Csak okosan ezzel a használatal így mert könyen elvetemedik pl a hengerfej,aztán lehet síkoltatni hőmérséklet meddig ment fel?
Egyrészt a motor általi nyomástól nyithatott a hűtősapka szelepe ami átengedi a kiegyenlítőhöz a folyadékot/a túlmelegedéstől is nyithatott már át a szelep megfort a hűtőfolyadék 0,6-0,7bar de nemtudom pontosan menyi az érték amikor nyit a szelep a tartály fele
Hengerfejes a motorod
Egész pontosan vélhetően hengerfejtömítés biztosan cserés.
Leírtak alapján már járó motornál feltöltött hűtőrendszer/kiegyenlítő tartálynál azt kellene lásd hogy a kiegyenlítő tartályban a folyadék bugyog(beledolgozik a motor a víztérbe) ha fennáll a hiba.
Ettől kormos a vízpumpád is,beledolgozik a motor a víztérbe.
A víz úgy tűnik el egy része ahogy te is tapasztaltad átnyomta a kiegyenlítő tartályba ahogy a motor nyomást hozott létre a hűtőrendszerbe,másrészt "megeszi a vizet" ezt tapasztalnod is kéne fehéres kipufogófüst...
Üdv! Hűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem. A hűtőből a víz kb 10 km megtétele után teljesen elfogy. Kiváncsi voltam hova tűnik a víz, mert hogy nem csöpög sehol, ezért a kiegyenlítőtartályt üresen hagytam a hűtőt pedig feltöltöttem. Mentem vele pár km-t, majd azt vettem észre hogy a hűtő üres a tartály meg tele. Vízpumpát szétszedtem az meg full korom. Tapasztalt már valaki hasonlót?
Szia!
Dobsz egy emailt a zsoltrocky kukac freemail pont hu címemre és bármi kérdésed van szívesen válaszolok,cbr 125 karbis tulaj am 2006-os gépel.Esetlegesen service manuál ügyben is tudok segíteni
Köszi a válaszokat! Egy néhány eladót már sikerült felhívni...viszont a legesélyesebbek tulajai nem vették még fel a telefont...
Ennek a tulaja esetleg nem fórumtag? Mintha olvastam volna valahol a Sakál sportdobot....
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_125_r-
7097849
Picit cáfolnám, bár nyilván minőségfüggő az ár, és persze, hogy kinek mi a drága. A saját tapasztalatom viszont az, hogy az első/hátsó gumi 11-12000 Ft-ért nem volt vészes, de a láncot kifejezetten olcsónak mondanám. A gyári szett 13000 km-t bírt ki, 25000 Ft lett volna az új. Az utángyártott szettet mostanában fogom cserélni, 17000 km után, igaz, az új első/hátsó fogaskerékhez két láncot vettem, vagyis ez idő alatt már volt egy lánc csere, fogaskerekek nélkül (bőven kibír két láncot egy fogaskerékszett). A komplett szett 8600 Ft volt, majd amikor csak láncot cseréltem, az 4600 Ft. Vagyis 13200 Ft-ba került a 17000 km, míg a gyárival 25000 Ft lett volna 13000 km, legalábbis lánc szempontból. Szóval nem vészes, a levegőszűrő is megvan asszem 3500-ből.
Ráülsz és haverod felé gurulsz, ha egy nyomon jár a két kerék akkor nézheted tovább:
Motor ne kopogjon, pöccre induljon, váltogasd végig, le-fel. (lassan finoman, érzel e különbséget a fokok között.) kuplung-holtjáték, elsőfék, hátsófék, világítás. Az idom lehet,sérült/műanyagozott a belseje legyen rendben.
Állapotot vegyél ne KM-ert. Olajfojás nem lehet sehol sem. Karbist is vehetsz nyugodtan, 1 karbit állítani nem a világ vége :) A csereperiódusokról a kolléga már választ adott. Bontás nélkül a blokk elmegy ám egy 100-ast :)
Szia 1-2 kérdésedet megpróbálom megválaszolni :1. szervizkönyv szerintem mindenképpen kel hogy legyen fent főleg a régebbiekhez 2. minden 4000km után kell olajat, minden cserélni 8000km után gyertyát, légszűrőt állapotától függően kell cserélni én 12 0000km után cseréltem ! szóval 12e km szerviznél olaj meg lehet hogy légszűrőt. 3.hát Injektorosat 2007 óta nyomatják nekem az is az van enyém 2010es most van benne 16e km, én azért szoktam látni olyanból is eladót ! 4. hát szerintem nagy különbségek nincsenek mindegyiknek van előnye-hátránya. (haveromnak karbis van) viszont mivel az ővé lassan 8 éves lesz azért 1-2 gumi alkatrész és műanyag már nem bírja annyira ! 5. sajnos a vásárlásba nem tudok nagyon segíteni én újonnan "vettem"(kaptam) ! érdemes minden apróságot jól átnézni mert bizony egy féklápa kapcsoló akár 6e forint is lehet ami szerintem fontos motor rendbe legyen könnyen induljon és jól menyen ne zörögjön mondjuk ha többet is megnézel az azért jó mert tudsz hozzájuk viszonyítani akkor fékek ,lánc, gumik , . a kis fogyasztás az garantált ha nincsen szét b**va volt olyan hét amikor minden nap nyélen mentem 15-20 km amibe volt város is akkor evett 2,7 litert , normál esetbe 2,5l de volt hogy 2,2l evett(gondolom az NSR 5-6l alatt nem nagyon eszik max utánfutón viszik :D ). hát azt tény és való hogy nem egy erő gép de nincsen szél akkor 120-125 ki lehet belőle préselni ha meg hát szél is van 130-135 is kihozható belőle :D
Sziasztok!
