Tehermentesítsd a motor elejét (lógjon az első kerék ne érje a talajt) és úgy nézd meg a kormány elfordulását. Elsőre az lenne a tippem hogy túl lett húzva és ezért rossz az egyenesfutás. Ezt könnyen ellenőrizheted, középsztenderen felültetsz valakit az ülés hátuljára, szemből rámarkolsz a telók aljára és ha érezhetően nagyobb ellenállással fordul a kormány akkor megvan a hiba, ha esetleg laza és kotyog az is kiszűrhető így.
Sziasztok,
Tanácsot kérek, most cseréltettem kormány csapágyat a cb 500-on és azt tapasztaltam hogy a csere után kóvályog alattam a motor. Nagyon rossz lett az egyenesfutása. Olyan mintha egy félcsőben kellene egyenesen mennem.
A szerelőm azt mondta hogy a doboz és a rossz üléspozíció az oka, merthogy az első kerékre nem megy elég súly ezért mintha a "levegőben" menne.
A kérdésem az hogy tapasztalt már valaki hasonlót?
Nem lehet az ok az hogy a hátsó telók fáradtak el?
Mi lehet a megoldás?
Köszönöm
Üdv
Ákos
Esetleg nem lenne butaság a gyújtókábeleket kicserélni valami jófélére, pláne ha még gyáriak, vagy a trafókhoz menő vezetékeket nézegetném meg. Ezek az időszakos hibák a legkellemetlenebbek, a fene vinné el. Vagy kicsit művileg "megzuhanyoztatnám" a gépet, hogy előjön-e a hiba, talán közelebb kerülnél a megoldáshoz. Még a légszűrőre mernék gyanakodni, de hát az azért eléggé eldugott helyen van.
Igazad van, ha víz kerül a benzintartályba, az minden körülmények között "visszaköszön", feltéve, hogy nem nagyon kis mennyiségről van szó, bár ilyen esetben is utórobbanások vannak a kipufogóban, ameddig nem távozik az idegen folyadék.
Tegnap, tegnapelőtt 150 km-t mentem minden gond nélkül. Tegnap reggel megázott ugyan a gép, de tudtam várni az indulással, úgyhogy nem kellett tökig érő vízben mennem.
A víz a mi esetünkben ugye azért gázos, mert nehezebb a benzinnél, ezért a csapból is az folyik, ha bekerül a tankba. :)
Én csak azért cseréltem őket, mert repedezettek voltak. Elvileg nem igényel más beállítást a karburátor, ha amúgy nincs vele gond. Kicseréled a csonkokat és halihó. Maximum egy alapjárat beállítást vagy szinkronizálást érdemes amúgy is csinálni.
Nézd meg, hogy nincs-e eldugulva a tank lefolyója. Nekem az egyik motoromon el volt tömődve, legalább két deci víz folyt a tankba egy nyári zápor idején. Az általad leírtakhoz hasonló tüneteket produkált a motor. Fokozatosan engedtem le a benzint útközben palackba, hogy haladni tudjak, de csak teljes tankürítéssel sikerült megszabadulnom a víztől.
Köszi, én is elektromos hibára gyanakszom, mert tényleg csak a zuhogó esőben csinálta. Azt még elfelejtettem, hogy az első leállásnál ráhúztam a szivatót, és tömény benzinszag jött a kipufogó felől, szóval benzint kapott a motor. Ez is a gyújtásra utal.
Szia, nem kell vele sokat vacakolni. A rugó maradhat az ami van benne, a tapasztalatok szerint az a minimális eltérés semmit nem számít. Első körben a fúvókát sem bántanám, a kissé dúsabb keverék nemigen válik hátrányra, a gyári beállítások általában inkább szegényebbre vannak véve. A szívócsonkokból kis türelemmel biztosan kioperálható a fojtás, de két vadiúj szívócsonk sem lehet egy anyagi katasztrófa, olyan 7 ezer körül megvan a pár. Ja! Ha Tourmax csonkokat veszel vásárláskor szerintem bontsd ki, nekem 2 darab balos volt benne, hogy b@ssxák meg, nem is tudok mit kezdeni vele...
Hali. A szellőző időjárástól független hibaforrás, képes eltömődni (egy márkatársnak valami rovar belefészkelt pl ) stb. Ha az a hiba, akkor csak húzd le és néhány kilométeres próbaút alatt kiderül. Ha csak esőben van gond, akkor valami gyújtásalkatrészed rakoncátlankodik, áthúz, talán a trafó, kábel, pipák közül valamelyik. Szerintem.
