Nem akarlak elbizonytalanítani, de én is a cbf250 és a gs500 között variáltam tavaly. Mivel ismerlek, szerintem neked is az lesz a gondod a cbf-el ami nekem volt. Ráülve röhelyesen éreztem magam, és állítólag úgy is néztem ki. Zee-nek jól áll, illik hozzá mert ő kicsi.(őt is ismerem). Tehát megvettem a gs-t.
Eltelt egy év, igaz, nem az első nagymotorom, de most ezt is nagyobbra cserélem. Azt kell mondjam, hogy hamar ki lehet nőni a 47LE teljesítményt.(főleg a 22LE-t). Fogyasztásban 1.5l/100km a különbség, de a motorválasztásnál ez nem szokott szempont lenni. Egyébkén a gs az egyik legolcsóbban fenntartható nagymotor.
Tankap,hivj fel ha megnéznéd a mocim!
Msn-en nem vagyok mostanában!06-30-913-3965
Ja és a tél!Ha mocit szeretnél venni CSAK tősz,tél...akkor pangás van,lejjebb viszik árakat,mocis kiegészitök is áron alul..mert télen senki nem keresi,amikor meg jön tavasszal a szezon,hirtelem megugranak az árak.
Ma délelött ráérek,vagy lehet még délután is,majd szólj ha érdekelne a gép!
Amugy meg,ha autos megy 80-90-el,simán megelözöm,Eperjesi utra ha bekanyarodok 200m kb.és 100-on van,Suzuki uton tegnap 145km/h a vége,és 6.-ban megyek városban,erölködés,váltogatás nálkül felgyorsit fokozatban 90-re!
Én rengeteget mocizok:Egom-Dömös-Dunabogdány-Szentendre-Pest-Vörösvár-Dorog
-Egom...vagy Egom-Dömös-Lepence...(szerpentin)-Pilisszentlászló-Szentendre
-Pest-Csobánka-Dobogókő-Egom...
Szóval pakolom a km-ereket,ha kimegyek mocizni 90-130km-nél kevesebbet nem igazán szoktam.És tudom jól,hogy 500-assal ezt nem tehetném meg,mert ott tartanék fogyasztásban,mintha autóval mennék ki!
zee: te ifjú korod ellenére számomra kifejezetten bölcset, illetve szívemhez és eszemhez szólót mondtál pont ezen variálok, hoyg megéri-e a többletet az 500-as, mert az előrelátható terveim között nem szerepel semmi komolyabb túrázás, két személlyel meg főképp nem, mert egyenlőre amúgy is családi lövészárok épült ki ebből az egész nagymotordologból a kis fogyi és a kevés fenntartási költség pedig mind-mind nagy előny ám!
Szerintetek mi fog történni most az új és a használtpiaccal, hoyg a cbf250-ből is ki fog jönni az injektoros? Érdemes a vásárlással várni, vagy csak addig, amíg a tél közepén amúgy is pangani fog a piac?
Amúgy szó szót követ! Tényleg Istenes a fogyasztása a 250-esnek! És megy is! Én se bántam meg hogy ilyet vettem! Jó moccozást mindenkinek! Vigyázzatok magatokra!
Sziasztok!
Lazargabor!
Adtak egy tippet, hogy miért szaggathat a motorod!
Haver mondta, mivel karburátoros, lehet hogy megbillen az úszóházban a benzin, és olyannyira, hogy kevés tüzelőanyagot kap a motor! Neki is voltak ilyen bajai! A tűszelepen kell állítani a tolattyúban!
Szerintem érdemes megpróbálni!
Remélem ez segít!
Neki bejött!
Szeva!
Csatlakoznék az előttem szólóhoz!
Jamaha Jog (50) 3,2-3,5/100 km
Honda cbf 250 (250) 2,8/100km (igaz bejáratás mellett)
Megvolt az 1000-es szervíz. Nyiregyen csinálták, szerintem korrektek voltak.
Mondta a szerelő fickó, ha akarom nézhetem.
(Erről letettem az ügyfélszolgálatos csajszi szemeit látva, inkább azokat néztem! )
Ahol ilyesmit megengednek, kétlem, hogy seftelnek, bár ezt lehet csak én gondolom!
Ja kipróbáltam a pörgetést! 6000-nél enyim ingadozik kb 1 mutató vastagságnyit.
Az szerintem semmi. De igaz, hogy 100-110 nél a legkisebb szelet is rendesen észreveszi!
Jelenleg a vége 120 km/h remélem ez majd még javul!
(Nem akarok száguldozni, de a hétvégén jó lett volna egy #&&@ tranzitos szivatta az agyam.)
90-100 kényelmesen megy!
