Szia! Én is ecsetelgetem a témát:) Nekem 70es öntöttvas hengerszett van(Revo) 19es karburátor,85ös főfúvókával,jónak tűnik,de sokan itt 50esekhez 90-100as főfúvókákat írkálnak,kicsit félek meg ne szoruljon....95össel már sokat kapott! A Te "problémádra" visszatérve szerintem 17.5 karbi nem kicsi 70es hengerhez,jól bekarburálva! Sokan gyári 14esekkel használják...Fúvóka tiédben mekkora van?
A motoromat elkezdtem tuningolni, aprilia sx50- es.
Kapott egy erősített főtengelyt és egy airsal 70- hengert.
A kipuff és a karbi gyári maradt, 17,5- dellorto.
A karbit a nagyobb hengerhez befúvókáztam, és a motor nagyon jól megy. Mivel a karbi maradt a gyári 17,5- es ezért a motor kevesebb keveréket kap mint egy 19- vagy 21- es karbival.
A kérdésem az, hogy a henger nem fog megszorulni a kisebb karbival?
Nekem is ugyanez van. Megvettem a kihajtást, fordulatszámmérő spirált hozzá. Sajnos ehhez majd lek ell venni a blokknak a külsejét, de még nem volt rá erőm.
Sziasztok!
Lenne egy fura kérdésem az RX tulajdonosokhoz : Nektek merre teker a km meghajtó / merre kell megforgatnotok a km spirált , hogy mozogjon a km óra mutatója? Illetve gyárilag melyik oldalon van a féktárcsa?
Helló! Nekem Derbi Sendám van 2005-ös 13/53 áttétel van gyári ötvenes alumínium henger 90-et viszi, de szerintem 5 km/h-át csal .Nekem a 60-70 km/h az utazó sebessége. Próbáld meg a 13/53-as áttételt.
Sziasztok :) Véleményetek és tapasztalatotok alapján mi a legjobb áttétel Rx,sx, en ? Nekem Derbim van de az is ugyan az.Most 11 es elől hátul 53 as van .Számomra rövid hamar le forogja magát a sebességek rövidek és 60( jelenlegi kellemes utazó de még innen jót gyorsul , erős a vége kb 75 de már nagyon pörög ) felett már hallom érzem hogy eléggé pörög , simán akarnék váltani felfelé.Kis tempónál is 3-4 esben kell vele közlekedni mellék utcákban.Mire kéne módosítani hogy nagyobb legyen a végsebesség , nagyobb utazó , hosszabb sebességek ? Javasolták a 13/53 as és a 13/52 est is.Utcán használom , sm változat , kéne a nagyobb utazó de azt se akarom hogyha jön egy kisebb emelkedő 3 at vissza keljen pakolni.Előre van egy zsír új 13 asom , hátsót kell vennem meg láncot.Láncból milyet ajánlanátok ? Gyári 50 es henger , fojtás mentes teljesen.
Kínai blokk szereléssel van valakinek tapasztalata? Szétborítom, váltó vált, helyükön a sebességek. Összeborítom, nem vált. Mit nem tudok, mi a titok? Az olasz blokkal nem volt ilyen gondom, nem jövök rá, mi a bibi. Valaki már találkozott ezzel a jelenséggel?
A segítségetek szeretném kérni.
Unokaöcsém első motorja egy Aprilia RX 50es.
Kérdésem az lenne, hogy hol érdemes Aprilia alkatrészeket keresni?
Van bevált forrásotok?
Nem gond, ha használt.
Gondolok itt pl fékkarra.
Sziasztok!
Van egy Aprilia RX 50-em. (1999-es)
Nem volt rajta km óra, hát vettem egyet bontottan, hozzá egy gyári km spirált. Egy baj van.. Betettem a spirált a helyére , de nem mozdult az óra. A km meghajtó teker. Kivettem a spirált a meghajtóból, és megtekertem kézzel. Ha az óra járásával ellenkező irányba tekertem, az óra mozdult, mért. Viszont a meghajtó az óra járásával megegyezően teker. Akkor működne az óra , ha hátrafelé pörgetném a kereket (de ugye akkor nem pörög a meghajtó) . Mit lehet csinálni?
nekem a derbin 70es airsal volt 14es karbival, és sose szorult meg de én a gyáritól több olajat állítottam neki