Ez szép gondolat de nem tartom jó ötletnek hogy autós jogosítvánnyal rendelkező minden gyakorlat nélkül motorra üljön hiszen csak két kerék lesz alatta. Sokkal inkább preferálom hogy a segédmotorkerékpárral kezdjenek valamit. Bizonyos gyakorlati idő után a smk. vezetői engedéllyel rendelkezők egy különbözeti vizsga után legalább az A1 kategóriát kapják meg.
125 cm3 motor B jogosítvánnyal. Online aláírás gyűjtés.
[Az EU más tagországaihoz hasonlóan Magyarországon is lehessen 125 ccm-ig motort vezetni B kategóriás jogosítvánnyal!]
Nnah! Pont erről akartam kérdezni, amit az előttem lévő írt a kommentjében.
Tehát ha jól értem azt szeretné elérni a miniszter úr, hogy a 125ccm-es motorokat lehessen majd vezetni "M" kategóriájú, illetve 'B' kategóriájú jogsival, továbbá az 50-eseket rendszámoztatni szeretné.
Abban teljesen egyetértek, hogy a segédmotorosok vannak szinte a legnagyobb veszélyben, mert állandóan őket kell előzgetni(engem is).
Persze városban valójában nincs ilyen probléma, mert senki nem tartja be a 40-et, de ha a külvárosban, valamilyen hosszabb, netán kamionokkal teli úton kell közlekednie a segédmotorosnak, akkor az már közel életveszélyes, mert ott bizony állandóan előzgetnek, attól függetlenül, hogy jön-e valaki szembe, vagy sem. Az előzési stílusról nem is beszélve.(ha kinyúlnék balra, akkor belekapaszkodhatnék az előző autóba-tisztelet a kivételnek-)
Rendszámoztassák le a segédmotorokat, de akkor emeljék a sebességhatárokat is, mert a 40 teljesen nevetséges.
Amivel nem értek egyet (ha jól értettem), hogy "B" kategóriás jogsival lehessen majd vezetni 125ccm-es motort! Na nee! Azért egy 125-ös motorban már akad némi erő, amivel szépet tud csattanni egy nulla rutinnal rendelkező személy. Két ismerősöm van akik anno 16 évesen letették a jogsit, és utána felültek egy 50-es motorra. Mindketten azzal kezdték, hogy elvágódtak a motorjaikkal. Az egyik karját törte el, a másik horzsolásokkal megúszta.
Csak annak engedném meg, hogy 125-ös "segédmotort" vezethessen, akinek a törvényrendelet előtt már volt "M" kategóriájú jogosítványa. (és használta is)
Találtam egy cikket miszerint a Jobbik eltörölné a regisztrációs adót és a jelenlegi 50-ről 125 köbcentiméterre emelné a segédmotor-kerékpárok lökettérfogat-határát.
Volner János, a párt szakpolitikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján jelezte, javaslataiktól több állami bevételt, illetve a nagyvárosi légszennyezés csökkentését várja.
Az ellenzéki képviselő szerint a Fidesz-kormánynak észre kellene vennie, hogy a 2003-ban bevezetett regisztrációs adó miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ezért az állam jelentős bevételtől esik el.
Volner János arra is felhívta a figyelmet, hogy a regisztrációs adó miatt már az Európai Unió is kifogást emelt, mert azt a közösségi joggal ellentétesnek tartják.
A szakpolitikus úgy látja, a regisztrációs adó fenntartása ugyanúgy jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek, mint a magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és a magyar fuvarozók nagy része inkább a környező országokban tankol.
Egy autójogsival is száguldhatnánk a nyolcadliteres vasakkal. Támogatjuk
Volner János közölte azt is, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését.
Mint mondta, meggyőződése, hogy ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.
Volner János szerint nagyon sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.
A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben.
(via)
vajon a 125-ös motorok – a fenti javaslat szerint – rendszámozás nélkül is forgalomba állhatnak majd, vagy a “segédmotor” kategória csak a vezetésükhöz szükséges jogosítványtípust jelöli?
Tudom, hogy választások előtt nem illik népszerűtlen döntéseket hozni, de a közbiztonságra jó hatással lenne, ha a fentiekkel párhuzamosan végre megoldanák az 50-es gépek és a kerékpárok rendszámozását is…
(Forrás: http://www.miabonyunk.hu/?q=no...)
akkor az terepre nemjó...... lehet valami kis 125ös vagy 250es 2T-t kéne nézem csak sokat nemakarok rá költeni annyit nemfog menni azért csak alkalomadtán....
értem!
merthogy én az XT-t csak utcán használom,terepen soha.de terepre túl nehéz is lenne.
amúgy tökéletes állapotú,de mást akarok ezért adnám el.
ha esetleg v.kit érdekelne itt a fórumokon vagyok
Most néztem meg hogy milyen messze vagyunk egymástól lakhely szempontjából. Hétfőn indulunk egy kis túrára a Balaton környékén, akkor így nem invitállak.
