Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok. Abban kérném a segítségeteket hogy Sr50 blokk kivétel majd visszarakás után a motor elég rendesen elveszítette az egyenes futását. Mi lehet a baj?
Sziasztok!
Mondok egy tippet, bár hozzáteszem, hogy az áramhoz annyit értek, hogy nem nyúlkálok a konnektorba. Amikor kiszereltem a hőfok jeladót, hogy megmérjem apám 20 fprintos obis vackával az ellenállásokat kül. hőmérsékleteken, kíváncsiságból rámértem a gyertya ellenállását is, a pipa, még az alsó vége közt. Az eredmény 1, azaz végtelen (új gyertya volt, de azzal sem indult sosem). Erre kimérzem a régi gyertyát, amivel vettem. Az is egy. Volt még egy új gyertyám, amivel annak idején működött, de annak eltörtem a porcelánját egyszer részegen, ezért nem raktam vissza. Megmértem azt is, az mutatott ellenállást a két pont között. Emlékeim szerint 20 k-nál 4.x körül. Kíváncsiságból beletettem, és pöccre indult a gép, napok óta először. Azzal jártam egy hétig, majd tegnap vettem egy újat, de úgy, hogy vittem magammal a tesztert. Megmértem 10 gyertyát, 10-ből 7 mutatott csak ellenállást, azok közül vettem egy újat, és működik. Jelzem, az összes gyertya egészséges szikrát adott szemre, de csak azzal indul, amin van mérhető ellenállás az alsó és felső vége közt.
Ahoz vazat is cserelni kene,nem eri meg.
Az kurvaélet, ha én ekkora műtétbe vágnék bele, akkor az "újat" fel is újítanám, nem raknék bele egy bizonytalan blokkot.
Vennék blokkfeleket, főtengelyt, csapágyakat. Valszleg tényleg több lenne így, de minőségtől és hajtástól függően mondjuk tízezer km-ig nem kéne foglalkoznom vele komolyabban.
De ha újban gondolkodsz akkor olcsóért, ha nem is Minarelli:

https://oem-parts.hu/hu/parts/...

1,4 miller majdnem. :-)
Sziasztok.
2001-es ditech motoros SR ben szeretnénk blokkot cserélni. Jelenleg egy Morini blokkos, karbisra átalakított blokk van benne, ami valószínű gyujtás hibás. Mennyiért lehetne venni bele egy gyári karbis minarelli blokkot?
Igen.
Telefonon tudnánk értekezni?
Sziasztok!
Az alábbi problémával szembesültem 2 napja..megyek a 1999-es kör sr-el 50-60km/h órával egyszercsak gondol egyet elkezd durrogni összevissza mintha hirtelen elfogyna az üzemanyag vagy a gyertya hagyna ki...eddig tökéletesen üzemelt.vettem bele új gyertyát ugyan azt csinálja ha tolok neki egy nyel gazt akkor is durrog. A motoron van egy 70es aki stage6 mk2 henger mhr főtengely polini vario szett #malossi -hajtás 21mm racing black dellorto e5szurovel . Valakinek van valami ötlete hol kezdjen a hiba keresést?
Előre is köszönöm.
Ez is egy rugós nyomásszelep, csak a kompresszor levegőnyomása is szabályozza az üzemanyagnyomást. Tehát valóban, a levegő mennyiségétől függ az üzemanyag nyomása is.
Az új autókban sincs kompresszor a rendszerben. Viszont több autónál is a nyomástartó szelepre rá van kötve még egy vákuumcső is, ahol például pont fordított a helyzet, mint a Ditech/Purejet/Jetforce rendszernél. Nekem Jetforce van (szinte ugyanaz, mint a ditech) 70-es hengerrel. Pont a nagyobb henger által megkívánt nagyobb üzemanyag mennyiség miatt lett belerakva a nyomástartó szelep alatti légkamrába egy rugós kitámasztó, hogy nagyobb legyen az üzemanyag nyomás, mint a gyári érték.
Köszönöm!
A főtengely 2 fordulatra kb 2 bár a nyomás értelemszerűen addig nincs befecskendezés . Ha indul a gép azonnal 5 bár a nyomás a kompresszoron . Tiltás szempontból sajnos nincs hozzá szoftver ,de az Sr Ecujával megy a kicsike igaz hogy variálni kell vele mivel teljes más értéket küld a högomba az ecunak . Nyugodtan felrakhatod az Sr ECU-t indul is vele csak kormozni fogja a gyertyát mivel téves adat közvetítés van és világítani fog a hőmérséklet visszajelző . A kompresszor csövében van egy fehér színű betét azt vedd ki vagy cseréld ki a kompresszor csövet , Ha nincs már benne akkor már eltávolították .
Köszönöm, a hétvégén, nekiugrok ismét.
