Téma: (triál) sisak.
Pár szösszenet egy triálos tollából:
"Itt könyörgöm mindenkinek: ebben ne spóroljunk, mert ez a legfontosabb. 10 év trialos tapasztalattal a hátam mögött olyan sisakok voltak a fejemen, mint az Arai, a Hebo, a Shoei és az Nzi. Mindben estem fejre, nem is egyszer és legtöbbször sziklára. Szóval van tapasztalat...
Öntött mûanyag sisakot senki ne vegyen, aki szeretne sziklákon motorozni! Csak összetett hélyszerkezetû, márkás sisakra bízzuk fejünk védelmét. Inkább máson spóroljuk meg ezt a pénzt: motorozhatunk felirat nélküli pólóban vagy használt nadrágban is.
Szinte minden mai sisak belseje kivehetõ, mosható, alakítható, stb. Megjeletek replikák is: vehetünk Raga, Lampkin, Fujinami sisakjával azonos festésû "bilit", kb. 15% felárral. Aki szereti az ilyesmit -és futja rá- ezekre is beruházhat, de az "optikai tuningtól" eltekintve ne várjon tõlük egyéb extrát.
A csúcs márka a Shoei. Az ára is az. Az üllõi úton - 2005-ben mikor ott jártam -, a kérdésemre érkezett válasz kissé megrendített: közel 100.000. Ft. Na, éppen kapóra jött japán trialos kapcsolatom Yonezawa úrral, így vele hozattam Japánból. A kapott kedvezménnyel és baráti áron 40.000-ért jutottam hozzá ugyanazon sisakhoz...
A többi gyártó szinvonala nagyjából azonos, bár a Hebo és az Arai csúcstermékei megközelítik a Shoei-t. Mikor felpróbáljuk válsztottunkat ne csak arra figyeljünk, hogy biztosan üljön a fejünkön, hanem jusson eszünkbe, hogy egy trialverseny általában 4-5 óra hosszú. A sisakot ezalatt ritkán vesszük le, így nem árt ha könnyû és kényelmes. Bár vigyázni kell: az Nzi sisakom kényelmes is volt és könnyû is, olyan mintha nem is lenne a fejemen, és mikor fejre estem benne akkor is olyan volt mintha rajtam sem lenne. Következõ héten eladtam a Szalai Norbinak, - aki a Dakaron a kamionban ül mint szerelõ -, de neki néhány hónap múlva megette a kutyája."
De mikor?
bisztosvalamisikeresszemétégetésrőllehetszó......
okleveles strici....
Aki tulélte az már sikeresnek számit!
Pár szösszenet egy triálos tollából:
"Itt könyörgöm mindenkinek: ebben ne spóroljunk, mert ez a legfontosabb. 10 év trialos tapasztalattal a hátam mögött olyan sisakok voltak a fejemen, mint az Arai, a Hebo, a Shoei és az Nzi. Mindben estem fejre, nem is egyszer és legtöbbször sziklára. Szóval van tapasztalat...
Öntött mûanyag sisakot senki ne vegyen, aki szeretne sziklákon motorozni! Csak összetett hélyszerkezetû, márkás sisakra bízzuk fejünk védelmét. Inkább máson spóroljuk meg ezt a pénzt: motorozhatunk felirat nélküli pólóban vagy használt nadrágban is.
Szinte minden mai sisak belseje kivehetõ, mosható, alakítható, stb. Megjeletek replikák is: vehetünk Raga, Lampkin, Fujinami sisakjával azonos festésû "bilit", kb. 15% felárral. Aki szereti az ilyesmit -és futja rá- ezekre is beruházhat, de az "optikai tuningtól" eltekintve ne várjon tõlük egyéb extrát.
A csúcs márka a Shoei. Az ára is az. Az üllõi úton - 2005-ben mikor ott jártam -, a kérdésemre érkezett válasz kissé megrendített: közel 100.000. Ft. Na, éppen kapóra jött japán trialos kapcsolatom Yonezawa úrral, így vele hozattam Japánból. A kapott kedvezménnyel és baráti áron 40.000-ért jutottam hozzá ugyanazon sisakhoz...
A többi gyártó szinvonala nagyjából azonos, bár a Hebo és az Arai csúcstermékei megközelítik a Shoei-t. Mikor felpróbáljuk válsztottunkat ne csak arra figyeljünk, hogy biztosan üljön a fejünkön, hanem jusson eszünkbe, hogy egy trialverseny általában 4-5 óra hosszú. A sisakot ezalatt ritkán vesszük le, így nem árt ha könnyû és kényelmes. Bár vigyázni kell: az Nzi sisakom kényelmes is volt és könnyû is, olyan mintha nem is lenne a fejemen, és mikor fejre estem benne akkor is olyan volt mintha rajtam sem lenne. Következõ héten eladtam a Szalai Norbinak, - aki a Dakaron a kamionban ül mint szerelõ -, de neki néhány hónap múlva megette a kutyája."
ÁR: 130 000
Retró mintás jó lesz ?
mert az van
meg másfajta is
Enni akar a jónép nem uzsizni.
Na meg
5 sarokkal odébb van 1 bolt ott kapsz mindent hozzá
Ha erre jársz átmegyek veled.
Ja és uj minden