A Kawasaki az első nagy gyártó, mely a sportgépek hagyományos technikáját ötvözte részben elektromos hajtással egy szériamotorban, és így született meg a 2024-es szezon egyik újdonsága, a Ninja 7 Hybrid. Neve alapján 750-esnek gondolhatnánk a modellt, de ezúttal az összteljesítményre, sőt sokkal inkább az elérhető forgatónyomatékra utal, ugyanis a Ninja 7 idomai alatt egy mindössze 451 köbcentis, 43,5 kW-os csúcsteljesítményű benzinmotor dolgozik, melyet 7,6 kW-os villanymotor támogat gyorsítás közben.

Városban a ZX-10R-rel együtt gyorsul az új Ninja 7

Megjelenésekor azzal harangozták be, hogy a Ninja 7 „álló helyzetből az ezresek gyorsulását” tudja, de kissé gyanús volt, hogy ezután nem adtak meg konkrét 0-100 km/h-értéket, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban. 

kawasaki-ninja-7-gyorsulas
A 450-es és az ezres Ninja gyorsulásának összehasonlítása az MCN tesztjében (Kép: Kawasaki)

Most lehullt a lepel, ugyanis egy friss összehasonlítás szerint kézzel nem is mérhető a különbség, ha álló helyzetből 60-70-re gyorsít a két motor – az eltérés csupán századmásodpercekre tehető. A hibridtechnika tehát az autók után a motorokban is utat tör magának, és a Kawasaki adatai alapján elsősorban a részterhelésen elérhető forgatónyomaték, valamint gyorsulás lehet az előnye, míg hátrányként az összetettebb, és ebből fakadóan drágább technika, valamint az akkumulátor plusz tömege említhető.

kawasaki-ninja-7-gyorsulas
Érdekesség, hogy 30-ig lenyomja a két erőgépet, a H2-t és a ZZR1400-at is (Adatok: MCN, kép: Kawasaki)

A Ninjánál ez utóbbi 13 kilót jelent – ennyi plusz terhet cipel a motor a sajátos hajtáslánc eredményeként, és összesen 227 kilóval mérlegel menetkészen.