Kompresszor, 4 bar nyomással, még nincs a kritikus érték alatt, az indítás szempontjából?
ECU, valószínűleg 45km/ó.-s, ha esetleg működni fog a motor ismét, "átírható" a tiltás szempontjából? Van Aprilia SR ECU-nk, fizikálisan megegyezik a Katanájéval, de nem merem rádugni. Valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?
Ja, sok sikert hozzá, de ezt nem rossz indulatból írom!
Hát hagyjuk is inkább....èn sem vagyok már gyerek, láttam ezt azt....szereld inkább a robogódat!!!!
Örülök, hogy végre valakivel kezdünk közös nevező lenni, nem csak a picsogás, hogy úgysem lesz jó, add el, stb. Annyiban tévedsz, hogy 2.5 bár a lényeg, akkor egy rugós nyomásszelep elég lenne, ott visszaengedték a felesleget. Az régebbi autókban ilyen volt, mert ott nincs kompresszor a rendszerben pl k-jetronic. Itt is még lehetne csinálni, de akkor kellene a kompresszorral is egy lefúvószelep, nem lenne egyszerűbb.
Hagyjuk ezt. Kérdezz még inkább valakit, aki látott már közelről motort, hogy mit tud kezdeni az FJR egy zx 9-cel... Említettem, hogy 48 éves vagyok, nem annyira gyerek már.
Értem én a mikéntjét. Pontosan tudom, hogyan működik, de Te azt mondtad, ezekben nincs nyomástartó szelep, pedig ez az.
Ugyanolyan szelep, mint az autók többségében is van. Alap nyomást tart fenn, ami kb. 2,5 bar. Az meg a motor konstrukciójából adódik, hogy a levegőkompresszor nyomása is kell, hogy befolyásolja az üzemanyag nyomást. Tehát amit hosszasan leírtál, az helyes.
Értem , ellenőrizted is hogy az értékek amit mondtak meg is vannak ? A benzinpumpa nyomása min 7,5 bar , a kompresszor nyomása 5 bar . Ritkán kerül hozzám katana korlátozott az ECU 45 km/ó max sebességre. Amit én tennék meg kellene nézned van e befecskendezés . Ez sem egy bonyolult dolog az injektort le csavarozod a levegőinjektort is kiveszed minden csövet és csatlakozót vissza a helyére a levegő injektort bele szorítod az injektorfejbe és indítást pprodukálsz megnézed van e befecskendezés . Ha nincs akkor az ECU hibás .
A robogó, egy Suzuki Katana AY 50A, 2004 év, 17500 km., amiben egy Aprilis SR motor dohog(na). A robogót üzemképtelen állapotban vásároltam Ausztriából, ECU hibát "diagnosztizált" az ottani szerviz - mondta az eladó.
A benzinpumpa 10 bar-t, a kompresszor 4 bar-t tud, gyertya csere után a motor indult, de egyenetlenül járt, gázra nem túlzottan reagált. Cseréltünk főtengely szimmeringet, mindkét oldalon, üzemanyag szűrőt, kompresszor tömítést. A szikrával, egy ökröt is meg lehetne sütni, vezérlés diagnosztika nem mutat semmilyen hiba kódot - de a motor, az első, egyszeri indulás óta - nem indult el. Itt tart az ügy . . .
Yamaha FJR 1300 megyek....gyerek......
Azért van a ZX 9, gyere...
A levegő nyomás fix a kompresszorból, annyit nyom, amennyit tud. A benzin nyomását szabályozza, hogy annyi benzin jusson a keverő térbe, hogy megfelelő legyen a benzin-levegő keverék. A felesleges benzint engedi vissza a tankba, ennyi a szerepe,semmi más. Van egy membrán, alul a levegő nyomás, felül a benzin. Ha alul a levegő nyomás csökken, akkor a membrán nyit, és vissza enged benzint a tankba, ennyi a szerepe. A nyomás mindig annyi, amennyit a benzinszivattyú, meg a kompresszor tud nyomni. Ez a szelep való arra, hogy ha pl gyengébb a kompresszor, kevesebb a levegő, akkor több benzint enged vissza a tankba, hogy fenttartsa a megfelelő benzin-levegő keveréket. A kompresszor nyomása fiy, az direktben megy, ahhoz igazítja ez a szerkezet az üzemanyag mennyiségét. Béke neked is!
Milyen mérő eszközök állnak a rendelkezésedre , multiméter , nyomás mérő ?
Miben segíthetünk ?
Üdv. Mindenkinek!
Itt, én, egy nagyon friss tag vagyok.
Mivel egy Aprilia 50 Ditech robogómotor felélesztésével küzdök, gondoltam ez a legjobb hely, hogy ehhez segítséget kapjak.
Sajnos, a személyeskedéseken kívül, idáig, nem sok hasznosat sikerült megtudnom, de remélem ez nem marad így . . .