ne gondolkoz annyit tegyél bele olyat ami szimpi csak 10W40 legyen. Ha rám hallgatsz akkor repsol olajat teszel bele és nem motul-t de kinek mi. Nekem most motul van benne sokan istenítik de nekem hidegen nem igen vált be... , Nagy ritkán ha nem melegitem be eléggé a motort akkor néha morog egyet a váltó, 1-2 alkalommal sebességből is kidobta a váltóm amiota motullal járok , lehet semmi köze az olajhoz nem tudom mindegy ha tehetem jövöre ismét repsolt teszek bele
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy az mitől lehet hogy kemény a váltó?
Működik rendesen, egyszerűen csak nagyobb erővel kell hatni a váltókarra az általam eddig kipróbált CBR-ekhez képest. Utalhat ez valamilyen hibára?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy milyen kipufogót tudnátok ajánlani a motorhoz és hol lehet ilyet beszerezni? Inkább a teljesítmény számít, mint a hangerő (már ha lehet teljesítménynövekedésről beszélni).
Előre is köszönöm!
Volt olyan aki felrakott 130-at is, de nem érdemes eltérni a gyári méretektől. Egyszerűen elveszti a fürgeségét, megnő a fogyasztás, oda lesz a fordulékonysága dönthetősége.....
Pontosabban rész-szintetikus...egyik helyen azt írják feljavított ásványi olaj, a másikon, hogy a szintetikusnak egy továbbfejlesztett változata...? Akkor hogy is van ez?
hali 5100-ast tegyél bele ha motul-t választasz. A nagyobb teljesítményű motorokba szoktak páran meg aki pályára is jár 7100-at tenni , szerintem felesleges a 125-ösbe beletenni a 7100-at de mindenki enyéni döntése persze :) Repsolba jó az az olaj amit írtál én is használtam a 250-es cbr-be most jelenleg 5100-van nekem is benne.
Totál vegyesen használom a gépet...:) van amikor egész nap a városban rohagálok ügyet intézni, kis távokon, van amikor messzebbre merészkedem, és elég sokáig használom ősszel is..., illetve hamar tavasszal...Egy 10W40 es olaj gondolom jó lenne, Motult mondják sokan..mi a különbség az 5100as és 7100as jelölésű között? Repsolból A Moto Sport az ajánlott? Tényleg a legjobbat szeretném beletenni, már ne ezen a pár száz forinton múljon, ráadásul kedvezményesen meg tudom szerezni őket... ,viszont olajtéren analfabéta vagyok :)
Ja igen, a sört nem szeretem, inkább egy Bambi..:D de természetesen én fogom cserélni.
És az olajszűrő kérdés? Kell ezekbe cserélni, és hogyan ha igen?
Igénybevételhez válassz olajat. Ha több a rövid táv. Akkor olyat. Ha inkább hosszabb távokat mész és jobban van lehetőséget melegíteni a gépet akkor olyat. (Sajnos sokan elhanyagolják.) Természetesen a gyári értéket rakd bele csak márkában olyat válassz ami esetlegesen nagyobb igénybevételt is bírja(ha jobban forgatod.)
Motorolajat lehetőség szerint magad cseréld. Egyrészt nem nagy művelet másrészt igyál meg két sört miközben RENDESEN KICSÖPÖG a régi :)
Tavaszra esküsznek sokan az olajcserét illetően. Én a megtett kilométer után cserélem , illetve évente egyszer de kötetlenül pl most szeptemberbe volt olajcserém igy majd jövöre is akkor fogok vagy ha elérem a kilométer intervallumot. Shell, Repsol, Motul mindegyiket használtam már , én személy szerint különbséget nem tudok tenni a 3 olaj között ha nem tudnám mi van a motorba nem tudnám megmondani hogy melyik van a 3 közül a motorba.
Nekem is csak második vonalig megy fel a mutató, sőt most már ebben az időben addig sem. 20 km-et megyek vele minden reggel mire beérek munkahelyre...igaz már elég hideg van, főleg reggel de nekem is furcsa volt kicsit....nagyon lassan melegszik, az NSR 5-8 km után üzemmeleg volt. Sőt legutóbb mikor esőben mentem, még vissza is hűlt, ez tényleg normális lenne?
