Immáron hagyomány, hogy a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az új év első munkanapján értékeli az elmúlt esztendőt, egyben bemutatja az autó- és motoripar trendjeit, változásait. Ezúttal felemás lett az értékelés, hiszen az autópiac továbbra is mélyrepülésben van, újabb 8-9%-os csökkenéssel százezer darab alá esett az átadott új négykerekűek száma, viszont a motorpiac a vártnál is jobban teljesített.
A nyersanyaghiány ellenére is erős évet zártak a motorkereskedések
– Az év elejét a háború okozta kihívások mellett a félvezetők 2021 óta tartó hiánya is megnehezítette, ami a megszokottnál hosszabb szállítási időket eredményezett, de a gyártók az év második felére többnyire megoldották a feladatot és a szállítási idők közelítenek a békeidőkben megszokottakhoz – írja az MGE, hozzátéve, hogy eközben az euróárfolyam változása miatt drágultak az új- és használt járművek is.
Ezek után szinte szenzáció, hogy az optimista jóslatokat is túlszárnyalták a motorpiac 2022-es számai. A fejlődés hátterében az állhat – írja az MGE –, hogy egyre többen választanak költséghatékony járművet a városi közlekedéshez. Erre utal az is, hogy robogók voltak a legnépszerűbbek a kétkerekűek közül:
több mint 1300 robesz talált gazdára, azaz gyakorlatilag minden negyedik új motorkerékpár rendszámos robogó volt.
A teljes mennyiség 5197 darab, ezen belül is a már említett robogók, a túraendurók és a 125-ösnél nagyobb csupaszmotorok voltak a legnépszerűbbek. Mivel a közlekedés nem lett olcsóbb, sőt éppen ellenkezőleg, a trend valószínűleg folytatódik: idén is népszerűek lesznek az új, csekély fogyasztású, kis karbantartási igényű motorok, ami újabb eladási csúcsokat hozhat 2023-ban.