Elnézést inkább bemásoltam a cikket.
Rendszámot kapnak a robogók
2009 január elsejétől kötelező felrendszámozni a segédmotoros kerékpárokat. Az új törvény előnyeiről és hátrányairól, valamint a robogópiac várható változásairól érdeklődtünk az érintett kereskedőknél.
Változások és költségek
A hatályos törvényi szabályozás ötven köbcentiméter alatti motorok és quadok esetén nem ír elő nemzeti bejegyzést, nyilvántartásba vételt, forgalmi engedélyt és rendszámtáblával történő ellátást sem. A gazdasági tárca döntése alapján azonban 2009 januárjától ilyen járműveket is csak rendszámmal lehet megvásárolni. A már forgalomban lévő motorokat 2011-ig, a quadokat pedig 2009 májusáig kell felrendszámozni. A szaktárca persze nem az akció várható, mintegy nyolc-kilencmilliárdos bevételével, sokkal inkább a "közlekedésbiztonság javításával" indokolja az újabb teher bevezetésének égető szükségét. Ígéreteik szerint lehetőség lesz a segédmotoros kerékpárokkal elkövetett szabálysértések szankcionálására, illetve a vezetési jogosultság ellenőrzésére is. Állítólag könnyebb lesz az ellopott robogók felderítése, a biztosítási szerződések megkötése, sőt, a kártérítések lebonyolítása is. A szaktárca előzetes becslései alapján a hatósági eljárási, és az okmánykiadási díjak járművenként összesen mintegy tizenöt-húszezer forintra rúgnak.
A robogótulajdonosok és a kereskedők legtöbbje újabb -már várt- sarcként éli meg a rendelkezést, vannak azonban, akik alapvetően jó ötletnek tartják a rendszám bevezetését.
"Kisördög a részletekben"
"Az új szabályozás értékelésével kapcsolatban alapvető probléma, hogy nem ismerjük a törvény végrehajtási utasítását. A jogszabályi alapok sem tisztázottak, igen sok a kérdés. Nem tudjuk például, hogy kötelezővé teszik-e a műszaki vizsgát, kiszabnak-e súlyadót, illetve az ötven köbcentiméter alatti robogók esetében is megtartják-e a regisztrációs adót" - mondja el kérdésünkre Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke. "Úgy tűnik, a szaktárca az ár kalkulálásánál megfeledkezett a regisztrációs adótörvényről, amely szerint nyolcvan köbcentiméterig járművenként húszezer forint regisztrációs adót kell fizetni forgalomba helyezéskor. Mivel eddig az ötven köbcentiméter alatti motorkerékpárokat nem kellett forgalomba helyezni, ezeket nem érintette a szabályozás. Ha a kormány nem módosítja a regisztrációs adótörvényt, január elsejétől a robogósoknak ezzel a költséggel is számolniuk kell. Ebben az esetben, az okmánykiadási és eljárási díjakkal együtt hozzávetőleg negyvenötezer forintos áremelkedés várható, járművenként" - világít rá Fojt Attila. "A motorkerékpárok piaca nagyon "kihegyezett". Mi például egy ötven köbcentis Derby motorkerékpárt - áfával együtt - harmincezer forintos árréssel értékesítünk. Ha ebből tizenötezer forintot átvállalunk, akkor is jelentős áremelkedésre kell számítani" - teszi hozzá Fojt.
Akár negyvenötezer forinttal is drágulhatnak a robogók januártól
"Mivel a végrehajtás pontos részleteit nem ismerjük, nehezen határozható meg, hogy hosszútávon milyen következményei lesznek az új törvénynek. A robogósok többsége az alacsony költségek miatt választotta ezt a járművet: nem kellett súlyadót, valamint regisztrációs adót fizetniük a műszaki vizsga sem volt kötelező. Sokan - mivel nem volt rendszámuk - még a kötelező biztosítást sem fizették ki. Elképzelhető tehát, hogy a költségek emelkedése csökkenteni fogja a robogók számát, és azok, akik eddig robogóztak, áttérnek kerékpár használatára" - összegzi az elnök. [PAGEBREAK]"Tuningolt" robogók veszélyben?