Ez szép gondolat de nem tartom jó ötletnek hogy autós jogosítvánnyal rendelkező minden gyakorlat nélkül motorra üljön hiszen csak két kerék lesz alatta. Sokkal inkább preferálom hogy a segédmotorkerékpárral kezdjenek valamit. Bizonyos gyakorlati idő után a smk. vezetői engedéllyel rendelkezők egy különbözeti vizsga után legalább az A1 kategóriát kapják meg.
[Az EU más tagországaihoz hasonlóan Magyarországon is lehessen 125 ccm-ig motort vezetni B kategóriás jogosítvánnyal!]
http://www.petitiononline.com/...
Tehát ha jól értem azt szeretné elérni a miniszter úr, hogy a 125ccm-es motorokat lehessen majd vezetni "M" kategóriájú, illetve 'B' kategóriájú jogsival, továbbá az 50-eseket rendszámoztatni szeretné.
Abban teljesen egyetértek, hogy a segédmotorosok vannak szinte a legnagyobb veszélyben, mert állandóan őket kell előzgetni(engem is).
Persze városban valójában nincs ilyen probléma, mert senki nem tartja be a 40-et, de ha a külvárosban, valamilyen hosszabb, netán kamionokkal teli úton kell közlekednie a segédmotorosnak, akkor az már közel életveszélyes, mert ott bizony állandóan előzgetnek, attól függetlenül, hogy jön-e valaki szembe, vagy sem. Az előzési stílusról nem is beszélve.(ha kinyúlnék balra, akkor belekapaszkodhatnék az előző autóba-tisztelet a kivételnek-)
Rendszámoztassák le a segédmotorokat, de akkor emeljék a sebességhatárokat is, mert a 40 teljesen nevetséges.
Amivel nem értek egyet (ha jól értettem), hogy "B" kategóriás jogsival lehessen majd vezetni 125ccm-es motort! Na nee! Azért egy 125-ös motorban már akad némi erő, amivel szépet tud csattanni egy nulla rutinnal rendelkező személy. Két ismerősöm van akik anno 16 évesen letették a jogsit, és utána felültek egy 50-es motorra. Mindketten azzal kezdték, hogy elvágódtak a motorjaikkal. Az egyik karját törte el, a másik horzsolásokkal megúszta.
Csak annak engedném meg, hogy 125-ös "segédmotort" vezethessen, akinek a törvényrendelet előtt már volt "M" kategóriájú jogosítványa. (és használta is)
Bocs a regényért!
Volner János, a párt szakpolitikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján jelezte, javaslataiktól több állami bevételt, illetve a nagyvárosi légszennyezés csökkentését várja.
Az ellenzéki képviselő szerint a Fidesz-kormánynak észre kellene vennie, hogy a 2003-ban bevezetett regisztrációs adó miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ezért az állam jelentős bevételtől esik el.
Volner János arra is felhívta a figyelmet, hogy a regisztrációs adó miatt már az Európai Unió is kifogást emelt, mert azt a közösségi joggal ellentétesnek tartják.
A szakpolitikus úgy látja, a regisztrációs adó fenntartása ugyanúgy jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek, mint a magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és a magyar fuvarozók nagy része inkább a környező országokban tankol.
Egy autójogsival is száguldhatnánk a nyolcadliteres vasakkal. Támogatjuk
Volner János közölte azt is, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését.
Mint mondta, meggyőződése, hogy ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.
Volner János szerint nagyon sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.
A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben.
(via)
vajon a 125-ös motorok – a fenti javaslat szerint – rendszámozás nélkül is forgalomba állhatnak majd, vagy a “segédmotor” kategória csak a vezetésükhöz szükséges jogosítványtípust jelöli?
Tudom, hogy választások előtt nem illik népszerűtlen döntéseket hozni, de a közbiztonságra jó hatással lenne, ha a fentiekkel párhuzamosan végre megoldanák az 50-es gépek és a kerékpárok rendszámozását is…
(Forrás: http://www.miabonyunk.hu/?q=no...)
amúgy a megye melyik részén laksz?
merthogy én az XT-t csak utcán használom,terepen soha.de terepre túl nehéz is lenne.
amúgy tökéletes állapotú,de mást akarok ezért adnám el.
ha esetleg v.kit érdekelne itt a fórumokon vagyok
Tudnátok olyan motort mondani ami viszonylag erős,nagyon strapabíró és nem túl drága? Honda xl/xr esetleg vagy ilyesmi?
főleg,hogy még az időjárással is viaskodni kellett!
Most néztem meg hogy milyen messze vagyunk egymástól lakhely szempontjából. Hétfőn indulunk egy kis túrára a Balaton környékén, akkor így nem invitállak.
Klau-runner merre vagy?