Amíg Veszprém (meg már a legtöbb város) sétálóutcáján több a kínai bolt,mint a lámpaoszlop,addig itt nem lesz fellendülés! Valami okos büntetővámot kéne kiszabni a kinai gagyikra
Amúgy én ha valamin meglátom,hogy made in china,már fordulok is el.Tönkretesznek mindenkit a sárgák.
Az óvodákban 10 gyerek közül minimum 2 sárga! Lassan kisebbség leszünka saját országunkban.
1, Egyetértek, nem a múltból kell élni.
2, Legyünk már egy kicsit büszkébbek akár európai szinten is, nehogy már európában ne tudjanak olyan motort csinálni mint távolkeleten....
3, Az meg nem igaz hogy le vagyunk körözve technikailag, csak a japók olcsóbban bele tudják rakni azt a műszaki tartalmat amit az európai gyártók sokkal drágábban.
4, Vegyetek európai, neadjisten magyar termékeket, akkor meg mi fogjuk lekörözni ázsiát.
Kösz a szót.
1: Tök mindegy ki mikor kezdte, ma már talán nem ez a lényeg. De tisztelet az úttörőknek.
2: Ide ne írjon senki semmit, mert ez a pirosaké! Hacsak nem dicsérni akarod őket.
3: A 916 anno a leg kényelmetlenebb motor volt, igaz a leg szebb is. Ennyit a harmóniáról.
4: Nem vitázni akarok, mert már beleuntam a kőfejüek győzködésébe.
5:
Ha rám gondolsz nem vagyok japánimádó,mint az első hozzászólásom első sora is mutatja.
Sőt nem kedvelem őket a kínaiakkal egyetemben.Ha a ducati olcsóbb lenne,nekem se suzukim lenne.
Biztos van olyan is amit japán talált fel először(pl a harcművészetet ),de nem erről szól ez a topik.Meg a "vita" se erről ment.
Azt mindenki tudja,hogy európában indult meg az iparosítás,az ipari forradalommal.Nem hiába nevezik európát öreg kontinensnek.
De sajna a japók igen erősen lekőröztek minket.Nem a múltban kellene élni!
Nem a Suzuki vs Ducati vitát akarom eldönteni, inkább európa becsületét próbálom védeni a japánimádattal szemben (nem tudom megérteni ezt a fétisszerű japánimádatot...)
"Suzuki: gyáralapítás 1909-szövőszék első motor 1951"
ellenben euróbápan:
1733. szövőgép, feltalálálója egy angol úriember, John Kay (angol) -- Ekkor a japánok olajban főzték meg a turistákat
1799. mechanikus szövőgép
1805. lyukkártyás vezérlésű (!) automata szövőgép Jacquard -- 104 év alatt sikerül lekoppintani és legyártani ezt Suzuki úrnak ( de lehet hogy nem is volt lyukkártyás a japán változat )
A rádiót meg állítólag három ember is feltalálta nagyjából egyidőben de mind európai volt...
1926 gyáralapítás Radio Brevetti Ducati in Bologna
1946 első motor mely bármilyen kerékpára felszerelhető
1954 már verseny motorokat gyárt és saját csapata van, amely nagyából mindent megnyer http://www.ducati.com/heritage
üdv.
Ez olvasható a ducati.hu-n. Akkor picit hiányos a hivatalos honlap.
A Márka - Egy legenda születése...1926-ban a Ducati család és más bolognai befektetők megalapították a Societá Radio Brevetti Ducati in Bologna céget. Céljuk Adriano Ducati szabadalmain alapuló ipari alkatrészek gyártása volt a rádiók növekvő piacára. Első termékük, a Manens rádiókészülék kondenzátor, amit gyorsan újabb gyártmányok követtek, melyek az egész világon hihetetlen sikert arattak. A cég óriási lépésekben terjeszkedett és a nemzetközi ipari közösség tiszteletét is kivívta magának.
1935 június elsején tették le Borgo Panigale-ban a gyár alapkövét. Az új komplexum egy elképesztően modern és ambiciózus projekt volt, Bologna-ban egy ipari és műszak centrum létesítésének céljával. Ez idő alatt a Ducati iparág tovább fejlődött külföldön. Londonban, Párizsban, New Yorkban, Sydneyben és Caracasban is nyitott képviseleteket, közvetlen szervizt és támogatást biztosítva a vevőknek a világ főbb piacain.
