A DATAHOUSE összesítése alapján idén októberig majdnem négyezer új motort vásároltak Magyarországon, többet, mint bármikor az előző évtizedben. Ez komoly fegyvertény, különösen, hogy tavasszal még az ágazat válságáról és gyárleállásokról szóltak a hírek...
Egyre népszerűbbek a nagyrobogók és a csupaszmotorok
Alaposan átrendeződött a márkák versenye is: az „igazi” nagymotorok, vagyis a félliteresnél nagyobb modellek versenyében a BMW viszi a pálmát, míg a rendszámos robogók és motorok összesítésében a Honda vezet 892 darabbal, a második Yamahából 645, míg BMW-ből 589 darab talált gazdára a kora őszi számok alapján.
Ami az egyes géposztályok versenyét illeti, a legkisebbek, vagyis az elektromos robogók között tarolt a NIU: tízből hat eladott villanyrobogó NIU volt Magyarországon, ráadásul a dobogó első két fokán a kínai gyár modelljeit találjuk.
Átveszik az uralmat a robogók?
Az akksis motorkerékpárok mezőnyében Super Soco TCM, Harley-Davidson LiveWire, Evoke Urban sorrendet láthatunk, míg a legnépszerűbb géposztályban (túraendurók) ezúttal is a GS vezet, sőt a teljes motorpiacot tekintve nincs egy modell sem, mely megszorongathatná.
Ennél is érdekesebb, hogy a prémiummodellek helyett immáron a többcélú, elsősorban hétköznapi közlekedésre használt motorok pörögnek – a középméretű nakedek és a nagyrobogók szépen lassan beérik a nem is olyan régen még egyeduralkodó túraendurókat. Idén 929 darab crossover/túraenduró talált gazdára, a nakedekből 876, míg a rendszámos nagyrobogókból 871 fogyott, vagyis teljesen kiegyenlített a verseny. Ráadásul a többi kategória meg sem közelíti a vezető hármast, a mögöttük álló 125-ös motorkerékpárokból 311-et adtak el, míg a negyedik cruiserekből 197-et.