kész lett a fényképezőőm végre...1,5 évet porosodott mert szar volt
most menek érte...
legalább egy kis öröm a mai napban...
kell is mert eléggé kivagyok...tegnap szakítottam csajommal..több mint 8 hónap után...
tekerek egyet a hajógyárin szerintem..mármint biciklit(is)...kicsit szellőztetem a búrám
jaja és pont akkor mondták be a rádióba,hogy brutál meleg van meg mittomén mi és ne tartózkodjanak a napon 11 és 3 között
na mi 11 kor kezdtük és 3 ig nyomtuk
"Én is azért vettem 250-es 4T krosszt, mert 2T-ben már félősek voltak a 250-esek"
Ez a mondatom kicsit ellentmondásos lett.
Szóval azért vettem 4T krosszmotort, abból is a legkisebb köbcentiset, mert úgy éreztem, hogy még a relatíve nyugodtnak mondott 200-as kétütemű endurok is vaddisznók voltak nekem.
125-ös meg azért nem lett, mert akkorra már elcsábított a 4T motorok hangja és bár egy 125-ös 2T és 250-es 4T azonos lóerőt tud, mégis kevésbé agresszívabb a négyütemű motor.
Ezt persze nem ajnálhatom neked, mert ha huszonéves motoroban gondolkodsz, nyilván csak 2T jöhet szóba.
Én még a CRM-re se beszélnélek nagyon rá, a szavaidból úgy veszem ki, hogy semmi motoros előéleted nincs, így inkább kezdd a terepezést egy Yamaha DT-vel, vagy Honda MTX_szel.
Ezekkel sokat lehet esni, nem fogja sajnálni az ember, persze még többet fogsz állni mellette, míg szereled, de tanulómotornak jók lesznek...
Ha már a motorok termetéről esett szó, egy 450-es mx motor nagyobb vázzal rendelkezik, mint egy 125-250-es?
(ha pl. a YZ450F-et hasonlítom a YZ250F-hez ugyanabból az évjáratból, a 450-esen minden nagyobb?)
24 évesen eszedbe ne jusson 80-as motort venni. Ki is röhögnének.
125-ös 2T.
Én is azért vettem 250-es 4T krosszt, mert 2T-ben már félősek voltak a 250-esek. Persze mentem én már Superduke-kal is, de az ember az első lépcsőfokkal kezdje a motorozást.
A motor magasságától ne félj, nem tudom mennyire vagy motoros, volt-e már saját motorod, legalább Simson, de manapság még egy sportrobogóról sem nagyon ér le az ember lába.
Krosszmotornál meg egyenesen előny a nagy magasság.
Van ismerősöm, aki azt mondja, hogy csak emelvényről tud rászállni a DRZ-jére, leszállás meg úgy megy, hogy ledönti a motort a földre maga alól, mert nem ér le a lába nemhogy az egyik, de egyik sem, mégis úgy motorozik, hogy csak ámulom.
Vidd csak el azt az SX-et nyugodtan egy körre.
(soha nem felejtem el, mikor 16 éves Simsonhoz szokott fejemmel először vittem egy 250-es CR-t, de ha az ember tudja, hogy kell kupplungolni, akkor nem érheti baj)
Szia
Értelek,és nagyon köszönöm!
Igen,a józan ész azt diktálja hogy 125-öst kéne venni.
Ha sikerülne kipróbálnom egyet,vagy többet el tudnám dönteni,csak az ismerősi körömben senki sem foglalkozik ilyesmivel.
Más motorját meg nem szívesen zúznám meg ha nem muszáj:)
Szia, a többiekkel egyetemben arra bíztatlak,hogy ne vegyél 80-ast, 125-öst nyugodtan vehetsz. A magasságát majd megszokod.Nálad alacsonyabbak motoroznak 450-esekkel is...
