Attól hogy a teljesítmény már nem nő de a fordulatszám igen, ahhoz arányosan több üzemanyag is kell, hogy ne szegenyedjen el. De ettől függetlenül ha 10500-at is vennénk teljes terhelesnek, powerjet szempontjából az is messze van a power nyitasanak tartomanyatol.
És a teljesitmenygirbenek mi köze a powerjet működési tartomanyahoz? Mert sajnos nem az amit te mondasz. Egyik oka a teljesítmény esesnek az aramlasi veszteség ami ketutemnel az elosurites miatt igen jelentős, a másik pedig az elogyujtas elvetele.
Az az egyéni problémád, hogy nem tudtad értelmezni a grafikont, naivan azt gondoltam, hogy ha azt tudod, hogy miként működik a power jet, akkor ez is menni fog. Bár a működésének a kulcsszavát még nem láttam.
A grafikonon azt látni egyébként, hogy 10.500-nál rohamosan csökken a teljesítmény. De a fordulatszám pedig nő. Akkor most mi van? Hogy lehet az, hogy jobban pörög, mégsem erősebb? Hát úgy hogy a teljesítmény egyik kiszámítási módja az hogy P=2pí*M*n
Ez pedig azt jelenti, hogy ha a fordulatszámod (n) nő, és a teljesítmény pedig csökken, akkor valaminek a jobb oldalon szintúgy csökkennie kell, ami nem más mit a nyomaték. (M)
De ha ez egy hülyeség szerinted, akkor gyorsulj a motoroddal 0-120-ig. Egyszer válts el 10.500nál, egyszer pedig 13-14 ezernél, ha elmondásod szerint ennyit pörög.
De megmondom az eredményt, másodpercekkel hamarabb eléred a 120-at, ha a nyomatékcsúcs körül váltasz el.
Úgy látom arról is fel kell vilagositsalak h mito esetében is voltak powerjet nélküli karbik, pl.: phbh28bd, vhst, tm35...
Mellesleg a grafikonod ebből a szempontból semmitmondó volt.
De ha már nekem képtelen vagy elhinni akkor itt egy részlet egy gpracing-es cikkből: "Sokszor megosztott teljes terhelés rendszerrel találkozunk, a teljesítményfúvókával (köznyelvben a powerjet néven ismert). A teljesítményfúvóka tényleg csak a teljes gáz tartományára biztosít üzemanyagot. 2T motornál a részterhelés viszonylagos „szegényen tartása” miatt, 4T motornál a takarékos üzem miatt alkalmazzák. Általában 30-70%-ban osztják meg a két fúvókát.,,
Egy szóval sem írtam ilyet... Ha jol tudom Mitorol beszélünk amugymeg.De mindegy ugylátom te szentül ragaszkodsz az elméleteidhez és sosem ismernéd be ha másnak igaza van még ha itt valaki grafikonnal is támasztja alá a mondanivalóját.Így én sem fáradozok azon hogy meggyőzzelek higgy amit akarsz De tudd hogy amit az előzőekben leírtál az egy halom baromság
Agyrém amiket irsz hallod Az egy dolog hogy üresbe kipörög 13 ezerig.Próbáld meg 6ba vagy 7 be elpörgetni odáig.11nél tovább nem fog menni mert ott elfogy a teljesítmény.A powerjetes karbikat meg azért találták ki hogy egy ekkora karakterváltozást amit a powerszelep nyitása eredményez tudjon ellensulyozni elegendő üzemanyaggal.Mert kinyit a szelep a kipufogónyilásban több gáz tud kiáramlani kevesebb idő alatt de ha ezzel egyidőben befelé nem megy több tüzelőanyag kb semmit sem érne az egész.Ilyenkor húzza fel a powerjet furaton a többlet benzint ugyanis ez a súber előtt helyezkedik el ezt nem vezérled a gázkarral ezt csakis a torokban levő szivóerő hozzaműködésbe. Ezek a saját elgondolásaidon alapuló "tények" amikröl irsz... "minél jobban tulforgatható legyen a gép" Ilyen elméletet se hallottam még
Ha logikusan veggigondolod te is rajossz h magasabb fordulaton egyszerűen több anyagra van szükség. Több a munkautem. Több anyag kell. Ez tény és kész. A power jetes karbikat pont azért találták ki hogy minél jobban tulforgathato legyen a gép. Teljes terhelés felső tartományában dolgozik.
Hiába az a nagy fordulatszám, ha a teljesítmény elfogy. Egy diagrammon eléggé szemléletes. Ez nemcsak azért alakul így mert ide tervezték a motort, hanem azért is mert a mito elektronikája megakadályozza azt, hogy túl magas fordulaton próbáld használni a motort, a gyújtást eltolja az elektronika, akár felső holtpont utánra is, így redukálja le a kivehető nyomatékot.
Ahogy alább írtam 10500nál van a teljesitmény csúcs.Onnan felfelé már esik a teljesitmény és 11ezertöl már piros tartomány van.A powerjet 7250es powernyitástol viszi a benzint.Ha tul sokat akkor powernyitásnál elsokal a motor és megtorpan.
7250nél nyit a power ekkor szivja fel a powerjeten a benzint mivel a nyitással megnő az ölítés...jó reggelt! 7500 és 10500 közt van a legnagyobb teljesitmény akkor mégis hol lehet a "teljes terhelés" ?
Powerjet fúvóka? No akkor segíts ki, hogy ez most melyik légyszi, mert lehet csak az elnevezést nem ismerem de most nem tudom melyikre gondolsz.
Igen tény szeretem a sűrű meg a minőségi olajat. Nálam nem az olajon fog múlni ha gáz van XXD. Más tanácsára egyszer kapott vékonyabb olajat de nem lett jobb annyival számomra. A kosárnak nincs baja.
Bár a régi prímám is ugyanezt csinálta, lehet igy a normális XD
A power nyitásnál torpanásra szinte biztos hogy karburálás lesz a megoldás.Nekem is volt ilyen anno az egyiknél az powernyitáskor besokkalt.Kissebbre cseréltem a powerjet fúvókát utána elmúlt. A kuplung ragadás lehet tul sűrű olaj miatt. 15w50 et tegyél bele 8 decit vagy pedig be van verődve a kuplungkosár.
Üdvelet.
Skacok kéne 2 tipp.
Nekem az EVO I em motorhibásan lett véve de mivel anno vagy 2000 forintért vettem egy ugyanolyan csak még röpsúly hajtotta poweres blokkot (nem tom melyik tipus) nem volt probléma az üzembe helyezés. Átdobtam azóta is muzsikál.
A problémám az lenne, hogy a motor amikor 7ezernél nyit megtorpan.
egyesbe kettesbe érezhető a torpanás utána felpörög és húz is viszont 3ik és a fölött alacsony fordulatról a bűvös 7ezernél nem tud jobban pörögni. Vissza kell váltanom 2 3 sebességet és már a nyitott powerrel 10ezres forulatnál megindul és lehet pakolászni. Sajna jobban nem tudom körül írni, néha be is fullad olyan mintha szárazra szívná a karbit, keveset kapna de mégsem. Sajna nem tudom a blokknak milyen lehetett a gyári porlasztója, nagyobb torkolatúra lenne szüksége okozhatja ez a gebaszt?
A másik betapadó lamellákra valakinek orvoslás? Unom tologatni XD
- Egy utángyártott hengerszett (henger-dugó-gyűrű) mennyibe kerül?
Köszönöm!