Ezzel párhuzamos, hogy a nagyobb oktánszámú benzin is lassabban ég, mint az alacsonyabb. Pont az öngyulladàs féken tartàsa miatt.
Harmadrészt a benzines motorok 15 alatt sűrítenek, az olajosok meg bőven 20 felett. Nyilván másként gyúl a két rendszer, de csak arra mutat, hogy az olaj bőven stabilabb 15 ös kompresszió viszonynál. Arról nem is beszélve, hogy az űrtartalom emelésével a kompresszió tűrés tovább romlik a benzines motornál.
Na igen, lehet én emlékszem ezek alapján rosszul. Logikus amit írsz, de valamiért mégis az van előttem hogy csökkenti. Bár az viszont nyilvánvaló,hogy lassítja az égést, ahogy írtad is, vagyis nemhogy csökkenteni hanem növelnie kellene ezen logika alapján.. lesz egy kis időm utánanézek
Persze, hiszen az oktánszámnak semmi köze a teljesítményhez. Az a kompresszió tűrést jellemzi. A ktm 250 4t 14 felett sűrít, abba kell a 100as benzin. A beta 300 meg 12 alatt, abba nem indokolt. Természetesen minden minden tulajdonos akkor nyugodt, ha abba áztatja az acélt ami a drágább. A 2t hen a motul 800nál gyakorlatilag nincs jobb olaj, - a kiskereskedelmi polcon. A 4t-sek viszont el bírnak szabadulni, hogy milyen drága, milyen gyakran cserélt olajjal alszanak nyugodtan.
Elvileg az olaj lassabban ég mint a benzin, lassítja az égést a munkaütem alatt, csökkenti a teljesítményt. Minnél nagyobb az olaj aránya annál kevesebb az égési végnyomás. Ezért szerintem a nagyobb kompresziót kell viselnie a keverékes gàznak.
Átnéztem, leszedtem a kipuffot, mégsem amiatt rezonál be... az egyik gumi tomites elvan szakadva a rezonal ahogy racsúszik a hengerre de szerintem attól nem lehet. Ha nagy gázt húzok, ahogyan esik vissza a fordulat majdnem alapjárat közeleben rezeg be a gép de hallani is lehet. Nem tudom mi lehet, megy hozzáértőhöz, ha találok olyat.
Igen, csökkenti. A keveréknek mindig alacsonyabb,mint a tiszta benzinnek. A pontos kapcsolatra viszont nem emlékszem így kapasbol. Kb 20 évvel ezelőtt próbáltak okosítani ebből tribologia eloadason.
ehhez nem értek, 2t csak kis berregő volt-van itthon, azok meg mennek mindennel is, persze szarul
az biztos hogy amit a 95-öshöz terveztek abba a 100as semmi teljesítmény növekedést nem okoz az oktánszám miatt, ellenben többnyire kevesebbet fogyaszt mert nincs annyi szar benne mint a kommersz üzemanyagban
Van valami praktika arra, hogy a kipufogo miatt berezonal a motor? Ha labbal tolom a rezót előre felé semmi rezonancia, ha simán van még a hátsóm is berezgeti rendesen negyed gázon is már.. volt már valakinek hasonló?
Igazából ez az akció egy 40 ravasz áremelkedés lett
Mert ugye ezer helyen hallani hogy bár nem lesz baja elméletileg a kocsinak-motornak de azért az öregebb inkább tankoljon mást
Üdv most akko mi a helyzet lehet 95ös e10est tenni 2t motorokba vagy nem vagy inkabb 100ast tegyek bele motul 800al kevernem?!
Ti mit ajanlotok hasznaltok?
Igen pl néztem egy 2012eset six days kiadást azon van önindító, viszont szemezek egy hirdetéssel kepesmotoron ami 2015nek van hirdetve de ninca rajta önindító...
Sziasztok! Az ec 300as modell melyik evjárattól kapott önindítót? Valamint a 2012-13-14 es modellt meglehet különböztetni valahogy, vagy ugyanaz a váz plusz idomok?
Két féle olajjal próbáltam. Mind kettővel remek a kuplung, de üzemmeleg motornál terhelésre megcsúszik. Lamella szettet és nyomólapot is cserélek.Hosszú távra tervezek a motorral így az a kérdésem hogy milyen szettet célszerűbb beszerelni?
Ezzel párhuzamos, hogy a nagyobb oktánszámú benzin is lassabban ég, mint az alacsonyabb. Pont az öngyulladàs féken tartàsa miatt.
Harmadrészt a benzines motorok 15 alatt sűrítenek, az olajosok meg bőven 20 felett. Nyilván másként gyúl a két rendszer, de csak arra mutat, hogy az olaj bőven stabilabb 15 ös kompresszió viszonynál. Arról nem is beszélve, hogy az űrtartalom emelésével a kompresszió tűrés tovább romlik a benzines motornál.
az biztos hogy amit a 95-öshöz terveztek abba a 100as semmi teljesítmény növekedést nem okoz az oktánszám miatt, ellenben többnyire kevesebbet fogyaszt mert nincs annyi szar benne mint a kommersz üzemanyagban
Mert ugye ezer helyen hallani hogy bár nem lesz baja elméletileg a kocsinak-motornak de azért az öregebb inkább tankoljon mást
Ti mit ajanlotok hasznaltok?
Előre is köszi a válaszokat!