Hát sok minden nem kopik :D
Nagyjából írom, km, megnevezés, ár.
20ezer km, hajtólánc +lánckerekek; 10-12 ezer ft
15-20 ezer km, első hátsó gumi; 25 ezer ft
4-8 ezer km, olaj; (motul 7100) kb 4 ezer forint
fékbetétek nem tudom mennyit bírnak, de kb 5-10 ezer egy garnitúra.
kb 50 ezer km, első-hátsó féktárcsa; első: 35 ezer ft, hátsó 25 ezer ft.
Más nem nagyon jut az eszembe. A fékek nem nagyon kopnak mert nem sokat kell használni őket az erős motorfék miatt csak ha nullára akarsz megállni.
Esetleg valaki le tudná írni nekem hozzávetőlegesen a kopó alkatrészek költségeit?
CBR és NSR között vacillálok és minden szempontból szeretném összehasonlítani őket, de az NSR mellett a teljesítmény, és a teljesítményből adódó élmény szól csak szinte.
Elnézést nem tudtam már szerkeszteni az előző hsz.-t
A gázkar a lényeg. Mikor így szeretnél felfele váltani húzod neki, elengeded felvágod, és megint teligáz. Van egy pont ahol már nem húz és még nem motorfék. Nah ott kell váltani!
A mocim váltója nagyon megbízható, először castrol olajjal használtam és pocsék volt. Most Motul 7100 10W-40 van benne és hibátlan. Ha nagyon kapkodok akkor előfordul hogy a kettest nem veszi (mert elsietem a kuplungot) de majd belejövök. :)
Valaki tudná jellemezni a váltóját ennek a mocinak? Sok mindent hallottam, hogy túl könnyen jár, illetve nem lehet érezni hogy veszi-e a sebességet vagy sem.
Köszönöm a tartalmas infót!
Igen. Én is a CBR-re szavazok. 2T 50-es motorjaim voltak és még egy van is amit el szeretnék adni. Volt velük mit csinálni.
Igazából nem is az a gond, hogy 2T, hanem a kis köbcenti ami semmire nem jó. Mármint a 45km/h korlátozást viccesnek találom. Ami még meg van 70ccm-es és megy is rendesen, de ha elkapnak akkor kész. Ebből kifolyólag min. B125 jogsi és egy 125-ös CBR. Nem vagyok nagyra, sebességre vágyó. De egy egészséges 90-es tempó városon kívűl nem egy utolsó szempont.
Én NSR-ről váltottam CBR-re, és abszolút nem bántam meg! Sőt! Az NSR jóval magasabb fenntartási költségekkel járt, úgyis, hogy szinte semmi konkrét probléma nem volt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni rajta. (Csak induljunk ki a fogyasztásból, és a keverékolajból)
Az ereje? Megmondom őszintén hatalmas különbséget nem érzékelek. Pedig az én NSR-em még a JC20-as, tehát fojtatlan blokk, és JC22 váz, macskalámpás volt) Mondták, hogy ne váltsak kisebb erejű motorra, mert sírni fogok (még jó hogy nem hallgattam a többségre :) ) Bátor kijelentés,de alsó tartományban talán még jobban is húz mint az NSR húzott. Persze ha az NSR en nyit a power, azért azt nem tudja hajazni. :D Simán el lehet közlekedni a CBR-el 100-al országúton, (bár ehhez nálam hozzájárul a kis súlyom, és szerintem a gyertya is, mert az enyémben NGK CR9E van! Így vettem, de gondoltam lecserélem a gyertyát, mert hát illik, ha új vasat vesz az ember, 8ast vettem, gondoltam úgysem végelni akarom, hiba volt...., a CR8E gyertyával viszont én is tapasztaltam a visszalassulást, ezért gyorsan vettem bele egy 9est.
De a fentiekhez nagyban hozzájárul szerintem, hogy az NsR egy régi konstrukció, azt a 28-30 lóerőt már nem hiszem, hogy megközelítik, újkorukban még talán, de sajnos ezeket annak idején a fiatalok eléggé nyírósan használták, így akárhogy is, de azt a teljesítményt már nem lehet kihozni belőlük.
És a fogyasztás egy álom! Már volt 1,8 l/100 km is!