"Magyarországon az ötven köbcentisként futó motorok nagyjából fele "tuningolt". Sok köztük a rendszám nélkül közlekedő, ám gyakorlatilag kétszázötven köbcentis jármű, így ezek vizsgáztatásával mindenképpen gondok lesznek. Az Olaszországból behozott motorokkal kapcsolatban hasonló problémák merülhetnek föl: gyakran sem olasz forgalmi engedélyük, sem a vámpapírjaik nincsenek meg, így levizsgáztatni sem lehet őket" - fejtette ki Ráski Róbert, a Ráski Robogó Motorkereskedés és Szerviz munkatársa. "Várhatóan jelentősen csökken az ötven köbcenti alatti motorok vonzereje, sokan ugyanis anyagi okok miatt döntenek olcsóbb, negyven-ötvenezer fontos jármű vásárlása mellett. Nem fognak újabb húszezer forintot motorjukba invesztálni. A tulajdonosoknak eddig csupán az éves biztosítást, tehát kb. ötezer forintot, és a szükséges szervizelés költségeit kellett fizetniük. A műszaki vizsga bevezetése nyomán azonban jelentős plusz kiadások merülhetnek föl" - összegezte a nehézségeket Ráski.
Az ötven köbcentisként futó motoroknak nagyjából a fele tuningolt
Előnyök és hátrányok
Bódor Attila, a Motodor Kft. munkatársa nem látja ennyire tragikusan a helyzetet: "A rendszám bevezetése a lopások visszaszorítása, és az azonosítás szempontjából jó ötlet. Nem tudom, hogy alakul a felrendszámozás költsége, azonban - mivel egy rendszám kb. háromezer ötszáz, egy forgalmi engedély és egy törzskönyv pedig hat-hatezer forint - nem hiszem, hogy túlságosan nagy összegekkel kellene kalkulálni" - vélekedett Bódor. "A rendszám bevezetésének hatására nem számítunk komolyabb forgalomcsökkenésre" - tette hozzá.
A Stefi Motor munkatársa szerint az új törvénynek előnyei és hátrányai egyaránt vannak: "Bár a magánszemélyeknek több költsége lesz, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is előnyös, hogy jobb műszaki állapotú motorok fognak futni az utakon. A lopott járművek kiszűrése is jóval könnyebb lesz" - összegezte Stefanik László. "Bár eleinte az értékesítés mérséklődésére számítunk, a robogók népszerűsége valószínűleg nem fog csökkenni. Amikor kötelező lett a bukósisak, fél-egy éven keresztül nem nagyon jöttek a vásárlók, ám később megszokták az új szabályt. Valószínűleg így lesz ez a rendszám esetén is, hiszen egy robogó fenntartása még mindig gazdaságosabb, mint egy autó üzemben tartása".
Zsilina Sándor, az AutoZsil tulajdonosa is alapvetően jó ötletnek tartaná a szabályozást: "A robogók nyilvántartása a forgalmi ellenőrzések, valamint a lopások elleni fellépés szempontjából előnyös volna, ha csupán egy minimális, háromezer forint körüli összeget kérnének érte. Így azonban ez is csak egy újabb adó. Ennek ellenére nem hiszem, hogy erősebb forgalomcsökkenésre kellene számítanunk, hiszen aki robogót szeretne vásárolni, annak lényegében "mindegy", hogy háromszázötven- vagy háromszázhetvenezer forintot kell fizetnie érte".
A gyakori lopások miatt előnyös lehet a rendszám
Németi Attila, a Motorcenter 2005 munkatársa szintén vegyes érzelmekkel fogadta az új törvényt: "A gyakori lopások miatt mindenképpen előnyös lesz a rendszám bevezetése, valamint az, hogy a robogókra is lehet majd cascót kötni. Pozitív változás lesz, ha sikerül kiszűrni azokat a száz-százötven köbcentis motorokat, amelyek rendszám nélkül futnak az utakon. Az új szabály hátránya elsősorban a járművek árának emelkedése, valamint az adminisztrációs feladatok megszaporodása lehet. Eddig gyakorlatilag tíz perc alatt elintéztük a hitelt vásárlóink számára, és azonnal el tudták vinni a robogót, az új szabálynak köszönhetően azonban néhány napos csúszásra számítunk" - fejtette ki Németi. "Eleinte minden bizonnyal megtorpan az érékesítés, de úgy gondolom, hosszútávon nem kell forgalomcsökkenésre számítani" - tette hozzá.
