Stefan Pierer, a KTM elnök-vezérigazgatója az MCN-nek nyilatkozva elmondta, hogy valóban egy 800-as, soros, kéthengeres motorkerékpár-családon dolgoznak, melynek egyik tagja természetesen a vérbeli endurók kasztját erősíti majd. Az erőforrás teljesítményéről egyelőre nincs pontos adat, de biztosra vehető, hogy a két közvetlen riválishoz (BMW F 800 GS, 85 LE és Honda CRF1000L Africa Twin, 95 LE) hasonló értékeket olvashatunk majd az adattáblán.
Ma már természetes, hogy ABS és kipörgésgátló dolgozik majd az Adventure famíliát erősítő gépben, ugyanakkor az összetettebb biztonsági segédletek térnyerését látva nem kizárt, hogy - a szegmensben egyedülálló módon - az ún. kanyar-ABS is helyet kap a motoron. A hivatalos megjelenés november 10-én, a Milánói motorkiállításon várható, ahol az is kiderül, hogy a terepgép egy szál magában vagy 17-es első keréken futó, aszfaltorientált testvérmodellek társaságában érkezik.