Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valahogy úgy
Most még benne a fojtás, míg benem járatom, de 1000-es szervíznél az elfog tűnni, mint a kámfor úgyhogy most a top speed max 130 km/h úgyhogy egy jó állapotban lévő 2T 125-ös simán lever
Ez akkor ugy van mint a lassu jármüveknél: ott se számit a ccm
Még az a jó, hogy nincs! Így a tuti
A második kép a mérvadó
Hy! Köbcentiben nincs korlátozva az Akorl.-os jogsi!
A teljesítménnyel nem lesz gond mert 39 kw a forgalmija szerint a moci.A valóságban is annyi .Lehet hogy mégis különbözeti vizsga lesz a vége.Mert ha belegondolok kb 20 rugó a "nyugis"motorozás ára,valahogy kiszenvedem magamból az összeget és legalább korlátlan A meglesz és le van a gond.Köszönöm a válaszokat,sokat segítettetek.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!És BUÉK!
Nekem is elkerekedett a szemem, amikor hallottam. Két autós iskolában is elhangzott ez a kritérium. Annyira nem is foglalkozom vele, hisz úgyis meg akarom csinálni a korlátozás nélküli A-t.

Gondolom, azért lett kitalálva az 500 ccm, mert sokan 25 kW-os GSX-R 600-ast vásároltak...
Szóval, utána kell nézni ennek jobban... annak, aki "kalandosan" kíván motorozni.

Ha jobban belegondolunk, nagy esélye van a "figyelmetlen" rendőrrel való találkozásnak... ki a fene tud minden motortípus, minden változatáról teljesítményadatot...

Én inkább attól tartok, hogy szakértők utána bányásznak a teljesítménynek... mivel jövőre az lesz az adó egyik alapja. (Ezért is nem lett 25 kW-os a GS-em, pedig egy hajszálon múlt... ) Ha adószedésről van szó, akkor semmi nem drága az államnak. Ki tudja, talán foglalkoztat majd értő embereket. És akkor kell majd telesítményvizsgáló céget nyitni...
Na erről az 500-as dologról még én se halottam.Pedig nekem is A korl. a jogsim.Az én mocim 600-as papir szerint 25kw és 220kg,eddig egy rendőr se szólt egy szót se .
Ha meg nem keveredtél össze teljesen, akkor még egy kis adalék. Saját motorral csak akkor vizsgázhatsz, ha az minimum 35 kW. (a forgalmi szerint)
Jó reggelt!

Sajnos én is ebben a cipőben járok. Megvan a motor, csak a papír nem jó hozzá.
Tavasszal neki kell állni megcsinálni.
A lényeg, hogy a rendőr nem fog számolgatni semmiféle teljesítmény-tömeg arányt az út szélén. Megnézi a forgalmiban a teljesítmény rovatot, meg a jogosítványt, és büntet... ugyanis az új jogsiban szépen sziluettel is jelölve van a kategória (kisebb a motor képe a korlátozott A esetén). Persze lehetnek "figyelmeteln" rendőrök is, de ez szerencsejáték... Nekem többet ér, hogy nyugodtan tudjak gurulni a bringával.
Esetleg számolgat, ha túl könnyűnek látszik ránézésre a masina.

A matematikád nem rossz, de a törvény betűje szerint nem helytálló. Amelyiket előbb eléri a motor, az számít. Tehát, nem "és" a kötőszó a két mondat között, hanem a "vagy".
Pl. adott egy 25kW-os motor, ami csak 100 kg... itt a telj.-tömeg arány 0,25...azt már nem vezetheted a korl. A papírral.
Sőt, hogy még szebb legyen a történet, van egy apróbetűs kitétel is a KRESZ-ben. Mindez csak akkor igaz, ha a motor max. 500 ccm.!!!! Ki van ám találva, hogy a jó "matekosok" még véletlenül se tudjanak venni egy Harley-Davidsont...

És, most az árakról. Ezek idei, őszi infók. Jövőre valószínű, hogy magasabb lesz az ára.

Tehát a különbözeti vizsga saját motorral:
7 óra rutin vezetés 500Ft/ó=3500 Ft
7 óra forgalmi vezetés 1500 Ft/ó=10500 Ft
Rutin vizsgadíj=3080 Ft
Forgalmi vizsgadíj=3660 Ft

A 7. óra mindenhol a vizsgaóra.

Ez összesen 20740 Ft! Ennyibe fáj, ha szabályosan akarsz motorozni!
És kb. mibe fáj a különbözeti vizsga?Na persze saját mocival mennék!
Szerintem ez így nem fog működni. Sajnos. A rend éber őreit nehéz meghatni. Bár van olyan, aki elengedne.

A különbözeti vizsga nem nagy dolog. Én is túlvagyok rajta. Csak egy rutin és egy forgalom vizsga.