A megkérdezett kereskedők a pontosabb információk hiánya miatt igen változatosan viszonyulnak az új törvényhez: volt, aki a 2009-től életbe lépő törvényt csupán tervezetnek gondolta, és olyan vállalkozó is akadt, aki mindössze párezer forintos pluszköltséggel kalkulált. A várható pozitívumok és negatívumok tekintetében is igen színesen nyilatkoztak a megkérdezettek, ugyanis amíg nem ismerjük a törvény pontos részleteit, csak találgathatunk, hiszen "a kisördög a részletekben bújik meg".
Helló! 50-es rendszám 2009-től Itt részletesen elolvashatod de a hír igaznak tűnik bár a jelen gazdasági helyzetben nem tudom hogy tényleg bevezetik-e?
Mostantól új msn címen vagyunk elérhetőek, publikus, akinek kérdése van vegyen fel, ugyanúgy mint eddig szívesen segítek tuninggal kapcsolatos kérdésekben, ezenkívül e-mailben és msn-en is leadhatjátok a rendelést mint ahogy eddig is. Új Msn cim: mastertuning-dealer@hotmail.com ***Új alkatrészek, optikai kiegészítők, ruházat, sisakok hamarosan elérhetőek a weblapon! Bővült a kör, Minarelli blokkos motorokhoz is kapható alkatrész!*** Őszi-téli kínálat újdonságok ***
sziasztok. érdeklődni szeretnék nem nagyon értek hozzá. van nekem egy rs50-es em most cseréltem benne dugót meg szimeringet, és szeretném kicsit megtuningolni. Nem tudja valaki véletlenűl mekkora karbi lenne hozzá a leg ideálisabb hogy a legnagyobb teljesítményt hozzuk ki belőle? Mekkora szívó és beomlő áttmérővel? Mondjuk dellortóban? előre is Köszi
Sziasztok! Aprilia Red Rose most már DR70es hengeréhez érdekelne 19,21mm-es karburátor(DELLORTO előnyben) Aki tud v tud jó áron szerezni használt de jó állapotút az kérem jelezze ide v telefonon! 30-320-8489
Hello! NEM kell egy Yasumi R kipufogó vagy egy 17.5 es karbi vagy egy 70ccm malossi henger vagy egyéb? Ha kell akkor vegyetek fel msnen!
lacko92@hotmail.hu
Eléggé hasonlít a Cagiva Primára egy nagyobb karbi mondjuk 20 as egy kipu áttétel csere!
Nekem a Cagivan 20as karbi van 12 es lánckerékkel ment 80 at 15 össel 10 ezernél megy 102-őt
Rendszámot kapnak a robogók
2009 január elsejétől kötelező felrendszámozni a segédmotoros kerékpárokat. Az új törvény előnyeiről és hátrányairól, valamint a robogópiac várható változásairól érdeklődtünk az érintett kereskedőknél.
Változások és költségek
A hatályos törvényi szabályozás ötven köbcentiméter alatti motorok és quadok esetén nem ír elő nemzeti bejegyzést, nyilvántartásba vételt, forgalmi engedélyt és rendszámtáblával történő ellátást sem. A gazdasági tárca döntése alapján azonban 2009 januárjától ilyen járműveket is csak rendszámmal lehet megvásárolni. A már forgalomban lévő motorokat 2011-ig, a quadokat pedig 2009 májusáig kell felrendszámozni. A szaktárca persze nem az akció várható, mintegy nyolc-kilencmilliárdos bevételével, sokkal inkább a "közlekedésbiztonság javításával" indokolja az újabb teher bevezetésének égető szükségét. Ígéreteik szerint lehetőség lesz a segédmotoros kerékpárokkal elkövetett szabálysértések szankcionálására, illetve a vezetési jogosultság ellenőrzésére is. Állítólag könnyebb lesz az ellopott robogók felderítése, a biztosítási szerződések megkötése, sőt, a kártérítések lebonyolítása is. A szaktárca előzetes becslései alapján a hatósági eljárási, és az okmánykiadási díjak járművenként összesen mintegy tizenöt-húszezer forintra rúgnak.
A robogótulajdonosok és a kereskedők legtöbbje újabb -már várt- sarcként éli meg a rendelkezést, vannak azonban, akik alapvetően jó ötletnek tartják a rendszám bevezetését.
