A szocreálos korszakomban, akkor volt ilyen lerakódásosa dugótető, ha sok üzemanyagot, meg arol 2t-t kapott. Ezért következettem erre. De mindig tanul-tapasztal az ember, főleg amibe csak műkedvelő. -úgyhogy elfogadom az ellenkező véleményt helyesnek.
Az igaz,hogy nem csak az alapjaratot befojasolja a levego csavar a 2T nel..1/8 csavarast is siman erzel egy feljaroba,de az alapjaraton majdnem semmi sem valtozik,csak a motor vagy jobban veszi a lapot vagy doglosebben fojtva megy...ki mit szeret ugy varialja.
Szemely szerint en azt szeretem mikor se-se..szepen megy es nem is doglik de nem is idegbeteg...ezt beallitani azt jelenti,hogy mindenki kacagja,hogy ez megint csavargassa...na ez az amit egy tpinel nem kell majd,vagy nem kell mert azok jol mennek..jol fognak,de addig en allitom,ahogyan en akarom.Egyszer mar irtam,hogy sokat kell jatszani,hogy ra gyere mit is szeretsz es tud a motorod .
Hang alapjan csak azt tudod meg mondani korulbelolre,hogy szegeny-e vagy dus a keverek,de azt nem,hogy a feljaroba vagy egyenes pengetosbe mint viselkedik.Nekem volt olyan beallitas,hogy patakba tetsztett de feljaroba csak szoptam vele ahol kelett gazt huzni es tempoba rongyolni...igy is a 2T egy kompromisszumos dolog a powernyitas miatt is nehez karburalni,hogy fullon se maradjon szegeny..es persze karbi es karbi kozott is kulombseg van ,pont ugy mindt motor es motor kozott is ahogy Zsirnyo mondja,erre is volt kezzelfoghato testvermotor es total maskepp ment es total maskepp fogyasztott holott ugyan az evjarat es minden...
A jovo a TPI-e es sajnos ezzel a csavargatas varazsa is elmegy majd,mert ki szereti ugymond magara hangolni a paripat az neki all es hetekig babralja es jatszik vele,jobban kiismeri mindt az asszonyt 10 ev alatt,es maga utan varazsolja,de a Tpi koraba ez...hello.Persze jon egy olyan korszak,hogy majd a telefonrol eggyet huzol es alol nyomatekos patakra meg sarosba valova valik,vagy ha endurozni vagy ha palyara kell akkor oda,de hogy szarok mindt konstrukciok jo penzert az is tutifix
Ahogy leírtad így egészen más. 2t egy finom műszer, sok tényező befolyásolja működését. Elég ha nem gyári a légszűrő szivacs mert vastagabb., másik renzonator van feltéve, máshol tankol, gyertya hőérték,suber kopottsága és még egy csomó minden. Elhiszem hogy jól megy a Béta, Boba. Jó hangja van, terhelés alatt is. Ami az igazság, nincs 2 egyforma motor, karburátor. Ámen.
Azért én kiváncsi leszek egy TPI dugattyújára! Ha valaki 130-150 óra körül jár majd és cseréli ne felejtsen el képet rakni! Az egy ktm által beállitott keverékkel üzemel és gyanitom, hogy az is kokszos lesz, mert alapból szegény szerintem a gyári beállitás! Egy tpi-t sem hallottam még dúsan járni vagy darálni ha letekeri egy lassú szakasz után! Ugrik-forog rögtön!
Elég rég volt 2T mocim....de emlékszem bizonyos dolgokra.Pl....Ha az alapjàrati fuvókàt cseréltem az nem csak az alapjàratot befolyàsolta...Ha a tűn àllizottam .....az nem csak a közepes fordulaton volt màs.És ha a fő fuvókàt kicseréltem ...az nem csak a padló gàzt àllitotta. Minden módositàs? Mindenre hat egy kicsit....Amit mi keresünk: az a fúlünknek szép hang ami.a teljes fordulatszâm targomànyba egy egyenlestes teljestímény leadàst eredményez,elfogadható benzin fogyasztàs mellett.