A második világháború nagyon kemény volt a Ducati számára: a Borgo Panigale-i gyárakat 1944-ben teljesen megsemmisítették. A Ducati testvérek azonban szerencsére tanulással és új termékek tervezésével töltötték a háború éveit, amiket a világpiacon a konfliktus befejeztével mutattak be.
1952-ben született meg a futurisztikus Cruiser 175 cm3-es modell, ami elektromos önindítóval és automata sebességváltóval rendelkezett. 1953-ban pedig a Ducati bemutatta a gazdaságos és spártai 98 cm3-es modellt, ami hamarosan 125 cm3-es lett.
1964-ben a cég 250 cm3-es modellje csatlakozott a kereskedelemben lévő egyhengeresek tekintélyes táborához, kiegészítve a Diana, a Monza, az Aurea és a későbbi GP típusokat, amik az akkoriban kivételes 150 km/h körüli sebességre voltak képesek. Ez a modell közvetlenül befolyásolta az összes későbbi egyhengerest a híres 250, 350 és 450 cm3 "Scrambler" megszületéséig. Az 1964-es 250 Mach pedig - ami képes volt 150 km/h fölötti sebességekre is - az egész világon elnyerte a sportrajongók elismerését.
1972-ben - miután a hatvanas évek elején a Scrambler-rel Amerikában is sikert értek el - a Ducati az olasz piacon is megpróbálkozott ugyanezzel a módszerrel. Óriási erdményeket értek el vele, legfőképpen a 450-es modellel. Az hatvanas évek vége egybevágott a maxibike-ok berobbanásával. Taglioni mérnök pedig megint csak győztes fegyverrel látta el a Ducati-t. 1972 április 23-án az Imola 200 Mérföld-ön való részvétellel a Ducati visszatért a versenyzéshez az új kéthengeres 750-essel. A motorokat Paul Smart-ra és Bruno Spaggiari-ra bízták, akik az első két helyen fejezték be a versenyt. Így a kivételes 750 Supersport látványos válasz volt erre a versenyre a Ducati részéről.
1983-ban Claudio és Gianfranco Castiglioni vásárolták meg a Ducati-t, ami ezáltal a Cagiva Group részévé vált. A menedzsment cseréjével a Ducati két, motor és versenyőrült kezébe került, akik hozzásegítették a céget a Superbike korszak diadalához.
1993-ban az argentin Miguel Galuzzi fejében megszületett a Monster ötlete. Egy lelkes rajongó, akinek a szemei előtt egy igazán egyedülálló Ducati jelent meg. A motort lemeztelenítették, minden kevésbé lényeges alkatrésztől megszabadították. A szabadidőmotor kategóriájának egy teljesen egyedi interpretációját testesítette meg, ami hihetetlen gyorsan legendává vált.
A Ducati komoly sport tradíciói a 916-os megszületésével folytatódtak 1994-ben. Ez megint csak egy Ducati inspirációból lett lázadás volt, most a magas teljesítményű motorok kategóriájában. A 916-tal a technológia és a stílus, a teljesítmény és a szimmetria még magasabb szinteket ért el. A Ducatinak újra sikerült a forma és a funkció, a logika és az érzelmek tökéletes harmóniában való megteremtése. A 916-ot az Év Motorjának választotta a világ összes tekintélyesebb motormagazinja. A Supermono, a motortörténelemben a motordesign egyik legkimagaslóbb példája is nagy sikereket ért el ekkortájt.
A japánok sokat fejlődtek elektronikában az kétségtelen, de a Ducati már az 1900as évek eljén rádióalkatrészek gyártásával foglalkozott, amikor a japánok még fakarddal ütötték egymás hátát...
Hagyd rá Dávid látod valaki azthiszi h vett egy Fz6-ot és megvette a világ legkirályabb motorját aztán beáll fikázni a Ducatit teljesen értelmetlen hülyeségekkel amivel csak magát írja le és műveletlenségét, szűk látókörét igazolja! Ez gáz és nagyon sok ilyen ember van sajnos
Azt az "ultramodern csörgő zörgő" kuplungot használják még mindig motogp-pen. Lehet, hogy mégsem olyan szar nemgondolod? Másrészt szerintem nagyon széphangja van a szárazkuplungnak.