Dugócsere amatőr szinten évente egyszer, amugy papiron 30 üzemóra,ami amatőrnél kitolható 10-20-al.
mi az hogy nem vagy valami tul magas a 173 centid-el, uhh ez nagyon ződ vot,
egy krossz motornál teljesen tök mindegy milyen magas a motor , vagy te mekkorára nöttél ,nem kell hogy leérjen rola a lábad,
egy csomo embert ismerek akik 160 centisek és ugy mennek pályán mint a mérgezett egér... ezért igazán nem kell 80 ccm-is motort venned.. hogy teli talpal tudj lábazni
hacsak nem vagy 24 évesen a 173 centidhez 40 kilo... akkor vedd meg bátran a 80-ast.
a másik ha már eleve parázol egy krosszmotortol,( a 125-el nem is mertél menni) meg a nagytermetű gépektöl, ahogy te fogalmaztál, akkor mi a fenének akarsz venni egyet?
esetleg ha kiprobálnál egy kölcsön motort hogy tetszik-e a dolog, rögtön kiderül mi a pálya....
Sziasztok!
Bocsi a sok kvesztcsönért:)
Az adatlapom anno kitöltöttem érdekes hogy nem mutat semmi érdemlegeset...:/
Egyébként 24 éves vagyok,csak parázok a nagy termetű gépektől,mert nem vagyok valami hű de magas(173cm),volt már a seggem alatt 125-ös sx (igaz nem mentem vele,nem mertem) és kényelmes volt,meg minden kézre esett,de a magasságuk mindig is riasztott.
Ezért nem szabad hosszú éveken át bmx-ezni...:)
Egyébként köszi a tanácsokat.
A motor egy Suzuki Rm lenne,azt hiszem 87-89 közötti évjárat.
Eléggé szervízigényes egy ilyen kis gép is. Mire idősek lesznek, a sok olcsó javítási kísérlettel szétfaragják a motort- nem mindig akarattal ugyan, de a lényegen nem változtat- "agyonszerelik".
Na az ilyet kell kerülni. Ezért bármennyire is olcsón veszel meg egy ilyen gépet, hamar oda kerülhetsz, hogy annyi pénzárt már kapsz egy újabbat, jobbat. Nézz meg minnél többet, hogy legyen viszonyítási alap.
papír adásvételi, oszt annyi.. kb. mint egy kerékpár esetében.
Olajból minnnél jobbat, 1:40 keverékkel elég. Benzin legalább 98as.
Krosszmotor esetében, mint forgalmi közlekedésben nem részt vehető jármű nem értem, milyen papírt adnál az esetleges rendőröknek.
Magát a származási helyet egy egyszerű adás-vételivel tudod igazolni, de sajnos én is hagytam már ott tuti motort azért, mert gyanús volt az eladó. Én mondjuk nem is az esetleges igazoltatástól tartottam, hanem attól, mi van, ha később továbbadom a motort és akkor derül ki, hogy valami lopott, akkor hozzám fognak jönni, hogy mi van.
Hány éves vagy egyébknét?
Mert ha nem 14, akkor szerintem nem érdemes 80-as motort venned, pláne, hogy azoknak a váza is, kereke is gyerekekhez méretezett. Ha ez te vagy, akkor hajrá.
Ha valójában nem is krosszmotorról van szó, hanem enduroról, pl. MTX 80, vagy DT80, akkor nem üzemórás motorról van szó.
Ezeknek egyébként 99%-ban már véres a nyaka, így egy új krosszmotor üzemórás fenntartási költségeinél számíthatunk bármikor egy esetleges motorgenerálra.
Egy ilyen motort 90%-ban hamis évjárattal árulnak. Én annak idején '84-es motort vettem úgy, hogy '94-esnek árulták.
Amíg nincs baja és nem kerül lényegesen többe a társainál ez nem jelent bajt, de ettől még kellemetlen, főleg, ha alkatrészt kell beszerezni hozzá.
A '80-as évekbeli olasz endurok még évjáraton belül is változtak, így nem kis feladat manapság megfelelő alkatrészt találni hozzájuk.
Olajat vehetsz bele full szintetikus Castrol TTS-t, vagy R2-t, vagy bármi hasonlót, kérdés, hogy ez akkor is megéri-e, ha az előző tulaja 10 évig 800 Ft-s Arolt kevert a benzinhez bele.