Saját motoron próbáltam ki, amikor el volt dúsítva, mosott volt a tető, nem volt ilyen egybefüggő fekete az egész, amikor direkt szegényre karburáltam és utána néztem meg, akkor volt ilyen teljes terjedelmében "ráégett", aztán annak függvényében változott a "ráégés" átmérője ahogy változtattam a karburálást.
Ebből gondoltam amit írtam, persze ettől függetlenül bármi lehet az igazság.
Szerintem lehet állítani a levegőcsavarral is a motor nyomaték leadását is meg a fogyasztását is használat függően, hiszen megváltoztatja a benzin levegő arányát, ez által az égést, stb, amikor működésben van és beleszól a keverékbe. Szerintem, hangsúlyozom szerintem s most így gondolom, nem csak addig van működésben az alapjárati kör, míg hozzá nem nyúlsz a gázkarhoz, hanem utána is. Extrémben rengeteget motorozunk alapjárat közeli gázállás tartományban is, sokat vissza van engedve, majd ráhúzva a gáz, stb.
Sokat számít motorfék üzemben, amikor nagyobb fordulatról vissza van engedve a súber, vagy amikor gázt húzunk és átmenet van, vagy amikor terhelésen leesik a fordulat s általa a légsebesség, stb. Sok-sok tényező, amire mind hatással lehet.
Részemről elfogadom mindenki gondolatait/tapasztalatát, de mindet fenntartással kezelem, ezt már leírtam ezerszer csak ismételni tudom, amiket irkálok, azt senki ne vegye igaznak,
szerintem másét se kell, de érdemes rajtuk elgondolkodni.
Hangsúlyozom, nagyon nem értek hozzá még mindig, ehhez se...marha sok összefüggés van a karbiban/motorban, ha a részeket még csak csak értem is önállóan, akkor se tudok szart se az egészről az összefüggések megértésének hiányában.(magamról beszéltem)
A fő probléma sokszor a szavakkal/fogalmazással van, ki mit ért mögé, aki leírta, leírt-e mindent, amire gondolt, jól fogalmazott-e a másik tuti azt fogja e beleérteni, stb, rengeteg félreértés lehet belőle.
Én pont dúsnak látom -innen. (ahol a legtöbbet használja) Tele van korommal a dugattyú teteje, rossz az égés a hengerben. Valószínű, hogy az olaj minősége sem a legjobb. Persze lehet én látom rosszul.
Nah Feri tényleg. NE. most hagyd abba a mesélést! Ez a tekergetős sztorit felejtsd el. Nagyon sok titokmacska falja, amiket mondasz, amiket leírsz, és csak lerombolod ezzel azt amit eddig felépítettél. 1: nincs olyan hogy játszol a nyomatékkal vagy a teljesítménnyel, arra ott a csuklód! Nem lehet csavarhúzóval állítani, max gyújtás térképpel.... amit te akarsz bizonygatni hogy motorozás közben nyomatékot vagy takarékosságot állítasz, amit súbertűvel tudnád állítani.
2: a levegő / benzin keverék arányát nem tudod azzal a csavarral a karburátor oldalán szabályozni. Csak és kizárólag az alapjárat benzin/levegő arányát. Amikor hozzáérsz a gázkarhoz már nem az felel a keverékért. van egy remek ábra a karburátor működéséről.. Akinek volt/vagy van köze 2T motoroz tudja. Más kérdés hogy a képek alapján valóban szegénnyel jársz, ez megint csak orbitális hiba hogy nincs semmi korom. talán még az olaj is kevés. lehet megpolíroztad fotózáshoz, egy biztos nem jó hogy full steril.
http://youtu.be/-IG34GN_Cc8
http://youtu.be/ewEzN3alFn8;t=136s
Szemely szerint en azt szeretem mikor se-se..szepen megy es nem is doglik de nem is idegbeteg...ezt beallitani azt jelenti,hogy mindenki kacagja,hogy ez megint csavargassa...na ez az amit egy tpinel nem kell majd,vagy nem kell mert azok jol mennek..jol fognak,de addig en allitom,ahogyan en akarom.Egyszer mar irtam,hogy sokat kell jatszani,hogy ra gyere mit is szeretsz es tud a motorod .
