Ezzel csak az a baj, hogy 10 autóból 8-nak nem megfelelő 100%-os minden világítása.
Ez a közlekedők érdeke? Hát nem.
Én úgy gondolom a kis égők mint a helyzetjelző meg a rendszámtábla világítás figyelmeztetés szintjén maradhat.
Viszont a tompított fényszóró, a féklámpa nem működése az igen is büntetendő kategória.
Akkor jól gondoltam. Amúgy mikor kiégett a motoromban a kettőből egy első izzó, kocsival mentem izzót venni fényes nappal. Nem kockáztatok hogy valami vakegér ne vegyen észre... Így is sokan nem vesznek észre sajnos.
Van egy két gyökér kollégám aki beülteti a hintába az állampolgárt (mert egyikük sincs tisztában a dologgal) Már nem kötelező az izzókészlet megléte és a nem működő világító berendezésért is csak figyelmeztetni lehet, köszönhetően az új tipusú személyautóknak ahol csak szakszervízben lehet cserélni az izzókat! Persze saját érdekből nem árt ha műkösik, mert sokan a kamiont sem veszik észre fényes nappal hát még egy motort...
Utánanéztem, igazad van. Én elhittem amit tanítottak. :) Nem a piros utáni elindulást értettem hanem hazajössz kajálni, aztán mikor megint elindulsz valahova megint meg kell nézni. De a jogszabály szerint csak napi első elindulásnál.
Amúgy volt már, akit megbüntettek kiégett izzó miatt? Ha igen, mi alapján? Hiszen a napi első elindulásnál még működött...
Annyit helyesbítek a helyesbítésen, hogy nem minden elindulásnál (mert cink lenne minden közlekedési lámpa piros-sárga jelzésénél leszállni és hátra menni, hogy vajon megvan e a rendszám , hanem a napi első elindulásnál kell ellenőrizni de emellett a tanultak alapján a fék,kormány,gumi és a világító berendezések működőképességét is meg kell nézni!
Bocsi, de nem aljaskodás, csak nem bírtam kihagyni a poént!
A rendszám témához: A törvény szerint a rendszámot az okmányiroda adja ki és a KEKKH tulajdona. A rendszám 5 formátumban létezik. Amennyiben eltér a normál méretű "A" tipusú rendszámtól akkor azt a forgalmi engedélyben külön be kell jegyeztetni (alapból bejegyzik). A rendszámot kizárólag a járművön gyárilag a rendszám helyére kialakított helyre lehet felszerelni, a rendszám és a műszaki vizsga érvényességét igazoló cimke meglétéről, tisztaságáról és megvilágításáról a napi első elindulás előtt meg kell győződni.
Tehát a lényeg, hogy a rendszámot nem szabad zsanérral rögzíteni, hogy a menetszél a felhasználó által kívánt pozicióba állítsa
Nem szabad a hármasból nyolcast csinálni, nem szabad elgörbíteni,festegetni stb... Sokan csinálták korábban, hogy a nem eu-s rendszámra a magyar zászló helyére felragasztották az eu-s zászlót, és hasonló példa, hogy az olaszországban dolgozó románok a román zászlót szigetelő szallaggal leragasztják, hogy ne lássák, hogy román az autó. Ez egyedi azonosító meghamisítása bűncselekmény. Igaz motornál ez nem okoz gondot,mert nincs szélvédő, de autónál ha eu-s a rendszám akkor az első szélvédő jobb alsó sarkában meg kell lenni az igazoló cimkének, ha az hiányzik akkor el kell venni a forgalmi engedélyt. Érdekesség képpen, ha a kiadott eu-s gépjármű rendszámhoz először kiadott matricát pótolni kell (szélvédő csere) akkor még egy alkalommal lehet újat kérni, tehát ha 2 alkalommal kell szélvédőt cserélni akkor új rendszámot kell igényelni az autóra.
Sajnos ilyen az ország, de a rendszámmal mindenféle mókolást nagyon komolyan szankcionálja a törvény.
szigrúan infó jelleggel, de Svájcba ne gyere. Ha van fotó rólad, akár szemből (kicsivel arrébb le is fognak inteni) az bizonyító erejű. 100% seb.határ átlépésnél olyan fél milla a bünti és ugrik a jogsid (ha 101% a túllépés akkor mész börtönbe) meg lefoglalják a motort, míg pengetsz...
Én nem ismerem az erre való szabályozást. Bár régen rendszám lehetett matricás is Ha ki van javítva a rendszám, de a forglmiba beírt betűket és számokat tartalmazzák akkor nem értem miért volna baj a javítás Szerintem ez nem egyenértékű a meghamisítással, sőt pont azért lett kijavítva, hogy látszódjon. Mi a furgont amikor vettük a cégnek elől hátul elég jól le volt kopva a fekete a dombornyomásról. Én nemes egyszerűséggel vettem egy-két száz forintért a papírboltban (nem tudom mi a neve) ilyen filces festéket. Pont úgy néz ki mint egy alkoholos filc, ugyan olyan az a része is amivel írni kell, csak ebbe fekete lakkfesték van. Használat előtt fel kell rázni van benne egy kis golyócska is. Kb. 10 perc alatt végeztem a két rendszámmal, mert szép óvatosan satíroztam vele mint gyerekkoromba a mesekönyvet, hogy ne szaladjak ki a vonalból
Annyira jó lett, hogy azt sasszem úr sem szúrná ki
Ma már ezt egy picit jobban nézik.....a nemrég vett futómnál több hivatalos berkekben mozgó haver óva intett, hogy kijavítsam bármivel is....inkább legyen kopott mint átfestett, legalábbis ezt mondták.
csak egy saját példa:nekem egyik motoron,mikor megvettem a rendszámon szinte minden karakterről le volt kopva a fekete szín.
máig se tudom,hogy miért,pedig nem volt sérült.... lehet,hogy sokat sikálták:)na én mindjárt le is festettem mindet fekete NEOLUX festékkel,pici ecsettel. soha nem volt vele bajom.pedig többször ellenőriztek,meg 2szer vittem műszakira is....aztán meg eladtam....ennyi.
Nyugi,,felüljárón álltalában csak egyfelé áll a 3 lábú!
Szemből meg tehet egy szivességet....
Én is rohantam már bele így,,mire észrevettem simán bemért...
nem jött semmi..
Adott egy rendszámtábla amin átmentek. Lekopott az első szám fekete színe szinte teljesen, a második szám kb félig. Látszik is, hogy átmentek rajta nem lecsiszolva lett, ha így maradna és nem lenne átfestve (amit úgy tudok amúgy se szabad) akkor mivel jutalmazza a rendőr vagy minek minősül? Előre is köszi.
Szia,
én úgy tudom utánfutóról semmi nem lóghat ki hátra/oldalra hivatalosan. Platós autó más tészta, de a platós/dobozos kisteherautók között is van különbség e téren emlékeim szerint. Ha hosszabb útra készülsz nézz utána mindenképp.
Ez a közlekedők érdeke? Hát nem.
Én úgy gondolom a kis égők mint a helyzetjelző meg a rendszámtábla világítás figyelmeztetés szintjén maradhat.
Viszont a tompított fényszóró, a féklámpa nem működése az igen is büntetendő kategória.