Elképesztő mennyiség: tavaly 260 353 motorkerékpárt és robogót adtak el a hat éve folyamatosan bővülő olasz piacon. Természetesen jól fogynak a talján utcakép részét jelentő robogók, az viszont kész szenzáció, hogy az egyre nyomasztóbb modelldömping dacára is kifutó típusok végeztek az élen.
Egyetlen család sajátította ki a dobogót: a 2020-ra teljesen megújult és erősebbé vált Honda SH125i elődje végzett az élen, a sajátos olasz szabályok miatt pedig testvére, az SH150i lett a második. Azért ilyen népszerű a 150-es változat, mert tavaly még nem lehetett nyolcadliteres motorkerékpárt használni a talján autópályákon és gyorsforgalmi utakon, 150-est viszont igen. Hogy teljes legyen a színsor, az általunk részletesen bemutatott és Korzikán is tesztelt Honda SH300i lett a harmadik a robogók versenyében.
Endurók tömkelege az élen
A motorkerékpárok között is kifutó modelleket találunk a pódiumon, tudniillik harmadik lett a szintén nyugdíjazás előtt álló Benelli TRK502 - melyet Rossi szülőfalujában próbáltunk ki -, másodikként pedig a búcsúzó, ezres Africa Twin zárt, holott már jó előre tudni lehetett, hogy 2019 őszén bemutatják az 1100-as utódot, amit pedig Szardínián kergettünk meg.
Talán soha nem volt még ilyen szoros a verseny az élen, ugyanis a 260 ezer új motorral büszkélkedő Olaszországban csupán 249 (!) darabon múlt az elsőség - ennyivel adtak el többet az új BMW R 1250 GS-ből, mint a búcsúzó Africa Twinből. Persze árnyalja a képet, hogy a bajorok bestsellerének két változata (a „sima” és az Adventure) külön-külön szerepel az eladási statisztikában, de a csupán 249 darabos különbség így is elképesztően szoros. Mögöttük nagy csatában a Yamaha Tracer 900, a BMW R 1250 GS Adventure és a Honda NC750X sorakozik, ami azért roppant érdekes, mert egyetlen olasz gyártmány vagy csupaszmotor sem került a legjobb hatba.