Összesítette a Datahouse az idei motorpiaci trendeket, melyekből kiderült, hogy a vártnál sokkal több motorkerékpárt vásároltak 2023-ban, viszont a kedvenc típusok és géposztályok alig változtak az utóbbi egy évben.

Milyen új motorokat vettünk 2023-ban?

Először is a jó hír: hosszú-hosszú idő után idén ismét hat-hétezer új motor talál gazdára Magyarországon, amire már vagy 15 éve nem volt példa. Egészen pontosan 6043 gépre került rendszám, azaz úgy másfélszeresére, mint 2021-ben, vagyis amíg az újautópiac padlón van, a motorok iránti kereslet egyre nő. És hol van még az év vége...

Persze ez nem is csoda, hiszen a nagyvárosok, különösen a főváros lassan már csak kétkeréken átjárható, és – a megspórolt idő mellett – a sokkal csekélyebb fenntartási költség is erős hívószó, akárcsak a motorkerékpárok környezetbarát üzemelése.

Valószínűleg ezért ilyen kelendőek a robogók: a rendszámos robeszok teszik ki az eladások több mint negyedét, különösen a 150 köbcentinél nagyobb, tehát városon kívül, akár autópályán is használható modellek voltak keresettek. A nagyrobogók foglalják el az értékesítési verseny képzeletbeli dobogójának alsó fokát, másodikak a csupaszmotorok, míg a trónon – továbbra is – a túraendurókat találjuk.

magyar-motorpiac-2023-november
Idén sem tudták megszorongatni az örök bestseller GS-t

Ami a típusokat, modelleket illeti, aligha meglepetés, hogy (a 125 köbcentinél nagyobb, hagyományos motorkerékpárok versenyében) az R 1250 GS lett a legkedveltebb, mégpedig annak dacára, hogy már tavasszal borítékolható volt, hogy érkezik az 1300-as utód. Az viszont meglepetés, hogy az idén megjelent Honda CB750 Hornet tudta csak megközelíteni – az új csupaszmotor lett a második a házon belüli ellenfél CB500X előtt.

magyar-motorpiac-2023-november
Kimondottan erősen kezdett az új Transalp. Összetettben a 6., kategóriájában a 4. helyen végzett

A gyártók viadalában nincs komoly változás, továbbra is a Honda uralja a piacot, és minden harmadik új motorkerékpár szárnyas logót visel, mögötte a BMW és a Yamaha sorakozik a második-harmadik helyen. Érdekesség, hogy bár a Suzuki több modellje is ott van az élmezőnyben, maga a márka messze került a képzeletbeli dobogótól, sőt már a KTM és a Benelli szorongatja a japán gyártót.

magyar-motorpiac-2023-november
A Yamaha lett a harmadik legerősebb gyártó itthon, ami részben a Tracer 7 és 9 előkelő helyének köszönhető

Az tehát tagadhatatlan, hogy a motorozás egyre népszerűbb Magyarországon, és a középméretű nakedek, valamint a 150-esnél nagyobb robogók előretörése azt mutatja, hogy sokan választják – a hobbi mellett – egyszerű közlekedési eszközként is a motorokat.

A 20 legnépszerűbb új, 125 cm3 feletti motorkerékpár (2023):

1. BMW R 1250 GS
2. Honda CB750 Hornet
3. Honda CB500X
4. Suzuki DL650
5. Honda CB500F
6. Honda XL750 Transalp
7. BMW R 1250 RT
8. Benelli TRK502
9. Honda CMX500
10. Honda CRF300L
11. Honda CB650R
12. Yamaha Tracer 9 GT
13. Yamaha MT-07
14. Honda NC750X
15. KTM Duke 390
16. Yamaha Tracer 7
17. Honda CRF1100L Africa Twin
18. Suzuki GSX-S1000
19. Honda NT1100
20. Yamaha Ténéré 700