Hogy a faszba nem lehet jól beragasztani? csak a felét gyurmázzák be vagy mi? Kirepülsz rajta mint a szar. Bepókhálósodik aszt olyan lesz az állaga mint egy nejlonzacskóé.
Nem maradt több ember összehasonlítatlanul életben becsatolt övvel, mert ez nem egy egzakt szám amit mérni lehet. Komoly számításokat végeztek még nálad is okosabb emberek(ha ilyen van a világon ) és végül is az öv mellett maradtak. A TÉNY az nem az amit te állítasz, hanem az, hogy minden kétséget kizáróan nem bírták bebizonyítani mi lenne a hasznosabb. Bizony (ahogy már írtam is) ahány baleset annyi féle. Van, hogy jobb ha elrepül az emberke mint a győzelmi zászló, van, hogy jobb, ha benn marad az autóba. Valahogy a 80-as években kezdték ezt a biztonsági öv témát bevezetni, még az első 1.2-es zsigulinkba nem is volt öv gyárilag ha jól emléxem Egy mai korszerű autóban lehet jobb az övhasználat egy 70-30 % arányban az elnyelőelemek a légzsák az övfeszítő és a motor kaszni alá gyűrédése miatt. Régen azért a zsiguli blokk benyitott ám az utastérbe pajti Nyilván fejlődött már sokat azóta a technika. Az emberi szevezet viszont nem. Nagy sebességnél történő ütközésénél leszakad a májad, tüdőd szíved, veséd. Mondjuk az autó karosszériája a körbe légzsák megvédhet attól, hogy úgy nézzél ki mint frankeinsten ezért a család még nyitott koporsóban elföldeltethet ennyit biztos ér Persze, ha nem gyulad ki az ótó azt a biztonsági öv miatt égsz bent 30 km/h-s ütkötzésnél
Emléxem a balesetre a haver előtte szerelt fel közlekedésiként az első halálosa volt Szombati készenlétis volt, úgy volt, hogy kezdjük a fájert (aakor még nem volt divat a póker nálunk) mikor mennie kellett.
Na és? Azok mit bizonyítanak, állítasz egy valamit és én azt nem hiszem el teljes mértékben, ha látok olyan felvételt ahol legalább egy próbabábút megfog a szélvédő akkor nyilván elhiszem, persze az is függ a sebességtől mert 40-50-el lehet, hogy megfogja, de kiló fölött kételkedem.
Pusztán az állításod nem hiszem el, hogy nem tud valaki kirepülni elöl egy balesetnél mert a ragasztott szélvédő megfogja. Persze az is lehet, hogy igazad van, egyszer ki kéne próbálni, mondjuk azért írtam, hogy még egy négyéves is mert tisztában vagyok vele, hogy kisebb tömeggel bír egy átlag négyéves egy átlag felnőttnél és lám még a kisebb súly is kiütheti a szélvédőt nem még egy felnőtté.
1. Nem MÉG, hanem EGY 4 éves! Az sokkal kisebb, mint egy normál ember.
2. Egy ilyen régi újságcikk és amit ott leírnak, hát mit is mondjak az újságírókról....szóval nem igazán bizonyító erejű.
3. Nem tudni pontosan milyen autó volt, az sem kizárható, hogy nem ragasztott első szélvédős.
Sanyi, nincs ebben ennyi, hogy próbálod igazolni.....
Látod, elmentél baromság irányba. (betonfal....)
Ha jól van beragasztva, nem repülsz ki! Ez tény! A többi csak elmélkedésed....
Összehasonlíthatatlanul több ember maradt életben becsatolt övvel, mint nem becsatolt övvel. Ez is tény!
Nemrég temettük vőjelölt anyukáját aki kirepült a hátsó szélvédőn, a két elöl ülő be volt kötve Ő hátul nem, 3X pördült meg az autó, de annyira nem tört össze és kik elöl ültek megúszták egy fül leszakadással és 1 kartöréssel, nem tudom, én azért az öv mellett vagyok, mindig bekötettem hátul is mindenkit mikor én vezetek.
Hát amikor a kis fekagyereket felkentem a szélvédőre törte az rendesen. (neki 8 napon belül gyógyuló sérülései lettek az autó meg leamortizálódott)Kirepülsz te pajtás a ragasztott szélvédőn is az nem betonfal hidd el. Én az előző hozzászólásomban sem azt mondom, hogy nem kell az öv annyit mondtam használata vagy eső vagy sár. Ha Kirepülsz és nincs szerencséd és a mezővédő erdősáv 50 éves nyarasát fejjel veszed le akkor nem kell a mentőautó 1000 baleset 1000 féle képen történik. Egyszer így lenne a jobb egyszer meg amúgy. A törésteszteket 50 km/h nál végzik. Jó esetben külterületen nagyobb a sebesség plusz ha a szembejövőt vered telibe annak is hozzáadódik akkor, öv meg légzsák ide vagy oda kaputó
Ma már biztosan nem jó találkozni egy légzsákkal bekapcsolatlan övvel Jelen pillanatban ez az érv szól legerősebben az öv bekapcsolása mellett.
Szögezzük le azt a tényt, hogy ezek is viszonylag kisebb sebesség ellen érnek eredményt. Próbáld ki rugalmatlan ütközéssel betonfalba 100-al. (bár aki már csinált ilyet még nem panaszkodott )
Hagyjad a picsába a fát Csak a gond és nyűg van vele. Állandó törödést igényel. Én az ablaktól az ajtókig a kerítésig mindent lecseréltem műanyagra
És köszönöm jól vagyok Tegnap pont láttam a mellettem 3-al odéb lakót. Az egész család a fa kerítést föstögette Lehúztam a kocsin az ablakot amikor melléjük értem, jó munkát kívántam nekik majd széles vigyorral mentünk tovább a családdal a Mátrába
Ez így elég szélsőséges nézőpont részedről.