Ami még szerelembe ejtett, a hangja...nyitott a dobom! Rendszeresen kérdezik; Mi ez a kismotor, nagymotor hanggal, IMÁDOM! :D
Sziaztok!
Nemrég vettem meg a kis CBR-emet, de sajnos kézikönyv nem járt hozzá (nem a szervízkönyvre, hanem a kezelési útmutatóra gondolok). Láttam, hogy régebben valaki kirakott egy letöltési linket az angol nyelvű fájlra, de azóta azt már törölték arról a feltöltő oldalról. Valakinek esetleg meglenne egy angol/magyar nyelvű pdf-e?
A segítséget előre is köszönöm!
A 2T motorok mind sokkal karbantartás igényesebbek, és általában sűrűbben hibásodnak meg a nagyobb fordulatszám miatt. Van aki azt szereti, mert erősebb, viszont 3-5-ször annyit fogyasztanak mint a 4T. Én a CBR mellett döntöttem és nem bántam meg. :)
A gond az, hogy leghamarabb, csak a hétvégén kerülök per pillanat a motor közelébe, ugyan is nem vagyok otthon. Ezért képeket csak később tudok készíteni.
Műszerfalam van, de nem gyári. Még nem próbáltam rákötni, elméletileg csak rá kéne dugi. Első lámpa van, de nincs fent, ez sem eredeti, valami kör lámpa, H4-es izzóval. Indexek is vannak, de azok sincsenek fent.
A főrelé tuti meg van (az van a képen). A többiről nem tudok, de csatolok egy képet, azon van egy dugó, de nincs rajta a vége, nem tudom mi lehet az.
Első féklámpakapcsoló működik, a lábi ki van kötve, de csipogóval néztem, működik, csak meg kéne keresni a csatlakozóját.
Csak gyújtáskapcsolóval indul, gyári van benne, az rendben van.
Szerintem csak a hátsó, de ezt is majd lemérem multival.
Remélem mindenre választ adtam, ha nem szólj kérlek!
Húha elsőre nem túl bizalomgerjetsztő a látvány
Hirtelen nem emlékszem van ahol lehet a gyár is használt "szigszallagot" de legtöbb kábelvédőbe megy
nézd meg a hátsó lámpád helyzetjelzője milyen szálon fut(milyen szín) és próbáld visszakeresni az a szál hova mibe fut be vissza az ülés fele valahova.
Kérdés:
Motoron mi az ami van mi az ami nincs :
Műszerfalad van?Első lámpád van?Indexek?
Minden reléd megvan?(index,fő,világító stb)
Féklámpa stb működik első hátsó?
A motor csak kulcs fordítás/indítógombozásra indul illetve le csak kulcsfordításra áll vagy ehez se kell a gyújtás kapcsoló?
Kérdem így biztos hogy csak a hátsó világítás van "direktre" kötve?
Ami amúgy is direktre van kötve oly módon hogy ha elfordítod a kulcsot világítás alapból van és le nem lehet kapcsolni de nállad már kulcsfordítás nélkül is működik a világítás
látni kellene de próbálj leírást képet csinálni a hibákról
A hátsó csatlakozók épek (lámpánál).
Multival próbáltam, de sokra nem jutottam. Pár helyen szig.szalagozva van, majd azokat is megnézem. Illetve talán pár képem is van.
Gondolom rájöttél de azért kiírom ide:
B - kék
BC - világoskék
Kék - Fehér
G - szürke
J - Sárga
M - Brown
N - Fekete
O - narancs
R - piros
V - Zöld
Vc - világoszöld
Azt lenne jó tudni amit nem látunk hogy a hátsó lámpád honnan kapja az áramot jelenleg gondolom ha nincs elfordítva a kulcs de csak berakod az aksit és rákötöd a +- részt egyből világít hogy valahonnan kap egy +szálat a hátsó rész
Gondolom aksi közvetlen közelében nincs azaz nem az aksi sarutól kapja egyből...
Vissza kell keresd az aksi pozitív szála merre hova fut nálad
és hogy hova kötötték el vagy mire kötötték rá.
Ami irányadó lehet vagy könyeb a keresés ha minden burkolva van hogy aksi ki és szemre keresed üléseket vedd le és idomok(kb 50%ék az elektronikának ott van illetve a tank alatt.
Multiméter elő csipogóra azt csatlakozók egyesével bontása és sípoltatása.Persze ez csak max irányadó!
