendelt szett volt
BTW vitáztunk itt a teljesítményről, itt a mérési diagram, amit az Athena tuning hengerekhez adnak: https://www.monocilindro.com/w...
Ezek szerint 13.9LE-t tud a motor gyári állapotában.
Most elkezdtem gondolkodni, hogy veszek egy pótblokkot és átépítem 150-170 köbcentisre
Az az erő pont elég lenne, és jobban járok, mintha ezt eladnám és vennék egy 250-est. A gyári blokkot viszont nem pisztergálnám, mert csak 4ekm van benne...
Nem kellene sok, egy hajszállal több erővel már autópályán is nyugisan menne a gép, most azért folyamatosan 8-9 körül forog, ami nem kevés egy egyhengeresnek.
Jó ötlet, de azért a kettő nagyon más világ. A Varát nagyon nem értem.
1. Biztos, hogy az a kis 125-ös blokk (OK, itt két hengeres, de azért nem lehett sokkal bikább) elég erős ahhoz, hogy 90-100-as tempóban kibírja a nagyobb légellenállást? Emelkedőn meg a nagyobb tömeget? El nem tudom képzelni, de kíváncsi lennék olyan tapasztalatára, aki már ült rajta.
2. Ha az első kérdésre a válasz igen, akkor a Honda miért nem tette semmi másba azt a kéthengerest? Annyira drága az előállítása?
Vagy annyit eszik, mint egy 500-as? Mert az tény és való, hogy a CBR blokkon folyton érzem az éheztetést - cserébe nem is bírtam vele megetetni 2.5-nél többet soha.
A JC 50 egyébként pont ebben jobb, mint az elődei. Szélesebb az egész: a kormány, a tank, az ülés. 180 centi vagyok, 81 kg és abszolút nem érzem kicsinek. Mondhatni szinte tökéleltes az ergonómiája (no nem, tökéletes a CB 500 volt Katana csutkákkal). Annyira, hogy ha 250-es lenne, tuti az ezrest adnám el.
Mekkora darab vagy? Látom a csutkás vonz esetleg a kis varán nem filóztál (XL125V Varadero) a kis cibere nagyon piliszka lélekvesztő lesz az országúton szerintem. Van különbség a kettő mérete között.
Esetleg kicsit módosíts az igényeiden. A kívánt évjáratok erősen a válság évei voltak, abból az időből kevesebb a lehetőség. Esetleg fogadd el a kicsit több km-t. Pl mennyivel előbb hullik szét a 48e km es, mint a 40 ezres? Egy évvel? Sokat számít az? Vagy ha vennél egy nem feketét és átfujatod? Lehet hogy így már idén motorozhatnál...
De azt csinálsz amit akarsz
En még sosem szűkítették le ennyire a kört, ha motort akartam venni.
Azt nem merem leírni, hogy a nők választanak elsősorban szín alapján ...
Ha a hahun nem találsz, akkor talán bővíteni kellene a keresést mondjuk Ausztria, Németország, Anglia - vagy kinek mi esik kézre. :)
De miért nem JC 50? Abból is van fekete és azok még sokkal jobb állapotúak.
Egészen más érzés vezetni, sokkal felnőttesebb. Két személlyel is jól szalad, pedig a nejemmel együtt közelítjük a 150 kilót...
Talán én is eladom idén.
Nem igazán használom ki. Ott az ezres.
Igaz nem 40, csak 4-5 ezer van benne, és a tank végülis fekete. Viszont messze nem gyári: az eleje már körlámpás, mert az idomot még nem gazdaságos megvenni hozzá - meg szerintem szebb is, jobb is így... Még egy hűtőtakarót fog kapni (mint a CB 500 vagy 250) és egészen takaros lesz.
Sziasztok!
Valami tipp hogy honnan szerezhetnék fekete Honda CBR 125 Jc 39est ?
Holnap lesz egy éve hogy éjjel nappal a használtautót böngészem meg emailt is kapok, de eddig 2 volt normális állapotban.
Az egyik még augusztusban, azt rögtön meg is vették előlem.A másik néhány hete , már le is beszéltem de indulás előtt a tulaj írt SMSt hogy mégsem adja...
Sokan mondták hogy vegyek inkább mást de nekem nagyon fontos lenne ez a típus.
Szerintem nincs sok elvárásom...
A lényeg az évjáraton (2008-2011) és színen (fekete) kívül csak az hogy ne legyen széthajtva (max 40000km legyen benne) és magyarorszagon legyen megtekinthető
Sziasztok!
Keresek 2006-os karbis cbr 125r-hez leömlőt. Végdob nem kell csak a leömlő. Mielőtt kipufogóshoz kellene menjek megpróbálom használtan. Esetleg valaki bont ilyen kismotort?
Hát oda én is... gyakran... de csak motorozni
Integess, ha látsz!
Na talán holnap meg tudom mérni azt a lengővillát - csak elő kell bányászni valahonnan...
Tegnap eszembe jutott,hogy mi lenne ha ebay-es eladóknak irkálnék ezzel kapcsolatban. Hihetetlen módon jött is ma egy válasz:
"Hello,
Unfortunately my Digital scales stop at 5kg but with a set of bathroom scales (not 100% accurate) I'm making the wheel 7.5kg "
Vannak még rendes emberek a világon.
A rugóstaghoz kell egy rugómerevség és egy csillapítás érték (valahonnan kerítek adatokat), a kutyacsont nem tudom mit takar,ilyen szerelő-szlenget nem ismerek. :)
Van otthon mindkettő. Mármint lengővilla és kerék is. De nem tudom mikor jutok odáig, hogy meg is mérjem....
Ja és hátsó tengelyem már nincs.
És a kutyacsontot, meg a rugóstagot hogyan veszed figyelembe?
Nem,csak csinálok egy munkát az egyetemen,és ahhoz kellenének reális adatok. Matematikai modell felállításához. Gondoltam megkérdezem az ittenieket,hátha kapok választ és nem kell kitalálnom értékeket.
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani,hogy mennyi a súlya a lengővillának és mennyi a kerekeknek? Nem mérte valaki véletlenül? Vagy esetleg nincs nálatok elfekvőben a garázsban egy ilyen alkatrész,amit meg tudnátok nekem mérni? Nem kell ám grammra pontosan,csak legalább hozzávetőleges értéket szeretnék,de neten nem találtam sehol.
Esetleg ha ismer valaki olyan linket,ahol ilyen értékeket találhatok a motorról,azt is megköszönném.
Köszi a segítséget!
Mit értesz "gond nélkül" alatt???
A kormány átmérője nyilván egyezni fog majd.
Ugye nem gondolod, hogy simán bedugod a gyári csatlakozó helyére?
Ha elolvastad, azt írtam: "Ha beépítem". Ez magyarra fordítva azt jelenti: amikor majd be fogom építeni.
Egyébként szerintem az enyémen most a donor JC34 kapcsolója van fennt bal oldalt. Jobb oldalt mindkettő - valamilyen furcsa okból. Ezeket fogom leszedni és beépíteni az újat: nyilván egy teljesen új csatlakozóval.
szerintem 50 alatt nem vállalnák el, illetve ha igen, akkor az olyan minőség is lenne....