Motoros időt mindenkinek!
500-250 nem kérdés.
A 250- es csak rövidebb túrákra alkalmas. Nem is igazán a motor miatt, hanem egy átlagos társaságban sok a nagyobb köbcentijű motor és ezekkel egy nagyobb túrán nehéz tartani a tempót. Városban viszont könnyedsége miatt a 250 es szinte verhetetlen.
Könnyű és dinamikus kis fogyasztással. Nekem kevesebbet eszik mint az 50 es robogóm.
Kis túrákra szintén nagyon alkalmas
tankap!
ha elküldöd a mail cimedet, tennék egy kísérletet, hogy rábeszéljelek a még mindig eladó 500-asomra... :-)))
További tapasztalataim a 250 vagy 500 témában:
250:
+: olcsó fenntartás: fogyasztás, biztosítás, adó; simán bírja a 100-110-et két személlyel is
-: erős szélben és előzésnél kicsit gyenge
500:
+: elég erős ahhoz, hogy bírja a két személy, megpakolt dobozok súlyát, ekkor sem gond az előzés vagy az autópályás utazósebesség tartása
-: drágább fenntartás, a köt. bizt nekem 4X-ese a 250-esnek, fogyasztás kb. 1,5X.
Szia!
Hát én csak annyit mondanék,hogy olyan mocit érdemes venned,amit ki is birsz motorozni,meg ha autod is ott van...
Van pár hónap,márciustól-októberig,aztán vége a szezonnak.Az a +1 liter meg.
Ismerös gs 500-as mocija 4.5-5L között,de idösebb gépek benyelik a 6-7L-t is.Cbf 250 meg 2.5-3L
Nekem Balcsi,Keszthely:2.5L-re jött ki.Meg én megjártam a mocival Ausztriát.Esztergom-Linz.Laza 500Km-er,(oda),meg hegyekben mászkáltunk.3nap alatt 1300Km-er kb.és mindig indult,birta szépen.Ugyhogy én is megvagyok vele elégedve.Gs500 se rossz,csak szerintem semmi formája,nekem a külseje nem tetszik!Meg népmotor.
szia! pedig engem érdekelne az 500-assal való összehasonlítás :))) én továbbra is tájékozódó fázisban vagyok, s újabban már felmerült bennem az is, hoyg esetleg egy nagyobbal is összevessem a cbf250-et. Konkrétan nem a CBF500-al, hanem egy suzu gs500-al, /gs500f-el/, mert árban nem is feltétlenül jelentős a különbség /egy egy-két éves cbf250 700 körül, egy egy-két éves gs500 900 körül található/, s mégis nagyobb motor, nagyobb nyomaték, esetleg ha két személlyel az ember egy-egy túrára nekivágna :))) de nem tudom, ezidáig csak autóztam és robogóztam.
kiszámoltam egyébként a kötelező árkülönbségeket is, az az alábbiak szerint alakul:
cbf250 kötelező (KHB) 4452/év lóerőadó 4800/év. A suzu gs500 /papíron 25kw-os verzió, mert az importő ilyet is tud :))) / kötelezője 18132/év lóerőadó 6500/év. Ezen felül +1 liter a fogyi 100-on. ez évi bő 15 rongy plusz a fogyikülönbség. Végülis.... :)))
Nálam tapasztaltabbak, mit mondotok?
Szombaton elhoztam a gépet. Az első 60km tojásgáz, aztán két személlyel 260km szintén tatásan (bár nagy szél volt). Ma még 140km. Király gép. És így evett kb 3 litert 100km-en. 6000 fölé még nem pörgettem, de hatodikban 6000-nél két személlyel 90km/h. Nagyon megnyugtatott az első majdnem 500km, hogy helyesen döntöttem, amikor YBR125 helyett ezt vettem. Ez nem fogyaszt sokkal többet, és bírni fogja lazán a 100-110-et.
Egy hónapja váltottam a CBF 250-esre egy CBF 500-asról. Úgy is írhatom, hogy a párom motorját hajtom, bár most eü. okok miatt két hetet kihagytam. :-(((
Pár száz km tapasztalata alapján meglepően jól megy a 250-es, az én kb. 100 kilómmal is szépen viszi a 100-110 utazót. Ez nekem elég, az 500-assal sem nagyon mentem gyorsabban, pláne, hogy 90%-ban együtt gurultunk 250-500 párosításban.
Jól kezelhető a 250-es, a Pirelli gumik elképesztően jók az 500-as BT gumijaihoz képest. Indulás előtt a 250-es több bemelegítést igényel, mint a vizes 500-as, ez az egyedüli dolog, amire figyelni kell. Amúgy kifogástalan gép.
