A Datahouse ma közzétette, hogy idén a nyári szezon végéig hány új motor állt forgalomba Magyarországon, és melyik márka, illetve géposztály volt a legnépszerűbb 2023-ban.
A túraendurók és kalandmotorok diadalmenete
Először is a lényeg: több mint ötezer új motorkerékpárt vásároltak, vagyis jó ezer darabbal többet, mint 2022 azonos időszakában, holott tavaly is kiugróan jó évet zártak a kereskedők. Olyan mértékű volt a forgalomnövekedés, hogy idén az új motorok száma már szeptember elején meghaladja a tavalyi, egész éves mennyiséget.
Más kérdés, hogy a piaci részesedést tekintve szinte minden kategória visszaesett a tavalyi adatokkal összevetve, leszámítva a 150-esnél nagyobb robogókat és a túraendurókat, melyek olyan népszerűek, hogy idén ez a két géposztály tette ki az eladások 35-40%-át.
Mondhatnánk, hogy a növekvő vásárlási kedv mögött az áll, hogy olcsóbb, hatékonyabb járművet keresnek az autósok, ezzel is megkönnyítve a városi közlekedést, de pont a 125-ös robogók és váltós motorok veszítettek – százalékos arányban – a tavalyi forgalmukhoz képest.
Idén az öt leggyakrabban vásárolt, rendszámos robogó között csak egy 125-ös és egy 300 köbcenti alatti (!) volt, a többi a 350-es, 400-as géposztályt erősítette.
A többség tehát nem egyszerű városi motort, hanem sokoldalú, hosszabb túrákon is használható gépet keres, ami kényelmes, jó időjárás-védelmű, és a 300 köbcenti feletti robeszok pont ilyenek.
Az elektromos robogók sikerein a BMW, a Daytona és a Super Soco osztozik, ez a három márka áll az élen, míg az e-motorok között a KTM és a Silence is befért a legjobb háromba.
A 10 legnépszerűbb motorkerékpár és nagyrobogó Magyarországon (2023)
1. BMW R 1250 GS - 171 db
2. Honda ADV350 - 141 db
3. Honda CB750 Hornet - 122 db
4. Suzuki DL650 - 109 db
5. Vespa GTS300 - 108 db
6. Honda Forza 350 - 107 db
7. Honda CB500X - 97 db
8. BMW R 1250 RT - 84 db
9. Honda CB500F - 82 db
10. Honda XL750 Transalp - 78 db