Majdnem ugyan úgy mint a 2T, csak 4 ütemben, ahogy a Sub Bass Monster is megmondta: szív,sűrít,gyújt,kipufog. És a 4T szelepvezérelt, a 2T meg résvezérelt. Tessék itt egy gif. http://commons.wikimedia.org/w...
heló a 2 ütemet azt edig is értetem az én apriliámat is magam szervizelem!
a 4 ütemröl nem tudna nekem valaki képet vagy videót mutani hogy hogyan is müködik!
Most dolgozok egy fixdugattyús mozgóhengeres motoron......egyenlőre ott tartok, hogy a főtengelyt lehegesztettem és a hengert már tudom rángatni rajta....
főképp azért erősebb a 2t mert 2 üteme van: szívás+tágulás(lemegy a henger) és a sűrítés+kipufogás(felmegy a henger)
ezért mindig amikor fennt van a henger berobban a benzin és erős fejt ki
a 4t meg szívás (lemegy a henger bejön a benya) sűrítés( a henger felmegy benya+levegőkeverék sűrű lesz) robbanás( berobban a benya) és kipufogás( lemegy a henger a kipugáz távozik)
van egy jó kép neten: http://www.green-planet-solar-...
ez a 2 ütemű
heló azt vágom hogy gyengébb azt edig is tutam csak azt nem értem hogy mitl 4 ütem?
meg mitől 2 ütem?
végülis csak anyi hogy a négyütem nem fordul anyit én anyit tudok a müködéséröl!
de éngemet az érdekelne hogy amikor a karbibol bemegy a benzin ugyn ugy bemegy és ugyn ugy elég
és végülis a kipufogónál van 1 folytása meg másabb a szerkezete a kipufogónak vagy hogy van ez?
engem most a kető müködése közöti külömbség érdekle!
de azért köszi a segitséget
Masok pont azzal erveltek, amikor errol volt vita, hogy a versenysportban, profi szinten jobb a 4T. En erre azt mondtam, hogy csak azert, mert gobcenti elonnyel megy (dupla ccm). Erre volt aki azzal ervelt, hogy tevedek, mert a 4T 450 meg az 2T 500-at is megveri. Ezt persze mindenki tapasztalat nelkul mondta. Sajat tapasztalatom szerint ez kizart, de mivel nem vagyok profi a velemenyem nem mervado. A cikket viszont profik irtak, ezt az osszehasonlito tesztet talaltam egyedul. Valoszinuleg palya fuggo, hogy melyik gyorsabb.
Ami viszont a Wayne Garnderi szempontott illeti, maximalisan egyetertek vele. A motorversenyzo attol motorversenyzo, hogy kepes legyen a leheto legerosebb motort is megulni, ettol tobb, mint a hetkoznapi ember. Marpedig aki azt mondja, hogy a 2T es 4T (verseny vagy sport) motorok teljesitmenye azonos cc-vel egeszen hasonlo, az szerintem agybeteg. A 2T sokkal erosebb es mar csak az emberen mulik, hogy kamatoztatni tudja-e az erejet. Persze az egesz ceco tok lenyegtelen akkor, ha a 4T-knek 2-szer akkora loketterfogatot engednek.... Engedjenek 3-szor akkorat es meg nagyobbat kaszalnak a 4T-k...
zsolt pro kontrák:
2T: pro erősebb, pörgősebb, jó a hangja( ha szereted a 2t hangját) + a kipu gáznak van egy jó kis illata:)
kontra: magasabb fogyasztás( egy af1 futuránál(125ccm) ha óvatosan mész 5-6 literrel is elmehetsz ha nem 10+) nagyobb szervízigény, gyorsabb kopás
4T: pro: alacsony fogyasztás( 4 liter felett még nem hallottam 125ben) alul nyomatékosabb,mélyebb hang( nyitott dob sokat segíthet de akkor nyomatékszegényebb lesz a gép) kis szervízigény
Kontra: sokkal gyengébb (2t kb 30 LE kereken álltalában, 4t 15-6-7 folytatlanul)sokkal drágább.
