Európa legnagyobb tavaszi motorkiállítása az – először 1985-ben megrendezett – Motorrader Dortmund, ahol egyaránt felsorakoznak a tradicionális márkák és a feltörekvő, távol-keleti gyárak képviselői. Idén február 27. és március 2. között zajlott az esemény, mégpedig több hatalmas csarnokban, melyekből a hármas és a négyes az új motorok bemutatására szolgált, míg az ötösben az épített vagy restaurált, korosabb gépeket csodálhatták meg a látogatók.

Újabb márkák léptek az elektromobilitás útjára

Természetesen a legszebb, legkülönlegesebb benzinesek is megtalálhatóak videóban, ám mivel ezek az EICMA-n is ott voltak, ezúttal az új elektromos modelleké a főszerep. Miként mi is beszámoltunk róla, a BMW CE 02 tavalyi megjelenése mellett számos nagy gyártó mutatta be az utóbbi időben új villanymotorjait, mint például a Honda az EM1 e:-t, illetve 2024-ben a Suzuki is lerántotta a leplet a cég első elektromos motorjáról, az e-Addressről.

motorrader-dortmund-2025
A 450-es, hibridhajtású Ninja gyorsulásadatai összevetve a márkán belüli erőgépekével

A Yamaha és a Kawasaki is a hibridhajtásban látja a megoldást, hogy a benzineseknél fürgébb, egyszersmind tisztább üzemű motorokkal lepje meg a vevőket. Ilyen próbálkozás például a literesek gyorsulásával kecsegtető, 450-es Ninja Hybrid, illetve a két elektromos és egy belső égésű erőforrással felszerelt Yamaha:

Az alig negyedórás videóból kiderül, hol tartanak hatótávban, teljesítményben és felszereltségben az új amperfalók, beleértve az egyre népszerűbb, ultrakönnyű e-endurókat (UEE), hogyan nyernek teret a hibridhajtású motorkerékpárok, illetve felbukkannak a két- és négykerekűek erényeit egyesítő újdonságok:

Többek között bemutatkozik a környezetvédők és a quadosok közös metszete, az új elektromos ATV és a robogók technikájára épülő, de szinte teljes értékű városi autóként használható NIUMM 500 is.