Egyébként helyes hozzáállás, hogy nem akarod az erdő lakóit risztgatni, de hacsak nem minden nap egy 500 négyzetméteres kaszálón fogsz rohangálni eszetlenül, akkor jó eséllyel soha, senki nem fog rádszólni.
Sziasztok!
Lehet hogy nem éppen a megfelelő topikban teszem fel a kérdésem,de itt viszonylag nagy a "forgalom",és ahogy olvastam,elég tapasztaltak vagytok hogy egy zöldfülűnek tanácsot adhassatok:)
Ha akartok...:)
A tárgyra térve,éppen most állok krosszgép vásárlása előtt( 80ccm),és az lenne a kérdésem,hogy milyen papírok után érdeklődjek az eladónál,melyek a létfontosságúak,vagy minek kell feltétlenül meglennie?
Fater azzal riogat hogy valami mindenképpen kell mert ha elkapnak a zsaruk a "legelőn",nagyon megüthetem a bokám (részben igaza is van).
Én elsősorban pályáznék vele,az már más kérdés hogy a környéken egyedül csobánkai lőtéren van olyan pálya ahol nem kötne belém senki a szórakozásom okán(tényleg,tudja valaki,hogy kik járnak oda?).
Az erdőbe nem szívesen mennék be,mert bár csábító,tisztelem a természetet,és az erdészek munkáját.
Még akkor is ha az emberi tényező mást mutat,és ott tennének nekem keresztbe ahol csak tudnak.
És még 1-2 technikai kérdést is feltennék ha megengeditek: mivel egy ekkora szöcske pörög mint a ringispil,kb mennyi üzemóránként számítsak az esetleges dugó,gyűrű,henger,csapágy mizériákra?
Illetve hogy Ti milyen olajat ajánlotok hozzá,és azt milyen arányban érdemes kevernem a benzinnel,ami az arany középút?
A moci egyébként kissé idős lenne,de ahogy mondani szokás,régi is csúnya is,de miénk.
Nagyon szépen megköszönöm előre is,ha pár szóban tudtok segíteni,hogy tisztábban lássak:)
Széles utat,ingyen benzint!
Én 10 év után már vágynék egy kis szabadságra,de engem nem akar otthagyni
most menek érte...
legalább egy kis öröm a mai napban...
kell is mert eléggé kivagyok...tegnap szakítottam csajommal..több mint 8 hónap után...
tekerek egyet a hajógyárin szerintem..mármint biciklit(is)...kicsit szellőztetem a búrám
na mi 11 kor kezdtük és 3 ig nyomtuk
Ez a mondatom kicsit ellentmondásos lett.
Szóval azért vettem 4T krosszmotort, abból is a legkisebb köbcentiset, mert úgy éreztem, hogy még a relatíve nyugodtnak mondott 200-as kétütemű endurok is vaddisznók voltak nekem.
125-ös meg azért nem lett, mert akkorra már elcsábított a 4T motorok hangja és bár egy 125-ös 2T és 250-es 4T azonos lóerőt tud, mégis kevésbé agresszívabb a négyütemű motor.
Ezt persze nem ajnálhatom neked, mert ha huszonéves motoroban gondolkodsz, nyilván csak 2T jöhet szóba.
Én még a CRM-re se beszélnélek nagyon rá, a szavaidból úgy veszem ki, hogy semmi motoros előéleted nincs, így inkább kezdd a terepezést egy Yamaha DT-vel, vagy Honda MTX_szel.
Ezekkel sokat lehet esni, nem fogja sajnálni az ember, persze még többet fogsz állni mellette, míg szereled, de tanulómotornak jók lesznek...
(ha pl. a YZ450F-et hasonlítom a YZ250F-hez ugyanabból az évjáratból, a 450-esen minden nagyobb?)
24 évesen eszedbe ne jusson 80-as motort venni. Ki is röhögnének.
125-ös 2T.