Hang alapjan csak azt tudod meg mondani korulbelolre,hogy szegeny-e vagy dus a keverek,de azt nem,hogy a feljaroba vagy egyenes pengetosbe mint viselkedik.Nekem volt olyan beallitas,hogy patakba tetsztett de feljaroba csak szoptam vele ahol kelett gazt huzni es tempoba rongyolni...igy is a 2T egy kompromisszumos dolog a powernyitas miatt is nehez karburalni,hogy fullon se maradjon szegeny..es persze karbi es karbi kozott is kulombseg van ,pont ugy mindt motor es motor kozott is ahogy Zsirnyo mondja,erre is volt kezzelfoghato testvermotor es total maskepp ment es total maskepp fogyasztott holott ugyan az evjarat es minden...
A jovo a TPI-e es sajnos ezzel a csavargatas varazsa is elmegy majd,mert ki szereti ugymond magara hangolni a paripat az neki all es hetekig babralja es jatszik vele,jobban kiismeri mindt az asszonyt 10 ev alatt,es maga utan varazsolja,de a Tpi koraba ez...hello.Persze jon egy olyan korszak,hogy majd a telefonrol eggyet huzol es alol nyomatekos patakra meg sarosba valova valik,vagy ha endurozni vagy ha palyara kell akkor oda,de hogy szarok mindt konstrukciok jo penzert az is tutifix
Ebből gondoltam amit írtam, persze ettől függetlenül bármi lehet az igazság.
Sokat számít motorfék üzemben, amikor nagyobb fordulatról vissza van engedve a súber, vagy amikor gázt húzunk és átmenet van, vagy amikor terhelésen leesik a fordulat s általa a légsebesség, stb. Sok-sok tényező, amire mind hatással lehet.
Részemről elfogadom mindenki gondolatait/tapasztalatát, de mindet fenntartással kezelem, ezt már leírtam ezerszer csak ismételni tudom, amiket irkálok, azt senki ne vegye igaznak,
szerintem másét se kell, de érdemes rajtuk elgondolkodni.
Hangsúlyozom, nagyon nem értek hozzá még mindig, ehhez se...marha sok összefüggés van a karbiban/motorban, ha a részeket még csak csak értem is önállóan, akkor se tudok szart se az egészről az összefüggések megértésének hiányában.(magamról beszéltem)
A fő probléma sokszor a szavakkal/fogalmazással van, ki mit ért mögé, aki leírta, leírt-e mindent, amire gondolt, jól fogalmazott-e a másik tuti azt fogja e beleérteni, stb, rengeteg félreértés lehet belőle.
Csoki!
Te hogy látod, a Ferenc testvér dugójának a teteje, dús vagy szegény keverékre utal!
Mondjuk mindig jó motorjaid voltak, az kétségtelen!
2: a levegő / benzin keverék arányát nem tudod azzal a csavarral a karburátor oldalán szabályozni. Csak és kizárólag az alapjárat benzin/levegő arányát. Amikor hozzáérsz a gázkarhoz már nem az felel a keverékért. van egy remek ábra a karburátor működéséről.. Akinek volt/vagy van köze 2T motoroz tudja. Más kérdés hogy a képek alapján valóban szegénnyel jársz, ez megint csak orbitális hiba hogy nincs semmi korom. talán még az olaj is kevés. lehet megpolíroztad fotózáshoz, egy biztos nem jó hogy full steril.
Akit érdekel komolyan : http://gpracing.hu/index.php?o...