Sziasztok!
Kérdésem, téliesítés előtt, vagy tavasszal érdemes olajat cserélni? Másik ehez kapcsolódó, milyen olajat ajánlotok? A gyár tudom a Shellt ajánlja, de szerintetek melyik a legmegfelelőbb?
Az normális, dugóban 35 fokban megy fel középig csak.
A termosztátot pedig úgy tesztelheted h beindítod a motort és a kezeddel óvatosan nézed a hűtő hőfokát. Amikor a mutató az első vonal fölé megy akkor kell érezni h kezd melegedni, addig teljesen hidegnek kell lennie.
Nem lehet nagy probléma. Most azért 30 fokok sincsenek, ha közepe előtt van egy kevéssel akkor szerintem nem vészes. Nekem a 6-os sem melegszik annyira.
Ha gázos akkor vidd be egy szervízbe. Szerintem kedvességből is megmondják mi a helyzet vele.
Üdv!
Én is boldog tulaja lettem a napokban egy kis CBR-nek.
Jó kis gép rendeben is van, csak nekem az a furcsa hogy a vízhőfok csak a második vonalig megy fel tovább nem igazán. Hol kéne a mutatónak állnia üzemmeleg állapotban? Mert én úgy gondolom hogy középen kéne mert ugye az is van megvastagítva. Arra gondoltam hogy a termosztát rossz és állandóan nyitva van, ez létezhet?
Segítséget előre is kösz!
Köszönöm szépen! :) remélem jót választok! :D
Én kezdő motoros vagyok, de ilyenen tanulnék meg vezetni. Ha egy orridom(vagy fejidom nem tudom sajna :s ) nélkülit vennék, az mennyit ront a helyzeten?
Működik rendesen, egyszerűen csak nagyobb erővel kell hatni a váltókarra az általam eddig kipróbált CBR-ekhez képest. Utalhat ez valamilyen hibára?
Előre is köszönöm!
A kis cbrm- hez keresnék pár dolgot:
Plexi, kuplungkar,váltókar és jobb visszapillantó tükör.
Előre köszi ha tud segiteni valaki
Ja igen, a sört nem szeretem, inkább egy Bambi..:D de természetesen én fogom cserélni.
És az olajszűrő kérdés? Kell ezekbe cserélni, és hogyan ha igen?
Motorolajat lehetőség szerint magad cseréld. Egyrészt nem nagy művelet másrészt igyál meg két sört miközben RENDESEN KICSÖPÖG a régi :)
Kérdésem, téliesítés előtt, vagy tavasszal érdemes olajat cserélni? Másik ehez kapcsolódó, milyen olajat ajánlotok? A gyár tudom a Shellt ajánlja, de szerintetek melyik a legmegfelelőbb?
A termosztátot pedig úgy tesztelheted h beindítod a motort és a kezeddel óvatosan nézed a hűtő hőfokát. Amikor a mutató az első vonal fölé megy akkor kell érezni h kezd melegedni, addig teljesen hidegnek kell lennie.
Ha gázos akkor vidd be egy szervízbe. Szerintem kedvességből is megmondják mi a helyzet vele.
Én is boldog tulaja lettem a napokban egy kis CBR-nek.
Jó kis gép rendeben is van, csak nekem az a furcsa hogy a vízhőfok csak a második vonalig megy fel tovább nem igazán. Hol kéne a mutatónak állnia üzemmeleg állapotban? Mert én úgy gondolom hogy középen kéne mert ugye az is van megvastagítva. Arra gondoltam hogy a termosztát rossz és állandóan nyitva van, ez létezhet?
Segítséget előre is kösz!
Köszönöm a segítséget! :))
Én kezdő motoros vagyok, de ilyenen tanulnék meg vezetni. Ha egy orridom(vagy fejidom nem tudom sajna :s ) nélkülit vennék, az mennyit ront a helyzeten?