Én is azért vettem 250-es 4T krosszt, mert 2T-ben már félősek voltak a 250-esek. Persze mentem én már Superduke-kal is, de az ember az első lépcsőfokkal kezdje a motorozást.
A motor magasságától ne félj, nem tudom mennyire vagy motoros, volt-e már saját motorod, legalább Simson, de manapság még egy sportrobogóról sem nagyon ér le az ember lába.
Krosszmotornál meg egyenesen előny a nagy magasság.
Van ismerősöm, aki azt mondja, hogy csak emelvényről tud rászállni a DRZ-jére, leszállás meg úgy megy, hogy ledönti a motort a földre maga alól, mert nem ér le a lába nemhogy az egyik, de egyik sem, mégis úgy motorozik, hogy csak ámulom.
Vidd csak el azt az SX-et nyugodtan egy körre.
(soha nem felejtem el, mikor 16 éves Simsonhoz szokott fejemmel először vittem egy 250-es CR-t, de ha az ember tudja, hogy kell kupplungolni, akkor nem érheti baj)
Értelek,és nagyon köszönöm!
Igen,a józan ész azt diktálja hogy 125-öst kéne venni.
Ha sikerülne kipróbálnom egyet,vagy többet el tudnám dönteni,csak az ismerősi körömben senki sem foglalkozik ilyesmivel.
Más motorját meg nem szívesen zúznám meg ha nem muszáj:)
valaki járt már igy, vagy bennem van a hiba...?
Dugócsere amatőr szinten évente egyszer, amugy papiron 30 üzemóra,ami amatőrnél kitolható 10-20-al.
mi az hogy nem vagy valami tul magas a 173 centid-el, uhh ez nagyon ződ vot,
egy krossz motornál teljesen tök mindegy milyen magas a motor , vagy te mekkorára nöttél ,nem kell hogy leérjen rola a lábad,
egy csomo embert ismerek akik 160 centisek és ugy mennek pályán mint a mérgezett egér... ezért igazán nem kell 80 ccm-is motort venned.. hogy teli talpal tudj lábazni
hacsak nem vagy 24 évesen a 173 centidhez 40 kilo... akkor vedd meg bátran a 80-ast.
a másik ha már eleve parázol egy krosszmotortol,( a 125-el nem is mertél menni) meg a nagytermetű gépektöl, ahogy te fogalmaztál, akkor mi a fenének akarsz venni egyet?
esetleg ha kiprobálnál egy kölcsön motort hogy tetszik-e a dolog, rögtön kiderül mi a pálya....
Bocsi a sok kvesztcsönért:)
Az adatlapom anno kitöltöttem érdekes hogy nem mutat semmi érdemlegeset...:/
Egyébként 24 éves vagyok,csak parázok a nagy termetű gépektől,mert nem vagyok valami hű de magas(173cm),volt már a seggem alatt 125-ös sx (igaz nem mentem vele,nem mertem) és kényelmes volt,meg minden kézre esett,de a magasságuk mindig is riasztott.
Ezért nem szabad hosszú éveken át bmx-ezni...:)
Egyébként köszi a tanácsokat.
A motor egy Suzuki Rm lenne,azt hiszem 87-89 közötti évjárat.
Eléggé szervízigényes egy ilyen kis gép is. Mire idősek lesznek, a sok olcsó javítási kísérlettel szétfaragják a motort- nem mindig akarattal ugyan, de a lényegen nem változtat- "agyonszerelik".
Na az ilyet kell kerülni. Ezért bármennyire is olcsón veszel meg egy ilyen gépet, hamar oda kerülhetsz, hogy annyi pénzárt már kapsz egy újabbat, jobbat. Nézz meg minnél többet, hogy legyen viszonyítási alap.
papír adásvételi, oszt annyi.. kb. mint egy kerékpár esetében.
Olajból minnnél jobbat, 1:40 keverékkel elég. Benzin legalább 98as.