Sziasztok. 25kw-ról 43kw-ra szeretném megcsinálni csak az a gond, hogy cserélni kell a fúvókákat és a síber rugót viszont a szívótorokból talán ki lehet venni az alátétet. Így csomagban nem találtam csak cikkszámok alapján lehet rendelni hozzá cuccokat. Csináltatott valaki már közületek ilyent?
+1
Nemrég valaki írt fogyasztást. Nekem városban(mondjuk húzom neki) 6,6l/100, országúton 100-110nél (70-es átlag jött ki a 300 km-es útra) kb 5 l/100. Nem sok az egy kicsit?
Még egy gondolat:
Csak hogy tisztán lássak. A tankszellőző feladata az lenne, hogy amikor fogy a nyál a tankból, akkor beenged egy kis levegőt, különben vákuum keletkezik a tankban, és nem tud kifolyni belőle a benya? Ha a tankszellőző a ludas, akkor 1-2 perc után megszűnik a gond?
Október óta mentem hidegben, melegben, enyhe esőben, de soha nem volt semmi. Gondoljátok, hogy a szakadó eső befolyásolhatja a tankszellőző működését? Nyilván én vagyok a kezdő ebben a témában, de nem értem az összefüggést.
A másik az, hogy sokkal nehezebb reprodukálnom a körülményeket, mint korábban Norbinak. Lehúzom a csövet a tankról, és mit kéne tapasztalnom? Hogy működik, mint eddig? Vagy lehúzom a csövet, és belemegyek egy jó negy felhőszakadásba? Azt mondjuk mostanában sajnos nem nehéz kivitelezni.
Ne értsetek félre, nem kötözködni akarok, csak szeretném megérteni az összefüggéseket.Így vagyok összerakva.
Biztos ismeritek a klasszikus idézetet: "Értem én, hogy gőzgép, de mi hajta?"
Csatlakozva az előttem szólóhoz, első lépésben a tank jobb oldalán alul található tömlők közül a vékonyabbat húzd le és úgy próbáld ki a gépet. Ha nem az, akkor a gyújtás körül nézegetnék szét.
Akadt ma egy kis problémám.
Martonvásárról jöttem haza Bp-re a nagy zuhi után, szóval már ott alaposan megázott a motor álló helyzetben, de azért pöccre indult. Csak egy apróság tűnt fel, hogy a szivatót ráhúzva nem pörgött fel a szokásos kb 2500-ra, csak 1700-1800-ra, de úgy gondoltam, hogy a párás levegő miatt lehet.
Indulás előtt még beszélgettem valakivel 1-2 percet, aztán amikor indultam volna, leállt. Szivató rá, indult, úgyhogy mentem.
Amikor indultam, épp nem esett, de nem sokkal később elég rendesen elkezdett zuhogni. Érd után (kb15 km) az egyik körforgalomban elkezdett dadogni, majd leállt a motor. Sikerült félre húzódni, majd próbáltam indítani, de csak az önindító pörgött. Tank egyébként majnem tele, tank, karbik, benzincsap idén kitisztítva, felújítva.
Vártam, közben néha próbáltam indítani, és 1-2 perc után beindult, és tökéletesen járt a motor, úgyhogy tovább indultam. Már majdnem itthon voltam, amikor egyszercsak megint leállt, persze az Örsön, 5 sáv közül a legbelsőben. Hol máshol. :D
Ugyanúgy 1-2 perc várakozás után indult, és hazaértem.
Azóta gondolkodom, mi okozhatja. Az oldalsztender biztonségi kapcsolóját és a vészleállító beázását kizártam, mert akkor nem pörgetné az önindítót sem.
Szerintem fesszabályzó sem lehet, mert az akku nem merült le. A gyertya fészek sem ázhatott be, mert már az álló helyzetben kapott eső után is volt valami, márpedig a gyertyát álló helyzetben elég jól védi a tank.
Marad a gyújtáskábel, meg valami gyújtás vezérlés vagy mittudomén, vagy amire még nem gondoltam.
Szerintetek mi lehetett a gond, és hogy lehetne megelőzni? Nyilván valami nem túl nagy probléma, amit a blokk hője megoldott 1-2 perc alatt.
Ha van egy kis türelmed, akkor egy szűk óra alatt magadnak is kényelmesen meg tudod csinálni. Én az ebay-ről hozattam egy egyszerű, komplett huzatot (többfélét is forgalmaznak, több ár-és kidolgozási kategóriában) és csak egy kicsit komolyabb tűzőgép kell hozzá (pl. ami jó a bútorkárpithoz is). Szépen rá lehet simogatni és fokozatosan ráfeszítve a széleinél, ahogy gyárilag is volt "rálövöldözni". Ha van egy segítő kéz akkor még jobb, de egyedül is lazán megcsináltam úgy, hogy előtte még sosem csináltam ilyet. Még jobban is néz ki, mint a gyári, tök jó lett, már 2 éve hibátlan.