Ezek az én személyes érvelésem, én 125ben 4t-t vennék( yzf-r 125) csak ninsc rá pénzem, de a 2t is baromi jó:)
remélem segítettem
további alapvető difi, hogy a 2t ben a dugó mindkét oldalán-alatta, és felette is- történik a gázcsereperiódushoz tartozó esemény, míg a 4t motrokban mindez csak a dugó felett zajlik.
Alapvető különbség, hogy a 2 ütemű motor minden fordulat alatt végez munkát, a 4 ütemű meg csak minden második alatt. Másik fő különbség hogy, a 4 ütemű motorban szelepek végzik el a friss benzin-levegő keverék, és az elégett gázok cseréjét, a kétütemű motorban ezt maga a dugattyú teszi. Különbség még az is, hogy a kétütemű motort a beszívott benzin-levegő-olaj keverék keni, míg a 4 üteműt az olajteknőben lévő olaj. Ezek az alapvető különbségek, de mostanság szokták ötvözni a két technológiát. Ha komolyabban érdekel, akkor a neten találsz róla millió dolgot.
http://hu.wikipedia.org/wiki/O...
a 4 ütemröl nem tudna nekem valaki képet vagy videót mutani hogy hogyan is müködik!
csak ott 2x2 a 4 nem 4x1......
oktassunk eccerűen
ezért mindig amikor fennt van a henger berobban a benzin és erős fejt ki
a 4t meg szívás (lemegy a henger bejön a benya) sűrítés( a henger felmegy benya+levegőkeverék sűrű lesz) robbanás( berobban a benya) és kipufogás( lemegy a henger a kipugáz távozik)
van egy jó kép neten: http://www.green-planet-solar-...
ez a 2 ütemű
meg mitől 2 ütem?
végülis csak anyi hogy a négyütem nem fordul anyit én anyit tudok a müködéséröl!
de éngemet az érdekelne hogy amikor a karbibol bemegy a benzin ugyn ugy bemegy és ugyn ugy elég
és végülis a kipufogónál van 1 folytása meg másabb a szerkezete a kipufogónak vagy hogy van ez?
engem most a kető müködése közöti külömbség érdekle!
de azért köszi a segitséget
Ami viszont a Wayne Garnderi szempontott illeti, maximalisan egyetertek vele. A motorversenyzo attol motorversenyzo, hogy kepes legyen a leheto legerosebb motort is megulni, ettol tobb, mint a hetkoznapi ember. Marpedig aki azt mondja, hogy a 2T es 4T (verseny vagy sport) motorok teljesitmenye azonos cc-vel egeszen hasonlo, az szerintem agybeteg. A 2T sokkal erosebb es mar csak az emberen mulik, hogy kamatoztatni tudja-e az erejet. Persze az egesz ceco tok lenyegtelen akkor, ha a 4T-knek 2-szer akkora loketterfogatot engednek.... Engedjenek 3-szor akkorat es meg nagyobbat kaszalnak a 4T-k...
a 2t-vel sokkal nehezebb menni
2T: pro erősebb, pörgősebb, jó a hangja( ha szereted a 2t hangját) + a kipu gáznak van egy jó kis illata:)
kontra: magasabb fogyasztás( egy af1 futuránál(125ccm) ha óvatosan mész 5-6 literrel is elmehetsz ha nem 10+) nagyobb szervízigény, gyorsabb kopás
4T: pro: alacsony fogyasztás( 4 liter felett még nem hallottam 125ben) alul nyomatékosabb,mélyebb hang( nyitott dob sokat segíthet de akkor nyomatékszegényebb lesz a gép) kis szervízigény
Kontra: sokkal gyengébb (2t kb 30 LE kereken álltalában, 4t 15-6-7 folytatlanul)sokkal drágább.
Ezek az én személyes érvelésem, én 125ben 4t-t vennék( yzf-r 125) csak ninsc rá pénzem, de a 2t is baromi jó:)
remélem segítettem
mármint müködési elvükban!