Igen létezik látom világít a negró a szádban a sötétségtől! Biztos hallottad h a 156-os Alfa elektronikáját a Bosch cég szállította! Ezért volt a sok probléma vele. és nem azért volt szar mert Olasz hanem a Német elektronika miatt. A 159 esetében már Marelli elektronikát kapott az autó. A minőségi javulást még senki nem cáfolta és kérdőjelezte meg! Ennyit a berögzött baromságokról!
Amúgy én ha valamin meglátom,hogy made in china,már fordulok is el.Tönkretesznek mindenkit a sárgák.
Az óvodákban 10 gyerek közül minimum 2 sárga! Lassan kisebbség leszünka saját országunkban.
2, Legyünk már egy kicsit büszkébbek akár európai szinten is, nehogy már európában ne tudjanak olyan motort csinálni mint távolkeleten....
3, Az meg nem igaz hogy le vagyunk körözve technikailag, csak a japók olcsóbban bele tudják rakni azt a műszaki tartalmat amit az európai gyártók sokkal drágábban.
4, Vegyetek európai, neadjisten magyar termékeket, akkor meg mi fogjuk lekörözni ázsiát.
1: Tök mindegy ki mikor kezdte, ma már talán nem ez a lényeg. De tisztelet az úttörőknek.
2: Ide ne írjon senki semmit, mert ez a pirosaké! Hacsak nem dicsérni akarod őket.
3: A 916 anno a leg kényelmetlenebb motor volt, igaz a leg szebb is. Ennyit a harmóniáról.
4: Nem vitázni akarok, mert már beleuntam a kőfejüek győzködésébe.
5:
Sőt nem kedvelem őket a kínaiakkal egyetemben.Ha a ducati olcsóbb lenne,nekem se suzukim lenne.
Biztos van olyan is amit japán talált fel először(pl a harcművészetet ),de nem erről szól ez a topik.Meg a "vita" se erről ment.
Azt mindenki tudja,hogy európában indult meg az iparosítás,az ipari forradalommal.Nem hiába nevezik európát öreg kontinensnek.
De sajna a japók igen erősen lekőröztek minket.Nem a múltban kellene élni!
"Suzuki: gyáralapítás 1909-szövőszék első motor 1951"
ellenben euróbápan:
1733. szövőgép, feltalálálója egy angol úriember, John Kay (angol) -- Ekkor a japánok olajban főzték meg a turistákat
1799. mechanikus szövőgép
1805. lyukkártyás vezérlésű (!) automata szövőgép Jacquard -- 104 év alatt sikerül lekoppintani és legyártani ezt Suzuki úrnak ( de lehet hogy nem is volt lyukkártyás a japán változat )
A rádiót meg állítólag három ember is feltalálta nagyjából egyidőben de mind európai volt...
Annyira jó vitatkozni
Akkor is Mr Suzuki előbb csinált szövőszéket,mint a duci rádiót!
Nem megkövezni! További szép szócsatákat Rajmunddal.
1926 gyáralapítás Radio Brevetti Ducati in Bologna
1946 első motor mely bármilyen kerékpára felszerelhető
1954 már verseny motorokat gyárt és saját csapata van, amely nagyából mindent megnyer
http://www.ducati.com/heritage
üdv.
A Márka - Egy legenda születése...1926-ban a Ducati család és más bolognai befektetők megalapították a Societá Radio Brevetti Ducati in Bologna céget. Céljuk Adriano Ducati szabadalmain alapuló ipari alkatrészek gyártása volt a rádiók növekvő piacára. Első termékük, a Manens rádiókészülék kondenzátor, amit gyorsan újabb gyártmányok követtek, melyek az egész világon hihetetlen sikert arattak. A cég óriási lépésekben terjeszkedett és a nemzetközi ipari közösség tiszteletét is kivívta magának.
1935 június elsején tették le Borgo Panigale-ban a gyár alapkövét. Az új komplexum egy elképesztően modern és ambiciózus projekt volt, Bologna-ban egy ipari és műszak centrum létesítésének céljával. Ez idő alatt a Ducati iparág tovább fejlődött külföldön. Londonban, Párizsban, New Yorkban, Sydneyben és Caracasban is nyitott képviseleteket, közvetlen szervizt és támogatást biztosítva a vevőknek a világ főbb piacain.