Nem kell statisztika. A biztonsági öv nem azt jelenti, hogy nem halsz meg! Hanem a tervezett és az ülésben ülő -még az övfeszítő bele is szorít- emberi test van legjobban védve a légzsákokkal, merevítésekkel...stb.
A sokan, akik túl élték és kirepültek a szélvédőn, legfeljebb olyan autóba ülhettek, aminek nem ragasztott a szélvédője! Ez bőven 20+ év.... Azóta mind ragasztott.
Egy ragasztott szélvédőn nem repülsz ki, összetörnek a csontjaid.
Amiből te kiindulsz, hát az elég elméleti teória. A szerveid szerinted nem szakadnának le ha nekirepülsz egy beragasztott dupla szélvédőnek? De, valamint azon nem repülsz ki hanem felpréselődsz.
Egy légzsák működése a nem kiszámolt módon nem a szemed üti ki, hanem a arccsontodat töri össze, ergo halált is okozhat!
Ezért is célszerű ott és úgy találkozni vele, ahogy azt tervezték, mert akkor biztonságos és ehhez a becsatolt biztonsági öv a "trükk".
Persze ettől függetlenül én is találkozom sok korszerű autóval nem kevés drága akár közel 100M értékű autókkal is, ahol az övcsatban egy kamu csat van...... évekkel ezelőtt még elmondtam, hogy közel 500 km/h-val érkezik a zsák és nem jó belefejelni ha nem ott találkozik az ember feje vele, ahol azt megtervezték, szóval javaslom az öv használatát....
Már leszoktam róla. Ha valakinek nincs ennyi esze, hát akkor hajrá!
Hali! Keress valami jóféle faolajat, olyat amit a fahajókon használnak, a felületekre. Mondjuk Danish oil. Na az nem adja magát könnyen, az időjárással szemben.
ilyen festéket már nem gyárt senki Nem cél a tartósság itt az újraeladhatóság számít Akkor forog a pénz
Ha tartósítani akarsz fát szurkozd be Örök élet meg egy nap
Nem feltétlen Arról ugyan nem kélszült sohasem statisztika, de sokan azért haltak bele a balesetbe, mert a biztonsági öv helybenmarasztalta a polgárt Sokan úgy élték túl, hogy kirepültek a gecibe a szélvédőn és karist nélkül vigyorogva mesélték délután a haveroknak a történetet egy füstös kocsmában. Ha csak abból indulunk ki, hogy valaki bevágódik egy fába 80-100-as tempóval a biztonsági öv helybenmarasztalja a szervei leszakadnak a helyükről biztos exitál ez tény. Ha nincs öv kirepül a szélvédőn és van akkora mázlija, hogy a fa mellett elrepül a mező irányába amit előtte való nap szántott meg a paraszt az mtz 82-el akkor fent áll az előző példa
Persze ma már a légzsákok önmagukban is tudnak súlyos sérülést okozni be nem kapcsolt biztonsági öv esetében akkár kiütheti a pógár szemét is
A fejekben kellene rendnek lennie! De ott lehetetlen rendet rakni.
A biztonsági övet nem azért kell bekapcsolni, mert a rendőr büntet a hiányáért (sajnos nagyon sokan csak ennyit fognak fel belőle), hanem az embernek saját maga miatt. A biztonsági berendezések úgy vannak tervezve, kialakítva, hogy bekapcsolt öv esetén nyújtják a legnagyobb biztonságot. Ennyike....
Mondjuk a bizti övet a magunk érdekében célszerű becsatolni, már egy 40-es tempós koccanásnál is szétfejeled a kormányt, aztán 500 ezerért lehet csináltatni új első fogsort...ha kifutja annyiból.
Nem maradt több ember összehasonlítatlanul életben becsatolt övvel, mert ez nem egy egzakt szám amit mérni lehet. Komoly számításokat végeztek még nálad is okosabb emberek(ha ilyen van a világon ) és végül is az öv mellett maradtak. A TÉNY az nem az amit te állítasz, hanem az, hogy minden kétséget kizáróan nem bírták bebizonyítani mi lenne a hasznosabb. Bizony (ahogy már írtam is) ahány baleset annyi féle. Van, hogy jobb ha elrepül az emberke mint a győzelmi zászló, van, hogy jobb, ha benn marad az autóba. Valahogy a 80-as években kezdték ezt a biztonsági öv témát bevezetni, még az első 1.2-es zsigulinkba nem is volt öv gyárilag ha jól emléxem Egy mai korszerű autóban lehet jobb az övhasználat egy 70-30 % arányban az elnyelőelemek a légzsák az övfeszítő és a motor kaszni alá gyűrédése miatt. Régen azért a zsiguli blokk benyitott ám az utastérbe pajti Nyilván fejlődött már sokat azóta a technika. Az emberi szevezet viszont nem. Nagy sebességnél történő ütközésénél leszakad a májad, tüdőd szíved, veséd. Mondjuk az autó karosszériája a körbe légzsák megvédhet attól, hogy úgy nézzél ki mint frankeinsten ezért a család még nyitott koporsóban elföldeltethet ennyit biztos ér Persze, ha nem gyulad ki az ótó azt a biztonsági öv miatt égsz bent 30 km/h-s ütkötzésnél