"Kisördög a részletekben"
"Az új szabályozás értékelésével kapcsolatban alapvető probléma, hogy nem ismerjük a törvény végrehajtási utasítását. A jogszabályi alapok sem tisztázottak, igen sok a kérdés. Nem tudjuk például, hogy kötelezővé teszik-e a műszaki vizsgát, kiszabnak-e súlyadót, illetve az ötven köbcentiméter alatti robogók esetében is megtartják-e a regisztrációs adót" - mondja el kérdésünkre Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke. "Úgy tűnik, a szaktárca az ár kalkulálásánál megfeledkezett a regisztrációs adótörvényről, amely szerint nyolcvan köbcentiméterig járművenként húszezer forint regisztrációs adót kell fizetni forgalomba helyezéskor. Mivel eddig az ötven köbcentiméter alatti motorkerékpárokat nem kellett forgalomba helyezni, ezeket nem érintette a szabályozás. Ha a kormány nem módosítja a regisztrációs adótörvényt, január elsejétől a robogósoknak ezzel a költséggel is számolniuk kell. Ebben az esetben, az okmánykiadási és eljárási díjakkal együtt hozzávetőleg negyvenötezer forintos áremelkedés várható, járművenként" - világít rá Fojt Attila. "A motorkerékpárok piaca nagyon "kihegyezett". Mi például egy ötven köbcentis Derby motorkerékpárt - áfával együtt - harmincezer forintos árréssel értékesítünk. Ha ebből tizenötezer forintot átvállalunk, akkor is jelentős áremelkedésre kell számítani" - teszi hozzá Fojt.
Akár negyvenötezer forinttal is drágulhatnak a robogók januártól
"Mivel a végrehajtás pontos részleteit nem ismerjük, nehezen határozható meg, hogy hosszútávon milyen következményei lesznek az új törvénynek. A robogósok többsége az alacsony költségek miatt választotta ezt a járművet: nem kellett súlyadót, valamint regisztrációs adót fizetniük a műszaki vizsga sem volt kötelező. Sokan - mivel nem volt rendszámuk - még a kötelező biztosítást sem fizették ki. Elképzelhető tehát, hogy a költségek emelkedése csökkenteni fogja a robogók számát, és azok, akik eddig robogóztak, áttérnek kerékpár használatára" - összegzi az elnök. [PAGEBREAK]"Tuningolt" robogók veszélyben?
"Magyarországon az ötven köbcentisként futó motorok nagyjából fele "tuningolt". Sok köztük a rendszám nélkül közlekedő, ám gyakorlatilag kétszázötven köbcentis jármű, így ezek vizsgáztatásával mindenképpen gondok lesznek. Az Olaszországból behozott motorokkal kapcsolatban hasonló problémák merülhetnek föl: gyakran sem olasz forgalmi engedélyük, sem a vámpapírjaik nincsenek meg, így levizsgáztatni sem lehet őket" - fejtette ki Ráski Róbert, a Ráski Robogó Motorkereskedés és Szerviz munkatársa. "Várhatóan jelentősen csökken az ötven köbcenti alatti motorok vonzereje, sokan ugyanis anyagi okok miatt döntenek olcsóbb, negyven-ötvenezer fontos jármű vásárlása mellett. Nem fognak újabb húszezer forintot motorjukba invesztálni. A tulajdonosoknak eddig csupán az éves biztosítást, tehát kb. ötezer forintot, és a szükséges szervizelés költségeit kellett fizetniük. A műszaki vizsga bevezetése nyomán azonban jelentős plusz kiadások merülhetnek föl" - összegezte a nehézségeket Ráski.
Az ötven köbcentisként futó motoroknak nagyjából a fele tuningolt
Előnyök és hátrányok
Bódor Attila, a Motodor Kft. munkatársa nem látja ennyire tragikusan a helyzetet: "A rendszám bevezetése a lopások visszaszorítása, és az azonosítás szempontjából jó ötlet. Nem tudom, hogy alakul a felrendszámozás költsége, azonban - mivel egy rendszám kb. háromezer ötszáz, egy forgalmi engedély és egy törzskönyv pedig hat-hatezer forint - nem hiszem, hogy túlságosan nagy összegekkel kellene kalkulálni" - vélekedett Bódor. "A rendszám bevezetésének hatására nem számítunk komolyabb forgalomcsökkenésre" - tette hozzá.
A Stefi Motor munkatársa szerint az új törvénynek előnyei és hátrányai egyaránt vannak: "Bár a magánszemélyeknek több költsége lesz, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is előnyös, hogy jobb műszaki állapotú motorok fognak futni az utakon. A lopott járművek kiszűrése is jóval könnyebb lesz" - összegezte Stefanik László. "Bár eleinte az értékesítés mérséklődésére számítunk, a robogók népszerűsége valószínűleg nem fog csökkenni. Amikor kötelező lett a bukósisak, fél-egy éven keresztül nem nagyon jöttek a vásárlók, ám később megszokták az új szabályt. Valószínűleg így lesz ez a rendszám esetén is, hiszen egy robogó fenntartása még mindig gazdaságosabb, mint egy autó üzemben tartása".