És ezzel az 500-assal való összehasonlítgatást be is fejeztem... :-)
Sziasztok!
Én a simronra mondtam,betartom a 40-et,piaggiora a 90-et,az 150ccm-is volt,és mikor megvettem Honda-m,mondtam,betartom az 50-90-et.Hát sose jött össze,mindig megnéztem,mit bir a gép,már csak kiváncsiságból,és ezért se mernék nagyobbat venni,ugyis megnézném mi a vége és mostanában sok sok baleset van mindenfelé...
Nekem a 100-110utazó bőven megfelel.Ha utast viszek,ugyis lassabban megyek.Meg ha azt nézem 400drz suzukinak 140-150km/h a vége,a 40loval,akkor nem is olyan gyenge a 250-es cbf 21pacijával,140km/h-ás végsebbel...
Sziasztok!
6 hete van CBF250-esem 4000 km van mögöttünk maximálisan elégedett vagyok a motorral.
Természetesen ehhez az kell hogy ismerjük és elfogadjuk a teljesítmény határát és ne várjunk tőle többet mint amire képes örömmel olvastam hogy a forumban hozzászólók többsége így gondolkodik.
Mindenkinek jó gurulást kivánok úgy tűnik a hétvége időjárása nekünk kedvez
Holnaptól Én is CBF250 tulaj leszek. Elhúzódott ugyan a műszaki, de holnap megyek érte. Nagyon sok okosat olvastam itt a fórumon, így utólag is köszi mindenkinek.
Egy kis gépet akartam, YBR125 mellett döntöttem, de veszélyesnek találtam az alacsony végsebességet. Így jutottam a CBF250-hez, mert nem eszik sokkal többet, de tudja tartani a forgalom ritmusát. Az ára meg most verhetetlen volt.
Jó reggelt!
Mostani motorrevüben benne van a honda és yamaha összehasonlítása!
Nézd meg,segiteni fog a döntésben!
Ha mociról érdekel valami,nézd meg "boncteremben"-én már irtam róla!
És nekem is pont fenttartások miatt van ez,autó mellé nem kéne jelenleg nagyobb gép.
Szóval,teljesen megvagyok vele elégedve...föleg,hogy már alakitgatom.
Fater most vett egy yamaha ybr-t és teljesen meg van vele elégedve. Most volt a yamahánál a 15 éves akció szóval olcsóbban kapta meg. Szerintem is egy nagyon jó motor: megbízható, kezelhető, és elég "primitív" azaz alacsony fenntartási költségeket igényel. Azonban ha jól tudom akkor a honda alávágott a yamahának és kiakciózta a cbf-eket a 250-eseket talán 899.000Ft-os áron. A honda is ugyanazt tudja mint a yamaha. Szinte ugyanaz az 1 hengeres 4 ütemű 21 lóerős blokk van benne mindkettőbe. Innestől fogva rajtad múlik, hogy melyiket veszed meg. Szerintem mindkét motorral jól jársz bármelyiket is vedd meg.
Sziasztok segitsetek dönteni,CBF250 vagy YBR250.
Én egy kicsit elfogult vagyok mert volt már 3-om YAMAHÁM(TZR125,FZ400,R1.)
SUZUKI SV1000S.-Is be került a sorba.
Mind éveket volt nállam.
Már lassan 1 éve, hogy elattam a motort .
De most anyagiak miat ez a kategoria lesz elérhető, és nem szeretnék motor nélkül maradni évekre.
Todom fura ez a kérdés mert nektek CBF va, de mi a tapasztalatók ezekröl a motórokról?
Hibák, fogyasztás, utazó, vég sebesség, előnyök illetve hátrányok, ti mit javasóltók.
Nagyon sokáig meg lenne lehet, hogy marad örökre, és majd legfeljebb lesz mellé egy nagyobb 5-10-év mulva.
Előre is kőszőnőm a segitségeteket.
Nem akarlak elbizonytalanítani, de én is a cbf250 és a gs500 között variáltam tavaly. Mivel ismerlek, szerintem neked is az lesz a gondod a cbf-el ami nekem volt. Ráülve röhelyesen éreztem magam, és állítólag úgy is néztem ki. Zee-nek jól áll, illik hozzá mert ő kicsi.(őt is ismerem). Tehát megvettem a gs-t.
Eltelt egy év, igaz, nem az első nagymotorom, de most ezt is nagyobbra cserélem. Azt kell mondjam, hogy hamar ki lehet nőni a 47LE teljesítményt.(főleg a 22LE-t). Fogyasztásban 1.5l/100km a különbség, de a motorválasztásnál ez nem szokott szempont lenni. Egyébkén a gs az egyik legolcsóbban fenntartható nagymotor.