A második világháború nagyon kemény volt a Ducati számára: a Borgo Panigale-i gyárakat 1944-ben teljesen megsemmisítették. A Ducati testvérek azonban szerencsére tanulással és új termékek tervezésével töltötték a háború éveit, amiket a világpiacon a konfliktus befejeztével mutattak be.
1952-ben született meg a futurisztikus Cruiser 175 cm3-es modell, ami elektromos önindítóval és automata sebességváltóval rendelkezett. 1953-ban pedig a Ducati bemutatta a gazdaságos és spártai 98 cm3-es modellt, ami hamarosan 125 cm3-es lett.
1964-ben a cég 250 cm3-es modellje csatlakozott a kereskedelemben lévő egyhengeresek tekintélyes táborához, kiegészítve a Diana, a Monza, az Aurea és a későbbi GP típusokat, amik az akkoriban kivételes 150 km/h körüli sebességre voltak képesek. Ez a modell közvetlenül befolyásolta az összes későbbi egyhengerest a híres 250, 350 és 450 cm3 "Scrambler" megszületéséig. Az 1964-es 250 Mach pedig - ami képes volt 150 km/h fölötti sebességekre is - az egész világon elnyerte a sportrajongók elismerését.
1972-ben - miután a hatvanas évek elején a Scrambler-rel Amerikában is sikert értek el - a Ducati az olasz piacon is megpróbálkozott ugyanezzel a módszerrel. Óriási erdményeket értek el vele, legfőképpen a 450-es modellel. Az hatvanas évek vége egybevágott a maxibike-ok berobbanásával. Taglioni mérnök pedig megint csak győztes fegyverrel látta el a Ducati-t. 1972 április 23-án az Imola 200 Mérföld-ön való részvétellel a Ducati visszatért a versenyzéshez az új kéthengeres 750-essel. A motorokat Paul Smart-ra és Bruno Spaggiari-ra bízták, akik az első két helyen fejezték be a versenyt. Így a kivételes 750 Supersport látványos válasz volt erre a versenyre a Ducati részéről.
1983-ban Claudio és Gianfranco Castiglioni vásárolták meg a Ducati-t, ami ezáltal a Cagiva Group részévé vált. A menedzsment cseréjével a Ducati két, motor és versenyőrült kezébe került, akik hozzásegítették a céget a Superbike korszak diadalához.
1993-ban az argentin Miguel Galuzzi fejében megszületett a Monster ötlete. Egy lelkes rajongó, akinek a szemei előtt egy igazán egyedülálló Ducati jelent meg. A motort lemeztelenítették, minden kevésbé lényeges alkatrésztől megszabadították. A szabadidőmotor kategóriájának egy teljesen egyedi interpretációját testesítette meg, ami hihetetlen gyorsan legendává vált.
A Ducati komoly sport tradíciói a 916-os megszületésével folytatódtak 1994-ben. Ez megint csak egy Ducati inspirációból lett lázadás volt, most a magas teljesítményű motorok kategóriájában. A 916-tal a technológia és a stílus, a teljesítmény és a szimmetria még magasabb szinteket ért el. A Ducatinak újra sikerült a forma és a funkció, a logika és az érzelmek tökéletes harmóniában való megteremtése. A 916-ot az Év Motorjának választotta a világ összes tekintélyesebb motormagazinja. A Supermono, a motortörténelemben a motordesign egyik legkimagaslóbb példája is nagy sikereket ért el ekkortájt.
A Ducati 1946 ban kezdett motorkerékpárt gyártani, Cucciolo néven, a piacon egyedüliként 4ütemű motorral.
Lényeg,hogy megvagy
Off kikapcs.
Téged is látni? Minden ok?
Pár adat a rádió vs fakard témához (abszolute nem idevágó,de volt itt már annyi baromság )
Suzuki: gyáralapítás 1909-szövőszék első motor 1951
Ducati : gyáralapítás 1926-rádió első motor 1952
kawasaki: első motor 1952
Yamaha: első motor 1955
És akinek a suzukit köszönhetjük:
Suzuki san!