Kérdéseim lennének:
CBR125 vásárlásán gondolkozok, viszont szervízkönyv letöltési lehetőséget nem találok sehol. Mit jelent a 12000ezres szervíz? Miket kell akkor cserélni, cseréltetni? Miért van az, hogy szinte csak a legelső karbis modelleket árulják többségében? Injektorosat alig találni... Mire kell vásárláskor odafigyelni, a próbakörön, és úgy egyébként? Melyik a jobb, milyen szempontból? Egy NSR-em van jelenleg, tudom, hogy (jóval) gyengébb lesz, elsősorban egy olcsóbb, kevésbé szervízigényes, kis fogyasztású gép a cél!
Köszi a válaszokat, szeretek olvasni, bombázhattok bőven
Sziasztok! Van pár eladó idomom /2007-es motorról/ egy gyári kipufogóm + egy házilag kifejezetten a kis CBR-hez készített hátsó emelőm. Ha valakit érdekel írjon privátban és küldök képeket stb.
Nem olyan nagy valami, csak sok mindent le kell bontani hogy hozzáférj, ha nincs nagy gyakorlatod a szerelésben érdemes fényképeket készíteni, hogy majd tudd mit hová tegyél vissza.
Hello, kis cbr-emnek valószinűleg dugulása van, részterhelésen fulladozik, ami szivatóval megszűnik. Van-e olyan köztetek aki próbálkozott már otthon karburátor tisztítással? Érdemes otthon megkísérelni a szerelést? Ha igen mire kell leginkább figyelni?
Anyit hozzátennék még hogy pár szerszám se árt ha magad végzed a műveletet feltéve ha tudod mit csinálsz...
Simmering beütő-nekem ez Docamidből van(kemény műanyag) :D abból lett direkt cbr-hez készítve
Légkulcs ugyanis nem mindig olyan egyszerű kivenni az alsó szárban lévő imbus csavart+hőlégfúvózni se árt
Érdemes az ott lévő tömítő alátéteket kicserélni és ha jól emlékszem az imbuszcsavar menetrögzítőzve is van(hőlégfúvó azért kellet) és kelleni fog így menetrögzítő is.
Az ott lévő alátétek am rézből vannak ha jól rémlik ha nemkapsz olyan méretűben újat akkor legalább puhítsd fel a rezet :)
Azt gondolom nemkell részletezni kívül belül elmosni mindent és megfelelően légteleníteni majd a telót és nagyon fontos a visszahelyezésnél a szerelés közbeni sorrend(gondolok itt a kész telók visszahelyezésére+megfelelő nyomatékok betartására és lehúzgálások sorrendjére) Enyit tudtam segíteni
2004-től 2010 ig úgy emlékszek 31 x 43 x 10 a teleszkóp simmering mérete.olajból 10W ír elő a gépkönyv és két méretre emlékszem
Teleszkóp olaj kapacitása: 206 ± 2.5cc
Teleszkóp olaj kapacitása mérve: 131mm
nemvagyok hirtelen biztos 100%ékig de gépkönyvbe benne van.
Amire szükséged lessz és nemkapsz hozzá az porvédő a teleszkóphoz,ha azt nem cseréled akkor a simmering előbb utóbb oda jut mint a cserélt darab.Legalábbis hamár enegedi az olajat a teló akkor simmering tuti kuka+porvédő tönkremenetele végett bejut a kosz.Nézd meg menyire van szétrepedezve már.
Olyan 30Ekm-erenként érdemes telóolajat+simmering porvédőt cserélni.
Sziasztok
Cbr125-be szeretnék teleszkóp szimeringet cserélni és azt akarom kérdezni milyen méretű szimering kell bele és mennyi olajat kell beleönteni?
Sziasztok,valami probléma van a géppel.Eigyik pillanatról a másikra elkezdett hörögni,fulladozni,5000-ig kipörög rendesen de onnantól csak fullad meg dadog.Amikor bedadog érződik benzinszag,nem éget rendesen,most felnyitottam a tankot hátha egy cső esett le de nem.Mi lehet a probléma?Cbr 125-ről van szó.
Egyrészt a motor általi nyomástól nyithatott a hűtősapka szelepe ami átengedi a kiegyenlítőhöz a folyadékot/a túlmelegedéstől is nyithatott már át a szelep megfort a hűtőfolyadék 0,6-0,7bar de nemtudom pontosan menyi az érték amikor nyit a szelep a tartály fele