Ilyet nem hiszem hogy kérdeztem , mivel 190-es van rajta most , és az elődje is 190-est koptatott Metzeler K3-akkal járok már régóta ! Nagyon sok fórumon tettem fel a kérdést nem csak a sportmotoron ! De mind 1 is ! Annak az embernek megköszöntem aki leírta véleményét , es tényleg használt 200-ast ! 😉
Visszakerestem, 2022. augusztus 30 tájékán volt ez a téma az üzenőfalon. Nem lettél leidiótázva sem elégetve, maximum egyszer félreértve, amikor azt kérdezted, hogy a 150 körüli gumival jobban kanyarodik-e, mint a 200-assal. Ott félreérthető volt, hogy te tulképp 50mm-rel szélesebbet akarsz feltenni - holott nem, de ez csak a környező többi hozzászólásból lett egyértelmű.
Sőt, a motorgumis topikban konkrétan egy szó nem sok, annyi választ sem kaptál.
"Nem az a lényeg, hogy mit mondanak, hanem, hogy ki mondja!" A mátrai parkolóban és a facebook-on lehet pro és kontra a levegőbe szájkaratézni, de a lényeg, hogy mit lehet gyári dokumentummal alátámasztani (esetleg mellé saját tapasztalat), ezért fontos (pl. számomra) a hitelesség. Olyan sok az infó, hogy nem várható el mindenkitől, hogy képben legyen egy-egy típussal kapcsolatban és a fejlődés is hoz magával változókat, amiket el kell fogadni a felhasználónak (Ha elakarja, ha nem. A gyártó okosabb). Ismételten egy konkrét példa időrendben (az elmúlt kb. 20 évet nézve): Dunlop slick esetében 6,0"-ra (zárójelben a valós szélesség mm/valós átmérő mm) 180/55 (180/649), 195/70 (185/656), 195/65 (191/656), 205/60 (202/662), 200/70 (194/670). A kételkedők a felsorolt méretek közül egyiket sem tennék fel 6,0"-ra, mert nem 190-es!? 😂 Csak költői kérdés.
Amikor én kerestem 200-as tapasztalatokat , majdnem elégettek , hogy hova akarok 200-ast , mikor 190 a gyári ! Na mikor mondtam hogy 6"-os a felni , és méret szerint felmehetne rá a 200-as , na akkor voltam én minden IS ! De azért volt egyvalaki aki használ 200-ast és megosztotta velem a tapasztalatait , a többieknek csak idióta voltam ! 😉
Alapesetben jól gondolod, hogy a 6,0"-os kerékre 200-as gumi kell(ene), de manapság a motorok LE-jének fejlődésével és az ezzel párhuzamos gumifejlődéssel ez nem minden esetben van így. Mindenkinek azt mondom, hogy a márkánként más és más a fejlesztői gondolkodás, ezért a gyártói adatbázisból hozzá lehet jutni a megfelelő infóhoz. Két szélsőséges példa: a Bridgestone 200/55 ZR17 Battlax R11R-je 5,5"-re is használható, vagy a Pirelli Diablo Supercorsa 180/60 ZR17-ese 6,0"-ra is használható. A nyomásértékkel hasonló a helyzet, ne a Ducati "kézikönyvét" vedd készpénznek, hanem a kiválasztott gumimárka és típus fejlesztésének megfelelő paramétert! Ha már Ducati, vélhetően Pirelli Diablo Supercorsa SP van rajta, abba (utcán és pályán is) elöl nem célszerű 2,3 bar üzem-meleg érték alá menni (2,3-2,5 bar az üzem-meleg értékhatár). Hátul versenypályán 1,65-1,9 bar üzem-meleg érték között, utcán 1,9-2,3 bar üzem-meleg érték között kell keresgélni az egyéni igényeknek, egyedi terhelésnek (lassú vagy gyors motoros, 1 vagy 2 személy), és a külső körülményeknek (nem mindegy, hogy 15 fokos vagy 50 fokos az aszfalt) megfelelően. Remélem segítettem.
Sziasztok!
1098S mocit keresek megvételre utcai használatra nagyjából utcai használatból, lehetőleg sport kidörrentőkkel (az sem baj ha rendszer van rajta), többi extra lényegtelen. Nyugdíjazott pályagép nem érdekel. A hirdetési oldalakat persze figyelem, de ha valaki tud egyet, vagy megválna a sajátjától és nincs hirdetve akkor kérem szóljon: w1ll1@freemail.hu; 06harminc85966nyolc2
Köszönöm, Vili
Sziasztok !