Ez az én véleményem. Mindjárt jönnek a többiek
Magát a származási helyet egy egyszerű adás-vételivel tudod igazolni, de sajnos én is hagytam már ott tuti motort azért, mert gyanús volt az eladó. Én mondjuk nem is az esetleges igazoltatástól tartottam, hanem attól, mi van, ha később továbbadom a motort és akkor derül ki, hogy valami lopott, akkor hozzám fognak jönni, hogy mi van.
Hány éves vagy egyébknét?
Mert ha nem 14, akkor szerintem nem érdemes 80-as motort venned, pláne, hogy azoknak a váza is, kereke is gyerekekhez méretezett. Ha ez te vagy, akkor hajrá.
Ha valójában nem is krosszmotorról van szó, hanem enduroról, pl. MTX 80, vagy DT80, akkor nem üzemórás motorról van szó.
Ezeknek egyébként 99%-ban már véres a nyaka, így egy új krosszmotor üzemórás fenntartási költségeinél számíthatunk bármikor egy esetleges motorgenerálra.
Egy ilyen motort 90%-ban hamis évjárattal árulnak. Én annak idején '84-es motort vettem úgy, hogy '94-esnek árulták.
Amíg nincs baja és nem kerül lényegesen többe a társainál ez nem jelent bajt, de ettől még kellemetlen, főleg, ha alkatrészt kell beszerezni hozzá.
A '80-as évekbeli olasz endurok még évjáraton belül is változtak, így nem kis feladat manapság megfelelő alkatrészt találni hozzájuk.
Olajat vehetsz bele full szintetikus Castrol TTS-t, vagy R2-t, vagy bármi hasonlót, kérdés, hogy ez akkor is megéri-e, ha az előző tulaja 10 évig 800 Ft-s Arolt kevert a benzinhez bele.
Egyébként helyes hozzáállás, hogy nem akarod az erdő lakóit risztgatni, de hacsak nem minden nap egy 500 négyzetméteres kaszálón fogsz rohangálni eszetlenül, akkor jó eséllyel soha, senki nem fog rádszólni.
Lehet hogy nem éppen a megfelelő topikban teszem fel a kérdésem,de itt viszonylag nagy a "forgalom",és ahogy olvastam,elég tapasztaltak vagytok hogy egy zöldfülűnek tanácsot adhassatok:)
Ha akartok...:)
A tárgyra térve,éppen most állok krosszgép vásárlása előtt( 80ccm),és az lenne a kérdésem,hogy milyen papírok után érdeklődjek az eladónál,melyek a létfontosságúak,vagy minek kell feltétlenül meglennie?
Fater azzal riogat hogy valami mindenképpen kell mert ha elkapnak a zsaruk a "legelőn",nagyon megüthetem a bokám (részben igaza is van).
Én elsősorban pályáznék vele,az már más kérdés hogy a környéken egyedül csobánkai lőtéren van olyan pálya ahol nem kötne belém senki a szórakozásom okán(tényleg,tudja valaki,hogy kik járnak oda?).
Az erdőbe nem szívesen mennék be,mert bár csábító,tisztelem a természetet,és az erdészek munkáját.
Még akkor is ha az emberi tényező mást mutat,és ott tennének nekem keresztbe ahol csak tudnak.
És még 1-2 technikai kérdést is feltennék ha megengeditek: mivel egy ekkora szöcske pörög mint a ringispil,kb mennyi üzemóránként számítsak az esetleges dugó,gyűrű,henger,csapágy mizériákra?
Illetve hogy Ti milyen olajat ajánlotok hozzá,és azt milyen arányban érdemes kevernem a benzinnel,ami az arany középút?
A moci egyébként kissé idős lenne,de ahogy mondani szokás,régi is csúnya is,de miénk.
Nagyon szépen megköszönöm előre is,ha pár szóban tudtok segíteni,hogy tisztábban lássak:)
Széles utat,ingyen benzint!
Mondjuk.. amikor együtt voltunk Csolnokon, júli mittoménmikor.. 11kor láttunk neki a menésnek.. na akkor meleg volt
18 fok,egész nap tűzőő nap