Szép a motorod és a barátnőd!
Sziasztok!
Nekem van egy rf 400 mocim,ami a forgalmi szerint 39kw,és persze a korl jogsim ami 25kw-ig jó,vagy 0,16kw/kg-ig.Tehát a moci súlya forgalmiban 185 kg.Ha így nézzük a teljesítmény súly arányt akkor felette van a 0,16-nak.De mivel ez száraz súly(üres tank stb.)ezért szerintem még erre kb 20 kiló rájön,amivel már javul valamit a telj-súly arány.De még mindíg kevés.Ugyebár a motor motoros nélkül nem tud menni,gondolom ez evidens még a rendőrbácsinak is. Így szerintem ha csak 50 kilót számolunk a vezetőre akkor már 0,15 lesz az arányszám ami már bőven belefér az a korl kategóriába.De mivel én 80 kiló vagyok ami egy ilyen súlyú mocihoz szerintem kell is,bőven alatta vagyok.Szóval ha az embert megállítják és normálisan elővezeti ezt a hatóságnak(rendőrbá)akkor meggyőzhető a rendőr hogy azért vezethető ez a moci Akorl-al.De lehet hogy tévedek?Én minden esetre nem teszem le a nagy A-t,meglátom hogy így működik e a dolog.Szerintetek?
Sziasztok! Nekem ugyan nagy A-m van, de ezt az érdekességet megosztom veletek:

Vettem csütörtökön egy GSX550-et és nincs a forgalmiban teljesítményadat!
Na ezt akkor mivel lehet vezetni, tán A1-gyel is?
kössz a tippeket. A kawa bejön külsőre , a gsxr meg 250be amiket talált túl régiek(90-es...), meg nem is tetszik annyira. A 250es banditról mi a véleményetek? nekem bejön. árban is meg kinézetre is,meg mindenhogy...
GSX-R 250, ZXR 250, esetleg.
esetleg valakinek valami más tippje?
segítsetek plz...
kösz a tippet. megnéztem az általam ismert keresőkben, de összvissz 2 találat volt, azok is bőven 600ezer felett(900, 680ezer) annyim meg sajna nem lesz rá (vagyis 600ezer felett tuti nem). Meg leírásból egy kicsit erősnek tartom 15 Le után 58 LE...((sztem) bár nemtom, sajna nem volt még szerencsém sok mocin ülni )
Honda CB500-as ideális erre,szerintem.konnyu,jol megy,nem rakéta.Gond nélkul motorzhatnál vele.Igazi kezesbárány
Helló mindenki!
2 éve van A1es jogsim és még a jogszabálymódosítás előtt le szeretném/le fogom tenni jövő tavasszal A -ra a jogsit, és be szeretnék újítani valami nagyobb géppel, mert már sztem "kinőttem" a 80as mtx-emet...
Lenne egy pár kérdésem hozzátok:
1. Milyen motort ajánlanátok 80 ccm után, hogy ne öljem meg magam egyből???
Teljesítményben 40 Le körüli szerintetek sok lenne 15 után?
én valami túramotorra gondolnék, vagy endurora...egy pár típussal vagy linkkel eladó gépekről nem bánnám ha segítenétek. Sztem megfontolt és óvatos motoros vagyok, 2 év alatt még nem borultam egy lényegeset sem (kop kop kop), és a szemét sem szoktam kinyomni, nem száguldozok(igaz nincs is mivel )...
Tehát egy pár típusnevet/linket kérnék tőletek, amit ajánlanátok tanulómotornak mtx 80as után.
Előre is köszi mindenkinek, remélem segítettek.
Ja, a motor hibája: először leállt az egyik henger, aztán egyszerre egy kis idő után a másik 3 is. Karbival, hengerekkel, dugóval nincs gond, a mostani szerelő azt mondta, hogy szerinte a benzincsap szaródott el, és nem nyit/zár rendesen, illetve nem csinál megfelelő vákuumot.
Persze mivel a gép belpiacos, benzincsapot nem tudtam hozzá szerezni, de lehet, hogy csak egy tömítőgyűrű volt már szar benne, szóval most azt kicseréltük. Még nem hívtam fel a szerelőt, hogy jó lett -e, de van egy olyan érzésem, hogy nem, különben már hívott volna.
Amúgy hihetetlen, minden alkatrészt lehet hozzá kapni, vagy bontóból, vagy pedig egyezik a 400-assal, amihez meg már lehet rendelni is márkaszervizben. Egyedül ezt a rohadt benzincsapot nem találtam sehol...
Igen, olvastam a Mátra topicban, ha egyre gondolunk. De se Neked, se a gépnek nem lett nagy baja igaz? Fel voltál öltözve rendesen? Vagy nem mentél gyorsan? (bár 50-el is kellemetlen védőruha nélkül elesni)
tegnap még mentem egy gyenge kört. még nem volt motorikusan problémája. de hatvanban van egy szerelő ha érdekel. amugy mi lehet a baja? amugy oktoberben én is megzuztam a vasat a mátrában.
Hali!
Hát a nyáron nem sokat motoroztam, egyik haverom majdnem meghalt egy motorbalesetben a Mátrában, (Mátra topicban úgy emléxem, hogy leírtam) és az nagyon megrázott.. Akkor majdnem feladtam ezt az egész motorozást, hirtelen minden kedvem elment tőle..
Ráadásul a Bandit is elromlott, és kisvárosunk szerelőit dícséri, hogy 5emberhez vittem Gyöngyösön a motort, és egyikőjük sem tudta megcsinálni, de még azt sem tudták megmondani, hogy mi a baja!
Szóval ebben az évben nem sokat motoroztam, de jövő tavasszal szerintem megint el kezdem újult erővel nyúzni!:)
És Te? Még most is motorozol? Nincs már túl hideg?:)
Ja, amúgy Te kinél szerelteted a motorodat, ha valami gondja van?
Üdv: wins
hali. mi újság veled? motorozol még?
üdv:gábor
Pénzbünti, a "maradék" jogsi bevonása 0,5-1 évre, és ami a legrosszab: vmennyi ideig az új jogsit sem kezdheted el! Szóval csak óvatosan, vagy mindig legyen Nálad egy 10ezres, hogyha megállítanak, akkor inkább azt válasszák, ne a feljelentést! (ahogy én is csináltam.. )