Zsilina Sándor, az AutoZsil tulajdonosa is alapvetően jó ötletnek tartaná a szabályozást: "A robogók nyilvántartása a forgalmi ellenőrzések, valamint a lopások elleni fellépés szempontjából előnyös volna, ha csupán egy minimális, háromezer forint körüli összeget kérnének érte. Így azonban ez is csak egy újabb adó. Ennek ellenére nem hiszem, hogy erősebb forgalomcsökkenésre kellene számítanunk, hiszen aki robogót szeretne vásárolni, annak lényegében "mindegy", hogy háromszázötven- vagy háromszázhetvenezer forintot kell fizetnie érte".
A gyakori lopások miatt előnyös lehet a rendszám
Németi Attila, a Motorcenter 2005 munkatársa szintén vegyes érzelmekkel fogadta az új törvényt: "A gyakori lopások miatt mindenképpen előnyös lesz a rendszám bevezetése, valamint az, hogy a robogókra is lehet majd cascót kötni. Pozitív változás lesz, ha sikerül kiszűrni azokat a száz-százötven köbcentis motorokat, amelyek rendszám nélkül futnak az utakon. Az új szabály hátránya elsősorban a járművek árának emelkedése, valamint az adminisztrációs feladatok megszaporodása lehet. Eddig gyakorlatilag tíz perc alatt elintéztük a hitelt vásárlóink számára, és azonnal el tudták vinni a robogót, az új szabálynak köszönhetően azonban néhány napos csúszásra számítunk" - fejtette ki Németi. "Eleinte minden bizonnyal megtorpan az érékesítés, de úgy gondolom, hosszútávon nem kell forgalomcsökkenésre számítani" - tette hozzá.
A megkérdezett kereskedők a pontosabb információk hiánya miatt igen változatosan viszonyulnak az új törvényhez: volt, aki a 2009-től életbe lépő törvényt csupán tervezetnek gondolta, és olyan vállalkozó is akadt, aki mindössze párezer forintos pluszköltséggel kalkulált. A várható pozitívumok és negatívumok tekintetében is igen színesen nyilatkoztak a megkérdezettek, ugyanis amíg nem ismerjük a törvény pontos részleteit, csak találgathatunk, hiszen "a kisördög a részletekben bújik meg".
Vnegyed - Őri Katalin
50-es rendszám 2009-től Itt részletesen elolvashatod de a hír igaznak tűnik bár a jelen gazdasági helyzetben nem tudom hogy tényleg bevezetik-e?
Mostantól új msn címen vagyunk elérhetőek, publikus, akinek kérdése van vegyen fel, ugyanúgy mint eddig szívesen segítek tuninggal kapcsolatos kérdésekben, ezenkívül e-mailben és msn-en is leadhatjátok a rendelést mint ahogy eddig is. Új Msn cim: mastertuning-dealer@hotmail.com ***Új alkatrészek, optikai kiegészítők, ruházat, sisakok hamarosan elérhetőek a weblapon! Bővült a kör, Minarelli blokkos motorokhoz is kapható alkatrész!*** Őszi-téli kínálat újdonságok ***
www.master-tuning.mlap.hu
Üdv.: Master-Tuning Dealer
Valaki tud Suzuki RMX/SMX 50-re sport kipufogó rendszert itt Mo-n?
Előre is THX!
képekért és árért msn!
olyasmit szeretnék mint ami a képen van!
Derbi Sendahoz keresek sport rendszert, 17,5 Karbit!
Aki tud lécci írjon!
Előre is köszönöm
Lenne nekem egy 1982!-es Honda MB-5 ösöm!
Ezt szeretném tuningolni Optikailag és Teljesítményre is.
Pl: Milyen festést adjak neki stb...
egyébként: 50-es gyári henger, 16-os gyári karbi, 6 sebességes,gyári kipufogó(fojtás benne van)
Full gyári!
Előre is köszi!
lacko92@hotmail.hu
Nekem a Cagivan 20as karbi van 12 es lánckerékkel ment 80 at 15 össel 10 ezernél megy 102-őt