1199-es Tulajokat kérdezném utcán használt guminyomás értékéről , mivel a könyvében szokatlan adatokat találtam.
elöl 2.1 bar hátul 2.2 bar. ilyen alacsony első nyomást még nem láttam. Kicsit szkeptikus vagyok , mert a hátsó felnire 5,5 coll-t irnak
miközben 200-as gumihoz mindig 6-coll-os felni van , természetesen ezen is.
A 1299 ami igen közel áll hozzá , már egész más fordított értékeket adnak : elöl 2.3 bar hátul 2.1 bar ( itt már megadnak 2 személyes adatokat is , elöl 2.5 bar hátul 2.9 bar, sőt pálya értékeket is elöl 2.3 bar hátul 1.8 bar természetesen pirelli gumival )
Ami nagyon érdekes , hogy a V4-hez ami azért egészen más típus ugyan ezeket az értékeket adják meg mint a 1299-hez !
Nem értem a dolgot, ezért kiváncsi vagyok ki mit használ !?
Köszönöm
Szia!
Amit szívatónak hívunk kis kar azt nyugodtan pöccintsd meg magad felé picit emelve az alapjárati fordulatot. (1000es fordulat felett legyen picivel) Az csak simán olyan mintha belenyúlnál a gázkarba, mert ugye nem szívató. Míg hidegebb még a motor én is szoktam vele picit emelni a fordulaton, szerelőm tanácsára. De ha neked melegen is ezer alatt van akkor hagyhatod azon az álláson nyugodtan.
Sziasztok. Lenne egy olyan kérdésem hogy egy Ducati 749 Dark (2004) motoron hogyan tudnék az alapjáraton egy picit emelni. Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok. Kawasaki z750 el gurulok, egy 2009es példánnyal, de nagyon erősen gondolkodom a cserén, mi máson mint a jó öreg olaszon a Ducatin. Kettő motor keltette fel az érdeklődésem, de sajnos nem igen találok rólluk semmit, a megbízhatóság, tipushibak érdekelnének leginkább. Ducati hypermotard 796 és Ducati 848 evo személyében testesulne meg az elképzelésem. Köszönöm szépen, aki segít, és még ossza velem a tapasztalatait. Széles utat :)
Ritka portéka ha véletlen felbukkan rácsapnak azonnal. Kintről keress 40-50 papír között talász fényezetlent. Oemen meg a gyári fényezésű majd egy 100as.
Sőt, a motorgumis topikban konkrétan egy szó nem sok, annyi választ sem kaptál.
1098S mocit keresek megvételre utcai használatra nagyjából utcai használatból, lehetőleg sport kidörrentőkkel (az sem baj ha rendszer van rajta), többi extra lényegtelen. Nyugdíjazott pályagép nem érdekel. A hirdetési oldalakat persze figyelem, de ha valaki tud egyet, vagy megválna a sajátjától és nincs hirdetve akkor kérem szóljon: w1ll1@freemail.hu; 06harminc85966nyolc2
Köszönöm, Vili
1199-es Tulajokat kérdezném utcán használt guminyomás értékéről , mivel a könyvében szokatlan adatokat találtam.
elöl 2.1 bar hátul 2.2 bar. ilyen alacsony első nyomást még nem láttam. Kicsit szkeptikus vagyok , mert a hátsó felnire 5,5 coll-t irnak
miközben 200-as gumihoz mindig 6-coll-os felni van , természetesen ezen is.
A 1299 ami igen közel áll hozzá , már egész más fordított értékeket adnak : elöl 2.3 bar hátul 2.1 bar ( itt már megadnak 2 személyes adatokat is , elöl 2.5 bar hátul 2.9 bar, sőt pálya értékeket is elöl 2.3 bar hátul 1.8 bar természetesen pirelli gumival )
Ami nagyon érdekes , hogy a V4-hez ami azért egészen más típus ugyan ezeket az értékeket adják meg mint a 1299-hez !
Nem értem a dolgot, ezért kiváncsi vagyok ki mit használ !?
Köszönöm
https://forum.ducatiklub.hu/
Segítőkészek az ottaniak nagyon.
Amit szívatónak hívunk kis kar azt nyugodtan pöccintsd meg magad felé picit emelve az alapjárati fordulatot. (1000es fordulat felett legyen picivel) Az csak simán olyan mintha belenyúlnál a gázkarba, mert ugye nem szívató. Míg hidegebb még a motor én is szoktam vele picit emelni a fordulaton, szerelőm tanácsára. De ha neked melegen is ezer alatt van akkor hagyhatod azon az álláson nyugodtan.
Kérem aki tud vagy eladna az övét kérem szóljon.
Elérhetőségem 0630 54 828 12
Köszönöm szépen
Kerlek titeket aki tud az szóljon.
Köszönöm szépen