Megnézni lámatestnél a kábel színét és visszanézni az hova fut merre ha burkolatba megy és csatlakozóba végződik akkor is lehet szín/multiméter alapján tájékozódni.
Azt hiszem a CBR mellett döntök :)
Nagyjából írom, km, megnevezés, ár.
20ezer km, hajtólánc +lánckerekek; 10-12 ezer ft
15-20 ezer km, első hátsó gumi; 25 ezer ft
4-8 ezer km, olaj; (motul 7100) kb 4 ezer forint
fékbetétek nem tudom mennyit bírnak, de kb 5-10 ezer egy garnitúra.
kb 50 ezer km, első-hátsó féktárcsa; első: 35 ezer ft, hátsó 25 ezer ft.
Más nem nagyon jut az eszembe. A fékek nem nagyon kopnak mert nem sokat kell használni őket az erős motorfék miatt csak ha nullára akarsz megállni.
CBR és NSR között vacillálok és minden szempontból szeretném összehasonlítani őket, de az NSR mellett a teljesítmény, és a teljesítményből adódó élmény szól csak szinte.
Elnézést nem tudtam már szerkeszteni az előző hsz.-t
Lehet érezni hogy veszi a sebességet?
http://youtu.be/vLABtXt4VVU
http://youtu.be/VxOG4NeTFgs
Magas fordulaton nem tud kiemelni a kuplung olyan gyorsan.
A mocim váltója nagyon megbízható, először castrol olajjal használtam és pocsék volt. Most Motul 7100 10W-40 van benne és hibátlan. Ha nagyon kapkodok akkor előfordul hogy a kettest nem veszi (mert elsietem a kuplungot) de majd belejövök. :)
Valaki tudná jellemezni a váltóját ennek a mocinak? Sok mindent hallottam, hogy túl könnyen jár, illetve nem lehet érezni hogy veszi-e a sebességet vagy sem.
Valaki leírná a tapasztalatait?
Köszönöm a tartalmas infót!
Igen. Én is a CBR-re szavazok. 2T 50-es motorjaim voltak és még egy van is amit el szeretnék adni. Volt velük mit csinálni.
Igazából nem is az a gond, hogy 2T, hanem a kis köbcenti ami semmire nem jó. Mármint a 45km/h korlátozást viccesnek találom. Ami még meg van 70ccm-es és megy is rendesen, de ha elkapnak akkor kész. Ebből kifolyólag min. B125 jogsi és egy 125-ös CBR. Nem vagyok nagyra, sebességre vágyó. De egy egészséges 90-es tempó városon kívűl nem egy utolsó szempont.
Zsolt
Előre szólók!
Ez itt a reklám helye! :)
Én NSR-ről váltottam CBR-re, és abszolút nem bántam meg! Sőt! Az NSR jóval magasabb fenntartási költségekkel járt, úgyis, hogy szinte semmi konkrét probléma nem volt, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni rajta. (Csak induljunk ki a fogyasztásból, és a keverékolajból)
Az ereje? Megmondom őszintén hatalmas különbséget nem érzékelek. Pedig az én NSR-em még a JC20-as, tehát fojtatlan blokk, és JC22 váz, macskalámpás volt) Mondták, hogy ne váltsak kisebb erejű motorra, mert sírni fogok (még jó hogy nem hallgattam a többségre :) ) Bátor kijelentés,de alsó tartományban talán még jobban is húz mint az NSR húzott. Persze ha az NSR en nyit a power, azért azt nem tudja hajazni. :D Simán el lehet közlekedni a CBR-el 100-al országúton, (bár ehhez nálam hozzájárul a kis súlyom, és szerintem a gyertya is, mert az enyémben NGK CR9E van! Így vettem, de gondoltam lecserélem a gyertyát, mert hát illik, ha új vasat vesz az ember, 8ast vettem, gondoltam úgysem végelni akarom, hiba volt...., a CR8E gyertyával viszont én is tapasztaltam a visszalassulást, ezért gyorsan vettem bele egy 9est.
De a fentiekhez nagyban hozzájárul szerintem, hogy az NsR egy régi konstrukció, azt a 28-30 lóerőt már nem hiszem, hogy megközelítik, újkorukban még talán, de sajnos ezeket annak idején a fiatalok eléggé nyírósan használták, így akárhogy is, de azt a teljesítményt már nem lehet kihozni belőlük.
