Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amikor elkopott veszek egy új dugót és ahhoz mérek, egyszer szerelek...
Nem sokat törtem a fejemet a bontatlan motor mérésén, de Igazad van. Másrészt a gyártó a tűrésen túlmenő darabokat selejtezi. Nem lesz nagy meglepetés az új alkatrész mérési eredménye.
Van aki szetszedi kedvtelésből. Egy uj motoron sokkal konnyebb lekapni a hengert. Vagy szethuzni. Nem kell takaritgatni. Tiszta minden. Konnyen szetjon. Egy dugot kiszedni kb 20 perc. Visszarakni 30. Nem igenyel tul sok.munkaóràt. a dugohoz elég venni egy uj dugot nem.kell.kiszerelni. vagy bemesz egy boltba ahol van raktaron es megmered. Ugyan ez a hengerrel. Nem kell ezekhez uj motort venni. Mondjuk.hengert nem sok helyen tartanak.polcon. bàr osztrakban pl Bachnernal van az is 4-5 db mindenből.
Ha a cél egy egyetemi tanulmány, ahol számolnak ezredmiliméteres tartományban, akkor igen. A közelünkben kerülő henger dugattyú terén a gyárak is a műhelyek is tizedekben, századokban mérnek, dolgoznak. Gazdaságtalan megbontani az új motort, hogy mérjen a felhasználó, mert az alkatrész és munkaóra elviszi a majdani dugattyú árának jelentős részét. Kivéve, ha pusztán a mérés öröme vezérli a gyári csomagolást lebontó boldog tulajdonost.
Reszelőzsírral?
Ok. Nem olvastam az utána írt kiegészítésedet. Így gyakorlatilag a TPI-be hiába nyomják a plusz olajat, a rendszer kikerüli az olajozást igénylő pontokat.
A forgattyús házba csöpögtetett olajjal oldoltták meg..
Azt idonkent zsirozni kell. Vagy esetleg faggyu.
Milyen mérési pontosságról beszéljünk, ha kopásról van szó? :)
Szerintem hengernél inkább 0.001-ed pontossággal kéne mérni, (már ha van aki képes ilyen pontosan mérni.)

Arra gondolok, hogy a gyárak nem adnak ki minden hengert ezredre pontosan ugyan olyan méretben (lehet a KTM igen, de a többieknél nem fogadnék rá nagy összegben)
A gépkönyvekben is csak 0.01-ad pontosságról beszélnek, ezt meg jó esetben első dugócserénél meg se lehet mérni, mert nem kopik ennyit.

Ha csak századokról beszélünk, lehet hogy jó a gyári adat, de csak lehet, nem tudom hányan méregetnek új alkatrészeket, mennyire 72.00 az az új henger és mennyire 71.9x az az új dugó

Nekem az a meglátásom, ha valaki kopás akar mérni, meg kell mérni a kiinduló állapotot is.
Ha hidegindítás előtt megbontod, olajfilmet találsz a fém felületeken. Jelen van a leállítás előtt bekerült olaj.
A hajtókar alsó és felső csapágy kenését, hogyan oldották meg?
Az olajat a felömlőbe nyomja, innen kerül az égéstérbe.. Nálunk is van a csapatba 4-5 tpi és ők nem öntenek olajat a tankba. Mind 100 óra fölött van, 1db, 150 óránál jár és eddig nincs gond.
A benzint az injektor ..közvetlenül az égéstérbe nyomja....De az olaj..az a szivócsonkba csöppen....amit a motor besziv...De alapjárat...vagy kis fordulaton...a kis szivóerö miatt...alig jut be valami olaj...és mikor inditasz...föleg hidegen...egy ideig nincs jelen olaj...Mint tudjuk...a legnagyobb kopás...mindig a hideg inditásnál lép fel...A csapatban...3db 19-es tpi van...mindenki rakja bele az olajat..és nincs semmi probléma...pedig az egyikben 90 óra körül van...ebböl 70 óra...verseny közben ment bele...
Tankba öntött olaj akart lenni.. De mondjuk a benzinre is igaz..
Az a különbség, hogy nálad a tankba öntött benzin a karbin kersztül, bejut a forgattyúsházba, míg a Tpi-nél nem. Ott csak az égéstérbe kerül az olaj..
Egy kevés olajat én is öntök a tankba. Tavaly jártam úgy elment a vizem , olyan forró volt a henger leolvadt róla a műanyag cső illetve a kuplungcső is eldurrant, de szerencsére a motor megúszta mert volt kenése
1:30 mèg egy cross ba is zúlzàs. Enduró ahol alig adsz gàzt bőven elèg 1:60 1:50
Fiúk belekóstoltak az extrem enduróba. Nincsenek hozzàszokva , hogy le kell szàllni..
én a betaba 1:30-at kevertem a tankba, amikor felforrt a vize akkor se ragadt meg. Láncfűrész és a fűkasza 1:30-cal évek óta megy pedig kínai retek. A ktm gyári beállítása lehet kb. 1:100-hoz.
Az mennyivel lesz pontosabb mint a gyári új adat?
Tudom, hogy nem a te véleményed. De szerintem a korábbi üzem olajfilmje megmarad végig a felületeken. Évekkel korábban leállított motort megbontva is megtalálható az olajfilm minden alkatrészen.

Nyilván a tulajdonos inkább többet ad a motorjának mindenből mint kevesebbet.

Ettől függetlenül az olajfilm fennállása nem az indítás után alakul ki, hanem az olajrészecskék kivállva a keverékéből megtapadak a fém részeken, összefüggő rétegként vándorol a betáplálástól az égéstérig.
Akik teszik bele a plusz olajat egyiknek sincs vele baja.
Szétszedni? Csak levette a rezot és belenézett.

A 0 órásról is el tudom képzelni, hogy lehúzzák a hengert, megmérni a kiinduló adatokat, hogy legyen viszonyítási alap, ha kopást akarnak mérni később.
és 5 óránál miért kellett szétszedni?! Olyan mint az aprilia ditech, 50ccm megy 80-90-et, közben eszik 2 litert, egy ideig, utána rémálom, és visszaalakítják karbisra, inkább tankolnak bele 4 litert.