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani a főváros környékén kárpitost aki újra tudná húzni a nyergem?
Sajnos az évek és a napsugárzás megtette a hatását...
Köszönöm!
Tanácsot kérek, most cseréltettem kormány csapágyat a cb 500-on és azt tapasztaltam hogy a csere után kóvályog alattam a motor. Nagyon rossz lett az egyenesfutása. Olyan mintha egy félcsőben kellene egyenesen mennem.
A szerelőm azt mondta hogy a doboz és a rossz üléspozíció az oka, merthogy az első kerékre nem megy elég súly ezért mintha a "levegőben" menne.
A kérdésem az hogy tapasztalt már valaki hasonlót?
Nem lehet az ok az hogy a hátsó telók fáradtak el?
Mi lehet a megoldás?
Köszönöm
Üdv
Ákos
A víz a mi esetünkben ugye azért gázos, mert nehezebb a benzinnél, ezért a csapból is az folyik, ha bekerül a tankba. :)
Nemrég valaki írt fogyasztást. Nekem városban(mondjuk húzom neki) 6,6l/100, országúton 100-110nél (70-es átlag jött ki a 300 km-es útra) kb 5 l/100. Nem sok az egy kicsit?
Csak hogy tisztán lássak. A tankszellőző feladata az lenne, hogy amikor fogy a nyál a tankból, akkor beenged egy kis levegőt, különben vákuum keletkezik a tankban, és nem tud kifolyni belőle a benya? Ha a tankszellőző a ludas, akkor 1-2 perc után megszűnik a gond?
A másik az, hogy sokkal nehezebb reprodukálnom a körülményeket, mint korábban Norbinak. Lehúzom a csövet a tankról, és mit kéne tapasztalnom? Hogy működik, mint eddig? Vagy lehúzom a csövet, és belemegyek egy jó negy felhőszakadásba? Azt mondjuk mostanában sajnos nem nehéz kivitelezni.
Ne értsetek félre, nem kötözködni akarok, csak szeretném megérteni az összefüggéseket.Így vagyok összerakva.
Biztos ismeritek a klasszikus idézetet: "Értem én, hogy gőzgép, de mi hajta?"
Akadt ma egy kis problémám.
Martonvásárról jöttem haza Bp-re a nagy zuhi után, szóval már ott alaposan megázott a motor álló helyzetben, de azért pöccre indult. Csak egy apróság tűnt fel, hogy a szivatót ráhúzva nem pörgött fel a szokásos kb 2500-ra, csak 1700-1800-ra, de úgy gondoltam, hogy a párás levegő miatt lehet.
Indulás előtt még beszélgettem valakivel 1-2 percet, aztán amikor indultam volna, leállt. Szivató rá, indult, úgyhogy mentem.
Amikor indultam, épp nem esett, de nem sokkal később elég rendesen elkezdett zuhogni. Érd után (kb15 km) az egyik körforgalomban elkezdett dadogni, majd leállt a motor. Sikerült félre húzódni, majd próbáltam indítani, de csak az önindító pörgött. Tank egyébként majnem tele, tank, karbik, benzincsap idén kitisztítva, felújítva.
Vártam, közben néha próbáltam indítani, és 1-2 perc után beindult, és tökéletesen járt a motor, úgyhogy tovább indultam. Már majdnem itthon voltam, amikor egyszercsak megint leállt, persze az Örsön, 5 sáv közül a legbelsőben. Hol máshol. :D
Ugyanúgy 1-2 perc várakozás után indult, és hazaértem.
Azóta gondolkodom, mi okozhatja. Az oldalsztender biztonségi kapcsolóját és a vészleállító beázását kizártam, mert akkor nem pörgetné az önindítót sem.
Szerintem fesszabályzó sem lehet, mert az akku nem merült le. A gyertya fészek sem ázhatott be, mert már az álló helyzetben kapott eső után is volt valami, márpedig a gyertyát álló helyzetben elég jól védi a tank.
Marad a gyújtáskábel, meg valami gyújtás vezérlés vagy mittudomén, vagy amire még nem gondoltam.
Szerintetek mi lehetett a gond, és hogy lehetne megelőzni? Nyilván valami nem túl nagy probléma, amit a blokk hője megoldott 1-2 perc alatt.
Előre is köszönöm az segítséget.
Köszönöm a tippeket!
Tudnátok ajánlani a főváros környékén kárpitost aki újra tudná húzni a nyergem?
Sajnos az évek és a napsugárzás megtette a hatását...
Köszönöm!
Üdv,
Bálint