És a fogyasztás egy álom! Már volt 1,8 l/100 km is!
Ami még szerelembe ejtett, a hangja...nyitott a dobom! Rendszeresen kérdezik; Mi ez a kismotor, nagymotor hanggal, IMÁDOM! :D
Nemrég vettem meg a kis CBR-emet, de sajnos kézikönyv nem járt hozzá (nem a szervízkönyvre, hanem a kezelési útmutatóra gondolok). Láttam, hogy régebben valaki kirakott egy letöltési linket az angol nyelvű fájlra, de azóta azt már törölték arról a feltöltő oldalról. Valakinek esetleg meglenne egy angol/magyar nyelvű pdf-e?
A segítséget előre is köszönöm!
A 2T motorok mind sokkal karbantartás igényesebbek, és általában sűrűbben hibásodnak meg a nagyobb fordulatszám miatt. Van aki azt szereti, mert erősebb, viszont 3-5-ször annyit fogyasztanak mint a 4T. Én a CBR mellett döntöttem és nem bántam meg. :)
Nagyon vacilálok, hogy NSR, vagy CBR-ben gondolkodjak. Tudnátok írni a CBR-ről pár sort? Tulajdonságai, hibái, előnye, stb...
Köszönettel Zsolt.
Műszerfalam van, de nem gyári. Még nem próbáltam rákötni, elméletileg csak rá kéne dugi. Első lámpa van, de nincs fent, ez sem eredeti, valami kör lámpa, H4-es izzóval. Indexek is vannak, de azok sincsenek fent.
A főrelé tuti meg van (az van a képen). A többiről nem tudok, de csatolok egy képet, azon van egy dugó, de nincs rajta a vége, nem tudom mi lehet az.
Első féklámpakapcsoló működik, a lábi ki van kötve, de csipogóval néztem, működik, csak meg kéne keresni a csatlakozóját.
Csak gyújtáskapcsolóval indul, gyári van benne, az rendben van.
Szerintem csak a hátsó, de ezt is majd lemérem multival.
Remélem mindenre választ adtam, ha nem szólj kérlek!
Hirtelen nem emlékszem van ahol lehet a gyár is használt "szigszallagot" de legtöbb kábelvédőbe megy
nézd meg a hátsó lámpád helyzetjelzője milyen szálon fut(milyen szín) és próbáld visszakeresni az a szál hova mibe fut be vissza az ülés fele valahova.
Kérdés:
Motoron mi az ami van mi az ami nincs :
Műszerfalad van?Első lámpád van?Indexek?
Minden reléd megvan?(index,fő,világító stb)
Féklámpa stb működik első hátsó?
A motor csak kulcs fordítás/indítógombozásra indul illetve le csak kulcsfordításra áll vagy ehez se kell a gyújtás kapcsoló?
Kérdem így biztos hogy csak a hátsó világítás van "direktre" kötve?
Ami amúgy is direktre van kötve oly módon hogy ha elfordítod a kulcsot világítás alapból van és le nem lehet kapcsolni de nállad már kulcsfordítás nélkül is működik a világítás
látni kellene de próbálj leírást képet csinálni a hibákról
Multival próbáltam, de sokra nem jutottam. Pár helyen szig.szalagozva van, majd azokat is megnézem. Illetve talán pár képem is van.
B - kék
BC - világoskék
Kék - Fehér
G - szürke
J - Sárga
M - Brown
N - Fekete
O - narancs
R - piros
V - Zöld
Vc - világoszöld
Gondolom aksi közvetlen közelében nincs azaz nem az aksi sarutól kapja egyből...
Vissza kell keresd az aksi pozitív szála merre hova fut nálad
és hogy hova kötötték el vagy mire kötötték rá.
Ami irányadó lehet vagy könyeb a keresés ha minden burkolva van hogy aksi ki és szemre keresed üléseket vedd le és idomok(kb 50%ék az elektronikának ott van illetve a tank alatt.
Multiméter elő csipogóra azt csatlakozók egyesével bontása és sípoltatása.Persze ez csak max irányadó!
Megnézni lámatestnél a kábel színét és visszanézni az hova fut merre ha burkolatba megy és csatlakozóba végződik akkor is lehet szín/multiméter alapján tájékozódni.